In NL is het zeker zoeken naar de leuke weggetjes. Soms vraag ik me ook af of gemeentes bonussen krijgen toegewezen naar aanleiding van het aantal compleet onnodige wegversmallingen, drempels of andere onzin die ze aanleggen. Op sommige plekken begrijp ik het, maar soms lijkt het enkel op werkverschaffing voor de stratenmakers. Eigenlijk heb je met een supercar niks te zoeken op de Nederlandse openbare weg. Kan me ook niet voorstellen, dat je daar veel voldoening uithaalt. Dus een Fiesta ST is wat dat betreft prima !Knot schreef: ↑03 jan 2022, 09:21 Merkte het gister wel, waar kun je nog echt serieus knallen? Eigenlijk kan het sowieso niet, het moet in de avond laat en dan nog is het aso om volle pijp door te rammen op die wegen waar geen fietspaden naast liggen etc, is op 1 hand te tellen waar je echt maximaal kunt gaan.
Ford Fiesta ST-3 Performance [Verkocht...]
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6145
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Hangt echt van de regio af waar je woont. Hier in de drie noordelijke provincies zijn zat leuke wegen.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Daar waar in bijvoorbeeld de Eiffel de doorgaande wegen al prima DF bieden moet je hier in NL wat meer opzoeken. De standaard 80 wegen zijn al snel te druk en te saai, te vaak al omgebouwd naar 60 wegen met bijbehorende snelheidsremmende maatregelen.
Je moet het dus buiten die wegen zoeken. Er zijn genoeg weggetjes te vinden waar het prima boenderen is
Je moet het dus buiten die wegen zoeken. Er zijn genoeg weggetjes te vinden waar het prima boenderen is
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Buiten dat een 80weg saai is, om het spannend te maken moet je dus plankgas houden totdat het punt van maximaal aanremmen eraan komt maar of het nou zo verantwoord is om naar 200+ door te halen op de B/N-wegen steeds.... ?
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Ja, heel herkenbaar. Hier in Z-Limburg en omgeving nog genoeg leuke wegen te vinden. Er zijn echter ook genoeg wandelaars en fietsers (incl mezelf) die daar gebruik van maken en dan vind ik het niet verantwoord om daar even volle pijp door heen te knallen. 's Ochtends en 's avonds is het natuurlijk rustiger, maar ook echt aso om het dan te doen. In de winter kun je dan nog wat driften omdat de bomen dan kaal zijn en de wegen daardoor wat overzichtelijker, maar in de zomer is het gewoo niet te doen. Daarom voor mij dus de logische keuze om de M3 naar trackday auto om te bouwen.Knot schreef: ↑03 jan 2022, 09:21 Merkte het gister wel, waar kun je nog echt serieus knallen? Eigenlijk kan het sowieso niet, het moet in de avond laat en dan nog is het aso om volle pijp door te rammen op die wegen waar geen fietspaden naast liggen etc, is op 1 hand te tellen waar je echt maximaal kunt gaan.
Als ik de ST normaal/sportief rij is het gemiddeld 1 op 14 en dan moet je nog vrij rustig doen met een paar keer een (stoplicht) sprintje tussendoor.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Is ook echt in de afgelopen 20jr ontstaan.. toen ik 18jr was en een 325i E30 reed kon je nog prachtig rijdenDFJEF schreef: ↑03 jan 2022, 10:05In NL is het zeker zoeken naar de leuke weggetjes. Soms vraag ik me ook af of gemeentes bonussen krijgen toegewezen naar aanleiding van het aantal compleet onnodige wegversmallingen, drempels of andere onzin die ze aanleggen. Op sommige plekken begrijp ik het, maar soms lijkt het enkel op werkverschaffing voor de stratenmakers. Eigenlijk heb je met een supercar niks te zoeken op de Nederlandse openbare weg. Kan me ook niet voorstellen, dat je daar veel voldoening uithaalt. Dus een Fiesta ST is wat dat betreft prima !Knot schreef: ↑03 jan 2022, 09:21 Merkte het gister wel, waar kun je nog echt serieus knallen? Eigenlijk kan het sowieso niet, het moet in de avond laat en dan nog is het aso om volle pijp door te rammen op die wegen waar geen fietspaden naast liggen etc, is op 1 hand te tellen waar je echt maximaal kunt gaan.
Inmiddels zijn al die wegen (midden NL) verkloot met drempels, fietsstroken, versmallingen etc, echt geen meer over.
Vandaar mijn DF nu in een E89 Z4 23i sDrive, kap open en op het gemak rond toeren
- martn
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 03 mei 2020, 20:27
- Auto: Ford Focus ST
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Blij dat ik binnen 15 minuten in Duitsland ben. Heerlijk rijden. Wegen hier is voor mij ook een grote reden om niet verder Nederland in te verhuizen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
https://www.houseofcars-eindhoven.nl/oc ... m=referral
Moet ik m ook maar aanbieden voor €26.950 dan? Sep 2018 met 35.000km met 5jr garantie en performance pack en org NL geleverd?
Moet ik m ook maar aanbieden voor €26.950 dan? Sep 2018 met 35.000km met 5jr garantie en performance pack en org NL geleverd?
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Martijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Je kan het idd proberen, als je van een auto af wil is het nu dé tijd om hem voor de hoofdprijs kwijt te raken
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Zag ook dat ze er een Fiesta met 335pk en rolkooi hebben staan. Leuke tracktool.
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Kun je die ± €4-5k winst weer steken in de duurder wordende 330i.Knot schreef: ↑20 feb 2022, 17:17 https://www.houseofcars-eindhoven.nl/oc ... m=referral
Moet ik m ook maar aanbieden voor €26.950 dan? Sep 2018 met 35.000km met 5jr garantie en performance pack en org NL geleverd?
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Ik wil helemaal niet van het beestje af maar als je 4k erop kunt pakken en dan niks koopt zou je bijna gek zijn het niet te doen.
Die 330i uiteraard ook niet kopen en gewoon met de CT200h blijven rollen 1 op 20, die blijft voorlopig wel rond de 10k waard.
Die 330i uiteraard ook niet kopen en gewoon met de CT200h blijven rollen 1 op 20, die blijft voorlopig wel rond de 10k waard.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Auto’s, het nieuwe beleggen
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Moet je daar straks dan ook overwaardebelasting over gaan betalen ?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
https://www.autowereld.nl/ford/fiesta/1 ... tails.html
Dit is ook niet verkeerd, 1149kg, precies onder de grens, scheelt je nog 120 euro per jaar.
En op papier 1 op 24, dat ga je met de ST bij lange na niet halen, hoe rustig je er ook mee rijdt in 2cyl modus.
Is dat onderstel wel een ST-line nog een beetje oke? Omdat de ST die active dempers heeft.
Moet ook nogsteeds de 10mm spacers rondom eraf halen maar geen zin om die originele draadeinden allemaal terug te plaatsen, gedoe met loctite enz. En met open moeren op de lange draadeinden rijden vind ik er ook niet bepaald fraai uitzien. Misschien maar uitbesteden en die paar uurtjes werk lappen.
Dit is ook niet verkeerd, 1149kg, precies onder de grens, scheelt je nog 120 euro per jaar.
En op papier 1 op 24, dat ga je met de ST bij lange na niet halen, hoe rustig je er ook mee rijdt in 2cyl modus.
Is dat onderstel wel een ST-line nog een beetje oke? Omdat de ST die active dempers heeft.
Moet ook nogsteeds de 10mm spacers rondom eraf halen maar geen zin om die originele draadeinden allemaal terug te plaatsen, gedoe met loctite enz. En met open moeren op de lange draadeinden rijden vind ik er ook niet bepaald fraai uitzien. Misschien maar uitbesteden en die paar uurtjes werk lappen.
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
1111kg, faceliftmodel is waardevaster. Die €2k lul je er wel van af....
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... c=listPage
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... c=listPage
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Nog een schraap auto erbij
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Ik heb de ST line van 100pk en onderstel is top. Qua vermogen kom je mee in het verkeer zeg maar, maar het houdt niet over. Ik wil graag wat meer vermogen in de toekomst en ook geen 3 cilinder meer.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Bij Pumaspeed gaat ook de 100pk met alleen een tsjip al naar 162, lijkt me toch aardige verbetering: https://pumaspeed.co.uk/car-Fiesta-Mk8-10_1_483.jsp
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Ik heb een Focus in ST-Line uitvoering en dus sportonderstel gehad. Stuurde helemaal niet slecht, wel is het M-Sport onderstel wat ik nu onder de BMW heb sportiever maar op momenten toch ook comfortabeler.
De Focus stond op 17" en de 4GC op 19" en toch voelt de BMW dus soms comfortabeler.
Als ik de Focus vergelijk met de Astra en Golf die ik daarvoor had, zonder sport onderstellen en respectievelijk 18" en 16" dan deed de Focus het zeker beter bij wat leuker sturen. Auto bleef ook veel langer neutraal bij erg hard remmen.
Hoe het zich verhoudt tot een echte ST durf ik niet te zeggen, maar ik was destijds qua onderstel best tevreden over de Focus.
In de Focus had ik ook de 1.0 125pk Mild Hybrid. Die was "oke", maar het blijft een 3-cilinder met een wat korte powerband. De elektromotor compenseert precies het turbogat en de auto rolt wat makkelijker de eerste meters bij het wegrijden. Tijdens het rijden merk je er weinig van, totdat de accu leeg is bijvoorbeeld bij lang planken op de snelweg. Je merkt dan dat de auto er iets minder aan "sleurt" (in hoeverre dat kan met dat blok).
Ik denk dat het in een iets lichtere Fiesta helemaal geen gek blokje is.
De Focus stond op 17" en de 4GC op 19" en toch voelt de BMW dus soms comfortabeler.
Als ik de Focus vergelijk met de Astra en Golf die ik daarvoor had, zonder sport onderstellen en respectievelijk 18" en 16" dan deed de Focus het zeker beter bij wat leuker sturen. Auto bleef ook veel langer neutraal bij erg hard remmen.
Hoe het zich verhoudt tot een echte ST durf ik niet te zeggen, maar ik was destijds qua onderstel best tevreden over de Focus.
In de Focus had ik ook de 1.0 125pk Mild Hybrid. Die was "oke", maar het blijft een 3-cilinder met een wat korte powerband. De elektromotor compenseert precies het turbogat en de auto rolt wat makkelijker de eerste meters bij het wegrijden. Tijdens het rijden merk je er weinig van, totdat de accu leeg is bijvoorbeeld bij lang planken op de snelweg. Je merkt dan dat de auto er iets minder aan "sleurt" (in hoeverre dat kan met dat blok).
Ik denk dat het in een iets lichtere Fiesta helemaal geen gek blokje is.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Ik kwam onderweg, gisteren, een Swift Sport tegen. Dat nieuwe model met mild hybrid en 129pk (1.4 turbo). Vlot ding en ziet er prima uit. 2 ‘dikke’ pijpen achter staat ook goed. Best leuk ding.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Heb het niet zo op SWIFT in deze tijden... doe mij de Fiesta maar
-
OnlineOpa
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Ford Fiesta ST-3 Performance [SYNC3 updaten...]
Wij wilden een jaar of 2 geleden ook de ST verkopen en en dan een ST-line terug kopen, omdat ik zo goed als niet meer in de ST rij en m'n vrouw best wel door rijdt, maar dat ding natuurlijk niet echt gebruikt waar ie voor gemaakt is.
Paar keer wezen proefrijden in een ST-line, zowel met 100pk, 125pk als 150pk(getuned), maar de ST is toch net effe andere koek.
We zijn wat verder gaan rekenen en die paar euro die je er misschien aan over zou houden weegt volgens ons niet op tegen het plezier wat de ST toch meer geeft....en nu weet je wat je hebt(nooit problemen) en misschien krijg je er wel een 'maandagochtend' ST-line voor terug, zo één die regelmatig bij de garage staat en dan kost het natuurlijk ook gewoon nog eens meer geld i.p.v. dat je wat over zou houden.
En dan gaan we natuurlijk ook nog voor het motto.....je leeft maar 1 keer.
De Fiesta's waar ik het over heb zijn trouwens wel het model t/m 2017, dus de ST is nog een 4-pitter en de ST-line's waar we in hebben gereden zijn al wel 3-pitters.
Paar keer wezen proefrijden in een ST-line, zowel met 100pk, 125pk als 150pk(getuned), maar de ST is toch net effe andere koek.
We zijn wat verder gaan rekenen en die paar euro die je er misschien aan over zou houden weegt volgens ons niet op tegen het plezier wat de ST toch meer geeft....en nu weet je wat je hebt(nooit problemen) en misschien krijg je er wel een 'maandagochtend' ST-line voor terug, zo één die regelmatig bij de garage staat en dan kost het natuurlijk ook gewoon nog eens meer geld i.p.v. dat je wat over zou houden.
En dan gaan we natuurlijk ook nog voor het motto.....je leeft maar 1 keer.
De Fiesta's waar ik het over heb zijn trouwens wel het model t/m 2017, dus de ST is nog een 4-pitter en de ST-line's waar we in hebben gereden zijn al wel 3-pitters.