Wel met de winterschoentjes
Ooit heeft m'n pa deze Miata gekocht om zelf een plezier-auto te hebben, maar helaas nooit echt zelf van genoten of mee gereden. Maar, na het halen van mijn rijbewijs heb ik d'r mogen overnemen en sindsdien mijn enige auto geweest. Al veel avonturen mee gehad en veel mogen ehem... vervangen Helaas ongeluk gehad in het begin, maar nu is ze er weer helemaal bovenop. Tot nu toe nog niet veel aangepast, de roest gaat wat mij betreft voor, maar de droom voor een turbo blijft natuurlijk altijd!
Afgelopen jaar voor het eerst naar het circuit geweest met RSZ Vrij Rijden, dat was echt onzettend gaaf! Ben wel van plan om in ieder geval 1 keer per jaar een trackday mee te gaan pakken en te leren hoe het is om op het circuit te rijden, maar dan natuurlijk met jullie! Alhoewel die 20 min sessie grappig zijn, lijkt het mij gewoon veel toffer om echt flink wat seat time te pakken en echt te leren, dus wie weet tot een trackday binnenkort!
Plan is in ieder geval om de auto helemaal te restauren en nooit weg te doen. Momenteel nog bezig met alle roest weg laten halen bij de dorpels, dat is helaas wel (verwachtelijk) erg geworden. Verder mag de ophanging ook wel weer wat aandacht krijgen. Langzamerhand probeer ik alles langs te gaan en zo veel mogelijk te leren terwijl ik er mee bezig ben. So far so good! Het is ontzettend leuk en zeker aangezien het mijn eerste auto is hoop ik d'r nooit weg te hoeven doen, we gaan het zien!
Aanpassingen tot nu toe:
- IL Motorsport coolant reroute
- Mishimoto radiator, fans en thermostaat
- Hankook Ventus V12 Evo2 banden (als het telt )
- EBC Red Stuff brake pads (wil eigenlijk wel graag over naar Hawk HP+)
- DBA brake discs (tja, oude waren versleten, maar had achteraf miss beter gewoon replacements moeten kopen)
- Moss Miata 'turn signal intakes' (die echt geen flikker doen, maar waren goedkoper dan nieuwe lampjes)
Hier begon het...
Lekker aan het squatten, want was toch iets te vol... maar wel heerlijk aan het genieten van een mooie roadtrip door Duitsland!
Ka-chow!