BMW i4 (M50)
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Vers van de pers. Moet 'm nog kijken. Maatje van me krijgt in maart(hopelijk voor hem) de zijne....
EDIT: Vanaf 1:41-2:05 ik moest ook grinniken om het gegrinnik van Joe....
2215kg
Nog meer koffie. Daar gaat m'n droomauto:)
EDIT: Vanaf 1:41-2:05 ik moest ook grinniken om het gegrinnik van Joe....
2215kg
Nog meer koffie. Daar gaat m'n droomauto:)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Toch begint de neus mij wel te wennen.
Net als de vorige 4GC vind ik dit weer een van de mooiste nieuw leverbare bmws.
Net als de vorige 4GC vind ik dit weer een van de mooiste nieuw leverbare bmws.
- JP
- Berichten: 31034
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW i4 (M50)
Echt wat voor Meike…..
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW i4 (M50)
Houden jullie dat echt vol? 27min naar die monotone stem luisteren?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Ik niet, snel doorheen gescrolled om wat rijdende shots te zienMark 320iS schreef: ↑19 dec 2021, 09:32 Houden jullie dat echt vol? 27min naar die monotone stem luisteren?
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Mwoah, ik mag zijn gepraat wel, geen problemen mee. Wat kraakt hij dat ding af. En dat gegrinnik van 'm in dit verhaal. Daar moet ik juist van grinniken:)
-
OnlineBram
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Dat is hij zeker.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: BMW i4 (M50)
Zo wel met als die geheel zwart is. Dan maakt het wat minder lomp. Ga je de lijst om de nieren chroom maken, dan is het echt geen porum vind ik.Martijn_bmw schreef: ↑19 dec 2021, 09:11 Toch begint de neus mij wel te wennen.
Net als de vorige 4GC vind ik dit weer een van de mooiste nieuw leverbare bmws.
Voor de rest een mooie auto deze i4.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Eens die lijsten moeten idd wel een donkere tint hebben.Martin* schreef: ↑19 dec 2021, 10:42Zo wel met als die geheel zwart is. Dan maakt het wat minder lomp. Ga je de lijst om de nieren chroom maken, dan is het echt geen porum vind ik.Martijn_bmw schreef: ↑19 dec 2021, 09:11 Toch begint de neus mij wel te wennen.
Net als de vorige 4GC vind ik dit weer een van de mooiste nieuw leverbare bmws.
Voor de rest een mooie auto deze i4.
In Chrome geen porum.
- veejay
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW i4 (M50)
Ik heb een uitnodiging voor een i4 proefrit, weet niet of dat nu doorgaat ivm lockdown. Was wel benieuwd hoe dat rijdt.
- sitechris
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW i4 (M50)
Ik herken sowieso wel de opmerking van Joe dat een EV al snel teveel vermogen heeft. Leuk voor bij het stoplicht, maar IRL vervelend. Ik heb half jaartje terug een Tesla Model 3 Performance uitgelaten over een paar leuke Landstrassen en dan rijdt de auto veel fijner in de chillmode (dan wordt het vermogen met x procent afgeknepen). Iedere keer volgas in Performancemode is niet alleen een gevaar voor je rijbewijs, maar ook misselijkmakend en onpraktisch. In de chillmode ben je nog steeds snel, maar kun je wel veel beter doseren en rijd je niet heel snel (te) idioot hard. Plus dat je maaginhoud op dezelfde plek blijft.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Eens, leuk om een paar keer mee te maken maar totaal zinloos om te hebben zo’n idiote bak EV vermogen.sitechris schreef: ↑19 dec 2021, 20:16 Ik herken sowieso wel de opmerking van Joe dat een EV al snel teveel vermogen heeft. Leuk voor bij het stoplicht, maar IRL vervelend. Ik heb half jaartje terug een Tesla Model 3 Performance uitgelaten over een paar leuke Landstrassen en dan rijdt de auto veel fijner in de chillmode (dan wordt het vermogen met x procent afgeknepen). Iedere keer volgas in Performancemode is niet alleen een gevaar voor je rijbewijs, maar ook misselijkmakend en onpraktisch. In de chillmode ben je nog steeds snel, maar kun je wel veel beter doseren en rijd je niet heel snel (te) idioot hard. Plus dat je maaginhoud op dezelfde plek blijft.
Liever wat minder, beter doseerbaar en langere range
-
Online
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i4 (M50)
De looks van de M50 vind ik wel een groot pluspunt ten opzichte van de de M40. Dat houd mij nog tegen de M40 te nemen (en de M50 wordt direct een stuk duurder).
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
De wijze les is dus, 300pk in een EV is zat?
- sitechris
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW i4 (M50)
Ja, maar dat geldt (in NL) eigenlijk voor alle auto's;)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Zeker! Sterker nog in NL voelt een goeie 100pk EV eigenlijk al als zat maar beetje extra over hebben is natuurlijk altijd lekker.
Als ik mijn MB in EV modus rij (112pk) dan is ie al echt vlot weg tm 100kmh pas daarboven voel je dat de fut eruit gaat.
De directe aanwezigheid van 100% koppel maakt het gevoel zoveel anders naast geen geluid waarbij een kleine benzine motor met bijv 112pk al snel overspannen klinkt als je die max belast merk je daar met EV niks van.
kortom alles boven de 300pk zolang het geen hypercar is totaal zinloos naar mijn idee.
en liever die energie steken in een langere range.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Dus in dit geval van de i4 is de 40 degene die je wil hebben, ook nog eens minder kilo's als bonus (wat Joe ook zegt).
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW i4 (M50)
Ik heb filmpje van Joe niet gezien, maar ik heb dit probleem minder met vermogende EV's; genoeg EV's met dik vermogen die prima te doseren zijn, na een tijdje rijd je ook echt niet meer overal volgas .sitechris schreef: ↑19 dec 2021, 20:16 Ik herken sowieso wel de opmerking van Joe dat een EV al snel teveel vermogen heeft. Leuk voor bij het stoplicht, maar IRL vervelend. Ik heb half jaartje terug een Tesla Model 3 Performance uitgelaten over een paar leuke Landstrassen en dan rijdt de auto veel fijner in de chillmode (dan wordt het vermogen met x procent afgeknepen). Iedere keer volgas in Performancemode is niet alleen een gevaar voor je rijbewijs, maar ook misselijkmakend en onpraktisch. In de chillmode ben je nog steeds snel, maar kun je wel veel beter doseren en rijd je niet heel snel (te) idioot hard. Plus dat je maaginhoud op dezelfde plek blijft.
-
Online
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW i4 (M50)
Ik snap die opmerking ook totaal niet. Klinkt een beetje als een centenkwestie. Ik rij nooit in de chill modus, dan is de auto gewoonweg traag. In de normale stand is het prima te doseren en er klaagt nooit iemand over 'ziek worden'.
- JWdrive
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: BMW i4 (M50)
Is juist ontzettend leuk die vermogende en goed rijdende EVs. Helemaal eens dat een 100-150 pk ev hartstikke prima rijdt. Vlot genoeg voor NL.
Maar snel is anders. Ik rij eigenlijk elk stoplicht vol weg in m’n 100D. Heb dus ook een M50 besteld als volgende auto, geen edrive40.
Uiteraard vanwege hogere vermogen, veel dikkere looks, sportiever onderstel/sturen, maar zeker vanwege 4 wiel aandrijving. Die edrive met alleen achterwiel komt bij niet perfect droog asfalt moeilijk van z’n plek met instant koppel. Of constant DSC ingrijpen.
Maar snel is anders. Ik rij eigenlijk elk stoplicht vol weg in m’n 100D. Heb dus ook een M50 besteld als volgende auto, geen edrive40.
Uiteraard vanwege hogere vermogen, veel dikkere looks, sportiever onderstel/sturen, maar zeker vanwege 4 wiel aandrijving. Die edrive met alleen achterwiel komt bij niet perfect droog asfalt moeilijk van z’n plek met instant koppel. Of constant DSC ingrijpen.
-
Online
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW i4 (M50)
Is de bolide al ergens live te zien? Vorige maand was er eentje ergens in Amsterdam..maar dat is een volksbuurt die ik liever ontwijk.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Heb je dan elke 5000km een set nieuwe banden?JWdrive schreef: ↑20 dec 2021, 19:12 Is juist ontzettend leuk die vermogende en goed rijdende EVs. Helemaal eens dat een 100-150 pk ev hartstikke prima rijdt. Vlot genoeg voor NL.
Maar snel is anders. Ik rij eigenlijk elk stoplicht vol weg in m’n 100D. Heb dus ook een M50 besteld als volgende auto, geen edrive40.
Uiteraard vanwege hogere vermogen, veel dikkere looks, sportiever onderstel/sturen, maar zeker vanwege 4 wiel aandrijving. Die edrive met alleen achterwiel komt bij niet perfect droog asfalt moeilijk van z’n plek met instant koppel. Of constant DSC ingrijpen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Als ik een edrive40 goed aankleed zit ik op €79.704 voor de instapper met 340pk, best geld... en dan gaan we besparen met zelf opgewekte 30ct/kwh