Stond een paar weken geleden al in Gouda. Volgens mij staan ze overal al bij de dealer?
BMW i4 (M50)
- Joël D.
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
-
- Berichten: 2028
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW i4 (M50)
Ah hier in het zonnige zuiden twee weken geleden nog niet. Na de lockdown eens gaan kijken dan ...
-
- Berichten: 51209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
0-100 boeit irl niet bij mij. (Ik rij een fossiel) Ik zie mezelf dat amper doen. Nog nooit de launch control gebruikt, ook bij de vorige niet. Een keer per maand toevalligerwijs ofzo?
80-120 100-160 dat soort dingen weer wel.
Wel eventjes in/ uit een trage bocht vol erop, dat is gaaf. Maar die beleving krijg je bij geen enkele EV....
Toch graag eens rijden in een i4 dus om te ervaren wat er allemaal totaal kut aan is en hoe goed mijn fossieltje is:)
80-120 100-160 dat soort dingen weer wel.
Wel eventjes in/ uit een trage bocht vol erop, dat is gaaf. Maar die beleving krijg je bij geen enkele EV....
Toch graag eens rijden in een i4 dus om te ervaren wat er allemaal totaal kut aan is en hoe goed mijn fossieltje is:)
- sitechris
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Ik gebruik idd een 0-100 sprint ook eigenlijk nooit. Tussensprint of volgas een rotonde uit / afrit bocht etc zijn de leukste en idd de jank van de benzine tor geeft daarmee veel meer beleving al is het instant koppel bij een EV ook wel leuk hoor, het is niet helemaal niks vind ik. Maar mijn voorkeur heeft ook zeker wel de good old plof sound erbijRobin schreef: ↑21 dec 2021, 06:52 0-100 boeit irl niet bij mij. (Ik rij een fossiel) Ik zie mezelf dat amper doen. Nog nooit de launch control gebruikt, ook bij de vorige niet. Een keer per maand toevalligerwijs ofzo?
80-120 100-160 dat soort dingen weer wel.
Wel eventjes in/ uit een trage bocht vol erop, dat is gaaf. Maar die beleving krijg je bij geen enkele EV....
Toch graag eens rijden in een i4 dus om te ervaren wat er allemaal totaal kut aan is en hoe goed mijn fossieltje is:)
-
- Berichten: 51209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Een keer geprobeerd uit mezelf alles uit en Sport plus met de Dragy vorig jaar 0-100, met wielspin beetje 4.08s 0-100. Ik denk dat ik wel een 3.8 met warme banden kan doen. Maar blijft een rwd.....
50-200+ ik denk dat ik vele EVs binnenhengel na 120 ofzo:)
50-200+ ik denk dat ik vele EVs binnenhengel na 120 ofzo:)
- JWdrive
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: BMW i4 (M50)
Valt me eigenlijk reuze mee! Ik hou het niet bij, dus ik zou even moet terugkijken in de portal. Wellicht heb jij die data vanuit je werkgever ook wel, maar volgens mij is bandenslijtage op 4wd EVs niet anders dan bv 2wd benzine/diesel. Meer slijtage door hoger gewicht en koppel/vermogen, maar weer minder slijtage door veel gelijkmatigere aandrijving (4wd) en minder hard remmen (regeneren).Martijn_bmw schreef: ↑20 dec 2021, 20:00Heb je dan elke 5000km een set nieuwe banden?JWdrive schreef: ↑20 dec 2021, 19:12 Is juist ontzettend leuk die vermogende en goed rijdende EVs. Helemaal eens dat een 100-150 pk ev hartstikke prima rijdt. Vlot genoeg voor NL.
Maar snel is anders. Ik rij eigenlijk elk stoplicht vol weg in m’n 100D. Heb dus ook een M50 besteld als volgende auto, geen edrive40.
Uiteraard vanwege hogere vermogen, veel dikkere looks, sportiever onderstel/sturen, maar zeker vanwege 4 wiel aandrijving. Die edrive met alleen achterwiel komt bij niet perfect droog asfalt moeilijk van z’n plek met instant koppel. Of constant DSC ingrijpen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Gemiddeld gezien zien wij wel flink meer banden slijtage/kosten op een EV vs ICE.JWdrive schreef: ↑21 dec 2021, 10:35Valt me eigenlijk reuze mee! Ik hou het niet bij, dus ik zou even moet terugkijken in de portal. Wellicht heb jij die data vanuit je werkgever ook wel, maar volgens mij is bandenslijtage op 4wd EVs niet anders dan bv 2wd benzine/diesel. Meer slijtage door hoger gewicht en koppel/vermogen, maar weer minder slijtage door veel gelijkmatigere aandrijving (4wd) en minder hard remmen (regeneren).Martijn_bmw schreef: ↑20 dec 2021, 20:00Heb je dan elke 5000km een set nieuwe banden?JWdrive schreef: ↑20 dec 2021, 19:12 Is juist ontzettend leuk die vermogende en goed rijdende EVs. Helemaal eens dat een 100-150 pk ev hartstikke prima rijdt. Vlot genoeg voor NL.
Maar snel is anders. Ik rij eigenlijk elk stoplicht vol weg in m’n 100D. Heb dus ook een M50 besteld als volgende auto, geen edrive40.
Uiteraard vanwege hogere vermogen, veel dikkere looks, sportiever onderstel/sturen, maar zeker vanwege 4 wiel aandrijving. Die edrive met alleen achterwiel komt bij niet perfect droog asfalt moeilijk van z’n plek met instant koppel. Of constant DSC ingrijpen.
Redenen meer gewicht en meer koppel, en remmen=remmen voor een band of die nu door regeneratie of remmen wordt afgeremd maakt niet uit. Wel slijten idd de remschijven en blokken veeeeel minder bij een EV door het regeneren. Tot nu toe zijn de ROB kosten ongeveer gelijk, wat de EV minder heeft aan Reparatie en Onderhoud heeft hij meer aan Banden kosten
Vandaar dat ik ook wel even benieuwd was naar jou banden slijtage dan
- Rivanov
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
-
- Berichten: 51209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Hier ook een zilvergrijze demo. M'n ouwe stapmaatje heeft er al mee gereden. Vond voornamelijk de stilte bijzonder , 0-100 ok(heeft ook nog een 997 S niet dat dat zo'n supersnel ding is maar toch) , mar hij zei 90-180 te gek. Ik zei: Hold my beer:)
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 (M50)
Ik ontving afgelopen week de offerte van de leasemaatschappij om de E Tron 50 te vervangen voor een i4 M50. Wat kleiner dan wat ik nu rijd, wel vlotter, leuker en mooier (mijn mening: ) ). Als je wilt past het, ook met de 2 kleintjes die er hier rondrennen.
Echter financieel is het door nieuwe 2022 regeling oninteressant geworden om nu over te stappen. De offerte van de leasemij is 100 euro per maand hoger, de nieuwwaarde is iets hoger. Dit resulteert in een netto bijtelling die ruim 300 euro per maand hoger is dan wat ik nu betaal.
Echter financieel is het door nieuwe 2022 regeling oninteressant geworden om nu over te stappen. De offerte van de leasemij is 100 euro per maand hoger, de nieuwwaarde is iets hoger. Dit resulteert in een netto bijtelling die ruim 300 euro per maand hoger is dan wat ik nu betaal.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Als je idd nu al een EV rijdt onder oud bijtelling regiem kan het financieel nooit uit om over te stappen voor de 60mnd looptijd.
-
- Berichten: 51209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW i4 (M50)
Het blijft een centenkwestie. Ik zou voor een ZOE gaan dan:)
- EvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 (M50)
Precies dit... Deze gierige Hollander rijdt nog wel even door.Martijn_bmw schreef: ↑23 dec 2021, 11:26 Als je idd nu al een EV rijdt onder oud bijtelling regiem kan het financieel nooit uit om over te stappen voor de 60mnd looptijd.
Mweh, tegen de tijd dat de E Tron uit de lease moet stappen we weer over op km-vergoeding. Zijn de kids ook weer wat groter, kan er iets leukers komen.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 08 dec 2020, 14:38
- Auto: Model 3/ Tiguan /1M coupé
Re: BMW i4 (M50)
Afgelopen week een dagje mogen rijden in deze auto. Vooraf was ik erg enthousiast mede door de vele positieve reviews op YouTube.
Helaas heeft hij mij niet kunnen overtuigen….
Ja erg snel, ja prachtige afwerking en mooi interieur. De auto is voor mij veel te zwaar, dit merk je tijdens sportief rijden, ook miste ik het stuurgevoel en directe reactie op het sturen. Dit heeft mij doen besluiten geen bestelling te plaatsen.
Ook bizar, bij vol gas/stroom wegtrekken moet je je stuur heel goed vasthouden er wordt aan alle kanten aan getrokken, heel bijzonder….
Het onderstel in comfort is erg comfortabel wat soms op zich lekker is maar hij deinst ook flink na, iets waar ik mij ook over verbaasde.
Helaas heeft hij mij niet kunnen overtuigen….
Ja erg snel, ja prachtige afwerking en mooi interieur. De auto is voor mij veel te zwaar, dit merk je tijdens sportief rijden, ook miste ik het stuurgevoel en directe reactie op het sturen. Dit heeft mij doen besluiten geen bestelling te plaatsen.
Ook bizar, bij vol gas/stroom wegtrekken moet je je stuur heel goed vasthouden er wordt aan alle kanten aan getrokken, heel bijzonder….
Het onderstel in comfort is erg comfortabel wat soms op zich lekker is maar hij deinst ook flink na, iets waar ik mij ook over verbaasde.
Laatst gewijzigd door Bempie op 02 jan 2022, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Ik snap je punten wel, echter kan je dan wel stoppen met zoeken naar een EV. Die zijn allemaal van lood…
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Had het wel verwacht, dat gewicht is ook echt niet om over naar huis te schrijven...
Sportiviteit en EV gaat gewoon niet zo goed samen, de Model 3 Performance kan dat bijna als enige een beetje.
Sportiviteit en EV gaat gewoon niet zo goed samen, de Model 3 Performance kan dat bijna als enige een beetje.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 08 dec 2020, 14:38
- Auto: Model 3/ Tiguan /1M coupé
Re: BMW i4 (M50)
Ik rij nu ook een EV die is wel bijna 500kg lichter, minder snel rechtuit maar zeker sneller de hoek om.Martijn_bmw schreef: ↑01 jan 2022, 22:04 Ik snap je punten wel, echter kan je dan wel stoppen met zoeken naar een EV. Die zijn allemaal van lood…
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Welke rij je nu dan? Ben ik wel benieuwd naar
- Booooh
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Die wilde ik gister ook nog aanhalen idd, i4 uiteindelijk toch sneller.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 08 dec 2020, 14:38
- Auto: Model 3/ Tiguan /1M coupé
Re: BMW i4 (M50)
Een model 3, alles aan de I4 m50 is beter, behalve het stuurgevoel en de wegligging.
Al heb ik dan wel een KW V3 set eronder en PS4S banden. Maar het gewicht scheelt gewoon serieus veel.
- Bram
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW i4 (M50)
Wil net zeggen. Leuk dat die wat sneller is maar 400 kg ga je wel voelen in de bochten
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Toch zou ik 100x liever de bmw hebben ipv de playmobiel Tesla. Wat een ellende kwaliteit hebben die dingen
Of heb jij toevallig een exemplaar wat goed blijft?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Vanreijmersdal en 140 gasten