BMW i4 (M50)
-
- Berichten: 11227
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW i4 (M50)
Niemand jat toch zo’n ding. Wie zijn die mensen:)
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW i4 (M50)
Oud ijzer prijs is hoog.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Mensen zoals mij die dan hun huis er een week op laten draaien en hem daarna ergens voor oud vuil achterlaten met lege accu
- Philipoo
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW i4 (M50)
Hoor hier in praktijk so far nog niemand over, ook niet bij de wintersport rit (alleen nog maar in 2-3 circuittests gezien)
-
- Berichten: 51343
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW i4 (M50)
Nee daar hoor ik m'n maatje ook niet over. Maar die heeft een 997S voor de leuk:)
Zo'n ding hoort eigenlijk niet op 't circuit. Maar er staat wel //M op, dus Christian knalt ermee. Uitzonderingen bevestigen de regel zegmaar:)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 22:46
- Auto: BMW X3M40i / Audi A3 Sportback
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW i4 (M50)
Rijdt nog steeds geweldig, bijna verslavend lekker omdat die acceleratie zo effortless gaat.CRZ schreef: ↑29 mar 2023, 08:40Nog een update over hoe het rijden bevalt? Ik overweeg vrijdag er een te bestellen, ben benieuwd.Dellamorte schreef: ↑05 jan 2023, 11:15 Compagnon vorige week opgehaald..
Echt mega bak.. Ik moest er tijdens de proefrit echt in wennen, heb alles gereden qua nieuwste M3/M4 Comp, X3M Comp, etc. Het elektrische vermogen doet echt denken aan een supercar (performance is natuurlijk ook vergelijkbaar) en dan bedoel ik niet perse de launch control -die is as expected totaal insane- maar vooral de tussen acceleratie van 80 naar 120.. Echt wauw!! We gaan af en toe weekje wisselen dus ik zal mijn ervaringen van langer rijden delen!
Van Poelgeest is alleen "vergeten" Comfort Acces toe te voegen aan de optielijst, optie van €695 op een auto van deze prijs had er echt op moeten zitten. Nu achteraf kost dat geintje 10K..
Zijn wel wat dingen, het snel laden (alles boven de 50 kw/ pu) gaat niet zomaar, het laadsysteem onthoud hoevaak je al snel hebt geladen, of je echt meer dan 30 minuten onderweg bent geweest en hebt voorverwarmd, anders laadt het echt tergend langzaam en sta je zeker 30 minuten stil wat ik persoonlijk echt een show-stopper vind.
Daarnaast moet je echt opnieuw de auto leren kennen in allerlei omstandigheden, het gewicht onder je voeten is zo anders als bij een benzine auto dat het lang duurt voordat je je helemaal comfortabel voelt en weet wat de auto gaat doen qua overstuur etc.
Dan als laatste punt, het vermogen wordt heftig gereguleerd adv of je stuur recht is, wanneer je uit een bocht komt kan je niet direct (zoals bij een benzine motor) met volle vermogen doorknallen, daar zit dus een delay op wat wederom erg onwennig aanvoelt.
TLDR: Als je elke dag thuis (of op werk) kan laden dan neem je het grootste nadeel weg. Qua prijs/kwaliteit is het IMO nog steeds een geweldige auto. Enkel een Taycan 4S outclassed de i4M50 qua rij eigenschappen, kwaliteit en vermogen, maar die is (met opties) minimaal 120k.
Voor mij persoonlijk is het echt nog teveel gedoe, dat volledig elektrisch rijden. Real petrol head hier die nog veel teveel geniet van die heerlijk 6-in-lijn
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 (M50)
Dank! Na zo'n review kan ik natuurlijk niet anders dan bestellen. Dus bij deze maar gelijk gedaan.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 (M50)
1e week juli wordt mijn I4 M50 (Individual Dravitgrau metallic) geleverd.
Volgende lijstje erbij aangeklikt.
• Leder Vernasca Cognac stiksel Schwarz
• Comfort Access met BMW Digital Key
• Dashboard uitgevoerd in Sensatec
• In breedte verstelbare rugleuning voor bestuurdersstoel
• HiFi System Harman Kardon
• 711 M sportstoelen
• Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurdersstoel
• M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
• Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
• Active Cruise Control (ACC) met Stop & Go functie
• Galvanische afwerking voor bedieningselementen
• Elektrisch verstelbare voorstoelen
• BMW Individual Interieurlijsten Pianolack schwarz
• Extra getint glas in achterportierruiten, achterste zijruiten en achterruit
• M hoogglans Shadow Line
• BMW Live Cockpit Professional
• 19 inch lichtmetalen M wielen Y-spaak (styling 859 M) in Bicolor Jet Black uni -
• High Executive
• Elektrisch verwarmde voorstoelen
• Stuurwielrand verwarmd
Volgende lijstje erbij aangeklikt.
• Leder Vernasca Cognac stiksel Schwarz
• Comfort Access met BMW Digital Key
• Dashboard uitgevoerd in Sensatec
• In breedte verstelbare rugleuning voor bestuurdersstoel
• HiFi System Harman Kardon
• 711 M sportstoelen
• Elektrisch verstelbare lendensteun voor bestuurdersstoel
• M hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
• Opbergvak voor smartphone met draadloze oplaadmogelijkheid
• Active Cruise Control (ACC) met Stop & Go functie
• Galvanische afwerking voor bedieningselementen
• Elektrisch verstelbare voorstoelen
• BMW Individual Interieurlijsten Pianolack schwarz
• Extra getint glas in achterportierruiten, achterste zijruiten en achterruit
• M hoogglans Shadow Line
• BMW Live Cockpit Professional
• 19 inch lichtmetalen M wielen Y-spaak (styling 859 M) in Bicolor Jet Black uni -
• High Executive
• Elektrisch verwarmde voorstoelen
• Stuurwielrand verwarmd
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW i4 (M50)
Lekkere spec, had alleen zeker driving ass. Prof genomen in plaats van ACC. Vanwaar die keuze?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Lekkere lijst aan opties idd, heerlijk!
Dat bocht uit accelereren zonder vol vermogen beschikbaar is dat echt zo afgeknepen dat het vervelend is, of zo afgeknepen dat je m niet half driftend/uitbrekend de bocht uit kunt slingeren? En met DSC off doe ie het dan ook?
Dat bocht uit accelereren zonder vol vermogen beschikbaar is dat echt zo afgeknepen dat het vervelend is, of zo afgeknepen dat je m niet half driftend/uitbrekend de bocht uit kunt slingeren? En met DSC off doe ie het dan ook?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Ik zou juist ook zo min mogelijk van die driving ass rommel bestellen.Sander-E46 schreef: ↑28 apr 2023, 10:50 Lekkere spec, had alleen zeker driving ass. Prof genomen in plaats van ACC. Vanwaar die keuze?
mijn EQE hangt standaard vol met die rommel en als er 1 ding is van die auto wat mij irriteer zijn het wel de piepjes, bliepjes, meldingen en remingrepen omdat de auto vind dat dingen anders moeten ik ben de bestuurder en niet de computer in de auto...
verder mooie config! gefeliciteerd met de bestelling
-
- Berichten: 21719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW i4 (M50)
Martijn elke keer als ie in z'n Mercedes stapt
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW i4 (M50)
Net als de Etron van m'n pa dus.Martijn_bmw schreef: ↑28 apr 2023, 11:13Ik zou juist ook zo min mogelijk van die driving ass rommel bestellen.Sander-E46 schreef: ↑28 apr 2023, 10:50 Lekkere spec, had alleen zeker driving ass. Prof genomen in plaats van ACC. Vanwaar die keuze?
mijn EQE hangt standaard vol met die rommel en als er 1 ding is van die auto wat mij irriteer zijn het wel de piepjes, bliepjes, meldingen en remingrepen omdat de auto vind dat dingen anders moeten ik ben de bestuurder en niet de computer in de auto...
verder mooie config! gefeliciteerd met de bestelling
Verschrikkelijke bemoeial vind ik het, die auto.
Echt 'uit' gaat het ook niet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
zekeringen trekken dan vervalt je garantie en verzekering zeker?
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW i4 (M50)
Tsja, iemand die in een super 7 rijdt vind een GR86/Yaris/FiestaST ook zware loeders.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
klopt zelfde verhaal hier, uitzetten zit diep in het menu en volgende keer wegrijden staat alles weer aan.ErikS schreef: ↑28 apr 2023, 11:52Net als de Etron van m'n pa dus.Martijn_bmw schreef: ↑28 apr 2023, 11:13Ik zou juist ook zo min mogelijk van die driving ass rommel bestellen.Sander-E46 schreef: ↑28 apr 2023, 10:50 Lekkere spec, had alleen zeker driving ass. Prof genomen in plaats van ACC. Vanwaar die keuze?
mijn EQE hangt standaard vol met die rommel en als er 1 ding is van die auto wat mij irriteer zijn het wel de piepjes, bliepjes, meldingen en remingrepen omdat de auto vind dat dingen anders moeten ik ben de bestuurder en niet de computer in de auto...
verder mooie config! gefeliciteerd met de bestelling
Verschrikkelijke bemoeial vind ik het, die auto.
Echt 'uit' gaat het ook niet.
Er wordt hier vaak gemopperd op gewicht van nieuwe auto's dat DF op het circuit verpest maar op de openbare weg vind ik persoonlijk bij nieuwe auto's de (steeds meer verplichte) stumper hulpjes nog veel meer het rijplezier verpesten dan die kilo's extra.
Paar voorbeeldjes:
- Auto voor je slaat af en je remt niet omdat je ziet dat de auto al eerder is afgeslagen voordat je er zelf bent; auto meteen over de zeik hoop gepiep en gaat zelf remmen
- Je rijdt door een krap straatje en slingert om geparkeerde auto's heen, rondom gepiep van de auto dat je mogelijk iets gaat raken en weer remingrepen als hij denkt dat je iets gaat raken
- Slingerweg met in de bocht een vluchtheuvel met paal, voor de bocht denkt de auto dat je die vluchtheuvel gaat raken als je op wat hogere snelheid aankomt gevolg weer allemaal gepiep en gerem.
- Op de snelweg, wegwerkzaamheden, spitsstroken etc lane-keep kan er niet mee overweg gevolg is getril en getrek aan je stuur.
- Op de snelweg, je rijdt relaxed met 1 hand aan het stuur rechtdoor komt er na enige tijd gepiep en melding dat je je stuur moet vasthouden.
en zo kan ik nog wel even doorgaan... kortom (verplichte) stumperhulpen verpesten voor mij het rijplezier op de openbare weg meer dan die paar kilo extra tov enkele jaren geleden.
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: BMW i4 (M50)
Ik heb vergelijkbare opties in mijn huidige Audi E-tron en ik word helemaal simpel van het ingrijpen. Te pas en te onpas grijpt de auto in. Tegemoetkomend verkeer dat de auto herkent als iemand op mijn weghelft, wegdek met aan weerszijde fietspad belijning en middenin geen eindigd in constant ingrijpende stuurbewegingen, in de file geregeld een melding dat ik eerder moet remmen omdat mijn voorligger stil staat. Wellicht dat het bij BMW beter is, maar wilde het risico niet lopen. Volledig in lijn dus met de opmerkingen van Martijn en Erik...Sander-E46 schreef: ↑28 apr 2023, 10:50 Lekkere spec, had alleen zeker driving ass. Prof genomen in plaats van ACC. Vanwaar die keuze?
Ik rijd verplicht electrisch vanuit de werkgever. Kom uit een E-Tron, dus alles is sportiever en meer fun dan dat... Dat het geen 'echte' M is hoeven we niet over te discussieren. Daarnaast is het in de file op de A4 elke dag ook niet perse een feest.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW i4 (M50)
Mooie spec hoor. Ik zie dat je ook een verwarmd stuurwiel hebt. Dat vond ik altijd zo'n onzin, maar nu ik zelf een BMW met verwarmd stuurwiel heb, kan ik het heel erg waarderen. Onder de 10 graden staat ie altijd bij mij aan. Nooit gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW i4 (M50)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een echte rampenbak vind.CRZ schreef: ↑28 apr 2023, 13:23Ik heb vergelijkbare opties in mijn huidige Audi E-tron en ik word helemaal simpel van het ingrijpen. Te pas en te onpas grijpt de auto in. Tegemoetkomend verkeer dat de auto herkent als iemand op mijn weghelft, wegdek met aan weerszijde fietspad belijning en middenin geen eindigd in constant ingrijpende stuurbewegingen, in de file geregeld een melding dat ik eerder moet remmen omdat mijn voorligger stil staat. Wellicht dat het bij BMW beter is, maar wilde het risico niet lopen. Volledig in lijn dus met de opmerkingen van Martijn en Erik...Sander-E46 schreef: ↑28 apr 2023, 10:50 Lekkere spec, had alleen zeker driving ass. Prof genomen in plaats van ACC. Vanwaar die keuze?
Ik rijd verplicht electrisch vanuit de werkgever. Kom uit een E-Tron, dus alles is sportiever en meer fun dan dat... Dat het geen 'echte' M is hoeven we niet over te discussieren. Daarnaast is het in de file op de A4 elke dag ook niet perse een feest.
Hopen dat er nog nieuwe pareltjes komen voor 'gewoon' woon werkverkeer.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26691
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW i4 (M50)
Waarschijnlijk niet want elk jaar komt er meer verplichte stumper hulpjes op elke nieuwe auto…
Dus elk jaar meer irritatie en minder rijplezier
Dus elk jaar meer irritatie en minder rijplezier
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW i4 (M50)
Mooi gespechte i4M50. Jammer genoeg nog niet in gereden. Ik zou hem wel eens willen matchen met de M340i. mocht je toevallig in het zuiden/oosten van het land wonen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten