Djessey's nieuwe rampenplan, P15 - Aanrijding met vliegende polo op de Ring
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Mooi project weer
Om inspiratie op te doen voor een E36 S54 is luedtke_qp1 leuk om te volgen op insta. De meest cleane E36 die ik ken.
Om inspiratie op te doen voor een E36 S54 is luedtke_qp1 leuk om te volgen op insta. De meest cleane E36 die ik ken.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Super gaaf project en leuke updates weer
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Worden busjes niet doorgelicht bij Douane overgang vanuit UK nu. Aangezien je 'goederen' meebrengt de EU in.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Hoe zit dat trouwens met het invoeren, moet je van te voren alle papieren regelen of kun je dat bij de grens nog doen?
Lekker bezig hoor, ben heel benieuwd naar de bouw. Ga je nog wat aan de motor doen (vanos, drijfstang lagers e.d.) of ga je er zo mee rijden?
- Tom V
- Berichten: 4861
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Heerlijk, zo’n roadtrip om weer ergens een mooi blok te scoren.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Nou ik heb uren aan de telefoon gezeten met de douane en belastingdienst, niemand die het echt weet als het op particulieren aankomt. Van te voren kan je dus niks regelen....
Voor de motor ben ik nog wel het ea van plan ja
-Drijfstanglagers
-VANOS reviseren
-Koelsysteem dingentjes
-Pakkingen
-Bougies en bobines
-Valve adjustment
En daarna op de rollerbank af laten stellen, kijken wat erin zit! En wie weet dan op termijn een karbonius airbox oid.
Morgen eens het kleppendeksel eraf trekken om te kijken wat erachter schuilt, heb al wel even snel op de inlaat kanalen gekeken en dat zat er allemaal goed fris uit
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Dit moet je ook niet bij de douane navragen maar bij een douane specialist.
Die kan je helpen aan een partij in de UK voor opmaak van de documenten naar Nederland.
Daarna kan hij in NL de inklaring regelen voor je.
Voorbeeld:
https://gerlach-customs.com/nl-nl/
https://www.gaston-schul.com/nl/
https://customsclearance.nl/douane-documenten/
Waar de laatste de partij is waar ik voor werk.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Ja, erg onduidelijk allemaal. Ik heb laatst ook een rondje gebeld. En je moet inderdaad een partij in de UK hebben die de export papieren regelt en dan een andere partij die het in Nederland doet. Even "staand vrije hand" een auto bij een particulier kopen in de UK en dan terug rijden is er niet meer bij helaas...Djessey schreef: ↑15 nov 2022, 08:10Nou ik heb uren aan de telefoon gezeten met de douane en belastingdienst, niemand die het echt weet als het op particulieren aankomt. Van te voren kan je dus niks regelen....
Voor de motor ben ik nog wel het ea van plan ja
-Drijfstanglagers
-VANOS reviseren
-Koelsysteem dingentjes
-Pakkingen
-Bougies en bobines
-Valve adjustment
En daarna op de rollerbank af laten stellen, kijken wat erin zit! En wie weet dan op termijn een karbonius airbox oid.
Morgen eens het kleppendeksel eraf trekken om te kijken wat erachter schuilt, heb al wel even snel op de inlaat kanalen gekeken en dat zat er allemaal goed fris uit
Alles weer netjes fris maken dus, neem je de koppakking ook mee? Ook één van de aandachtpunten, maar dat wist je vast al
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
helemaal gemist, echt lekker opgebouwd zo! e36 sedan met M pakket smoelt goed. S54 ga je geen spijt van krijgen zoals eerder geschreven in ander topic, zeker met 6 bak en overbrenging die niet al te lang is. qua gewicht zit je denk ik ongeveer gelijk aan mijn z3 coupe met s54, 6 bak (g420 van e46 m3) en 3,73 lsd.
hele andere koek dan de m54. karbonius is idd wel een mooie unit om er eerdaags op te bouwen, lijkt mij ook nog een mooie mod.
hele andere koek dan de m54. karbonius is idd wel een mooie unit om er eerdaags op te bouwen, lijkt mij ook nog een mooie mod.
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Ik zou persoonlijk voor de Evolve airbox gaan, maar dat is gebaseerd op gevoel en filmpjes . Evolve kan ook software erbij leveren meteen die je zelf kunt inladen.
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Wat een ramp.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Nou dat was het weekend weer
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Here we go again.
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Zit die Drenth al in die ander
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Ben benieuwd naar de S65 swap, gaaf!
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Zit die Drenth al in die ander
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P7 - Eerste testrit
Hey Djessey, even een vraag over je herkeuring.Djessey schreef: ↑25 okt 2022, 11:46 Nou,
al heel lang geen update meer gedaan zie ik hier.....heb nog even wat te vertellen haha.
Oke dus bij de RDW allemaal prima,.
Ze probeerde me wel op elk mogelijk punt af te keuren, met 3 man ruim 35 minuten onder de auto gestaan. Moest zelfs de koplampen laten nakijken want "de motor is zwaarder dus ligt de neus verder om laag, wat het lichtbeeld negatief beinvloed". Maargoed, niks te maken en uiteindelijk de papieren binnen!
....
Komende maandag staat mijn afspraak gepland.
Op de RDW site vind ik niet direct terug welke papieren ik moet hebben.
Ik weet dat je de herkomst van de motor moet kunnen aantonen.
Maar verder nog bijzonderheden?
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P7 - Eerste testrit
Ik heb een heel simpel koopcontract meegenomen, gegevens beide partijen, handtekenening, en een foto erop van het chassisnr van de donor auto.Milka schreef: ↑28 feb 2023, 20:31Hey Djessey, even een vraag over je herkeuring.Djessey schreef: ↑25 okt 2022, 11:46 Nou,
al heel lang geen update meer gedaan zie ik hier.....heb nog even wat te vertellen haha.
Oke dus bij de RDW allemaal prima,.
Ze probeerde me wel op elk mogelijk punt af te keuren, met 3 man ruim 35 minuten onder de auto gestaan. Moest zelfs de koplampen laten nakijken want "de motor is zwaarder dus ligt de neus verder om laag, wat het lichtbeeld negatief beinvloed". Maargoed, niks te maken en uiteindelijk de papieren binnen!
....
Komende maandag staat mijn afspraak gepland.
Op de RDW site vind ik niet direct terug welke papieren ik moet hebben.
Ik weet dat je de herkomst van de motor moet kunnen aantonen.
Maar verder nog bijzonderheden?
Bij het RDW kijken ze dan of de motorcode op het blok in hun systeem overeen komt. Dat was eigenlijk alles.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Thx hopelijk gaat t bij mij ook zo vlot
- Martijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Ik heb ook dezelfde ervaring als Djessey.
Naar herkeuring had ik kentekenpapieren van donor en aankoopbewijs bij me en dat was voldoende.
Keuring zelf vond ik een soort uitgebreide APK lijken, wordt wel veel bekeken maar als alles netjes en deugdelijk is gebouwd ben je er ook zo doorheen.
Naar herkeuring had ik kentekenpapieren van donor en aankoopbewijs bij me en dat was voldoende.
Keuring zelf vond ik een soort uitgebreide APK lijken, wordt wel veel bekeken maar als alles netjes en deugdelijk is gebouwd ben je er ook zo doorheen.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Ja het gekke is dus dat de APK eisen NIET gecondoleerd worden, immers wordt alleen de motorswap gekeurd en staat de APK hier los van. Zo is een kennis van me met zijn E36 + LS1 voor omkeuring geweest met defecte remklauw LV, en dat was geen probleem.
- Arthur
- Berichten: 39725
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Niet gecontroleerd is ook beter
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P8 - S54B32 Swap!
Maaarrr, waar waren we gebleven. Owjah de S54 swap
Dus, tijd om de motor erin te leggen.
(of toch niet).
Nou ik kwam dus op het geniaale idee (lees : laten overhalen door een vriend) om een Karbonius airbox te bestellen, (levertijd 8-10 weken, dus in Dec al besteld). Dus eenmaal binnen dikke pret , de versie rechts met blanke lak is van mij.
Dus ik helemaal blij, maar met 1 blik op de motorruimte werd mijn enthousiasme wel weer wat ingeperkt, al die 4 cilinder meuk en beugeltjes, lak was ook al best wel gaar. Maargoed, als je dat wegslijpt moet je het ook weer bijwerken, accu naar achter verplaatsen enz enz.....
Zucht, je weet al waar dit naartoe gaat......
TOTALE ESCALATIE
Zeker niet het strakste lakwerk, maar voor mijn kunnen en de tijdsinvestering+kosten vind ik het prima gelukt. Dus op naar de motor
En het koelsysteem in orde gemaakt, grote fan, beugeltjes en en veel te duur expansievat van 160 euro welke bij de mishimoto radiateur van 350 euro zit, waar godverdomme dan niet eens een beugel bij zit om hem te monteren, nee je moet voor 500 euro los de fan shroud kopen......daar zit dan wel een beugel bij. Nou mooi niet dus, hiero
Nou voorruit dan maar, kan het tenminste van de lijst af strepen.
Ondertussen aan de slag om ff een uitlaatje in elkaar te bakken, goedkoop dubbelpijpse catvervanger van ebay en daar de rest zelf aan vastgebakken
Eerste gedeelte:
2e gedeelte
Verder nog beetje stoer gedaan met V-Bands
Ook weer prima gelukt voor een dag werk al zeg ik het zelf.
En ja, dan EINDELIJK mag ik die airbox plaatsen, want nu is het wel mooi genoeg, dus frontje teruggebouwd, auto gewassen en voila
Dus, tijd om de motor erin te leggen.
(of toch niet).
Nou ik kwam dus op het geniaale idee (lees : laten overhalen door een vriend) om een Karbonius airbox te bestellen, (levertijd 8-10 weken, dus in Dec al besteld). Dus eenmaal binnen dikke pret , de versie rechts met blanke lak is van mij.
Dus ik helemaal blij, maar met 1 blik op de motorruimte werd mijn enthousiasme wel weer wat ingeperkt, al die 4 cilinder meuk en beugeltjes, lak was ook al best wel gaar. Maargoed, als je dat wegslijpt moet je het ook weer bijwerken, accu naar achter verplaatsen enz enz.....
Zucht, je weet al waar dit naartoe gaat......
TOTALE ESCALATIE
Zeker niet het strakste lakwerk, maar voor mijn kunnen en de tijdsinvestering+kosten vind ik het prima gelukt. Dus op naar de motor
En het koelsysteem in orde gemaakt, grote fan, beugeltjes en en veel te duur expansievat van 160 euro welke bij de mishimoto radiateur van 350 euro zit, waar godverdomme dan niet eens een beugel bij zit om hem te monteren, nee je moet voor 500 euro los de fan shroud kopen......daar zit dan wel een beugel bij. Nou mooi niet dus, hiero
Nou voorruit dan maar, kan het tenminste van de lijst af strepen.
Ondertussen aan de slag om ff een uitlaatje in elkaar te bakken, goedkoop dubbelpijpse catvervanger van ebay en daar de rest zelf aan vastgebakken
Eerste gedeelte:
2e gedeelte
Verder nog beetje stoer gedaan met V-Bands
Ook weer prima gelukt voor een dag werk al zeg ik het zelf.
En ja, dan EINDELIJK mag ik die airbox plaatsen, want nu is het wel mooi genoeg, dus frontje teruggebouwd, auto gewassen en voila
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMeinders, Estoque, KoenM, Pfhmulder, Sidney, Vanreijmersdal en 57 gasten