Djessey's nieuwe rampenplan, P15 - Aanrijding met vliegende polo op de Ring

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door ADV » 01 mei 2023, 16:19

matthyssie schreef: 01 mei 2023, 15:40 Kunt ook een halve kooi nemen?

Mijn tip: stop met die semislicks. Pak gewoon een goedkope sportieve straatband en haal daar je fun uit. Als je op grip gaat rijden loop je elke keer tegen de volgende bottleneck aan. Minder grip = leuker.
Wel eens met deze frieze wijsheden eigenlijk.. Ga je meer grip creeren, kooi erin, etc, ja dan idd ook maar die sequentiele bak erin.. Ja dan moet vermogen toch ook maar weer wat meer, want nu heb ik meer grip dan ik aan vermogen heb, bla bla.. Gewoon rondom minder goede banden en klaar..

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Djessey » 01 mei 2023, 16:33

ADV schreef: 01 mei 2023, 16:19
matthyssie schreef: 01 mei 2023, 15:40 Kunt ook een halve kooi nemen?

Mijn tip: stop met die semislicks. Pak gewoon een goedkope sportieve straatband en haal daar je fun uit. Als je op grip gaat rijden loop je elke keer tegen de volgende bottleneck aan. Minder grip = leuker.
Wel eens met deze frieze wijsheden eigenlijk.. Ga je meer grip creeren, kooi erin, etc, ja dan idd ook maar die sequentiele bak erin.. Ja dan moet vermogen toch ook maar weer wat meer, want nu heb ik meer grip dan ik aan vermogen heb, bla bla.. Gewoon rondom minder goede banden en klaar..
Minder grip met dit vermogen/gewicht dan rij je jezelf alleen maar sneller ter pletter. :bag:

Dat lijkt mij nog wel de meest onverstandige zet van allemaal.

R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door R.Wiggel » 01 mei 2023, 17:01

Je lepelt er geen S54 in om vervolgens op Wanli's tot in de 4 met wielspin over de ring te gaan lijkt me ?

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door yorick » 01 mei 2023, 17:18

Met een kooi is de auto idd een stuk minder praktisch, maarja wat is nou leuker :D

Persoonlijk zou ik kiezen voor trackdays met de gtr op de NS I.v.m de verzekeringskwestie.

Intrax heeft bij mijn E36 5mm platen in de voorste veertorens gelast. Achter bleef heel met 150 pk minder, dat wel.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door ADV » 01 mei 2023, 17:28

Djessey schreef: 01 mei 2023, 16:33
ADV schreef: 01 mei 2023, 16:19
matthyssie schreef: 01 mei 2023, 15:40 Kunt ook een halve kooi nemen?

Mijn tip: stop met die semislicks. Pak gewoon een goedkope sportieve straatband en haal daar je fun uit. Als je op grip gaat rijden loop je elke keer tegen de volgende bottleneck aan. Minder grip = leuker.
Wel eens met deze frieze wijsheden eigenlijk.. Ga je meer grip creeren, kooi erin, etc, ja dan idd ook maar die sequentiele bak erin.. Ja dan moet vermogen toch ook maar weer wat meer, want nu heb ik meer grip dan ik aan vermogen heb, bla bla.. Gewoon rondom minder goede banden en klaar..
Minder grip met dit vermogen/gewicht dan rij je jezelf alleen maar sneller ter pletter. :bag:

Dat lijkt mij nog wel de meest onverstandige zet van allemaal.
Ja, gvd had gewoon het op een 325i gehouden dan, lekker glijden en spelen.. :) Wel weer typisch dit Djessey :P Je GTR is de raceauto, dit is je straatauto.. Hou hem dan ook voor op straat man.. Kooi, 6 punts, nou, achterbank er ook maar uit.. ach dan alle isolatie ook maar.. Ach doen we motec display erin.. hoppa.. Je moet weten waar je moet stoppen :) Koop gewoon 4 goede straatbanden, goodyears of iets, doe mooi onderstel dan en besef je dat die motor eigenlijk te snel is voor het chassis :)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Emiel » 01 mei 2023, 17:52

Mijn idee: Wel intrax en verstevigingen. Geen AR1. Geen volle kooi. Club spec laten. Wel meer grip met intrax maar niet zo extreem met meteen semi slicks.

Het blijft een straat auto en zodra je er een kooi in zet kom je weer bij de gtr terecht.

Tenzij je echt een ringtool wil met kenteken.. dan all in.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Crookie » 01 mei 2023, 18:04

Volgens mij heb nu een hele leuke e36 m3 gebouwd die met wat aanpassingen een ultieme straat/ring auto kan zijn. Een goed onderstel en wat modificaties kan altijd, volledige coilover op de achterzijde wordt al de grenzen van het staal opzoeken en met semi slicks gaat het al vrij hardcore. Terwijl het juist een leuke fun auto is zonder volledig in brandwerende overalls te hoeven zitten. Volgens mij is de kunst juist genieten en niet perse de grenzen op willen zoeken.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26691
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Martijn_bmw » 01 mei 2023, 18:19

Ik zou hem zo laten zoals die nu is dan heb je wat te kiezen als de andere full track auto af is.

Als je nu doorgaat met aanpassen heb je straks 2 auto’s voor hetzelfde doel staan

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door PeterM » 01 mei 2023, 19:40

Anders een mooie schroef/las kooi die niet te extreem is er in. Dus niet naar de veertorens e.d. En dan alle bekleding en isolatie zoveel mogelijk laten zitten, zodat je toch een beetje comfort hebt en de auto ook bruikbaar is op straat. Dus ook geen massieve bussen en steunen enz.

Ik snap dat als je eenmaal begint, dat het eind zoek is, zo zou het bij mij ook gaan. Maar twee volledig gestripte e36's met volledige kooi is wel heel veel van hetzelfde ;-)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door matthyssie » 01 mei 2023, 21:03

Er wordt hier gesproken alsof een S54 500 pk en 650 nm heeft. Slechtere banden brengt de limiet naar beneden, zijn makkelijker en voorspelbaarder te rijden. Juist grippy banden zijn listig en als het mis gaat gaat het goed mis. Als je bang bent voor slechte banden moet je in mijn beleving aan je voertuigbeheersing: Ga driften, ga rijtrainingen volgen en ga oefenen. Wil je rondetijden breken en zoveel mogelijk grip dan moet je een volledige rolkooi pakken en een full-blown tracktool maken.

Kom eens naar Papenburg met die E36 en ervaar het, er gaat echt een wereld voor je open. (En dan niet zozeer het driften; maar het op en over de limiet leren rijden.)

Gebruikersavatar
malle eppie
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
Locatie: Fryslân

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door malle eppie » 01 mei 2023, 21:35

Driften 😈🤘🏻

2 weken geleden voor het eerst op Papenburg geweest, ontzettend leerzaam en ontzettend leuk.

Goede tip van Matthyssie, ik zou het eens proberen. Het kan zo maar zijn dat er een wereld voor je opengaat.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Djessey » 01 mei 2023, 23:47

matthyssie schreef: 01 mei 2023, 21:03 Er wordt hier gesproken alsof een S54 500 pk en 650 nm heeft. Slechtere banden brengt de limiet naar beneden, zijn makkelijker en voorspelbaarder te rijden. Juist grippy banden zijn listig en als het mis gaat gaat het goed mis. Als je bang bent voor slechte banden moet je in mijn beleving aan je voertuigbeheersing: Ga driften, ga rijtrainingen volgen en ga oefenen. Wil je rondetijden breken en zoveel mogelijk grip dan moet je een volledige rolkooi pakken en een full-blown tracktool maken.

Kom eens naar Papenburg met die E36 en ervaar het, er gaat echt een wereld voor je open. (En dan niet zozeer het driften; maar het op en over de limiet leren rijden.)
Ik weet niet of die rijtraining sarcastisch bedoelt was, maar denk dat je een verkeerd beeld van mij hebt.

Heb ook een driftauto, dat driften stelt echt niet zoveel voor. Als je dat niet een beetje vlug onder de knie kan krijgen moet je zoiezo niet in een racer achter het stuur gaan zitten.

Als je echt snel wil worden moet je eens gaan karten, en dan gewoon een snelle wedstrijdkart oid. Dan leer je echt zuiver rijden

Dit is geen hele snelle auto (vergeleken met bijv de GTR a 500pk op 1050kg) maar wel snel genoeg om gevaarlijk te zijn. Met genoeg ervaring weet je wat het is om op 90% of 100% te rijden, en kan je inschatten hoeveel risico je neemt. Dan rij je comfortabeler met 90% op semis dan 100% op straatbanden

Dus dan kan je wel zeggen pak een slechtere hand , maar dat is schijnveiligheid. Je rijdt net zo hard. Remt net zo laat, en juist omdat er dan meer in de auto zit ga je nog meer de grens opzoeken en door die band heen.

Dwarsligger
Berichten: 148
Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Dwarsligger » 02 mei 2023, 00:01

Oplossing? Gewoon verkopen (aan mij bijvoorbeeld :blink: ) en weer gaan bouwen. Jij wilt ook gewoon aan de gang zijn met een project. Start weer een nieuw project, doe je ding, en zorg voor een beetje doorstroom. Wij verbruiken het wel :hungry: :wink:

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Djessey » 02 mei 2023, 00:17

Dwarsligger schreef: 02 mei 2023, 00:01 Oplossing? Gewoon verkopen (aan mij bijvoorbeeld :blink: ) en weer gaan bouwen. Jij wilt ook gewoon aan de gang zijn met een project. Start weer een nieuw project, doe je ding, en zorg voor een beetje doorstroom. Wij verbruiken het wel :hungry: :wink:
Hahaha ik sta altijd open voor een goed bod, kom maar door :clap:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P12 -Zandvoort trackday

Bericht door Hielke » 02 mei 2023, 00:20

Djessey schreef: 01 mei 2023, 14:05

Wat ons op het volgende probleem brengt, de auto is eigenlijk te snel. Nu noem ik dat niet zo snel een probleem, maar dat is het wel. Dat ding gaat zo verschrikkelijk hard over de ring heen
Kan me niks voorstellen bij “te snel”, tenzij je voortdurend met de auto aan het vechten bent.

Laat eens een onboard filmpje zien aub.

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P12 -Zandvoort trackday

Bericht door Djessey » 02 mei 2023, 08:16

Hielke schreef: 02 mei 2023, 00:20
Djessey schreef: 01 mei 2023, 14:05

Wat ons op het volgende probleem brengt, de auto is eigenlijk te snel. Nu noem ik dat niet zo snel een probleem, maar dat is het wel. Dat ding gaat zo verschrikkelijk hard over de ring heen
Kan me niks voorstellen bij “te snel”, tenzij je voortdurend met de auto aan het vechten bent.

Laat eens een onboard filmpje zien aub.
Te snel om verantwoord zonder kooi te rijden is wat ik bedoel. Als je wel eens een snel rondje ring hebt gedaan dan snap je wat ik bedoel.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3279
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Martijn M » 02 mei 2023, 08:20

Ik zou trouwens AR-1 overslaan en Yoko AO52 pakken. Hoor van iedereen die met die band rijdt alleen maar goede verhalen. Blijft constant qua bandenspanning, doet het prima in de regen en bakken met grip.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26691
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Martijn_bmw » 02 mei 2023, 08:33

Djessey schreef: 02 mei 2023, 00:17
Dwarsligger schreef: 02 mei 2023, 00:01 Oplossing? Gewoon verkopen (aan mij bijvoorbeeld :blink: ) en weer gaan bouwen. Jij wilt ook gewoon aan de gang zijn met een project. Start weer een nieuw project, doe je ding, en zorg voor een beetje doorstroom. Wij verbruiken het wel :hungry: :wink:
Hahaha ik sta altijd open voor een goed bod, kom maar door :clap:
Haha toen het een 330i (M54) was dacht ik daar serieus wel eens aan. Waanzinnig gave auto! Maar voor mij met alle aanpassingen daarna te duur geworden om een bod op te doen :) neemt niet weg dat ik hem nog altijd super gaaf vind! :D

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Djessey » 02 mei 2023, 08:38

Martijn M schreef: 02 mei 2023, 08:20 Ik zou trouwens AR-1 overslaan en Yoko AO52 pakken. Hoor van iedereen die met die band rijdt alleen maar goede verhalen. Blijft constant qua bandenspanning, doet het prima in de regen en bakken met grip.
Zag ik jou niet rijden afgelopen weekend? Was aan het tanken bij de ED maar je was al weg voordat ik het doorhad. :blink:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4097
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Philipoo » 02 mei 2023, 08:38

Djessey schreef: 02 mei 2023, 00:17
Dwarsligger schreef: 02 mei 2023, 00:01 Oplossing? Gewoon verkopen (aan mij bijvoorbeeld :blink: ) en weer gaan bouwen. Jij wilt ook gewoon aan de gang zijn met een project. Start weer een nieuw project, doe je ding, en zorg voor een beetje doorstroom. Wij verbruiken het wel :hungry: :wink:
Hahaha ik sta altijd open voor een goed bod, kom maar door :clap:
Ik bied 5K!

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Djessey » 02 mei 2023, 08:47

Philipoo schreef: 02 mei 2023, 08:38
Djessey schreef: 02 mei 2023, 00:17
Dwarsligger schreef: 02 mei 2023, 00:01 Oplossing? Gewoon verkopen (aan mij bijvoorbeeld :blink: ) en weer gaan bouwen. Jij wilt ook gewoon aan de gang zijn met een project. Start weer een nieuw project, doe je ding, en zorg voor een beetje doorstroom. Wij verbruiken het wel :hungry: :wink:
Hahaha ik sta altijd open voor een goed bod, kom maar door :clap:
Ik bied 5K!
Heb 1900 voor de auto betaald, dus goeie deal lijkt me :beer:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4097
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Philipoo » 02 mei 2023, 08:48

Djessey schreef: 02 mei 2023, 08:47
Philipoo schreef: 02 mei 2023, 08:38
Djessey schreef: 02 mei 2023, 00:17

Hahaha ik sta altijd open voor een goed bod, kom maar door :clap:
Ik bied 5K!
Heb 1900 voor de auto betaald, dus goeie deal lijkt me :beer:
Top, past die balustrade erin denk je? Dan kan ik alles in één keer meenemen!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3279
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Martijn M » 02 mei 2023, 12:00

Djessey schreef: 02 mei 2023, 08:38
Martijn M schreef: 02 mei 2023, 08:20 Ik zou trouwens AR-1 overslaan en Yoko AO52 pakken. Hoor van iedereen die met die band rijdt alleen maar goede verhalen. Blijft constant qua bandenspanning, doet het prima in de regen en bakken met grip.
Zag ik jou niet rijden afgelopen weekend? Was aan het tanken bij de ED maar je was al weg voordat ik het doorhad. :blink:
Dat zou best kunnen ja! Heb jou ook een paar keer voorbij zien komen.

Gebruikersavatar
Hoff
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
Auto: BMW E46 | Renault Twingo

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Hoff » 03 mei 2023, 14:37

Ik kan alleen maar zeggen dat clubsport the way to go is.

Altijd gestripte auto's gehad, en de beste upgrade dat ik heb ik gedaan is een clubsport auto bouwen met interieur erin.

Nou is een E46 wel een stuk luxer dan een E36, maar je hebt inderdaad, wat je zelf al zegt, veel sneller de neiging er ook wat plezier ritjes mee te rijden. Lekker in comfort naar de ring kachelen, op zondag rondje om de kerk, whatever.

Setje Advan AD08RS eronder, of lekker de NS2R's houden, en dan een 'basic' Intrax setje eronder, ipv een retard set.

Je zou knettergek zijn ook deze auto full-retard te maken als je al een full-retard auto hebt. Semi-retard is top.

/mic drop.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4097
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P13 - Ringtrip

Bericht door Philipoo » 03 mei 2023, 14:49

semi-retard is the way to go

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vester86 en 44 gasten