Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door Jan Terwolde » 26 okt 2021, 14:31

Interessant kijkvoer



Zelf met de 125d eerder de Michelin Pilot super sport en nu de Goodyear Eagle F1 SuperSport.
Vond zelf de Michelin pss ook erg goed op t circuit niet snel te heet, alleen moeten ze bij in het inzetten van de bocht echt even zetten.
De Supersports nog niet echt goed kunnen gebruiken maar voelen goed en werden (nog) niet te heet. Een stuk stijvere wangen wat beter voelt bij insturen als de pss. Bij de Goodyears moet ik wel aan het gevoel van op of over de grens wennen en ik weet nog niet echt welke het volgende keer worden, een van mijn vorige of eventueel een van de bovengenoemde test. Al gaat de 125d misschien helemaal geen circuit meer zien.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door Jesper » 28 okt 2021, 15:19

Bij de Goodyear supersport zijn nieuwe maten bij gekomen zie ik, anders was ik eerder dit jaar voor de supersport gegaan ipv de normale eagle f1. 245/35/18 was eerst nog nergens te krijgen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door Knot » 28 okt 2021, 15:21

Ik vind ze allemaal flink op de wang hangen in het filmpje. Met name Goodyear heb ik daarop laten vallen met de Eagle F1 AS2 (of 3) op de 120i toen, geen gevoel in die band in 18inch.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door BartMS » 28 okt 2021, 15:38

Ik en een vriend met een M135i hebben de bridgestones en hebben wat rondjes ring gedaan maar niet zulke slijtage gezien. vraag me af of dat komt door RWD vs FWD.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door Jan Terwolde » 28 okt 2021, 20:18

Knot schreef: 28 okt 2021, 15:21 Ik vind ze allemaal flink op de wang hangen in het filmpje. Met name Goodyear heb ik daarop laten vallen met de Eagle F1 AS2 (of 3) op de 120i toen, geen gevoel in die band in 18inch.
Ik verbaasde mij ook echt over het op de wang hangen. Had het van de Michelin wel verwacht met de slappe wangen maar van de goodyear echt niet. Die wang is ok echt behoorlijk stijf, beetje tussen michelin en semi slick in, en dan dichter bij de semi slick..

De goodyear supersport is qua gevoel wel goed vind ik.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door Jan Terwolde » 28 okt 2021, 20:19

BartMS schreef: 28 okt 2021, 15:38 Ik en een vriend met een M135i hebben de bridgestones en hebben wat rondjes ring gedaan maar niet zulke slijtage gezien. vraag me af of dat komt door RWD vs FWD.
Ik vond de bridgestone wel een leuke om hierna te gaan proberen, maar als je dit filmpje ziet dan niet echt. Vaag dat hij het wel heeft en jij niet op t circuit dan.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door BartMS » 28 okt 2021, 22:02

Jan Terwolde schreef: 28 okt 2021, 20:19
BartMS schreef: 28 okt 2021, 15:38 Ik en een vriend met een M135i hebben de bridgestones en hebben wat rondjes ring gedaan maar niet zulke slijtage gezien. vraag me af of dat komt door RWD vs FWD.
Ik vond de bridgestone wel een leuke om hierna te gaan proberen, maar als je dit filmpje ziet dan niet echt. Vaag dat hij het wel heeft en jij niet op t circuit dan.
Wel in een heel ander soort auto en circuit natuurlijk. Die linkervoorband zie je de rest niet (behalve in het tabelletje), en die andere banden lijken ook aanzienlijk minder gesleten. Maar dan nog blijft voor het circuit dit geen aanrader als een Michelin of goodyear dit wel volhoud.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Michelin Pilot Sport 4 S vs Bridgestone Potenza Sport vs Goodyear Eagle F1 SuperSport vs Michelin Pilot Super Sport

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 07:51

Bij 13:48 had FIA hem achteraan laten starten:)

Die Bridgestones zien er inderdaad minder uit nadien. Verder supertevreden met m'n 4S en , wat een allround superband. In de regen en remmen te gek.
Desalniettemin die GY's lijken mij wel wat, maar less comfy blijkbaar. En hij rijdt daar bij GY dus niet meteen Wij van WC Eend, maar moeilijk om de GYs af te kraken dan denk ik. En Times don't lie.
Verder leuk dat er een GTI werd gebruikt, maar ik zie 'm liever in 'n rwd :)
Dat geleuter inboard voor de camera (terwijl ik 't een goed kanaal vind) maakte het op een gegeven moment een tired review...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: WJ en 146 gasten