sitechris: SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

sitechris: SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)

Bericht door sitechris » 16 okt 2021, 20:50

Kun je genezen van een autokoopverslaving? Ik niet, al heb ik ook nog nooit een poging gedaan. Na ruim een jaar Ford Fiesta ST kreeg ik weer de kriebels en voor ik het wist zat ik te onderhandelen met een autoverkoper. Begin 2022 staat er hopelijk een BMW 330i op de oprit. Mits deze geleverd kan worden met alle chiptekorten en wat nog meer. Maar vooruit.

Waarom nu al? Bevalt de Fiesta niet?
Integendeel. De Ford Fiesta ST is en blijft een briljante stuurmansauto. Maar dan ook echt briljant. Een superleuke entertainer. The problem is ‘me, myself and I’. Ik heb inmiddels alles gedaan met de auto wat ik wil, dus dan is het langzaam weer tijd voor wat nieuws. Daarnaast is een hypersportief autootje leuk voor even, maar verlang ik na verloop van tijd weer naar iets meer rust, een wat mooier afgewerkt interieur, een beter audiosysteem en noem maar op. Als ik naar mijn autohistorie kijk is het eigenlijk altijd zo gegaan. Na een hardcore sportieveling kwam er daarna eigenlijk altijd een auto met wat meer allroundkwaliteiten op de oprit en vice versa.

Aan welke eisen moest de nieuwe auto voldoen?
Ik som ze kort voor je op. De auto moet sportief zijn, tegelijk comfortabel, enigszins zuinig, luxe, vlot (minimaal 250 pk) en praktisch. Dus een Alpine A110 (hoe gaaf ook!) valt af. Te weinig bagageruimte. Ook wil ik niet meer dan 10k bpm afstaan (ook bij een gebruikte). Ik weiger om overdreven veel geld naar Den Haag te brengen. Dat betekent dat er veel auto’s afvallen. Modellen als de Renault Megane RS, Hyundai i30N, Ford Focus ST, Honda Civic TypeR, VW Golf R en het snelle Audi/BMW-werk (TT RS, M4 etc) vallen af. Die laatste categorie valt sowieso af omdat ik geen zuipschuit wil. Ik verwacht dat ik 30 a 35k met de auto ga rijden en dan wil ik niet 1 op 8 rijden met een schreeuwuitlaat. Want o ja, inmiddels ben ik ook wel toe aan iets meer rust. Hoe vermakelijk de Fiesta ST ook kan gillen, het is wel een tikje puberaal. Meer vermogen was ook niet nodig. Ik heb in de Fiesta nooit behoefte gehad aan meer. De tijd van 300 pk en meer heb ik inmiddels wel een klein beetje geweest. Leuk voor een keertje, dat absoluut, maar niet zaligmakend. Met 260 pk tik je de 250 ook wel aan. Zij het met iets meer moeite.

Welke auto’s blijven dan over?
Niet zo heel veel. Ook omdat een plugin-hybride voor mij sowieso afvalt. Die auto’s vind ik vaak net iets te zwaar om echt leuk te zijn. Neem de BMW 330e. Best een prima auto, maar de 330i rijdt en stuurt gewoon net even lekkerder. Elektrische auto’s vallen ook af, al zouden een Polestar 2, BMW i40 of Tesla Model 3 Performance niet misstaan op mijn shortlist. Ik vind het nu nog te vroeg om over te stappen. Ik kan (lees: moet) mijn hele leven waarschijnlijk elektrisch rijden dus een benzineauto vind ik voor nu (misschien wel de laatste keer) nog wel leuk. Daarnaast zijn en blijven elektrische auto’s net wat te zwaar voor de leuk en zijn de eerder genoemde modellen niet direct gratis.

En een diesel?
Heb ik ook nog even overwogen. Ergens een jonggebruikte M340d importeren. Of desnoods een BMW 330d. Heerlijke combinatie van prestaties, ‘laufkultur’ en een fatsoenlijk brandstofverbruik. Maar daar kreeg ik toch echt de waarschuwing dat de afschrijving catastrofaal gaat zijn. En wie weet welke rijverboden er nog gaan komen. Benzine it is. En dan blijkt het rijtje kandidaten beperkt te zijn. Want modellen als een Audi A5 Sportback, VW Arteon en zelfs een Audi S3 vallen af. Goede auto’s hoor, maar die bieden gewoon te weinig rijplezier. Dat zijn goede, maar ook saaie auto's. Ik kwam maar tot drie modellen op mijn shortlist die zowel (relatief) zuinig en sportief zijn, voldoende vermogen hebben en praktisch/luxe zijn. Dat zijn de Volkswagen Golf GTI, BMW 128ti en de BMW 330i. Waarbij er meteen een streep door de Golf 8 kan, want het nieuwe interieur vormt voor mij een te groot irritatiepunt. Niet alleen qua gebruiksvriendelijkheid maar ook qua afwerking is het een net-niet auto. Blijven over de BMW 128ti en de BMW 330i. Ik heb nog heel even een Alfa Romeo Giulia overwogen, maar dan tikt de BMW 3 serie de ‘boxes’ voor mij net wat beter af.

Welke is het geworden?
De BMW 330i. Alhoewel het daar in eerste instantie niet naar uitzag. De testrit met de BMW 128ti beviel me namelijk prima. Een auto die voldeed aan mijn criteria en die me wel echt dat ‘premium’-gevoel gaf. Een auto waar je aan merkt dat het net even een beter ontwikkelde auto is dan de gemiddelde huis-tuin- en keuken Renault/Ford/SEAT of whatever. De BMW 128ti was een zeer verfijnde hothatch met een scherp randje. Een Golf GTI maar dan met een mooier gebouwd interieur, beter infotainment en een tandje scherper als je echt gaat pushen. Qua prijs ontloopt het elkaar niet. Ik was dus al bezig met de volgende stap toen de BMW-verkoper mij wees op de 330i en dat daar qua kortingen meer mogelijk is. Dan ga je toch nog eens rekenen en dan blijkt het prijsverschil van 10k opeens gehalveerd te worden door een veel hogere korting. Dus toch maar eens gereden in de BMW 330i en dat is net even een tandje beter/verfijnder en qua rijdynamiek zeker niet minder. Natuurlijk appels en peren die je met elkaar vergelijkt, maar de appel (330i) was net even lekkerder dan de peer (128ti). Ook de motor (maar een viercilindertje) beviel me wederom erg goed. Dus de BMW 330i moest het worden.

Een nieuwe of gebruikte?
Daar was ik al snel uit. Een nieuwe moest het worden. Ook omdat de korting echt wel significant beter was dan in het geval van een jonggebruikte. Daarnaast wil ik de auto ook compleet naar mijn wensen hebben. In tegenstelling tot veel BMW 3-serie eigenaren wil ik pertinent niet de 19 inch velgen inclusief run-flatbanden onder mijn auto hebben. Daarmee is de auto net een tandje te stug, zonder dat de auto aan dynamisch talent wint. Met 18 inches rijdt de auto veel fijner. Bleek ook uit mijn proefrit met een M-sport met 18 inches. Daarnaast zijn opties als laserlicht, Harman&Kardon en natuurlijk het M-sportpakket must-have opties voor mij. Net als de individual lederen bekleding en lederen dashboard. Met andere woorden: vind maar eens de jong gebruikte 330i in deze specs. Best een uitdaging. Dus - met de extra korting in de achterzak - toch voor een nieuwe gegaan. Helemaal naar eigen smaak. Alhoewel dat wel iets doet met je nachtrust. De optielijst is zo lang en verlokkelijk dat je in een impuls het liefst alles wilt aanvinken. Alleen is dat financieel niet mogelijk. Dus heb ik enorme keuzestress gehad.

Welke opties heb ik aangevinkt?
No-brainers zijn wat mij betreft de Business Edition Plus en M-sportpakket. Business Edition Plus omvat onder meer de meest uitgebreide infotainment, lederen bekleding, alarm, stoelverwarming en de laser koplampen. Het M-sportpakket geeft de auto de juiste uitstraling en tilt het interieur naar een duidelijk hoger niveau. Het Parking Pack (parkeercamera, sensoren en parkeerassistent) is een inkoppertje, maar daarna is het lastiger. Er kan heel veel, maar alles heeft zijn prijs. Ik heb al snel besloten dat de Tartufo ‘individual’ lederen bekleding de meerprijs van bijna 3.000 euro waard is. Ook omdat dit in Nederland inclusief de lederen afwerking op portieren en dashboard is. In alle andere landen mag je daar nog eens 1500 euro extra voor aftikken. Het interieur is echt helemaal af als je voor individual leer gaat. Waanzinnig. Bij de sierlijsten heb ik voor edelhout Eiche Maser gekozen. Een antracietkleurige houtinleg. Heel gaaf. Geluidswerende zijruiten zijn ook een inkoppertje. Voor nog geen 300 euro minimaliseer je wind- en bandengeruis, ook dit heb ik in proefrit met en zonder goed kunnen vergelijken. Ik heb ook als extra’s de Active Cruise Control, schuifdak, m-sportremmen (wel handig met mijn rijstijl), lendesteun, extra hoogglans shadowline en de eerder genoemde HK audio aangevinkt.

Welke opties heb ik niet genomen?
Ik heb lang getwijfeld over het sperdifferentieel. Op een BMW M140i onmisbaar, maar op een 330i voor mij een nice-to-have omdat ik voor 95% snelwegkilometers zal maken. Ik heb al meerdere malen in een 3-serie heb gereden (330i, 330e, 330d) en sper eigenlijk niet heb gemist. Plus dat het budget gewoon op was. Verder heb ik niet gekozen voor de head-up-display en de elektrische stoelen. De meerprijs van 1200 euro per optie vind ik gewoon te gortig voor wat je krijgt. Mijn standpunt over 19 inch velgen is bekend, maar het ontbreken van getinte achterruiten is een compromis met mijn vriendin. Die vindt de auto met de getinte zijruiten echt een ‘pooierbak’. Daar ben ik het niet mee eens, maar ik heb er ook weinig moeite mee om dit op te geven. Het Safetypack met onder meer ‘lane warning departure’ vink ik niet aan omdat ik ‘lane warning departure’ vooral heel erg irritant vind. Helaas kan ik de ‘dodehoeksensor’ niet los bestellen, maar die nederlaag accepteer ik maar. Andere afvallers waren de 360 graden parkeercamera (nice-to-have, geen need-to-have), keyless-go (ik druk toch altijd op het knopje), elektrische kofferbak en de ienemienie achterspoiler. Leuke opties hoor, maar het budget is eindig.

Wanneer krijg ik de auto?
Op zijn vroegst halverwege januari, maar ik denk zelfs iets later. Dat heeft te maken met de chiptekorten. Met andere woorden, dan duurt het dus nog even voordat ik de Ford inlever en weer terug ben bij BMW. Mijn vierde BMW inmiddels. Mijn liefde voor het merk is ooit begonnen met een BMW 330xd, toen een BMW 130i en vrij recent nog een BMW M140i. Nu dus weer een BMW 3-serie. Ik heb er zin in. Is het erg dat ik zo lang moet wachten? Nee hoor, want dan kan ik nog even genieten van de Ford Fiesta ST. Nog even lekker gooien en smijten. Want dat doe je in een BMW 330i net wel even iets minder. Al staat daar voldoende tegenover. Ik heb er zin in.

Hieronder nog een paar foto's van buitenkant en interieur. Een paar uit de configurator en een paar van demo's bij de dealer. Geeft je een indruk van kleur en Tartufo interieur. De configuratielink vind je op https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/xk9syr9a

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sitechris op 09 jul 2023, 14:53, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Arthur » 16 okt 2021, 21:57

Mooie kar, Chris! Ik zou juist wel de 19” willen hebben. Maar dan puur voor het uiterlijk. Ik heb dezelfde 18” nu. Qua rijden heb ik het verschil nog niet mogen ervaren. Ik was van plan, als we een redelijke winter krijgen, om om de 18” winterbanden te gooien en dan in het voorjaar een setje 19” te kopen.
Auto bevalt mij ook erg goed, helemaal als je dan ook nog het verbruik erbij pakt. Dat heeft mij helemaal positief verrast. Al een paar keer ruim 1:17 gescoord, aan de pomp, na een aantal woon-werk ritten. Maar ook afgelopen week een tripje van 125km snelweg met max 130km/h resulteerde in goed 1:15. Ga je planken is het uiteraard anders :)

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Fedmas » 16 okt 2021, 22:05

Mooie wagen, gefeliciteerd!

Nou heb je je vorige wagens nog wel stage 1/2 gechipt. Is dat iets wat je hier ook overweegt/al over na hebt gedacht? Daar dit geen VAG is kan JD je niet helpen lijkt me?

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door sitechris » 16 okt 2021, 22:08

Nee dan moet je naar mosselman of andere bmw tuner. Maar heb geen plannen om te tunen. Vind bij een dure nieuwe BMW garantie wel prettig. Daarom heb ik mijn m140i ook niet laten tunen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 16 okt 2021, 22:31

Mooie auto en configuratie Chris! Feli en succes met wachten :) mijn eerste prognose was begin mei het werd eind sept… hopelijk voor jou is jou eerste prognose wat secuurder :D

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door veejay » 16 okt 2021, 22:53

Gefeliciteerd! De driveaholic naar een BMW 4 cylinder, dat ik dat nog mag meemaken. Gelukkig is de B48 heel anders qua sound dan de N20 van mij die je ooit had gereviewed, en de G serie stuurt ook vele malen strakker.

Fraaie samenstelling ook, ik moet zeggen dat een individual interieur -ondanks de prijs- elke keer weer een feest is om te zien als je deur opendoet en plaatsneemt, dat het dashboard ook mee is genomen is helemaal top. Mooi dat je active cruise hebt genomen, dat is wat ik wel mis soms. Nooit gehad maar denk dat het wel fijn is als je geen haast hebt. Ik vind de 330i snel zat en er is zeker wel mee te gooien en smijten, het was 1 van de leukere proefritten die ik de afgelopen jaren heb gemaakt ('bang for the buck').

Getinte ramen vond ik ook niks op mijn vorige, als optie kun je BMW zonneschermen plaatsen, die kun je dan ook afnemen, ook voor de achterruit. Deze had ik op de F serie en waren zeer goede kwaliteit. Schuifdak is zeker fraai voor de lichtinval, sper had je toch al op je 140i? Dan weet je in ieder geval of je het zal gaan missen of niet, en het kan er altijd achteraf nog op.

Succes met het wachten maar je hebt gelukkig nog een prettige auto tot je beschikking om het uit te zingen. :df:

Ps. heb je gedacht aan een dashcam achteraf in te laten bouwen?

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door DFJEF » 16 okt 2021, 23:08

Mooi en duidelijk verhaal ! Nu wachten op de prachtig samengestelde 330i en nog even genieten van de ST dus..... :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door BamiesGTA » 16 okt 2021, 23:11

Leuk samengesteld zo. Maar serieus 300 euro voor minimalisering wind/bandengeruis? Dat zegt eigenlijk dat geluidsisolatie standaard niet goed is toch? Hoor nu voor het eerst dat dat dus een optie is, best schandalig eigenlijk. Dat hoort standaard in dit premium segment al dik in orde te zijn.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door JP » 17 okt 2021, 01:29

sitechris schreef: 16 okt 2021, 22:08 Nee dan moet je naar mosselman of andere bmw tuner. Maar heb geen plannen om te tunen. Vind bij een dure nieuwe BMW garantie wel prettig. Daarom heb ik mijn m140i ook niet laten tunen.
Volgens mij doet JD nu meer dan alleen VAG, of naar Vagtechniek, die doen zeker nu BMW’s

Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Thomasss » 17 okt 2021, 06:33

Opvallend dat een BMW-dealer denkt te kunnen leveren binnen 3 maanden in deze tijd. Ach, jouw inruilprijs staat vast neem ik aan dus elke maand langer is zonder afschrijving rijden. :)
BamiesGTA schreef: 16 okt 2021, 23:11 Leuk samengesteld zo. Maar serieus 300 euro voor minimalisering wind/bandengeruis? Dat zegt eigenlijk dat geluidsisolatie standaard niet goed is toch? Hoor nu voor het eerst dat dat dus een optie is, best schandalig eigenlijk. Dat hoort standaard in dit premium segment al dik in orde te zijn.
Mercedes-Benz biedt dit ook al jaren aan op o.a. C en GLC. Scheelt iets van 4 dB!

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door sitechris » 17 okt 2021, 07:25

Thomasss schreef: 17 okt 2021, 06:33 Opvallend dat een BMW-dealer denkt te kunnen leveren binnen 3 maanden in deze tijd. Ach, jouw inruilprijs staat vast neem ik aan dus elke maand langer is zonder afschrijving rijden. :)
BamiesGTA schreef: 16 okt 2021, 23:11 Leuk samengesteld zo. Maar serieus 300 euro voor minimalisering wind/bandengeruis? Dat zegt eigenlijk dat geluidsisolatie standaard niet goed is toch? Hoor nu voor het eerst dat dat dus een optie is, best schandalig eigenlijk. Dat hoort standaard in dit premium segment al dik in orde te zijn.
Mercedes-Benz biedt dit ook al jaren aan op o.a. C en GLC. Scheelt iets van 4 dB!
Heb auto al eerder besteld. Midden aug al. Maar had nog niet topic geopend. Vandaar levering januari. Wat wellicht ambitieus is. Ook mogelijk dat er nog gezeik met opties komt.

Wat betreft geluidsisolerende zijruiten. De isolatie van een standaard Dreier is al goed, maar dit maakt het nog net even beter.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door sitechris » 17 okt 2021, 07:26

JP schreef: 17 okt 2021, 01:29
sitechris schreef: 16 okt 2021, 22:08 Nee dan moet je naar mosselman of andere bmw tuner. Maar heb geen plannen om te tunen. Vind bij een dure nieuwe BMW garantie wel prettig. Daarom heb ik mijn m140i ook niet laten tunen.
Volgens mij doet JD nu meer dan alleen VAG, of naar Vagtechniek, die doen zeker nu BMW’s
JD doet VAG, Bentley, Lamborghini (beiden sinds kort) en Porsche. Logisch, want die merken delen vaak dezelfde motoren.

Online
Kadett
Berichten: 4641
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Kadett » 17 okt 2021, 07:51

Het woord vaak kan je weglaten, afgezien van de Boxer motoren van Porsche en de V12 van Lamborghini zijn alle andere motoren in een ander merk te vinden.

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door DFJEF » 17 okt 2021, 08:45

sitechris schreef: 17 okt 2021, 07:25 Ook mogelijk dat er nog gezeik met opties komt.
Houd er inderdaad maar rekening mee. Een collega werd van de week ook al gebeld (ook 3 een serie in bestelling), dat BMW H&K niet kon leveren omdat daar weer een bepaalde chip voor gebruikt wordt. Dus of (nog langer) wachten of wijzigen naar HiFi was het advies. :?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Knot » 17 okt 2021, 09:17

Fraaie auto, interieur ook meteen goed.

Drive recorder kan je doen als dashcam toch.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door sitechris » 17 okt 2021, 09:31

Alleen icm 360 graden parkeercamera.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door sitechris » 17 okt 2021, 09:32

DFJEF schreef: 17 okt 2021, 08:45
sitechris schreef: 17 okt 2021, 07:25 Ook mogelijk dat er nog gezeik met opties komt.
Houd er inderdaad maar rekening mee. Een collega werd van de week ook al gebeld (ook 3 een serie in bestelling), dat BMW H&K niet kon leveren omdat daar weer een bepaalde chip voor gebruikt wordt. Dus of (nog langer) wachten of wijzigen naar HiFi was het advies. :?
Vanaf november kunnen ze HK weer leveren volgens dealer. Probleem is eerder te verwachten bij Active Cruise Control.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Knot » 17 okt 2021, 09:34

Lastig verhaal die chip tekorten. Voor mij zou downgrade naar hifi een no-go zijn

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2696
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Mark 320iS » 17 okt 2021, 09:41

Gefeliciteerd! Een top kar is het zo’n 330i, ik ben er al twee jaar hartstikke blij mee. Prachtige configuratie ook, was alleen toch voor 19 inch gegaan, ik kan echt niet zeggen dat die van ons te stug is.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Kasteel » 17 okt 2021, 09:44

Dik! Geniet ervan! :)

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door sitechris » 17 okt 2021, 09:48

Knot schreef: 17 okt 2021, 09:34 Lastig verhaal die chip tekorten. Voor mij zou downgrade naar hifi een no-go zijn
Voor mij ook.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4520
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Eeuwe » 17 okt 2021, 10:04

Gefeliciteerd Chris! Mooie auto, geweldige kleurencombi. Persoonlijk stiekem jammer dat het geen Giulia geworden is :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Martijn_bmw » 17 okt 2021, 10:10

Knot schreef: 17 okt 2021, 09:34 Lastig verhaal die chip tekorten. Voor mij zou downgrade naar hifi een no-go zijn
Ik zou idd ook “gewoon” langer wachten dan.
Bij Audi komt het veel voor met schuifdaken wil je een dak is de levering 12mnd later dan eentje zonder.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door BamiesGTA » 17 okt 2021, 10:13

sitechris schreef: 17 okt 2021, 07:25
Thomasss schreef: 17 okt 2021, 06:33 Opvallend dat een BMW-dealer denkt te kunnen leveren binnen 3 maanden in deze tijd. Ach, jouw inruilprijs staat vast neem ik aan dus elke maand langer is zonder afschrijving rijden. :)
BamiesGTA schreef: 16 okt 2021, 23:11 Leuk samengesteld zo. Maar serieus 300 euro voor minimalisering wind/bandengeruis? Dat zegt eigenlijk dat geluidsisolatie standaard niet goed is toch? Hoor nu voor het eerst dat dat dus een optie is, best schandalig eigenlijk. Dat hoort standaard in dit premium segment al dik in orde te zijn.
Mercedes-Benz biedt dit ook al jaren aan op o.a. C en GLC. Scheelt iets van 4 dB!
Heb auto al eerder besteld. Midden aug al. Maar had nog niet topic geopend. Vandaar levering januari. Wat wellicht ambitieus is. Ook mogelijk dat er nog gezeik met opties komt.

Wat betreft geluidsisolerende zijruiten. De isolatie van een standaard Dreier is al goed, maar dit maakt het nog net even beter.
Aha oke nooit geweten! Is het dan een gevalletje overal een slaatje uit willen slaan of zitten er ook nadelen aan?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: sitechris: BMW 330i (G20)

Bericht door Arthur » 17 okt 2021, 10:21

sitechris schreef: 17 okt 2021, 09:48
Knot schreef: 17 okt 2021, 09:34 Lastig verhaal die chip tekorten. Voor mij zou downgrade naar hifi een no-go zijn
Voor mij ook.
Ik zou HK al niet aanvinken ;) Dan liever de 19”. Ook ACC, comfort acces, allerlei camera’s, inparkeerhulpen en rijbaanasssisten kunnen mij gestolen worden. Doe mij maar elec trekhaak en een standkachel. Maar goed, kan me wel voorstellen dat je niet wilt downgraden op iets dat je besteld hebt. Dakje heeft ook geen pre voor mij. Als ik het zo lees is het zo dat ik er zo eentje heb als ik bestel. Hoef alleen nog niet zelf te trappen ala Flinstones :mrgreen:
Ik hoop voor je dat je januari haalt, qua levering. Langer wachten is nooit leuk, ergens houd je er toch rekening mee dat ‘ie op tijd komt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Darudevampire, De fiscalist, EmielS60, Fedmas, Godspeed, Google [Bot], Martijn 327i, Roy RS, Ti-Tourist (Erik) en 46 gasten