Wel fijn dat ze nog in leven zijn ja, maar gunnen ze jou wel een blik waardig?matthyssie schreef: ↑05 jan 2022, 16:10 Er rijden hier 3 van m'n exen rond. Dan ben ik blijkbaar wel betrouwbaar.
sitechris: SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21)
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21)
Kwam toevallig gisteren 1 vd 3 tegen, maar mij herkennen? Neehoor.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Vandaag weer eens een krabbeltje onder een verkoopcontractje gezet. De Polo van mijn vriendin ingeruild voor een nieuwe SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport. De naam Sport moet je overigens met een korreltje zout nemen, het is een lauwwarme hatch, geen hothatch. Maar wel een fijne 2e auto voor de kortere ritten, boodschappen etc en de auto stuurt gewoon even net iets leuker dan een Polo.
De uitrusting Sport is nieuw voor de Ibiza en de uitrusting is identiek aan de gewone FR en staat voor 29 mille in de prijslijst. Met als enige verschil de 1.5 TSI motor (150 pk/240 nm) en standaard DSG-7. Helaas is deze motor niet leverbaar als Business Intense en ook zijn heel veel opties niet leverbaar. Dat betekent dat je geen adaptieve cruise control, panodak, Beatsaudio (wegens chipproblemen niet meer leverbaar voor alle Ibizaatjes), achteruitrijcamera, grote navi (inc digitale tellers), keyless go en nog wat meer kunt aanvinken. Je rijdt met een enigszins kale auto, alhoewel je wel LED-koplampen, de FR trim (inc sportstoelen, zwarte dakhemel), parkeersensoren en nog wat dingen aan boord hebt. Analoge tellers zijn sowieso prima. De standaardaudio (6 speakers) is eigenlijk al best prima en doet niet heel veel onder ten opzichte van de Beats. Die heb ik in de Polo nu wel maar ik vind het sowieso een matig systeem. Qua navi is het ook geen probleem, want je kunt draadloos connecten voor je Apple Carplay of Android Auto. Ook prima dus.
Enige opties zijn de 18 inch wielen en metaallak. Dus heb dat maar gedaan . Levering uiterlijk eind november, maar verwachting is dat het nog wel eens medio september kan worden. Deze auto heeft geen chipvretende opties. Dus dat scheelt heel veel. Ook fijn is de 4 jaar garantie. Zo lang willen we de auto zeker ook gaan rijden, de Polo heeft ook 4 jaar dienst gedaan.
Inruil voor de Polo was overigens prima. We hadden de Polo 4 jaar geleden zgan gekocht en in 4 jaar tijd 7.500 euro afgeschreven (25.5k naar 18k). Nog geen 2k per jaar. Benieuwd hoe de SEAT het gaat doen de komende jaren. Op de foto's vind je de kleur en velgen.
De uitrusting Sport is nieuw voor de Ibiza en de uitrusting is identiek aan de gewone FR en staat voor 29 mille in de prijslijst. Met als enige verschil de 1.5 TSI motor (150 pk/240 nm) en standaard DSG-7. Helaas is deze motor niet leverbaar als Business Intense en ook zijn heel veel opties niet leverbaar. Dat betekent dat je geen adaptieve cruise control, panodak, Beatsaudio (wegens chipproblemen niet meer leverbaar voor alle Ibizaatjes), achteruitrijcamera, grote navi (inc digitale tellers), keyless go en nog wat meer kunt aanvinken. Je rijdt met een enigszins kale auto, alhoewel je wel LED-koplampen, de FR trim (inc sportstoelen, zwarte dakhemel), parkeersensoren en nog wat dingen aan boord hebt. Analoge tellers zijn sowieso prima. De standaardaudio (6 speakers) is eigenlijk al best prima en doet niet heel veel onder ten opzichte van de Beats. Die heb ik in de Polo nu wel maar ik vind het sowieso een matig systeem. Qua navi is het ook geen probleem, want je kunt draadloos connecten voor je Apple Carplay of Android Auto. Ook prima dus.
Enige opties zijn de 18 inch wielen en metaallak. Dus heb dat maar gedaan . Levering uiterlijk eind november, maar verwachting is dat het nog wel eens medio september kan worden. Deze auto heeft geen chipvretende opties. Dus dat scheelt heel veel. Ook fijn is de 4 jaar garantie. Zo lang willen we de auto zeker ook gaan rijden, de Polo heeft ook 4 jaar dienst gedaan.
Inruil voor de Polo was overigens prima. We hadden de Polo 4 jaar geleden zgan gekocht en in 4 jaar tijd 7.500 euro afgeschreven (25.5k naar 18k). Nog geen 2k per jaar. Benieuwd hoe de SEAT het gaat doen de komende jaren. Op de foto's vind je de kleur en velgen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Gefeliciteerd! Leuke 2de auto mooi parkje zo voor de deur!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Mooie Ibiza en lekker fris kleurtje.
Dat chiptekort blijft maar duren zeg. Jammer dat daardoor sommige opties die je misschien wel zou willen, toch niet gekozen kunnen worden. Maar hij is gelukkig al aardig compleet.
Nu hopen dat de beloofde levertijd gehaald wordt.
Dat chiptekort blijft maar duren zeg. Jammer dat daardoor sommige opties die je misschien wel zou willen, toch niet gekozen kunnen worden. Maar hij is gelukkig al aardig compleet.
Nu hopen dat de beloofde levertijd gehaald wordt.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Alleen Beats is niet leverbaar vanwege chiptekort. De rest van de opties worden op de 1.5 TSI niet aangeboden omdat die alleen in Sportversie komt. Op de 1.0 TSI kun je die opties wel krijgen.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Okay, vreemd dat ze daar onderscheid in maken. Zou het chiptekort toch niet de onderliggende reden zijn ? Dan wordt de 1.5 als "sportversie" gepromoot met gelimiteerde opties om zo toch een acceptabele levertijd te kunnen garanderen. Je ziet ook bij andere merken, dat de optielijst lijkt te krimpen.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6145
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Leuke auto. 150 pk met DSG is vast een leuke combinatie.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Ibiza... de DF zomerhit van 2022
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Mooie Ibi !
Heeft Gladen geen set voor een Ibiza ? Ik kwam die naam deze week pas voor het eerst tegen, en vraag me af of het beter is dan B&O, Dynaudio of Beats.
Heeft Gladen geen set voor een Ibiza ? Ik kwam die naam deze week pas voor het eerst tegen, en vraag me af of het beter is dan B&O, Dynaudio of Beats.
- R728i
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 28 mar 2020, 11:15
- Auto: BMW M135i | Renault Clio RS182
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Mooie Ibiza, leuke opvolger voor de Polo!
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
De 6 speakers audio klinkt echt wel fatsoenlijk, dus extra investering niet meteen nodig wat mij betreft.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Leuke wagen! Enjoy.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Ik was ook positief verbaasd over de std audio in mijn 6J2, al hoor je wel dat de lage tonen niet heel ver de diepe in gaan maar zeker acceptabel genoeg voor het segment auto.
Wel jammer van die niet mogelijke opties trouwens.
Hoop wel dat de dempers van dit model wat meer doen, bij mij ligt het niet in 1x stil na drempels, zou bij de FR wel moeten eigenlijk...
Wel jammer van die niet mogelijke opties trouwens.
Hoop wel dat de dempers van dit model wat meer doen, bij mij ligt het niet in 1x stil na drempels, zou bij de FR wel moeten eigenlijk...
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Met 17 inches testgereden was ok. Polo met sportonderstel is wat vervelender in de demping. HOe de ibiza met 18 inches rijdt moet ik gaan ervaren.
- Arthur
- Berichten: 39731
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Leuk ding! Ik noem het altijd een koopcontract
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Zeker gebeurd dat wel bij merken of het specifiek bij deze auto is weet ik niet.DFJEF schreef: ↑01 jul 2022, 20:35 Okay, vreemd dat ze daar onderscheid in maken. Zou het chiptekort toch niet de onderliggende reden zijn ? Dan wordt de 1.5 als "sportversie" gepromoot met gelimiteerde opties om zo toch een acceptabele levertijd te kunnen garanderen. Je ziet ook bij andere merken, dat de optielijst lijkt te krimpen.
Maar algemeen worden er veel minder opties en uitvoeringen aangeboden dan normaal ivm chiptekort/ productie problemen.
Minder uitvoeringen en opties maakt dan de productie iets makkelijker en lost een deel van het probleem op.
Bijv de Volkswagen ID3 is momenteel maar 1 uitvoering van leverbaar om die reden
- Martijn M
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
6 jaar oud en 28.000km maar je voelt gewoon dat het beter zou kunnen.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Dat is volgens mij vorige generatie toch?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Ja, bij de huidige hebben ze het blijkbaar wel verbeterd en stuggere dempers geplaatst.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Na een kleine 2.5 maand wachten heb ik de auto vorige week opgehaald. Eerste indruk: prima daily drive voor bv woon-werk. Fijne sportstoeltjes, gebruiksvriendelijk (gewoon nog knopjes joehoe), hele soepele motor. Niet sportief, wel lekker bruikbaar koppel en ook vlot. Zonder moeite 220 op teller en er zat meer in maar dat komt nog wel een keer. Onderstelletje is redelijk stevig maar wel voldoende comfort. Speels is de auto niet, vooral veel tractie (conti sportcontacts doen daar veel). Leukste vind ik de looks. Ik vind het een gaaf autootje om te zien in deze rood metallic kleur. Als tweede auto echt dikke prima. Zelfs de DSG bevalt me beter dan in de Polo. Je merkt natuurlijk wel aan details dat je in een compacte auto rijdt (isolatie, materiaalgebruik), maar daar betaal je ook voor. In NL is deze uitvoering een koopje (29 mille), zeker nu ik vanmorgen nog las dat de Polo een prijsverhoging van gemiddeld 2 mille meekreeg van de importeur. Een 1.0 TSI R-line (95 pk) kost volgens mij al 33 mille. Zo heel veel mooier is de Polo niet qua fit en finish. Integendeel zelfs. Uitgebreid verslag volgt later.
Laatst gewijzigd door sitechris op 24 sep 2022, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Ziet er zeker geslaagd uit! Veel plezier met de nieuwe aanwinst
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
Hehe, eindelijk. Wel lang moeten wachten zeg…
Was al benieuwd naar je ervaring, welke ik helaas niet deel.
Onderstel zwaar ondermaats, stoelen bieden eigenlijk geen steun, zijn volgens mij ook gewoon de standaard stoelen die ook in een 1.0 zitten.
Helaas totaal niet sportief, maar kan wel leuk meekomen met het verkeer.
Kan begrijpen dat het vanuit een Polo wel een klein stapje omhoog is.
Ibiza letters er al afgehaald zie ik.
Was al benieuwd naar je ervaring, welke ik helaas niet deel.
Onderstel zwaar ondermaats, stoelen bieden eigenlijk geen steun, zijn volgens mij ook gewoon de standaard stoelen die ook in een 1.0 zitten.
Helaas totaal niet sportief, maar kan wel leuk meekomen met het verkeer.
Kan begrijpen dat het vanuit een Polo wel een klein stapje omhoog is.
Ibiza letters er al afgehaald zie ik.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: 2021 BMW 330i Touring (G21) & SEAT Ibiza 1.5 TSI Sport (pag 9)
@martll: Welke versie heb jij dan precies gereden? ook deze generatie Ibiza en ook FR met sportonderstel?
Maar in algemene zin: je moet de auto niet vergelijken met hothatches, want dat is deze auto niet. Heb ik hem ook niet voor gekocht. Dit is een tweede auto en vooral voor de GF. Dit is een lauwwarme hatch. Niet meer, niet minder. Als je door die bril kijkt dan vind ik het onderstel meer dan voldoende. Het is geen BMW 3-serie, maar je kunt er redelijk comfortabel mee van A naar B (natuurlijk merk je dat de achteras grote kuilen wat lastiger vindt) en als je een keer een klaverbladje tegenkomt dan eindig je niet in de vangrail. Hoeveelheid grip vind ik goed, maar dat komt natuurlijk ook door de sportieve band. In een Polo R-line met ecoband gleed ik veel eerder rechtdoor.
In de FR /Sport zijn sportstoelen standaard. Dat zijn andere stoelen dan de hele matige stoelen die je standaard krijgt. Ik vind ze voor ritten van 200 a 300 km echt prima zitten. Voor een rit van 10 uur stap ik idd liever in mijn BMW maar dan schat ik in dat het in de Ibiza ook wel te doen is. In de vorige Polo (R-line sportstoelen) ging dat ook best goed.
Maar in algemene zin: je moet de auto niet vergelijken met hothatches, want dat is deze auto niet. Heb ik hem ook niet voor gekocht. Dit is een tweede auto en vooral voor de GF. Dit is een lauwwarme hatch. Niet meer, niet minder. Als je door die bril kijkt dan vind ik het onderstel meer dan voldoende. Het is geen BMW 3-serie, maar je kunt er redelijk comfortabel mee van A naar B (natuurlijk merk je dat de achteras grote kuilen wat lastiger vindt) en als je een keer een klaverbladje tegenkomt dan eindig je niet in de vangrail. Hoeveelheid grip vind ik goed, maar dat komt natuurlijk ook door de sportieve band. In een Polo R-line met ecoband gleed ik veel eerder rechtdoor.
In de FR /Sport zijn sportstoelen standaard. Dat zijn andere stoelen dan de hele matige stoelen die je standaard krijgt. Ik vind ze voor ritten van 200 a 300 km echt prima zitten. Voor een rit van 10 uur stap ik idd liever in mijn BMW maar dan schat ik in dat het in de Ibiza ook wel te doen is. In de vorige Polo (R-line sportstoelen) ging dat ook best goed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, GRzep, Jan-BMW-Suzuki, Marc Sierra, Martijn_bmw en 112 gasten