RS en Twingo, RS verkocht(pag. 6)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door allen » 19 okt 2021, 13:06

Het kost je maar een paar minuten om te checken of alle recalls zijn uitgevoerd. Geen excuus.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door Gijzert » 19 okt 2021, 13:18

allen schreef: 19 okt 2021, 13:06 Het kost je maar een paar minuten om te checken of alle recalls zijn uitgevoerd. Geen excuus.
Geen excuus misschien voor een DFer maar dat is toch niet iets wat iemand standaard checkt?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door allen » 19 okt 2021, 14:24

Dat zal dan een discussiepunt blijven. Het is in ieder geval iets dat standaard in m’n systeem zit. Ik kan me verder ook niet zo snel voorstellen dat iemand die niets met auto’s heeft eindigt met een Focus RS.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door matthyssie » 19 okt 2021, 15:49

Kop of koppakking?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door JP » 19 okt 2021, 16:51

Kopzorgen was hier toch een hot topic bij een Astra ?

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door FDD » 19 okt 2021, 18:09

:D :D :D :D

Mooi om te lezen
PeterB schreef: 19 okt 2021, 10:04 https://www.focusrsoc.com/threads/amoun ... ms.363186/
1.) Head gasket replacement

2.) Drive mode selection issue

3.) Steering sensor issue

4.) Rattling noises coming from unusual places

Verder niks.
En nog in de garantie, who cares.
Bekend lijstje, daarom even reageren:

1. Met het VIN nummer naar de dealer, sowieso heeft Ford een app waarin veel digitaal staat. Het kan echter zijn dat er niks specifieks instaat, omdat niet elke auto in de begin periode de verkeerde koppakking had. Wil je 100% zekerheid hebben; een foto maken daar waar het onderblok verenigd is met de kop. Zie je daar een koperen ring, dan heb je de juiste koppakking. Tijdsduur 30 seconden om te controleren :roflol:

2. Dit kan gebeuren, een software update verwijderd het probleem

3. Zeldzaam, net zo zeldzaam als een nokkrnas die breekt bij een Lexus, oke misschien 2 meer personen. Als je de link doorleest zie je ook dat degene gewoon op zoek is naar problemen…

4. Elke auto heeft weleens ergens een ratel of een box die ruist

Nummer 1 is dus het meest grote probleem wat makkelijk te achterhalen is :hosanna: :hosanna: :hosanna: Naast nummer 2, 3 en 4 is een veel vaker voorkomend probleem een misaligned open dakje. De mijne heeft geen open dakje, dus ook daar geen probleem.
JP schreef: 19 okt 2021, 11:38 Komt deze RS van House of Cars ?
Nope, wel contact meegehad, maar hun bieden 6 maand garantie. De mijne komt van een particulier, die hem uit Duitsland heeft gehaald. Hij is automonteur, maar mag vanwege de garantie niet aan de auto sleutelen. Het hele verhaal klopt, ik heb met het VIN nummer alles laten uitzoeken en alles vergeleken met het onderhoudsboekje wat ik te horen kreeg.

Over het algemeen krijg je bij een Ford Focus RS tussen de 6 maanden en 12 maanden garantie, soms kun je dat uitbreiden maar dan moet je extra veel betalen. Met deze heb ik 2,5 jaar garantie zonder bij te betalen, omdat de fabrieksgarantie overdraagbaar is ( ook uit laten zoeken )

Dit alles tesamen was voor mij een goede reden om de auto particulier aan te schaffen…..

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door JP » 19 okt 2021, 18:47

Ja dat is het voordeel van uit Duitsland halen want daar hebben ze wel lange overdraagbare fabrieksgarantie en als je vaak eenzelfde import hier haalt (HoC haalt ook alles uit D) dan heb je maar 6 maanden Bovaggarantie of je moet bijbetalen voor garantie.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door Riceaux » 19 okt 2021, 22:14

House of Cars pakt wel lekkere marges als ik die prijzen zo zie. :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door Arthur » 20 okt 2021, 08:42

Nee, nee, dat zie je toch verkeerd ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door JP » 20 okt 2021, 10:13

Ieder zijn gunst. Het is wel een geweldig adres met dito recensies. Ik kwam er niet uit met inruil van een VW (ondanks dat ze Hamilton, 1 bocht verderop, erbij haalde) anders had ik er een FoFo 3 ST gehaald, 2 jaar terug.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door FDD » 31 okt 2021, 20:51

Nou…….

Vandaag op de terugweg van Spanje opgehaald en dammmm dit had ik veel eerder moet kopen…

In totaal 3 uur45 minuten genoten met grote letters.. 2 tanken benzine er doorheen gejaagd :roflol: :roflol:

Toch wat kleine nadelen:
- De benzinetank is echt klein, dus ik zal vask aan de pomp te vinden zijn :lollerdelol:
- Voor onze wegen gaat het, maar toen ik bij Venlo de grens overging snapte ik de kritiek dat hij stug is…

Maar tijdens het tanken aangesproken en wat jeugd op verschillende plekken in NL pakten hun telefoon om foto’s of filmpjes te maken. Dit geeft voor mij aan dat anderen de wagen ook waarderen….

In het donker thuisgekomen ik zal eens kijken of ik met mooi weer wat meer foto’s kan maken…..

Bijna vergeten wat ik hiervoor gereden heb :hmmm: :hmmm: Ow ja Lexus :lollerdelol: De RS is dus een prima paracetamol gebleken…

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1989
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door Godspeed » 31 okt 2021, 21:00

Goede verhalen! Fijn ook om de ellende snel te kunnen vergeten op deze manier. Veel rijplezier gewenst!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door Roy RS » 31 okt 2021, 22:49

FDD schreef: 31 okt 2021, 20:51 Nou…….

Vandaag op de terugweg van Spanje opgehaald en dammmm dit had ik veel eerder moet kopen…

In totaal 3 uur45 minuten genoten met grote letters.. 2 tanken benzine er doorheen gejaagd :roflol: :roflol:

Toch wat kleine nadelen:
- De benzinetank is echt klein, dus ik zal vask aan de pomp te vinden zijn :lollerdelol:
- Voor onze wegen gaat het, maar toen ik bij Venlo de grens overging snapte ik de kritiek dat hij stug is…

Maar tijdens het tanken aangesproken en wat jeugd op verschillende plekken in NL pakten hun telefoon om foto’s of filmpjes te maken. Dit geeft voor mij aan dat anderen de wagen ook waarderen….

In het donker thuisgekomen ik zal eens kijken of ik met mooi weer wat meer foto’s kan maken…..

Bijna vergeten wat ik hiervoor gereden heb :hmmm: :hmmm: Ow ja Lexus :lollerdelol: De RS is dus een prima paracetamol gebleken…

Nieuw speelgoed heelt altijd de pijn👌🏻

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door Frank_Sch » 01 nov 2021, 02:34

Mooi dat ie zo bevalt. Maar opgehaald in Spanje en 3.45u pret gehad? Nieuw wereldrecord Spanje-Nederland?

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door FDD » 01 nov 2021, 06:19

Frank_Sch schreef: 01 nov 2021, 02:34 Mooi dat ie zo bevalt. Maar opgehaald in Spanje en 3.45u pret gehad? Nieuw wereldrecord Spanje-Nederland?
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Nee dat niet, ik was aan het werk in Spanje en op de weg terug heb ik de RS in de buurt van Maastricht opgehaald

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door sitechris » 01 nov 2021, 07:10

Ze lusten volgens mij wel een slokkie toch?

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Ford Focus RS Mk3

Bericht door FDD » 01 nov 2021, 16:18

sitechris schreef: 01 nov 2021, 07:10 Ze lusten volgens mij wel een slokkie toch?
Yuppp,

Het is niet echt een zuinigheidsmonster, maar daar koop je dit soort wagens ook niet voor. Vanochtend even snel wat foto's geschoten toen het zonnetje er door kwam, de foto's doen de wagen geen recht, op de foto's is hij gewoon babyblauw :tooth: :tooth: , terwijl op de andere foto ook de volle donkere kleur zichtbaar is.

Goed tijd voor plaatjes:
Mooie stoeltjes die mij goed op de plek houden, heb je echter 'stevige botten', zijn dit geen prettige stoelen..
Afbeelding
Afbeelding
De boys hebben ook blauwe accenten
Afbeelding
Werkplek, op deze manier kan ik nooit vergeten dat ik een RS rijd
Afbeelding

Exterieur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blaadjes en vliegjes worden smakelijk gevonden met zijn grote smoel
Afbeelding
De plek van de mistlamp vind ik ook erg leuk gevonden
Afbeelding

De sportstand wordt niet leuk gevonden door de vrouw en onze oudste (5 jaar oud), ikzelf en de jongste (2 jaar oud) genieten er heel erg van, wel zet ik de vering even op normaal. Track en drift modus nog niet geprobeerd en momenteel ook even geen belang bij.....

Het is voor mij in ieder geval 1 groot pretpakket op wielen.......

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door Opa » 01 nov 2021, 17:02

Mooi ding hoor! :df: :thumbup:

Kleuren in de fotografie vallen niet altijd mee, de juiste kleuren zijn soms moeilijk 1 op 1 uit de camera te halen door verschillend licht, een verkeerd ingestelde witbalans, gewoon een camera die niet zulke mooie kleuren weergeeft, enz.....meest moeten foto's nog even door Photoshop gehaald worden om de juiste kleuren te krijgen en een beetje extra pit aan de foto's te geven. :wink:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door Luco » 01 nov 2021, 17:33

mooie auto, veel plezier ermee.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door Opa » 01 nov 2021, 18:41

Ik heb 1 foto even door Photoshop gehaald en o.a. de kleuren wat aangepast, weet alleen niet of die de juiste kleur blauw is. :wink:


Afbeelding

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door FDD » 01 nov 2021, 19:41

:ken ik jou: :ken ik jou: :ken ik jou:

Dat komt heel aardig in de buurt :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door JP » 01 nov 2021, 19:48

Lekkere foto in-elkaar-gesmurfd Opa !

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door Martin* » 01 nov 2021, 21:00

Gave bak!
Heel veel plezier er mee! :df:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door sitechris » 02 nov 2021, 07:51

Blauw icm zwarte velgen vind ik met afstand de beste kleurcombinatie op de Focus RS.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door FDD » 25 nov 2021, 18:29

Vandaag de winterbanden om de velgen heen laten leggen, ik ben gegaan voor Michelin Pilot Alpin 5.

Ondertussen een zelfde set velgen op de kop kunnen tikken, welke opgeknapt gaan worden. Ik vind deze velgen er echt heel goed onderstaan, dus ik blijf voor de orginele velgen gaan. Wel worden ze hoogglans lak met flakes erdoorheen..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], bleu_dust, e30touring1990, Godspeed, jerico_NL, RS-Ron, Thomasss, yorick en 60 gasten