RS en Twingo, RS verkocht(pag. 6)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door Robin » 26 nov 2021, 07:37

Dik ding, mooie kleur feli!

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door Kadett » 26 nov 2021, 10:17

Valt lekker op. Was deze ook in feloranje en gifgroen te verkrijgen zoals de MKII?

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door FDD » 26 nov 2021, 12:15

Robin schreef: 26 nov 2021, 07:37 Dik ding, mooie kleur feli!
Thanks, hij bevalt meer als super een hele grote pretbak
Kadett schreef: 26 nov 2021, 10:17 Valt lekker op. Was deze ook in feloranje en gifgroen te verkrijgen zoals de MKII?
Nope, standaard kleuren waren blauw / grijs / zwart en wit. Een RS hoort in een opvallende kleur naar mijn mening, dus ben ik voor nitrous blue gegaan tijdens mijn zoektocht.

Er is in Engeland wel een oranje variant geweest een limited edition, maar ja dan zit het stuur op de verkeerde plaats.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon... Snel wat foto's geschoten

Bericht door FDD » 16 dec 2021, 10:38

Zo,

Nog steeds aan het genieten van de RS, het verveelt tot nu toe helemaal niet. De standaard velgen eronder gelaten en voorzien van Michelin Alpin 5 winterbanden eromheen gezet, zodat we klaar zijn voor de winter.

Doordat ik nu dus een winterset heb, had ik natuurlijk ook een zomerset nodig. Aangezien ik de standaardvelgen erg mooi vind heb ik een oproepje gedaan op het focus forum of iemand nog deze standaard (magnesium) velgen te koop had. Het is een gewilde set, dus ik (en sommige forummebers) wisten dat het niet zo makkelijk zou gaan worden. Echter de volgende dag een pb en natuurlijk gelijk toegehapt.

Wel zaten er rond de ventielen op 2 velgen wat corrossieplekken. Niet te moeilijk over gedaan, ik zou ze nu allemaal weer als nieuw kunnen laten maken en er een 'persoonlijke' toutch aan toevoegen. Oproepje gedaan of iemand hier en goede velghersteller wist in het noorden en ik werd verwezen naar velg-fix. Contact mee opgenomen, velgen ingeladen en erheen gegaan en met ee goed gevoel achtergelaten.

Mijn 'persoonlijke' toutch is vrij simpel;
De kleur nitrous blue veranderd van kleur door de flakes die in de lak zitten. Ik wilde dit doorvoeren naar de velgen, ik wilde ze dus hoogglans zwart laten coaten met flakes erdoor, zodat ook de velgen iets van kleur veranderen. Zojuist 2 filmpjes ontvangen en het verzoek of ik de velgen wil ophalen :tooth: :tooth: Tevreden met het resultaat zoals het op video staat:

In gewoon licht;
https://www.youtube.com/watch?v=FNVHOaFvN7A

En zoals het eruit gaat zien in het zonlicht;
https://www.youtube.com/watch?v=tauYDIJSF0A

Nu dus snel in de auto springen om ze op te halen, gewoon weer lekker genieten van de RS :df: :df: :df:, ik kan niet wachten tot het zomerseizoen om te kijken hoe het onder de wagen staat.

EDIT: Video's konden niet bekeken worden, daarom een nieuwe link van youtube, hopelijk gaat dat beter. :ongeveer als:
Laatst gewijzigd door FDD op 16 dec 2021, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door Martin* » 16 dec 2021, 10:52

Jammer, ik kan de filmpjes niet zien. Eerst inloggen krijg ik als melding.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door FDD » 16 dec 2021, 14:34

Martin* schreef: 16 dec 2021, 10:52 Jammer, ik kan de filmpjes niet zien. Eerst inloggen krijg ik als melding.
Jammer, zojuist maar even een youtube account aangemaakt, mischien gaat het nu beter.

Velgen inmidels opgehaald en ben voor nu tevreden met het resultaat. Uiteraard benieuwd naar het eindresultaat, als er banden omheen zitten, de velgkapjes erop en als ze onder de wagen zijn gemonteerd. Maar daar moeten we nog even een maand of 3-4 voor wachten...

En wat een pret weer gehad over de binnendoorweggetjes, toen ik de velgen weer moest ophalen. Weliswaar mistig maar bijna geen verkeer, ik kon dus even flink spelen met de RS :df: :df: :df: :df: op de heenweg.

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door Martin* » 16 dec 2021, 14:48

Moeilijk te zien in de filmpjes hoe de kleur is geworden. Lijkt niet helemaal zwart. Ziet er in elk geval niet slecht uit.
Even afwachten tot volgend voorjaar hoe ze er uit zien onder de auto.


Mooi om te lezen dat je verder erg tevreden bent met de RS. :df:

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door Rolf205 » 17 dec 2021, 09:30

Het vimeo filmpje was scherper. Mooie velgjes hoor! :headbang:

Blijft toch wel een heule dikke bak! Bijna jammer om hm in de winter te gebruiken...
Die mistlamp/achteruit rijlicht? in de diffusor vind ik trouwens wel een rare keuze van Ford....

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door FDD » 17 dec 2021, 10:50

Mistlampje vind ik juist een hele leuke plek, doet toch een beetje racy aan. Past prima bij de afkorting van RS ( RallyeSport)….

Ik kijk juist uit naar de winter met sneeuw om hem eens goed te gebruiken…

Ik overweeg nog wel spatlappen te monteren, want de RS wordt me toch een partij smerig tijdens het rijden, daar valt niet tegen te poetsen…..

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door Martijn M » 17 dec 2021, 11:13

FDD schreef: 17 dec 2021, 10:50 Ik overweeg nog wel spatlappen te monteren, want de RS wordt me toch een partij smerig tijdens het rijden, daar valt niet tegen te poetsen…..
Smerig = goed. Vooral zo'n Focus, die moet gewoon smerig zijn! :D
Poetsen is voor parkeerplaats ridders :bag:

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door FDD » 17 dec 2021, 12:18

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door FDD » 15 feb 2022, 10:26

Kleine update:

Batterij van de afstandsbediening diende vervangen te worden. De RS had een afspraak op 8 februari voor een grote beurt, echter kreeg ik toen Corona en gaat die in de herkansing op 28 februari.

Verder loopt de kmstand niet hard op, aangezien ik momenteel thuis zit, sinds November welgeteld 3500 kilometer met de RS gereden, maar elke kilometer was gewoon dikke pret..

Gisteren voor het eerst in mijn autoleven de grens over geweest puur om het tanken. Het verschil is nu 0,35 cent per liter en aangezien de RS geen zuinigheidsmonster is vond ik het wel handig om een voorraadje in te slaan. Rustig teruggereden resulteerde in het zuinigste verbruik tot nu toe, 8,3l/100km…

Normaal verbruik zit rond de 11,5l/100km wanneer ik alleen op pad ben is het sneller 12,5l/100km, wat maar weer aantoont dat de RS veel smiles per miles brengt.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door EvdP » 15 feb 2022, 10:30

Getankt in (bij) Ter Apel? Is voor jou het dichts bij zeker.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door FDD » 15 feb 2022, 10:48

Nope, in Meppen

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, zomerset opgeknapt

Bericht door Sabberjoch » 15 feb 2022, 11:00

FDD schreef: 15 feb 2022, 10:26 Gisteren voor het eerst in mijn autoleven de grens over geweest puur om het tanken. Het verschil is nu 0,35 cent per liter en aangezien de RS geen zuinigheidsmonster is vond ik het wel handig om een voorraadje in te slaan. Rustig teruggereden resulteerde in het zuinigste verbruik tot nu toe, 8,3l/100km…
Voor mij al standaard, 98 is hier in de buurt amper te vinden, behalve voor de hoofdprijs. Best bijzonder om te zien dat 98 aanbieden in Duitsland bijna standaard is, en in Nederland een uitzondering.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door Arthur » 15 feb 2022, 11:27

98 is toch vrij veel te krijgen, dacht haast bij elke pomp wel? Ik zit op 1,5km van een Shell Express (Emmen) en gooi er altijd Vpower in. Ga ik niet voor de grens over, tijd is geld toch? ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door JP » 15 feb 2022, 11:35

maar jij krijgt korting bij de Shell !

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door Arthur » 15 feb 2022, 11:45

Dát is ook een reden. Maar 98 is toch best gemakkelijk te vinden?
Maar ik woon overal zo dichtbij dat ik het er gewoon niet voor over heb om naar D te rijden voor boodschappen en benzine. Ook geen zin (meer) aan.

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door Sabberjoch » 15 feb 2022, 11:56

In Ter Apel slechts 1 aanbieder, die echt de hoofdprijs rekent. Het nadeel van in een gat wonen.
Ik zou verder Nederland in moeten dan Duitsland voor een volle tank. Duitsland is dan ook nog te combineren met een goed kistje bier of wat broodjes bij de bakker. Dat kwartiertje maximaal kan ik prima missen, hoef toch maar 1 keer per maand.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door Richardt. » 15 feb 2022, 12:26

Als je in Ter Apel woont dan kost het echt amper tijd/kilometers om flink goedkoper over de grens te tanken, dus dan zou ik het ook wel doen inderdaad.

Vanaf mijn hier is het toch al gauw 20 á 30 min naar de dichtstbijzijnde pomp over de grens vermoed ik. Die tijd en kilometers heb ik er niet voor over en tegenwoordig tank ik nog maar 1 á 2x in de maand, dan vallen de kosten ook nog wel mee.

Toen we laatste wel een middagje in Meppen waren daar de tank wel vol gedruppeld uiteraard, dat kon ik niet laten met een 35 cent/liter goedkopere prijs.

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door KoenM » 15 feb 2022, 12:53

Dan scheelt het in Duitsland tussen tankstations ook heel veel. Afgelopen weekend heb ik 2,099 betaald in Duitsland langs de snelweg. Dat scheelt vrij weinig met Nederland.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door FDD » 15 feb 2022, 15:48

Langs de snelweg is het altijd duurder…

Ik betaal hier in Assen bij de BP Ultimate 2,269 per liter. Bij de Aral in Meppen betaalde ik voor 98 superplus 1,909. Zeer vriendelijk team hier in Assen, maar het verschil wordt nu dusdanig groot dat het gewoon uitkan om 80 kilometer te rijden.

Ook wel grappig om te zien dat je na het aftanken wegrijd met een range van 504 kilometer. Deze liep tijdens de rustige rit enorm op waardoor ik in Assen uiteindelijk thuiskwam en nog een range van 508 kilometer had. :tooth: :tooth: Dit zal ik nooit halen, vermoed eerder dat 350 kilometer het gaat worden….

Qua tijd, heb toch niks te doen, dus ja dat reken ik niet mee.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1989
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door Godspeed » 15 feb 2022, 19:36

FDD, ik vind het prachtige verhalen over brandstofprijzen en verbruik enzo hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar waar blijven die foto’s van dat kanon?! :)

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door FDD » 15 feb 2022, 22:30

E
Godspeed schreef: 15 feb 2022, 19:36 FDD, ik vind het prachtige verhalen over brandstofprijzen en verbruik enzo hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar waar blijven die foto’s van dat kanon?! :)
Ehm die staan op pagina 3 :lollerdelol: :lollerdelol: , maar heb nog wel wat meer plaatjes:
Afbeelding
En
Afbeelding

En uiteraard nog veel meer, maar die moeten geupload worden :forum: :forum:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1989
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: FDD's blauwe pretkanon...Ford Focus RS, kleine update

Bericht door Godspeed » 16 feb 2022, 06:51

Oh ja verrek, nou ja meer is beter toch? :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten