Roy's garage, beetje ingericht

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Emiel » 09 nov 2021, 10:02

Roy RS schreef: 08 nov 2021, 19:01 Ik heb verder natuurlijk gewoon “autovrienden” opgebouwd in de jaren, maar ik bedoelde meer dat mijn “echte” vrienden het echt tof vinden en bovengemiddeld autointeresse hebben, maar zich totaal niet kunnen verplaatsen in mijn level van dedication tot auto’s.

Ik ga ermee slapen met auto’s in mn hoofd, droom erover en sta ermee op, dan ga ik werken en zitten auto’s tussendoor in mn hoofd en als mn vrouw bij het eten vraagt of ik hoorde wat ze zei dan ben ik aan het denken of ik de lotus zal tunen of niet, terwijl ik aandachtig kijk alsof ik luister.

Dus ik had een tiid lang de valkuil om maar 1 gespreksonderwerp te hebben, want er boeit me verder echt heel weinig, auto’s voor en na, ik heb het al vaak geprobeerd uit te zetten of af te bouwen en ik eindig altijd in de overtreffende trap…
Deels herkenbaar.

De gezichten als je het normaal vind dat een auto 1 op 7 rijd. :roflol:

Maar te zwijgen over “ff motorblok wisselen”

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door daNpy » 09 nov 2021, 10:10

Heel herkenbaar idd :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Roy RS » 09 nov 2021, 10:24

Emiel schreef: 09 nov 2021, 10:02
Roy RS schreef: 08 nov 2021, 19:01 Ik heb verder natuurlijk gewoon “autovrienden” opgebouwd in de jaren, maar ik bedoelde meer dat mijn “echte” vrienden het echt tof vinden en bovengemiddeld autointeresse hebben, maar zich totaal niet kunnen verplaatsen in mijn level van dedication tot auto’s.

Ik ga ermee slapen met auto’s in mn hoofd, droom erover en sta ermee op, dan ga ik werken en zitten auto’s tussendoor in mn hoofd en als mn vrouw bij het eten vraagt of ik hoorde wat ze zei dan ben ik aan het denken of ik de lotus zal tunen of niet, terwijl ik aandachtig kijk alsof ik luister.

Dus ik had een tiid lang de valkuil om maar 1 gespreksonderwerp te hebben, want er boeit me verder echt heel weinig, auto’s voor en na, ik heb het al vaak geprobeerd uit te zetten of af te bouwen en ik eindig altijd in de overtreffende trap…
Deels herkenbaar.

De gezichten als je het normaal vind dat een auto 1 op 7 rijd. :roflol:

Maar te zwijgen over “ff motorblok wisselen”
Haha, gister nog:
Hoe bevalt de clio?
Ja top, niet normaal zuinig dat ding, hoef bijna nooit te tanken
Ja wat doet ie?
13,5/100 gemiddeld
Ah das best goed ja, mijn cmax doet 1 op 16,5 dus dat is maar net zuiniger…
Nou nee, das dus 1 op 7,4
Dat noem je zuinig?
Ja zeker, de mono deed 1 tank per uur…
1 op hoeveel is dat?
Geen idee, onmeetbaar😁

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Emiel » 09 nov 2021, 10:27

Roy RS schreef: 09 nov 2021, 10:24
Emiel schreef: 09 nov 2021, 10:02
Roy RS schreef: 08 nov 2021, 19:01 Ik heb verder natuurlijk gewoon “autovrienden” opgebouwd in de jaren, maar ik bedoelde meer dat mijn “echte” vrienden het echt tof vinden en bovengemiddeld autointeresse hebben, maar zich totaal niet kunnen verplaatsen in mijn level van dedication tot auto’s.

Ik ga ermee slapen met auto’s in mn hoofd, droom erover en sta ermee op, dan ga ik werken en zitten auto’s tussendoor in mn hoofd en als mn vrouw bij het eten vraagt of ik hoorde wat ze zei dan ben ik aan het denken of ik de lotus zal tunen of niet, terwijl ik aandachtig kijk alsof ik luister.

Dus ik had een tiid lang de valkuil om maar 1 gespreksonderwerp te hebben, want er boeit me verder echt heel weinig, auto’s voor en na, ik heb het al vaak geprobeerd uit te zetten of af te bouwen en ik eindig altijd in de overtreffende trap…
Deels herkenbaar.

De gezichten als je het normaal vind dat een auto 1 op 7 rijd. :roflol:

Maar te zwijgen over “ff motorblok wisselen”
Haha, gister nog:
Hoe bevalt de clio?
Ja top, niet normaal zuinig dat ding, hoef bijna nooit te tanken
Ja wat doet ie?
13,5/100 gemiddeld
Ah das best goed ja, mijn cmax doet 1 op 16,5 dus dat is maar net zuiniger…
Nou nee, das dus 1 op 7,4
Dat noem je zuinig?
Ja zeker, de mono deed 1 tank per uur…
1 op hoeveel is dat?
Geen idee, onmeetbaar😁
:lol:

"Met de Evo 6 naar de ring geweest"
"En hoe beviel dat? Die luste hem zeker wel?"
"Goed 4 rondjes gereden op goed tempo en incl. op en neer rijden maar 5 keer getankt"

:lol: :lol:

Hier roepen kameraden al dat ik een loods moet kopen met een 3 kamer appartement erboven ipv een huis met garage zoals ik nu woon.
2 jaar terug wel gekeken naar een voormalig auto garage bedrijf met een woning erbij.. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Luco » 09 nov 2021, 10:50

Haha, zo herkenbaar

Hoeveel autos heb je
6!!!!!!!!!!
Ja 6
Wat moet je ermee?
Is gewoon leuk🤣🤣

Of die gezichten nadat ze gevraagd hadden wat zon raceweekendje nou kostte

Priceless

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door JP » 09 nov 2021, 10:52

Ja maar hoeveel rijden er van die 6….

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Luco » 09 nov 2021, 10:59

Nog mooier de gezichten als je dan zei dat die kosten werden gesponsord.

Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Beros » 09 nov 2021, 12:35

Zeer herkenbaar Roy! Ik heb zelf ook 5 auto's en dat vinden zelfs mensen die wel iets met auto's hebben "te veel" en uiteraard schromen die niet om hun normatieve oordeel op mij af te vuren. "Wat moet je met zoveel auto's?", "Je kunt er toch maar in 1 tegelijk rijden?" en dat soort flauwekul. Soms stel ik nog een wedervraag als "hoeveel paar schoenen heb jij?", maar meestal laat ik het maar helemaal zitten om mezelf te verdedigen.

Een loods is overigens ook nog wel een droom voor mij. Voor stalling en om de auto's in alle rust (binnen) te kunnen detailen. Ik heb de cash er echter niet voor liggen, huren is veel te duur. Misschien een extra hypotheek afsluiten? Geen idee eigenlijk of dat nog een beetje te doen is tegenwoordig.

Ik ben nooit zo van de lollig bedoelde t-shirts maar deze van Car Throttle vind ik wel treffend:

Afbeelding

Laat maar komen al die autopraat, je hebt weer zeer gave aanwinsten gehaald. :df:

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Djessey » 09 nov 2021, 12:37

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Paskal » 09 nov 2021, 13:17

Herkenbare reacties van die mensen om je heen Roy :D. Ik ben ook maar gestopt om eea uit te leggen.

Een ruimte om eea fatsoenlijk binnen neer te kunnen zetten is wel superfijn. Dat was ook één van de criteria tijdens de zoektocht naar ons huidige huis zo'n 4 jaar geleden. Nu zo'n 140m2 garage-vloer ter beschikking hier thuis wat echt genieten is :thumbup:

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door ErikS » 09 nov 2021, 17:48

Heerlijk, jongens droom.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door daNpy » 09 nov 2021, 18:02

Djessey schreef: 09 nov 2021, 12:37 You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Geweldig! :zwijntje:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Jan Terwolde » 10 nov 2021, 10:53

Erg herkenbaar inderdaad! De mensen om mij heen verwachten niets anders meer dus dat scheelt. :blink:

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Richardt. » 10 nov 2021, 11:14

Mooi verhaal Roy!
Hier ook autogek, maar zo gek als jij maken niet veel mensen het.

Het verhaal van de afgelopen jaren is ook mooi om te lezen. Met zuur verdiende centjes de meer exotische exoten kopen (hoe moet je een XBox, Atom en BAC anders omschrijven?) telkens zonder/met weinig verlies of zelfs wat winst een stapje hoger naar nog iets bruters.
En nu dus blijkbaar weer een stap verder door verschillende auto's plus een mooi onderkomen voor de auto's te kunnen bekostigen

Super als je op die manier je hobby uit kunt oefenen. Fijn ook dat je ons daarin betrekt met regelmatig een update :thumbup:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Paskal » 10 nov 2021, 11:30

Je opslagruimte is weliswaar niet enorm breed, maar met wat creativiteit kun je toch wel het eea kwijt :wink:.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Roy RS » 10 nov 2021, 11:44

Paskal schreef: 10 nov 2021, 11:30 Je opslagruimte is weliswaar niet enorm breed, maar met wat creativiteit kun je toch wel het eea kwijt :wink:.

Afbeelding
Heb je ook zo’n hok daar? Zit daar standaard al 16 ampere C karakter aardlek in? Anders slaat ie eruit met zo’n brug bij de opstart amperes

Tom
Berichten: 21719
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Tom » 10 nov 2021, 11:47

Roy RS schreef: 08 nov 2021, 18:57
Moet je wat kwijt dan?
Ik wil eigenlijk in de winter m'n 4C stallen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3561
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door HJ2 » 10 nov 2021, 11:48

Beros schreef: 09 nov 2021, 12:35

Ik ben nooit zo van de lollig bedoelde t-shirts maar deze van Car Throttle vind ik wel treffend:

Afbeelding
Ik laat hem net aan mijn vrouw zien. Haar reactie: "KOPEN!"

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Paskal » 10 nov 2021, 11:59

Roy RS schreef: 10 nov 2021, 11:44Heb je ook zo’n hok daar? Zit daar standaard al 16 ampere C karakter aardlek in? Anders slaat ie eruit met zo’n brug bij de opstart amperes
Nee hoor, heb thuis ruimte om 10 auto's binnen te zetten dus da's wel voldoende :wink: Heb er destijds daar in de buurt wonende wel naar gekeken, maar uiteindelijk toch niet gedaan en een grotere unit gehuurd op de Rooseindsestraat.
Kijkend naar de maten die je noemde achte ik de kans groot dat je een unit had gescoord waar ik destijds ook naar gekeken heb. Fotootje is voorbeeld uit de brochure van destijds die mij wel aansprak :D

SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door SlowCo » 10 nov 2021, 12:08

Richardt. schreef: 10 nov 2021, 11:14 Mooi verhaal Roy!
Hier ook autogek, maar zo gek als jij maken niet veel mensen het.

Het verhaal van de afgelopen jaren is ook mooi om te lezen. Met zuur verdiende centjes de meer exotische exoten kopen (hoe moet je een XBox, Atom en BAC anders omschrijven?) telkens zonder/met weinig verlies of zelfs wat winst een stapje hoger naar nog iets bruters.
En nu dus blijkbaar weer een stap verder door verschillende auto's plus een mooi onderkomen voor de auto's te kunnen bekostigen

Super als je op die manier je hobby uit kunt oefenen. Fijn ook dat je ons daarin betrekt met regelmatig een update :thumbup:
Volledig mee eens!
(enkel was het een X-BOW, de Xbox is voor de kinderen :tooth: )

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4097
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Philipoo » 10 nov 2021, 12:23

Roy RS schreef: 07 okt 2021, 21:47 Hi mannen en misschien een verdwaalde dame,

Ik dacht ik maak een algemene titel voor het "mijn auto topic", ik blijk niet zo goed in het houden van auto's...ik heb het nu zelf ook door :)
Daarbij zal ik ook updates geven van garage dingen, ik heb bijv een brug gekocht en een extra garage is onderweg. Verder verwacht ik nu meer auto's tegelijk te hebben en dan doe ik alles in 1 topic.

Gisteren ben ik 650km enkele reis gereden om een Lotus 3-eleven in het echt te bekijken. Ik durfde het niet nog een keer aan zoveel geld blind uit te geven en een dagje sturen is nooit gek.

Het was eigenlijk meer een demper van het liefdesverdriet dat ik aan het afscheid van de Mono overgehouden had, maar eenmaal aangekomen zag het ding er zoveel beestachtiger uit dan op de foto's en zoveel specialer dan in mijn hoofd! Wat een verschijning, waanzinnig, ik werd accuut enthousiast.
Even een rondje eromheen gelopen en ik werd steeds blijer, het ding is echt werkelijk compleet splinternieuw. De forged wielen zijn véél mooier dan op de plaatjes, ze deden me heel erg denken aan de hoe de wielen in een 991 gt3rs staan, diepe open spaken en snaarstrak in de kuipen, breed ook trouwens aan de achterkant.

Nou even instappen en rijden maar, ik had verteld over mijn autohistorie, 2x atom, Xbow, Bac...ik mocht wel alleen op pad. Het was aan de Bodensee en de zon ging ineens schijnen, dus maar meteen even goed genieten daar.
Stationair stond hij klaar voor me, ik ging installeren en dacht, hmm dat is wel tam, mini dotje gas...ohnee dat is niet tam...Ik liet de koppeling opkomen en voelde al bij de eerste keer wegrijden dat dit ding mega koppel heeft.

Even warmrijden...moeilijk, hij hangt aan het gas als een bronstige stier die een roodgeschilderde koe ziet lopen met volle melkuiers (heb ik verder geen fantasie bij) Het ding sméékt werkelijk om het gas in te trappen!
Hij was warm, beetje gas erop, ik zat in 3 en reed 40, dotje gas en het ding vertrekt me daar toch, niet te doen echt...3.5 v6 met supercharger, samen goed voor 410pk is blijkbaar echt bruut veel voor 900kg. Ik had na een 15min niet eens een shiftlight gezien, maar mega, mega veel fun gehad.
Het ding met Ohlins onderstel stuurt giga scherp en de remmen zijn de krachtigste en meest directe die ik in alle auto's gehad heb.

Rare is, ik had verwacht dat 410pk op 900kg gewoon log en zwaar zou voelen (reken maar uit hoe slecht dat is tov 310pk op 550kg die ik nu 2x gewend ben), maar het voelt juist lichter, scherper en sneller dan wat ik had. Dit snapte ik niet, maar na wat overdenken ipv slapen kwam ik tot de conclusie dat de Mono subtiel atmosferisch opbouwt en de surprise hem in de toeren zit, de 3- eleven heeft gewoon bij 1500 toeren zijn volle koppel en schopt je heel intimiderend rond.
Grappig is wel dat ik nu zo gewend ben aan liggend in de body rijden, dat ik nu echt het gevoel had bovenop de auto te zitten als Donald Duck, of eigenlijk meer als op een raket zitten.

Al met al een fantastisch beest...nu maar wachten, volgende week Duits kenteken, dan naar Nederland voor NL kenteken...


Spec:
-Black pack (geen idee wat het is, maar misschien de zwarte kont en zijkant?)
-Carbon seat & optional passenger seat
-afneembaar stuur
-blusinstallatie
-ohlins onderstel
-binnenhoes

Dat lijkt weinig, maar zijn alle opties geloof ik

[21:23, 10/7/2021] Roy Hakvoort: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zal je eerste post maar weer even quoten, godsamme wat een ontzettend vet apparaat is dit! Ben zwaar jaloers. :tooth:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Joël D. » 10 nov 2021, 19:52

Luco schreef: 09 nov 2021, 10:50 Haha, zo herkenbaar

Hoeveel autos heb je
6!!!!!!!!!!
Ja 6
Wat moet je ermee?
Is gewoon leuk🤣🤣

Of die gezichten nadat ze gevraagd hadden wat zon raceweekendje nou kostte

Priceless
Ik krijg al gekke gezichten als ik zeg dat ik er 2 heb. Ook niets gewend he.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door JeroenT » 10 nov 2021, 20:56

Roy RS schreef: 10 nov 2021, 11:44 Heb je ook zo’n hok daar? Zit daar standaard al 16 ampere C karakter aardlek in? Anders slaat ie eruit met zo’n brug bij de opstart amperes
Indien nodig kun je die makkelijk zelf wisselen. Dat moest ik voor mijn brug ook doen.

mark323ti
Berichten: 1487
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door mark323ti » 10 nov 2021, 22:33

Tom schreef: 10 nov 2021, 11:47
Roy RS schreef: 08 nov 2021, 18:57
Moet je wat kwijt dan?
Ik wil eigenlijk in de winter m'n 4C stallen.
Heb je PB gestuurd.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P6 Lotus heeft Duits kenteken en nieuwe garage gekocht

Bericht door Roy RS » 10 nov 2021, 22:38

mark323ti schreef: 10 nov 2021, 22:33
Tom schreef: 10 nov 2021, 11:47
Roy RS schreef: 08 nov 2021, 18:57
Moet je wat kwijt dan?
Ik wil eigenlijk in de winter m'n 4C stallen.
Heb je PB gestuurd.
ik had je al doorgegeven

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten