Roy RS schreef: ↑07 okt 2021, 21:47
Hi mannen en misschien een verdwaalde dame,
Ik dacht ik maak een algemene titel voor het "mijn auto topic", ik blijk niet zo goed in het houden van auto's...ik heb het nu zelf ook door
Daarbij zal ik ook updates geven van garage dingen, ik heb bijv een brug gekocht en een extra garage is onderweg. Verder verwacht ik nu meer auto's tegelijk te hebben en dan doe ik alles in 1 topic.
Gisteren ben ik 650km enkele reis gereden om een Lotus 3-eleven in het echt te bekijken. Ik durfde het niet nog een keer aan zoveel geld blind uit te geven en een dagje sturen is nooit gek.
Het was eigenlijk meer een demper van het liefdesverdriet dat ik aan het afscheid van de Mono overgehouden had, maar eenmaal aangekomen zag het ding er zoveel beestachtiger uit dan op de foto's en zoveel specialer dan in mijn hoofd! Wat een verschijning, waanzinnig, ik werd accuut enthousiast.
Even een rondje eromheen gelopen en ik werd steeds blijer, het ding is echt werkelijk compleet splinternieuw. De forged wielen zijn véél mooier dan op de plaatjes, ze deden me heel erg denken aan de hoe de wielen in een 991 gt3rs staan, diepe open spaken en snaarstrak in de kuipen, breed ook trouwens aan de achterkant.
Nou even instappen en rijden maar, ik had verteld over mijn autohistorie, 2x atom, Xbow, Bac...ik mocht wel alleen op pad. Het was aan de Bodensee en de zon ging ineens schijnen, dus maar meteen even goed genieten daar.
Stationair stond hij klaar voor me, ik ging installeren en dacht, hmm dat is wel tam, mini dotje gas...ohnee dat is niet tam...Ik liet de koppeling opkomen en voelde al bij de eerste keer wegrijden dat dit ding mega koppel heeft.
Even warmrijden...moeilijk, hij hangt aan het gas als een bronstige stier die een roodgeschilderde koe ziet lopen met volle melkuiers (heb ik verder geen fantasie bij) Het ding sméékt werkelijk om het gas in te trappen!
Hij was warm, beetje gas erop, ik zat in 3 en reed 40, dotje gas en het ding vertrekt me daar toch, niet te doen echt...3.5 v6 met supercharger, samen goed voor 410pk is blijkbaar echt bruut veel voor 900kg. Ik had na een 15min niet eens een shiftlight gezien, maar mega, mega veel fun gehad.
Het ding met Ohlins onderstel stuurt giga scherp en de remmen zijn de krachtigste en meest directe die ik in alle auto's gehad heb.
Rare is, ik had verwacht dat 410pk op 900kg gewoon log en zwaar zou voelen (reken maar uit hoe slecht dat is tov 310pk op 550kg die ik nu 2x gewend ben), maar het voelt juist lichter, scherper en sneller dan wat ik had. Dit snapte ik niet, maar na wat overdenken ipv slapen kwam ik tot de conclusie dat de Mono subtiel atmosferisch opbouwt en de surprise hem in de toeren zit, de 3- eleven heeft gewoon bij 1500 toeren zijn volle koppel en schopt je heel intimiderend rond.
Grappig is wel dat ik nu zo gewend ben aan liggend in de body rijden, dat ik nu echt het gevoel had bovenop de auto te zitten als Donald Duck, of eigenlijk meer als op een raket zitten.
Al met al een fantastisch beest...nu maar wachten, volgende week Duits kenteken, dan naar Nederland voor NL kenteken...
Spec:
-Black pack (geen idee wat het is, maar misschien de zwarte kont en zijkant?)
-Carbon seat & optional passenger seat
-afneembaar stuur
-blusinstallatie
-ohlins onderstel
-binnenhoes
Dat lijkt weinig, maar zijn alle opties geloof ik
[21:23, 10/7/2021] Roy Hakvoort: