De nieuwe 2'er Active Tourer

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Martijn_bmw » 26 feb 2022, 10:59

Arthur schreef: 26 feb 2022, 10:24
Martijn_bmw schreef: 26 feb 2022, 09:21
Arthur schreef: 26 feb 2022, 08:51 Jij? Echnie! :tooth:
Haha nou oké, de huidige 3 en 5 serie vind ik nog wel mooi, maar ook daarin mis ik wel de mooie 6 cilinders zoals die vroeger betaalbaar waren als 325i / 525i.

Maar de rest van het nu leverbare gamma… neuh :?
Tja, missen doe ik 6 cilinders niet. Heb een aantal keren een 6 cilinder gereden. En ja, het klinkt leuk. Maar verder heb ik er niet echt veel mee, maakt me niet uit. Als er nooit meer een 6 cilinder komt kan ik er niet mee zitten. Ben bv zeer tevreden met de huidige 4 cilinder turbo.
Tja ik ben zo’n idioot die er een raampje voor open doet en de radio uit :tooth:

En als dat het niet is dan mag het van mij zo stil mogelijk, de MB rijdt ik liever in EV modus dan “sport” waarbij de 4 pitter continu mee doet.

Maar goed ieder zijn smaak natuurlijk daarmee :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Fabian » 26 feb 2022, 13:00

Eens Martijn!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door JP » 20 apr 2022, 11:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door frankie » 20 apr 2022, 11:15

Martijn_bmw schreef: 26 feb 2022, 10:59
Arthur schreef: 26 feb 2022, 10:24
Martijn_bmw schreef: 26 feb 2022, 09:21

Haha nou oké, de huidige 3 en 5 serie vind ik nog wel mooi, maar ook daarin mis ik wel de mooie 6 cilinders zoals die vroeger betaalbaar waren als 325i / 525i.

Maar de rest van het nu leverbare gamma… neuh :?
Tja, missen doe ik 6 cilinders niet. Heb een aantal keren een 6 cilinder gereden. En ja, het klinkt leuk. Maar verder heb ik er niet echt veel mee, maakt me niet uit. Als er nooit meer een 6 cilinder komt kan ik er niet mee zitten. Ben bv zeer tevreden met de huidige 4 cilinder turbo.
Tja ik ben zo’n idioot die er een raampje voor open doet en de radio uit :tooth:

En als dat het niet is dan mag het van mij zo stil mogelijk, de MB rijdt ik liever in EV modus dan “sport” waarbij de 4 pitter continu mee doet.

Maar goed ieder zijn smaak natuurlijk daarmee :)
Ik mag nu ook weer meepraten :tooth: , maar een zescilinder voegt voor mij echt enorm veel toe qua beleving, niet alleen geluid maar ook qua karakter. Dus ik zit in het kamp Martijn en Fabian.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Arthur » 20 apr 2022, 11:38

Zo met die zwarte grill(e) past het wel weer beter bij het model. Achterkant is een SEAT Ateca? :)

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Rnd » 18 sep 2022, 17:58

Ik wilde het eerst niet plaatsen en mogelijk word ik van DF gegooid :bag: , maar ik heb dus een nieuwe Active tourer gekocht en het ding rijdt echt goed. Vandaar dat ik het toch deel. M140i had ik weggedaan vanwege mijn rug, stuurgevoel en algehele kwaliteitsbeleving. Ik moest echt iets hoogs vanwege mijn rugproblemen. Heb met van alles en nog wat gereden (ook veel andere merken) en had bijna een X3 30e gekocht met 4.000km. Eigenlijk gingen we naar een X1 van een jaar oud kijken, maar toch nog even naar een 223i gekeken in de showroom. Best aardig ding, lekker luxe, bruin leer, Harman kardon, adaptief onderstel, nieuw OS 8 met mooie displays. Proefritje gemaakt met een 218i en ik was verkocht. Hij rijdt gewoon top. Het uiterlijk is niet mijn eerste keus, maar het went. Functie boven vorm zullen we maar zeggen. Stuurgevoel is echt goed, lekker direct en goed communicatief. Andere reden is dat we door omstandigheden snel een auto moesten en levertijden zijn enorm. Deze kon binnen twee weken geleverd worden.

Positieve punten:
Stuurgevoel is heel goed, tegen hydraulisch aan, maar dat kan het natuurlijk niet evenaren.
De auto rijdt top. Beetje het gevoel dat ik had bij de eerste generatie 1-serie. Misschien wat overdreven, maar het is een auto die je meteen lekker vindt rijden (ik dan).
Op hoge snelheid blijft hij stabiel en bochtenwerk is heel direct.
Idrive 8 is wennen, maar werkt daarna wel fijn.
Geluid over de speakers (grote ergernis bij de M140i) is nu gelukkig voor altijd uit te zetten. Het heet Iconic sound in de Active tourer.
Opties voor Sport modus zijn afhankelijk in te stellen nu, dus stuur comfort en de rest sport.
Augmented reality in de navi werkt heel mooi. Hij plaatst de pijlen in het beeld van de voorste camera.
Leuke snufjes: er zit bijvoorbeeld een drive recorder in die je ook handmatig kan aanzetten en bij een botsing 30 seconden erna en ervoor vastlegt. 3D camerasysteem waarbij je rond de auto kan kijken. Automatisch achteruitrijden; hij onthoudt de laatste 50 meter en kan dat zelf weer terugrijden.
Hoge actieradius doordat hij zuinig is en als extra optie een grotere brandstoftank heeft.
Lekker stil met goede isolatie en toch snel. Vooral tussenacceleratie op snelweg doet ie goed.
Auto is lekker ruim. Achterbank is 13 cm te verschuiven en dat is voor ons zonder kinderen handig.

Negatieve punten:
Aandrijving voel je in het stuur bij stevig bochtenwerk, maar valt erg mee.
De iDrive knop ontbreekt by deze auto. IX heeft het wel, maar hier dus niet. Het went om alles met het scherm te doen, maar die knop mis ik wel.
Het uiterlijk van de zijkant en van voor. Van achter vind ik hem wel weer mooi.
7-traps DCT bak werkt heel goed, maar is net niet zo verfijnd als de ZF8.
De 19inch wielen en banden zijn te groot en oncomfortabel. Deze auto rijdt beter met de 18inch.

Al met al een fijne auto voor van A naar B, maar natuurlijk geen echte DF-auto. Ooit koop ik weer eens iets leuks voor het circuit. Voor de openbare weg heb ik liever iets comfortabels tegenwoordig.

Onze auto staat nog online, hoewel hij allang is geleverd. Dit is hem:

https://dusseldorpbmw.nl/voorraad/bmw/2 ... ne/1285895

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door JP » 18 sep 2022, 18:16

Ik ben niet zo into de BMW types, maar van een .23 had ik niet gehoord. Eigenlijk is het best een chique en vooral praktische familiecontainer. Niks mis mee, en de grote grille vind ik ook nog wel in proportie. Doch de prijs is toch wel erg pittig.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door sitechris » 18 sep 2022, 19:21

Ik vind het model veel mooier dan voorganger en ook interieur ziet er echt gelikt uit. Ik wacht even op de plugins en dan ga ik die ook eens rijden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Joy » 18 sep 2022, 20:40

Ik zei hardop 'Wat € 64.000 euro?!' Auto's zijn gewoon duur geworden. Ik had hier nog het 40 tot max 50 mille gevoel bij.
Ziet er netjes uit, uiterlijk is persoonlijke smaak. Ik kan er niet aan wennen maar het geeft wel een ruim interieur. Gefeliciteerd. :wink:

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Rnd » 18 sep 2022, 21:27

Prijzen van nieuwe auto's in NL zijn niet normaal. Daarom heb ik ook van alles gereden om te kijken of ik iets voordeligers kon krijgen met voor mij acceptabele rijeigenschappen. Wat ik ook wel een fijne auto vond, was een Q3 Sportback Hybrid. Die kwam ook al op 68 mille en 5 maanden levertijd. Hyundai Tucson plugin was ook best een fijne auto, maar haalt het niet bij Audi en BMW. Die auto was 53k en wederom een levertijd van 5 tot 6 maanden. Beste value for money was de Lynk & co. 43k inclusief trekhaak. Maar zoals eerder gezegd hebben de reviews over de klantenservice mij doen besluiten om daar niet voor te gaan.
Op die Active tourer kreeg ik 4k korting. Korting was verder bijna onmogelijk. 2k op een nieuwe X3 van 76k was de max. De doelgroep van de Active tourer hoeft geen 223i denk ik (vandaar de korting), 218i is rap genoeg. Misschien willen ze ook voor de plugin hybrid gaan. Die schijnt ook heel goed te rijden, maar wordt pas in 2023 geleverd. Heeft wel een top van 210 km/u en ik vind een beetje doorrijden in Duitsland wel fijn. De 223i heeft een top van 241 km/u.

Uiterlijk van de auto is ook niet mijn favoriet, maar dit past nu bij mijn situatie. Zoals ik zei, functie boven vorm. 20 jaar geleden kocht ik een Subaru WRX bugeye. Die was pas lelijk, maar had wel veel pk's + 4wd en dat vond ik toen heel belangrijk. Had ik geen last van mijn rug gehad, dan was het denk ik een 330e of 330i geworden.

@sitechris: ik denk dat die auto je gaat verrassen. Ben benieuwd naar de review.

Kwaliteit van de Active tourer is ook wel dikke prima. Ik heb er nu ruim 1.300 km mee gereden en de auto geeft mij het gevoel van de E90 330xd die ik in een ver verleden heb gehad. Dat was een auto zonder piepjes en kraakjes. Zat goed in elkaar geschroefd, was vlot en stil. Dat is deze auto ook. Ik hoop dat hij rammelvrij blijft, maar dat weet ik pas als hij op de 100.000 kilometer staat.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Sander-E46 » 18 sep 2022, 22:15

Hij stuurt compleet anders dan de vorige generatie, erg fijn. Interieur nieuwe stijl ook mooi, alleen inderdaad zonde van de iDrive knop al is OS8 duidelijk ontworpen met het touchscreen in t hoofd.

Mooie uitvoering! 23i enige 4 cilinder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Arthur » 19 sep 2022, 10:00

Nette kar wel. En zoals je zegt, functie boven vorm is ook wat waard.

mark323ti
Berichten: 1489
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door mark323ti » 20 sep 2022, 22:17

Het lijkt mij echt een hele fijne auto voor dagelijks gebruik.
Qua interieur gewoon echt mooi. Uiterlijk flink verbeterd tov zijn voorganger.
Ruimte achterin toch wat beperkt als je wat grotere kinderen hebt. Trekgewicht ook wat beperkt.

Ter vergelijking. Nieuwe Mazda CX-60 kost hetzelfde als jouw AT. Dat is een hybride, stuk zuiniger, groter, meer trekgewicht. Tja…… Dan zou ik toch voor de
Mazda gaan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Arthur » 20 sep 2022, 22:40

Je moet maar net een hybride willen ;)

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Gijzert » 21 sep 2022, 09:40

Arthur schreef: 20 sep 2022, 22:40 Je moet maar net een Mazda willen ;)
Fixed :mrgreen:

mark323ti
Berichten: 1489
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door mark323ti » 21 sep 2022, 09:43

Hangt idd helemaal van je eigen situatie af. Ik rij veel rondjes rondom de kerk, wil af en toe wat trekken, wil geen laadgezeur op vakantie, moeders de vrouw wil hoog zitten en ik wil voor gezinsauto geen fortuin uitgeven.
Mazda CX 60 vinkt alle boxen zeg maar. Maar het blijft een Mazda.......

Was de nieuwe X1 niet wat voor je RND? Zal zo ongeveer rondom zelfde bedrag zitten toch? Vind ik zeer geslaagd model.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Gijzert » 21 sep 2022, 09:44

mark323ti schreef: 21 sep 2022, 09:43 Hangt idd helemaal van je eigen situatie af. Ik rij veel rondjes rondom de kerk, wil af en toe wat trekken, wil geen laadgezeur op vakantie, moeders de vrouw wil hoog zitten en ik wil voor gezinsauto geen fortuin uitgeven.
Mazda CX 60 vinkt alle boxen zeg maar. Maar het blijft een Mazda.......

Was de nieuwe X1 niet wat voor je RND? Zal zo ongeveer rondom zelfde bedrag zitten toch? Vind ik zeer geslaagd model.
Hij had snel een auto nodig.
Deze was snel leverbaar. De nieuwe X1 zal dat niet zijn denk ik.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Rnd » 21 sep 2022, 11:23

Inderdaad, nieuwe X1 had te lange levertijd. Bovendien rijden SUV's toch een stuk minder dan een MPV.
AT rijdt zoals gezegd lekker en heeft toch een hoge zit en ruimte. Mazda CX60 is een mega groot ding. Te groot voor in de Randstad.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Rnd » 19 okt 2022, 14:35

Nog steeds tevreden over de nieuwe Active tourer. Ik rijd nu meestal in sport modus met drivetrain "comfort". Dan heb ik het zware sturen met sportief onderstel, maar niet met een zenuwachtig gaspedaal.

Wel 1 grote ergernis en dat is de Lane Departure Warning feature. Dat moet je bij elke start weer uitzetten. Het is een super irritante feature en zelfs gevaarlijk vind ik. Dat trillende stuur is zeer ergerlijk als je iets te dicht bij de witte lijn rijdt (in bochten bijvoorbeeld). Volgens mij is het niet permanent uit te zetten in OS 8. Mocht iemand weten of dit wel mogelijk is, dan hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Martijn_bmw » 19 okt 2022, 14:49

Ik heb hetzelfde issue met mijn MB daily en ik hoor iedereen klagen over die lane assist troep.
Officieel kan uitzetten nooit continu omdat het onderdeel is van de ADAS veiligheid en typegoedkeuring systemen.

Maar net als start /stop zullen er zat “handige Harry’s” zijn die het wel definitief kunnen uitzetten en of minstens “laatste instelling onthouden”.

Mijn MB is lease en bij een eventueel ongeval geen zin in gezeik dus heb het gelaten voor wat het is maar bij eigen auto zou ik meteen zoeken naar zon adresje om die troep uit te zetten. (Deed ik ook altijd direct met start /stop)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Arthur » 19 okt 2022, 15:04

Vanaf welk bj is dat eigenlijk. Bij mijn 2020 G21 kan het nog wel uit nl.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Martijn_bmw » 19 okt 2022, 15:08

Het kan wel uit maar elke volgende start staat het weer aan. (En uitzetten is graven door een menu zodat je het wel laat zitten elke keer)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Arthur » 19 okt 2022, 16:00

Nee, bij mij is uit ook uit.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door sitechris » 19 okt 2022, 20:45

Weer een reden om nooit een FL G20 te kopen. De OS8 is qua alles een stap terug.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe 2'er Active Tourer

Bericht door Arthur » 20 okt 2022, 09:31

Dan nog maar een ‘22 pfl ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barend, Google [Bot] en 166 gasten