Gran Turismo 7

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Rivanov » 08 mar 2022, 14:25

Online raak ik vooralsnog niet aan. Zonder tunen ben je nergens. Het is wachten tot PD een update uitbrengt waarin BoP races weer terug zijn, net als in GT Sports.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Emiel » 08 mar 2022, 22:08

///M-Bub schreef: Het is weer een hele leuke game geworden, tijd vliegt voorbij als je er achter zit! Eerst even alle menubooks en missies nog uitspelen en geld verdienen, dan lekker aan de slag met de online modus. Voor DF competities wil ik ook wel voor veldvulling zorgen :wink:

@Emiel, 1 van die brozen bekers moet in de super licentie op SPA zijn? :tooth:

Beide in de superlicense. Trial mountain met de 350 en idd Spa. Even wennen hoe beide aan voelen met remmen en spelen met koppeling.

Even tijd maken want na 300km rijden op 1 avond om zover te komen was ik wel klaar :bag:

-exit-

Trial mountain goud :df: ik glij te graag maar mag niet.
Met de 3.0 csl was het gran dorifto en nog goud :hosanna:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Robin » 09 mar 2022, 06:58

En is het de digital edition of de disc edition die men moet hebben?
https://producthero.com/nl/nl/eur?utm_s ... 20voorraad
Zijn deze nu wél leverbaar of wat? De ene is duurder dan de andere. Ik kan gewoon mijn gegevens en cc gebeuren invullen en dan lijkt 't erop dat ik zo'n ding fysiek in huis heb voor dit weekend? Denk ik niet.....

Of ik wacht wel tot het najaar als we weer gewoon Mens Erger Je Niet Spelen omdat het internet eruit ligt.....

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Tom » 09 mar 2022, 08:44

De digital edition heeft geen disc drive, dan ben je verplicht om alles via de online PS Store te kopen. De console zelf is goedkoper, maar voor de games ben je in de regel duurder uit (er zijn ook in die online store aanbiedingen). Met de disc editie kan beide, maar de games die je op disc koopt moet je wel elke keer erin stoppen.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Linc (Bas) » 09 mar 2022, 09:34

Ik heb al heel lang geen console meer, maar dit ziet er toch wel weer gaaf uit. Is dit ook beschikbaar voor VR? Want dan zie ik het mezelf nog wel kado doen :D

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Gran Turismo 7

Bericht door veejay » 09 mar 2022, 11:15

Ik heb wat YT filmpjes gekeken en begrijp dat screenshots en replay heel mooi zijn (inderdaad) maar in game is het wat minder ivm de performance van de console.

Eerlijk gezegd vind ik de Nordschleife niet zo heel veel mooier dan Assetta Corsa op de PC en het geluid van de auto's vind ik niet in de buurt koment van Assetta Corsa op de PC.

Maar ik snap wel dat je GT7 moet hebben als je een PS5 hebt. Maar ik zou er geen PS5 voor aanschaffen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Robin » 09 mar 2022, 11:31

veejay schreef: 09 mar 2022, 11:15 Ik heb wat YT filmpjes gekeken en begrijp dat screenshots en replay heel mooi zijn (inderdaad) maar in game is het wat minder ivm de performance van de console.

Eerlijk gezegd vind ik de Nordschleife niet zo heel veel mooier dan Assetta Corsa op de PC en het geluid van de auto's vind ik niet in de buurt koment van Assetta Corsa op de PC.

Maar ik snap wel dat je GT7 moet hebben als je een PS5 hebt. Maar ik zou er geen PS5 voor aanschaffen.
Exact mijn idee. :bag:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Emiel » 09 mar 2022, 12:02

Ik heb AC en ACC op de PS4. Ze zijn steengoed.
Ik weiger om op een pc te gamen/sim racen/arcade racen (geef het beestje een naam) en dan is een console met ac/acc/gt7 echt wel prima.

Linc (Bas) schreef: 09 mar 2022, 09:34 Ik heb al heel lang geen console meer, maar dit ziet er toch wel weer gaaf uit. Is dit ook beschikbaar voor VR? Want dan zie ik het mezelf nog wel kado doen :D
Nog geen VR ondersteuning. Ik zou dan wachten op de v2 van de psvr. Tegen die tijd zal het wel komen :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 7

Bericht door WJ » 09 mar 2022, 16:11

Geluid is nog steeds om te janken, ongeloofelijk dat dat nog steeds zo kut is.

Online
Kadett
Berichten: 4589
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Kadett » 09 mar 2022, 16:42

WJ schreef: 09 mar 2022, 16:11 Geluid is nog steeds om te janken, ongeloofelijk dat dat nog steeds zo kut is.
Ik vond het geluid anders dik prima in GT Sport.

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Rivanov » 09 mar 2022, 16:53

WJ schreef: 09 mar 2022, 16:11 Geluid is nog steeds om te janken, ongeloofelijk dat dat nog steeds zo kut is.
Vind je? Vind het geluid bij de meeste wagens erg goed hoor. Zowel over m'n 5.1 surround speakers als op m'n headset (Audeze Penrose X).

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Fernando » 10 mar 2022, 00:14

Ik vind het geluid ook echt goed, luister met een headset (Steelseries arctis 7).

///M-Bub
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:43

Re: Gran Turismo 7

Bericht door ///M-Bub » 10 mar 2022, 07:56

Ik vind het geluid ook goed, ook van de auto's die om je heen rijden. Had gister een AMG GT-R voor me en die gaf ook een mooi geluid, vooral bij het terug schakelen. Ook het schakel geluid van de Mazda RX Vision vond ik erg gaaf.

Gister de menubooks uitgespeeld. Ik zat het gister tegelijkertijd met een maatje dezelfde challenges te spelen, maar we reden in verschillende weeromstandigheden, zo reed ik op Le mans in de regen en hij had gewoon een droge baan. :duh:

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Rivanov » 10 mar 2022, 11:05

Update uitgerold vanochtend. Versie 1.06

Patchnotes:

Main Features Implemented​
1. Race Display
 - Added wind direction and wind speed indicators. An arrow (wind direction) and number (wind speed) will be displayed on the upper right of the screen under the Track Map.

2. Music Replay
 - Added 64 music tracks.

Other Improvements and Adjustments​
1. Progression blocks and application errors
 - Fixed a very rare issue wherein progress made on a Menu Book would not be recognised and prevented players to continue their playthrough;
 - Fixed an issue wherein an application error would occur when using the broadcast features of the PlayStation®4 system;
 - Fixed an issue wherein an application error would occur when 'Shoot' is selected in 'Race Photo' during a replay displayed in 4K on the PlayStation®4 Pro system and with the aspect ratio set to 16:9;
 - Fixed an issue wherein an application error would occur when 'License Plate' is selected in 'GT Auto' under [Car Customisation] > [Other], while progressing Menu Book No. 20, 'Show Your Custom Wing.'

2. World Circuits
 - Fixed an issue wherein the actual time of day in a 'Custom Race' of some tracks would not match the selection made in [Time / Weather Settings] > [Timeframe];
 - Fixed an issue with the Sector 2's Bronze target time in the 'Circuit Experience' of the 'Willow Springs Raceway: Streets of Willow Springs' track that made the Bronze prize unachievable;
 - Fixed an issue wherein it was possible to choose cars without dirt tyres installed from the [Settings] > [Change Car] of the Quick Menu during a 'Time Trial' and 'Drift Trial' on Dirt tracks;
 - Fixed an issue with the weather for all race events;
 - The Overtake function for the Dallara SF19 Super Formula / Honda '19 has been disabled in the Licence test 'S-7' (One Lap Time Attack) within the 'Licence' pavilion. (The ranking boards have been reset.)

3. GT Auto
 - Fixed an issue wherein the racing suit would not be displayed in 'Driving Gear' under certain conditions;
 - Deleted the 'Duplicate on Opposite Side' and 'Duplicate Symmetrically' menu items from the 'Layer Controls' of the left and right arms while editing Racing Suit Livery;
 - Fixed an issue wherein work results would not be applied in 'Car Maintenance & Service' if the work is selected by moving the cursor with the Left stick.

4. Car Settings
 - Fixed an issue wherein the Setting Sheet would become blank, and the setting content could not be saved. With this fix, the blank setting sheets will remain but you will be able to delete these normally. This will also fix the progression blockers encountered when the Menu Book tasks involved Car Settings;
 - Fixed an issue wherein a car would return to its original wheels if the Setting Sheet was modified while a non-standard wheel was equipped;
 - Fixed an issue wherein the 'Top Speed (Automatically Adjusted)' would not adjust properly when a Fully Customisable transmission was installed;
 - Fixed an issue wherein the speeds displayed under Rotational G's were incorrect;
 - Fixed an issue wherein adding a new Setting Sheet for a car where the engine was swapped would not carry that information over the new sheets. The engine swap will now be applied to all Setting Sheets.

5. Showcase & My Page
 - Fixed an issue within 'Showcase' wherein the 2nd page and beyond would not be displayed properly if the number of items in 'My Items' and 'Collection' exceeded 100;
 - Fixed an issue within 'Gallery' wherein the 2nd page and beyond would not be displayed properly if the number of items in 'My Page' exceeded 100 items.

6. Brand Central
 - Fixed an issue wherein an Invitation icon would appear in the 'Showroom' of manufacturers even when the player did not have an invitation.

7. Replay
 - Fixed an issue wherein the Replays and Demo Replays would not play all the way until the end.

8. Multiplayer
 - Fixed an issue wherein the 'Assist Settings' would reset after joining a location and quitting without entering a race;
 - Fixed an issue wherein the weather and time set by the host would not reflect correctly for the other players in the room.

9. Options
 - Changed the 'Flash and Toggle High/Low Beams' function assigned to the default button of the DUALSHOCK®4 and DualSense™ wireless controllers to 'Flash High Beams'. If the button had been remapped previously, selecting the 'Restore Default Settings' will apply the change;
 - Fixed an issue wherein the BGM would not play during Music Replay if the [Sound Volume] > [Menu BGM] volume level was set to 0;
 - Fixed an issue wherein the changes to the exposure value in the ‘Exposure and Saturation’ settings made when starting the game for the first time would not be reflected in the preview screen.

10. Steering Controller
 - Fixed an issue wherein the Thrustmaster TH8A shifter would not operate properly when connected to the USB. Please note that the PlayStation®5 console is not compatible with this USB connection. The shifter can be used by connecting it directly to the steering wheel base using a 'DIN-to-DIN' cable.

11. Others
 - Fixed an issue wherein clearing all licence tests on wet surfaces would not award the Bronze trophy ‘Rain Royalty.’ Players who have already cleared the relevant tests can acquire the trophy by clearing the tests again;
 - The Race Demo displayed during Auto Demos has been changed to a Music Replay;
 - Various other issues have been addressed.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Chris van S. » 10 mar 2022, 11:41

Net zoals met Gran Turismo Sport wil ik weer DF online avonden organiseren, nu met GT7.

Wie heeft er zin om a.s. Woensdag 16/03/2022 aan te sluiten? Starttijd 20.00 uur
Programma is nog niet bekend. Maar zal in de basis met de auto's zijn die zijn gewonnen, en onder het motto; instappen en wegwezen. Dus (vooralsnog) geen getune en geneuzel.

Wil je meedoen; meld je aan via PB. Ook is input welkom voor het opzetten van een race.

///M-Bub
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:43

Re: Gran Turismo 7

Bericht door ///M-Bub » 14 mar 2022, 08:29

Rivanov schreef: 08 mar 2022, 14:25 Online raak ik vooralsnog niet aan. Zonder tunen ben je nergens. Het is wachten tot PD een update uitbrengt waarin BoP races weer terug zijn, net als in GT Sports.
Is er al iets over bekend dat ze BoP willen terug brengen? Van het weekend even gekeken in de sport module, maar zonder tuning heeft het inderdaad weinig zin volgens mij :(

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Rivanov » 14 mar 2022, 11:50

Jep. Vanaf vandaag. Race op Daytona met Gr3.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Emiel » 17 mar 2022, 09:02

Chris van S. schreef: 10 mar 2022, 11:41 Net zoals met Gran Turismo Sport wil ik weer DF online avonden organiseren, nu met GT7.

Wie heeft er zin om a.s. Woensdag 16/03/2022 aan te sluiten? Starttijd 20.00 uur
Programma is nog niet bekend. Maar zal in de basis met de auto's zijn die zijn gewonnen, en onder het motto; instappen en wegwezen. Dus (vooralsnog) geen getune en geneuzel.

Wil je meedoen; meld je aan via PB. Ook is input welkom voor het opzetten van een race.
Zodra er wat tijd is PB ik je.

Te druk met Lotus afmaken voor Dyno en huis voor verkoop.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Chris van S. » 17 mar 2022, 18:31

Emiel schreef: 17 mar 2022, 09:02


Zodra er wat tijd is PB ik je.

Te druk met Lotus afmaken voor Dyno en huis voor verkoop.
Snap ik, stuur maar PB als je kan.
Succes met de verkoop van je woning.

Gisteravond de eerste avond gehad. Met name Reind is erg enthousiast.
De eerste cupauto is al geboren. :tooth:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Emiel » 18 mar 2022, 09:26

Was in verleden ook echt leuke club om mee te rijden, ben er slechts paar keer bij geweest maar was leuk.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Martin van der Zwaard » 19 mar 2022, 22:53

Heb hem ook maar besteld voor de PS4.
Niet voor mezelf maar voor mijn zoon :angel:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Fernando » 22 mar 2022, 22:33

Eindelijk alle licenses op gold, waarvan S7 en S10 de meest lastige waren. Een nat Spa is dus echt een uitdaging, niet normaal...

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Martijn M » 23 mar 2022, 10:00

Alle Spa is toch nat?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Gran Turismo 7

Bericht door Robin » 23 mar 2022, 10:40

Jullie dit meegemaakt en gaan jullie hierin mee? Lijkt me wel balen?
https://www.racedepartment.com/news/met ... -ever.515/

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Gran Turismo 7

Bericht door WJ » 23 mar 2022, 19:07

Prijsstelling is compleet idioot. En dan ook de rewards van races nerfen.. Vind het ook echt bizar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten