Bak is softwarematig aangepast, en er wordt rekening gehouden met het vliegwiel. Verder is het een (grote)DSG7 die al een groot vliegwiel heeft en daardoor een behoorlijk koppel aan kan.
Jos.
Bak is softwarematig aangepast, en er wordt rekening gehouden met het vliegwiel. Verder is het een (grote)DSG7 die al een groot vliegwiel heeft en daardoor een behoorlijk koppel aan kan.
Toevallig vandaag uitgebreid gereden met een aangepaste CUPRA Leon VZ 2.0 TSI met 432 paardjes. Echt waanzinnig welke stappen de auto zet en met welk gemak het gaat. Motor voelt totaal niet nerveus. En dit is nog de stage 2 met de stock turbo!jos_br schreef: ↑01 dec 2022, 19:26 Wat ik echt leuk vindt om te maken, en me tegelijk verbaasd is de overengineering van de huidige VAG motoren. Deze Arteon 2.0TFSI 280pk hebben we alleen voorzien van een andere intercooler en downpipe met 200cells racekat. Echt een halve racemotor van huis uit. Ook de software van zowel de motor als de bak zijn aangepast.
Fijne rijbewijsversnipperaar geworden.
Jos.
Tja, zo voelt die Arteon -ondanks zijn gewicht en AWD- ook aan. Maakt serieuze stappen dankzij de DSG7.sitechris schreef: ↑04 dec 2022, 19:33Toevallig vandaag uitgebreid gereden met een aangepaste CUPRA Leon VZ 2.0 TSI met 432 paardjes. Echt waanzinnig welke stappen de auto zet en met welk gemak het gaat. Motor voelt totaal niet nerveus. En dit is nog de stage 2 met de stock turbo!jos_br schreef: ↑01 dec 2022, 19:26 Wat ik echt leuk vindt om te maken, en me tegelijk verbaasd is de overengineering van de huidige VAG motoren. Deze Arteon 2.0TFSI 280pk hebben we alleen voorzien van een andere intercooler en downpipe met 200cells racekat. Echt een halve racemotor van huis uit. Ook de software van zowel de motor als de bak zijn aangepast.
Fijne rijbewijsversnipperaar geworden.
Jos.
Rijd ook een 450pk 2.0 tfsi in NL al. Is een ouder type blok wel.
Sjit, dacht gereageerd te hebben........
Wat zijn dan de hoofdzaken? Injectoren e.d.?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 270 gasten