Thomasss, van Clio III RS naar Mégane III GT

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Thomasss, van Clio III RS naar Mégane III GT

Bericht door Thomasss » 31 aug 2021, 11:57

Sinds vrijdag heb ik pas een reden om mij voor te stellen hier, want je moet wel wat df meenemen als je op zo´n forum zit natuurlijk. Al lees ik wel veel mee, laatste tijd wat meer.

Thomas, woon naast Knooppunt Hoevelaken. Ik heb jaren geleden bij een Renault-dealer gewerkt en heb goede herinneringen overgehouden aan een weekend Clio RS. Het dagelijks vervoer is inmiddels erg burgerlijk (MG ZS, Polo van de vrouw), en ik had eigenlijk de ruimte wel voor een auto erbij. Zodoende heb ik een paar dagen geleden een 2008 Clio RS F1-Team opgehaald. Deze was al voorzien van:

- OEM Recaro´s, Cup-onderstel
- Akrapovic van achter, K&N filtertje van voren
- Remap via Dekker Motorsport
- Powerflex ophangrubbers voor in ieder geval de motor kon ik ontdekken. Hij moet nog de brug op om te zien wat hij precies allemaal heeft, de vorige eigenaar wist het ook niet

Optisch heeft hij wel wat liefde nodig vanwege matig spuitwerk hier en daar, maar ik wil vooral dat hij goed rijdt. Hij blijft 13 jaar dus perfect hoeft het niet. Het is een auto voor erbij voor de dijk- en polderweggetjes af en toe. En wie weet heb ik er amper tijd voor en ben ik het na een paar maanden weer zat. Heb ik het in ieder geval geprobeerd!

Foto´s volgen als ik hem terugheb van de dealer, aangezien ik hem binnen 24 uur af moest laten slepen met een kapotte BDP-sensor. Blijft een 13 jaar oude Renault...
Laatst gewijzigd door Thomasss op 22 aug 2022, 20:58, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Fedmas » 31 aug 2021, 12:00

Welkom! Leuke Renault zo. Jammer wel dat hij gelijk moest worden afgesleept..

Nog plannen met de auto?

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Opa » 31 aug 2021, 12:19

Welkom, ik ben ook benieuwd naar de foto's, heb zelf ook een witte 2008 Clio RS Cup gehad, zijn topautootjes om te sturen. :df: :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Arthur » 31 aug 2021, 12:32

Welkom, Luco zal trots op je zijn ;) En we wachten de foto’s af :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Bram » 31 aug 2021, 12:34

Of je daar nou zo blij van moet worden :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Martijn_bmw » 31 aug 2021, 12:42

Welkom! Ben benieuwd naar de foto’s en wellicht zie ik je eens rijden (woon in Baarn)

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door EvdP » 31 aug 2021, 12:52

Welkom!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Eeuwe » 31 aug 2021, 13:02

Welkom! Topauto’s, als ‘ie straks klaar is ga je hier mooi wat lol aan beleven ;) Renault altijd goed.

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Thomasss » 31 aug 2021, 16:36

Net weer opgepikt en de eerste 3 starts gingen nu wél goed. :) Foto's volgen als ik hem een beetje opgefrist heb.

Qua plannen wil ik hem eerst technisch fris hebben. Service schijnt in januari gedaan te zijn maar ik kan het niet helemaal herleiden. Dus dat doen we vers. Verder neig ik ernaar de spacers er onder vandaan te halen, heb altijd het idee dat het je ophanging onnodig belast.

Ook twijfel ik om de Powerflex er onderuit te halen. Voor de performance ga ik het met mijn skills denk ik niet merken. En ik weet dat ik een behoorlijk harde auto heb gekocht maar volgens de verkoper resoneert de hele auto nu mee sinds die rubbers. Dat hoeft ook weer niet.

Thanks voor het welkom zover. En @Martijn, ik zal geregeld de Eemdijk meepakken. :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Martijn_bmw » 31 aug 2021, 17:47

Dat is zeker een leuke weg, die pak ik ook regelmatig met de z4 :df:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen..

Bericht door Martijn M » 01 sep 2021, 13:49

Welkom hier! Clio 3 RS is echt een feest!

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Thomasss » 12 sep 2021, 19:39

Vakantie is voorbij, en gelukkig start hij weer normaal. In de laatste dagen regelmatig met de auto gereden, maar ik heb al gemerkt dat ik voor een gewoon ritje naar een andere stad voortaan een andere auto pak. Op de snelweg is het doodsaai, en gewoon zonde van de benzine. Binnendoor jagen moet je ermee, maar dat zag de vrouw niet zo zitten dit keer. Volgende keer lekker alleen, zoals vanmorgen.

Ik zou de auto nog aan een maat laten zien die net voorbij Gorinchem woont, oftewel stukkie naar het zuiden. Netjes warmgereden onderweg naar de Lekdijk, startpunt Wijk bij Duurstede. Paar plaatjes geschoten (nog niet gewassen, geen zin/tijd) en er even voor gaan zitten. Om 09:00 was het nog behoorlijk leeg daar dus het stuk naar Nieuwegein toe aardig kunnen doorrijden. Wat een lol ermee zeg, echt grotemensenkarten. Alle turbootjes met flippers die van bocht naar bocht vliegen rijden toch echt heel anders dan dit apparaat. De eerste 5000 toeren is het allemaal nog niet zo spannend dus je moet je best doen hem met de beschikbare ruimte op tempo te houden. Dat wordt dan af en toe beloond met een niet-geprogrammeerd onvoorspelbaar plofje uit de uitlaat, het zijn de kleine dingen. :) 1:10 gemiddeld tot op heden (400km na aanschaf), niet heel gek.

Ik ga eens op zoek naar wat routes over de Veluwe, die zullen er vast zijn. Dat gebied ook eens ontdekken.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door sitechris » 13 sep 2021, 08:54

Gave auto heb je. Een van de beste hothatches ooit gemaakt. Veel plezier ermee!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2021, 09:06

Leuk stukje om te lezen en gave auto! :df:

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Thomasss » 13 sep 2021, 17:25

Thanks! Heb jij favoriete routes om gewoon even te sturen vanuit Baarn?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2021, 17:37

Niet echt meer voor snelheid, alles is te druk en vergeven van drempels. Daarom rij ik nu liever cabrio voor de lol, dan hoeft het niet hard te gaan om toch Df te geven :df:

Een mooie route die ik daarmee regelmatig rij is Baarn, lage vuursche, Maartensdijk, Westbroek, Tienhoven, muyeveld, oud Loosdrecht, Hilversum vliegveld en weer terug naar Baarn. Wel een mooie route en 20jr geleden ook zat ruimte om flink te poken dat laatste is inmiddels wel eruit door eerder genoemde redenen maar het mooie blijft over :)

Andere kant op, polder in richting Bunschoten over de kleinere wegen door eemdijk en dan naar Nijkerk, Putten, Garderen (ijsje eten bij de ijstijd) en weer terug is ook een leuk stukje.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Jan Terwolde » 16 sep 2021, 15:50

Thomasss schreef: 12 sep 2021, 19:39 Vakantie is voorbij, en gelukkig start hij weer normaal. In de laatste dagen regelmatig met de auto gereden, maar ik heb al gemerkt dat ik voor een gewoon ritje naar een andere stad voortaan een andere auto pak. Op de snelweg is het doodsaai, en gewoon zonde van de benzine. Binnendoor jagen moet je ermee, maar dat zag de vrouw niet zo zitten dit keer. Volgende keer lekker alleen, zoals vanmorgen.

Ik zou de auto nog aan een maat laten zien die net voorbij Gorinchem woont, oftewel stukkie naar het zuiden. Netjes warmgereden onderweg naar de Lekdijk, startpunt Wijk bij Duurstede. Paar plaatjes geschoten (nog niet gewassen, geen zin/tijd) en er even voor gaan zitten. Om 09:00 was het nog behoorlijk leeg daar dus het stuk naar Nieuwegein toe aardig kunnen doorrijden. Wat een lol ermee zeg, echt grotemensenkarten. Alle turbootjes met flippers die van bocht naar bocht vliegen rijden toch echt heel anders dan dit apparaat. De eerste 5000 toeren is het allemaal nog niet zo spannend dus je moet je best doen hem met de beschikbare ruimte op tempo te houden. Dat wordt dan af en toe beloond met een niet-geprogrammeerd onvoorspelbaar plofje uit de uitlaat, het zijn de kleine dingen. :) 1:10 gemiddeld tot op heden (400km na aanschaf), niet heel gek.

Ik ga eens op zoek naar wat routes over de Veluwe, die zullen er vast zijn. Dat gebied ook eens ontdekken.

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk ding! Als je bij de Veluwe gaat rijden laat het maar weten, kom ik wel achter je aan rijden! :headbang:

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Thomasss » 16 sep 2021, 21:26

Jan Terwolde schreef: 16 sep 2021, 15:50
Thomasss schreef: 12 sep 2021, 19:39 Vakantie is voorbij, en gelukkig start hij weer normaal. In de laatste dagen regelmatig met de auto gereden, maar ik heb al gemerkt dat ik voor een gewoon ritje naar een andere stad voortaan een andere auto pak. Op de snelweg is het doodsaai, en gewoon zonde van de benzine. Binnendoor jagen moet je ermee, maar dat zag de vrouw niet zo zitten dit keer. Volgende keer lekker alleen, zoals vanmorgen.

Ik zou de auto nog aan een maat laten zien die net voorbij Gorinchem woont, oftewel stukkie naar het zuiden. Netjes warmgereden onderweg naar de Lekdijk, startpunt Wijk bij Duurstede. Paar plaatjes geschoten (nog niet gewassen, geen zin/tijd) en er even voor gaan zitten. Om 09:00 was het nog behoorlijk leeg daar dus het stuk naar Nieuwegein toe aardig kunnen doorrijden. Wat een lol ermee zeg, echt grotemensenkarten. Alle turbootjes met flippers die van bocht naar bocht vliegen rijden toch echt heel anders dan dit apparaat. De eerste 5000 toeren is het allemaal nog niet zo spannend dus je moet je best doen hem met de beschikbare ruimte op tempo te houden. Dat wordt dan af en toe beloond met een niet-geprogrammeerd onvoorspelbaar plofje uit de uitlaat, het zijn de kleine dingen. :) 1:10 gemiddeld tot op heden (400km na aanschaf), niet heel gek.

Ik ga eens op zoek naar wat routes over de Veluwe, die zullen er vast zijn. Dat gebied ook eens ontdekken.

Heerlijk ding! Als je bij de Veluwe gaat rijden laat het maar weten, kom ik wel achter je aan rijden! :headbang:
Als je de weg weet mag je ook voorop rijden :blink:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Bram » 16 sep 2021, 21:48

Gaaf ding man, looks zijn echt spot-on bij deze auto!

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Thomasss » 25 sep 2021, 21:49

Vandaag is de raceauto (zoals mijn 2-jarige hem noemt) even op de brug geweest voor een goede check. Valt me best wel mee wat er uit kwam.

Technisch: alleen wat speling op het stuurhuis (merk ik niet, lekker laten zitten) en een loszittend hitteschild van de uitlaat.
Optisch: blijkt een gat in één van de wielkuipen te zitten, en ik kom opeens wat oppervlakkige roest tegen onderaan een portier. Slecht herstelde schade. Nooit gezien bij aankoop. Ik denk dat ik 1000 auto's heb getaxeerd maar heel bijzonder dat ik dat heb gemist. :?

Maargoed, ik had al gezien dat hij hier en daar schade heeft gehad en dat het herstel niks heeft mogen kosten. Ik wil hem technisch goed en als blijkt dat hij blijft ga ik optisch nog wel wat doen.

Dus voor de techniek:
- grote beurt incl. bakolie, gewoon voor het idee. In maart onderhoud gehad maar behalve een gare factuur van wat universele onderdelen niks van te vinden. Dat gaan we even goed doen met OEM spulletjes in een Renault werkplaats
- hitteschild
- Powerflex motorrubbers vervangen voor OEM

Optisch:
- paar rubbers bij de instap vervangen
- uitzoeken wat de OEM F1Team stickers kosten
- OEM mattenset proberen te scoren voor wêinig. Uiteraard ligt er nu zo'n €8 setje in

Komende week zet ik hem op de zaak neer voor poetsen, polijsten (ook van doffe koplampen), restylen en een paar puntjes inlakken. Spuiten kan altijd nog. Gaat hij zeker van opknappen!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Eeuwe » 26 sep 2021, 15:17

Goed bezig, mooie plannen. We zien hier graag de foto's tegemoet! Jammer van het lijkje uit de kast maar met een auto van een X aantal jaar oud kun je nog wel eens wat treffen helaas. Meeste mensen hier kiezen trouwens er voor om OEM rubbers te vervangen voor een polyurethane equivalent haha.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Rolf205 » 27 sep 2021, 09:20

Leuke auto! Zeker een goede keuze om een F1 team te kopen met die stoelen. De Ph1 van de Clio III RS vind ik eigenlijk ook veel mooier dan de Ph2, met die dichte grille.

Qua schade; als het je bij de koop niet opgevallen is en hij verder goed stuurt, is er feitelijk toch niet zo veel aan de hand, behalve dat het tussen je oren zit?

Wat betreft de motorsteunen; ik zou ze niet terug zetten naar OEM.... Mocht ie iets dreunen, dan misschien alleen de onderste motorsteun terug naar OEM zetten en eerst de bovenste laten zitten. Bij mijn franse hokken zijn de onderste meestal verantwoordelijk voor het dreunen.
Een blok dat er een beetje strak in ligt, schakelt meestal een stuk fijner.

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Thomasss » 28 sep 2021, 09:19

Eeuwe schreef: 26 sep 2021, 15:17 Goed bezig, mooie plannen. We zien hier graag de foto's tegemoet! Jammer van het lijkje uit de kast maar met een auto van een X aantal jaar oud kun je nog wel eens wat treffen helaas. Meeste mensen hier kiezen trouwens er voor om OEM rubbers te vervangen voor een polyurethane equivalent haha.
Thanks :) En ja ik denk dat ik hem lekker laat zo, onder het plaatwerk is belangrijker.
Rolf205 schreef: 27 sep 2021, 09:20 Leuke auto! Zeker een goede keuze om een F1 team te kopen met die stoelen. De Ph1 van de Clio III RS vind ik eigenlijk ook veel mooier dan de Ph2, met die dichte grille.

Qua schade; als het je bij de koop niet opgevallen is en hij verder goed stuurt, is er feitelijk toch niet zo veel aan de hand, behalve dat het tussen je oren zit?

Wat betreft de motorsteunen; ik zou ze niet terug zetten naar OEM.... Mocht ie iets dreunen, dan misschien alleen de onderste motorsteun terug naar OEM zetten en eerst de bovenste laten zitten. Bij mijn franse hokken zijn de onderste meestal verantwoordelijk voor het dreunen.
Een blok dat er een beetje strak in ligt, schakelt meestal een stuk fijner.
Eens, de Ph2 is maar een vreemd ding. En als Cup voelt het vreemd om na 10 jaar nog steeds 9K te moeten betalen bij 24 nieuwprijs.

Het zit inderdaad tussen mijn oren hoor. Ik was tot voor kort altijd allergisch voor alle auto's die ouder zijn dan een paar maanden, dus dat ik überhaupt zo'n oud stuk ijzer heb aangeschaft zegt al wat. Zolang hij niet krokant wordt is het goed.

Ik heb eigenlijk helemaal niet gekeken naar rubbers aan de onderkant. Ik zag de 2 bovenop prominent zitten dus die zou ik graag anders zien. Met reden overigens dat ik verwacht het verschil niet te merken. Ik zal voorlopig niet op een circuit te zien zijn (ooit wel) en op de openbare weg zal ik het denk ik niet merken. En ik weet dat het onderstel hard is maar het is nou niet zo dat het hele interieur mee resoneert. Haal ik dat er mee weg door de rubbers te vervangen denk je? Dat is het voornaamste doel.

Online
Gebruikersavatar
Thomasss
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
Auto: Bakfiets!
Locatie: Naast Amersfoort

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Thomasss » 19 okt 2021, 16:33

Ah, de 2 Powerflex-rubbers bovenop vervangen voor originele kosten zo'n € 250,-, en dan moeten ze er nog in. Dan stuiter ik liever, dat is het me niet waard. Zijn toch ruim 2 tankjes 98.

Overigens heb ik de auto de laatste 2 weken maar 2 keer meegenomen voor een blokje om. Weinig tijd, en als ik het wel heb is het al donker en nat. Niet ideaal om nieuwe binnendoorweggetjes te ontdekken. Want als ik rij, wil ik wel een beetje tempo. Verkennen kan wel met de MG.

Oftewel tijd maken om in het weekend overdag te rijden, anders worden het verplichte ritjes om de accu fit te houden en de banden rond, dat is zonde!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Na 13 jaar meelezen maar eens voorstellen.. // Clio III RS, foto's

Bericht door Martijn M » 20 okt 2021, 10:26

Die motorsteunrubbers voor OEM vervangen zou je ook spijt van gaan krijgen denk ik!
Leuke auto, mag wel wat omlaag ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frank de jonge en 49 gasten