M440i Cabrio/coupe
Over de M440i kan ik kort zijn, het zit allemaal goed in elkaar maar ik mis emotie, het is een leuke cruiser maar daar heb je geen 6 in lijn voor nodig. Je kunt voor het geluid of beleving net zo goed de 430i nemen denk ik. Minder saai dan de coupe die ik 2 maanden eerder gereden had, doordat het dakje open kan heb je toch nog wat meer beleving. Ik begrijp niet helemaal wat er 'M' performance aan is

M4 Competition RWD
Maar dan mijn kennismaking met de M4. Zeker positief en weer een glimlach

Ik moest even slikken toen de Genius zei dat deze alleen achterwiel aangedreven was, ondanks de regen na vele droge dagen verbaasde ik mij over het goede grip toen de banden eenmaal warm waren. De remmen waren overigens ook vrijwel meteen bij de les. Het sturen voelt echt precies en het is gewoon een feestje om ermee rond te rijden.

Het vermogen ik meen 510pk, zoals altijd went het wel weer snel. Maar het is zeker leuk om met zoveel vermogen onderweg te zijn, even vlot inhalen is geen enkel probleem. Doe mij maar lekker veel PK's, ik merk dat ik er erg blij van wordt.
Minpunt vond ik het geluid, ja je hoort hem wel maar krijg er niet echt kippenvel van. Het gekke is dat de ZF8 supersnel schakelt maar ik kon hem niet laten klappen bij het schakelen zoals mijn 440Xi bij manueel schakelen. Ik weet dat het niks toevoegd maar soms wel leuk.
Hoe gek het ook klinkt het herinnerde mij aan mijn 328i, namelijk heel agiel qua balans/gewicht en speels door de rwd. Met dit vermogen zou ik X-drive er wel bij willen om ook in de bochten wat harder te kunnen zonder dat het zaakje listig wordt. Anders blijft het alleen maar bij een beetje veilig rechtuitbranden met zoveel vermogen.
Ik ben nu wel benieuwd hoe een F serie M4 cabriolet rijdt, ik ben toch wel van de stalen dak. Wie weet krijg ik daar wel een keer een kans voor.
Al met al als je de G serie naast een F zet, is de G toch wel mooier/dikker/moderner. De neus is op de M4 zeker geen enkel bezwaar tis een stoere bak om te zien.