T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Richardt. » 12 okt 2021, 09:07

90eu voor 190 km/u rijden? :shock:
Ik heb er ook net één binnen uit Frankrijk. 45eu voor 4 km/u te hard (99 waar je 90 mocht, 94 na correctie) :bag:

Mooie platen en verhalen, kom maar op met nog meer! :df:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Bram » 12 okt 2021, 09:29

Nee €90,- voor 167 rijden. Nog steeds prima te doen natuurlijk :)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Eeuwe » 12 okt 2021, 09:36

Het was fantastisch! Heb echt genoten, prachtige routes, goed geregeld allemaal, gezellige mensen. Mijn weekend kon bijna niet beter. Elmar en Sikke (en de rest) heel erg bedankt!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Martijn_bmw » 12 okt 2021, 09:37

Richardt. schreef: 12 okt 2021, 09:07 90eu voor 190 km/u rijden? :shock:
Ik heb er ook net één binnen uit Frankrijk. 45eu voor 4 km/u te hard (99 waar je 90 mocht, 94 na correctie) :bag:

Mooie platen en verhalen, kom maar op met nog meer! :df:
In FR hebben ze ook vreemde grenzen met die boete's.
tm 20km te hard zelfde tarief van 45EUR en 20-50 te hard dan die 90 piek en als je daarboven zit dan hakken ze ongeveer een hand af :tooth:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Karel » 12 okt 2021, 09:40

Luco heb je getest of jouw graphic design nu helpt tegen flitspalen? :)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door ADV » 12 okt 2021, 11:24

Machtig weekend, wat een plezier in een Twingo zeg! Thys heeft me even les gegeven van hoe je zo'n auto ook kan rijden.. niet normaal. Elmar (en Sikke) bedankt voor het uitzoeken van de routes en hotels, top geregeld! Epische ervaring!

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door matthyssie » 12 okt 2021, 11:28

ArjandeV schreef: 12 okt 2021, 11:24Thys heeft me even les gegeven van hoe je zo'n auto ook kan rijden.. niet normaal.
Skeef!! :df:

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door MVB » 12 okt 2021, 12:32

Donderdag hele dag druk met andere dingen, dus in de avond pas tijd voor de voorbereiding.
Auto snel gewassen en uitgezogen tomtom erin gehangen proviand in een kratje gegooid klaar om te gaan.
Afbeelding
Afbeelding

7:00 met mijn broertje afgesproken om samen naar de eerste stop te rijden. Klokslag 7:45 bij de Shell op de A27 Hank daar komen niet veel later Sikke Elmar en Cock aan rijden. Even ouwehoeren stickers plakken en richting Hazeldonk.
Afbeelding

In Hazeldonk is niemand dus ik besluit nog even te tank vol te gooien Elmar Sikke en Cock rijden door. Na het afrekenen de achtervolging in gezet CC op 150 en gaan maar pas in Parijs halen we ze in omdat Google ons iets kortere route gaf om een file heen.
Na Parijs een tankstop en lunch gepland zodat we weer met 5 Twingo's verder konden.
Tempo zat er goed in Twingo's zijn heer en meester op de autoroute groot licht en ledbalken zijn regelmatig gebruikt om iedereen rechts te houden :blink:

Al snel naderde we Clermont-Ferrand waar de run echt begon kort ritje van 90km richting het hotel. Eindelijk een beetje avontuur zat meteen mooi tempo in niet te gek maar wel lekker na die honderden km's autoroute.
Afbeelding
Bij het Hotel aan gekomen was er tijd voor om Sikke zijn JBL speaker volgas aan te zetten met Nederlandse hitzzz samen met wat mixjes en bier was het prettig wachten op de rest :swinging:
Afbeelding

Dag 2 is natuurlijk het echte begin qua rijden 360km binnendoor rammen over heerlijke weggetjes.
Afbeelding
Tijd lang met de hele groep achter me gereden is echt een fantastisch gezicht al die Twingo's in je spiegels.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Luco ging er als snel vandoor dus die staat er niet op, het was wel fris dus na een blikje Redbull en een krentenbol tijd om te te rijden. Deze keer met mn broetje in een type 1 16v en Jeroen in de RS achter me. Gas erop wegen waren goed en het vertrouwen in de auto steeg met de km. Uiteindelijk kwam Luco in het vizier na een paar keer groot licht maakte hij ruimte om te passeren maar nog geen 5 km later was er een kudde koeien op weg naar een weiland dus daar maar weer een kleine pauze en Luco wat aspirines gevoerd tegen de hoofdpijn.
Afbeelding
Je ziet ze lopen in de verte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooi plaatje zo

Na dat de koeien de wei in waren reis weer voortgezet zaten wat briljante wegen tussen, constant 2e en 3e versnelling werk te tegen de toerenbegrenzer aan echt genieten om de hele tijd lekker te kunnen door rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze hoorde er niet bij
Afbeelding

Mooi op tijd bij het hotel
Afbeelding
Ook hier werd het natuurlijk weer een feest op de parkeerplaats. met daarna gezellig pizza eten in de hotel lobby.

Dag 3 begon meteen met een weg afsluiting dus na 2 rondjes door het dorp uit eindelijk onderweg. Ik reed achter Elmar aan die zoals gewoonlijk een iets hoger tempo aanhoud dus al snel reden we met zn 2en als op moordend tempo door het Franse land. Maar na een uurtje was ik hem ineens kwijt, dus ik daarna volgas door om hem in te halen (blijkt hij een verkeerde afslag te hebben genomen) om hem vervolgens nooit meer te vinden niet gek bleek achter af. In je eentje is het natuurlijk ook mooi rijden maar je kan je ervaring niet delen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
een uur voor de lunch locatie belt m'n broertje dat hij een kwartier achter mij rijd met Jeroen dus ik besluit te wachten zodat we samen verder kunnen.
Afbeelding
Het ging wel erg lekker qua tempo vertrouwen in de auto was erg goed dus snelheid lag best hoog. Zo hoog dat Jeroen na de lunch niet meer mee wilde al liep dat toch weer anders.
Na de lunch met Sikke en m'n broertje eerst naar de supermarkt die was helaas dicht dus geen bier. Dan maar verder met de route en onderweg wat scoren. Al snel stuiten we op een afgesloten weg en raken we Sikke kwijt. Na een half uur besloten terug te rijden naar de lunch locatie daar komen we de rest tegen die ook niet echt weten hoe we weer op de route komen. Joël heeft een route eromheen gevonden wat resulteert in 5 Twingo's bij iemand in de voortuin boven op een berg :roflol:
Uiteindelijk komen we op de route na het nemen van een paar hele steile en smalle weggetjes 1e versnelling steil. Gelukkig geen afsluitingen meer de rest van de route omgeving blijft mooi en de wegen prachtig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aan het einde van de middag toch maar een tankstop omdat ik niet zeker wist of de laatste 160km er nog inzaten. waar na 5 min Jeroen met de RS aan komt rijden. Dus lekker de rest van de route met zn 3en afgemaakt en om 7 uur bij het hotel aangekomen.
Afbeelding
Iedereen heeft het gered zonder ANWB, Sikke had toch nog bier gevonden dus een parkeerplaats feestje was wel op z'n plaats.
Daarna met iedereen naar steak/grill restaurant en om het personeel wat te compenseren voor de overlast een aardig fooi achtergelaten :angel:
Dag 4 iedereen gedag gezegd CC op 110km/h gps en naar huis gereden op het gemakje. Twingo deed het buiten gewoon goed niks kapot en maar 400ml olie verstookt niet gek na al die uren tegen de toerenbegrenser aan. autootje loopt wel lekkerder na dit weekend die is wel losgekomen zeg maar :df:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door ADV » 12 okt 2021, 17:04

Lekker verslag MJ! Ik heb veel te weinig fotos omdat mijn telefoon diende als tomtom :-)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Tom » 12 okt 2021, 19:25

Heel gaaf!

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door matthyssie » 17 nov 2021, 10:10

We zijn een dikke maand verder: Wat is de status van de Twingo's jongens?

- Eeuwe? Van 75 naar 100 pk omdat die omamobiel even lekker losgekomen is?
- Arjan, ding al gedoneerd?
- Bram, heb je die gekke stickers er al af?
- Luco, heb je die gekke stickers er nog steeds op?
- Etc etc

Zijn er al auto's verkocht of is iedereen verknocht geraakt aan het ding?

:lol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Luco » 17 nov 2021, 10:36

Alle stickers zitten er nog op, misschien volgende week woon werk als de x5 weg is voor de nieuwe auto geleverd wordt

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door JP » 17 nov 2021, 10:40

Eerst waren ze mogelijk trots, al kan ik me dat wel voorstellen al rijdend tussen de fromagevelden en de wijnmakers......alleen terug in NL, met de afkeurende blikken van de vrouw (of man) de collega, de vuilnisman die hem bijna meeneemt......ja dan zal die wel in een hoekje weg gaan staan te kwijnen, om over 70jaar als barnfind weer op te duiken met een minimumwaarde €200k.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Bram » 17 nov 2021, 10:42

Stickers zitten er nog op, tot verdriet van mijn vrouw. Want sinds de aanschaf van de Superb rijdt zij ermee naar haar werk :bag:

Ding doet het verder prima en ik probeer er wel eenmaal per week een ritje mee te maken. Want al die korte stukjes lijken me niet bevorderlijk voor de accu.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door JeroenT » 17 nov 2021, 16:55

Hier is ie er ook nog, met stickers. Inmiddels met verse apk.
Rij er ook 1x per week een rondje mee. Kontje is al wel 2x een beetje omgekomen. 1e x perongeluk. :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door matthyssie » 17 nov 2021, 16:56

Ja dat wil wel bij dat ding van jou :lol: :df:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Eeuwe » 18 nov 2021, 11:25

matthyssie schreef: 17 nov 2021, 10:10 - Eeuwe? Van 75 naar 100 pk omdat die omamobiel even lekker losgekomen is?
Ja zoiets. Record topsnelheid is inmiddels verbroken met 190 km/u dus haha. Wat een machine hè :hot:

Maar goed. Na trip Frankrijk weinig speciaals meer. Maar een paar KM bij op gereden. APK zit er over een kwartaal aan te komen, heb preventief een set remblokjes besteld. Weet niet of ze er aan toe zijn maar een nieuw setje van Brembo kost nog geen 15 euro ( :lol: :lol: :lol: ) en denk dat ze na 77dkm wel eens vernieuwd kunnen worden. Verder rolt 'ie er zo doorheen natuurlijk. Wat kan er nou stuk gaan aan zo'n Franse tank?

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door MVB » 19 nov 2021, 13:49

matthyssie schreef: 17 nov 2021, 10:10 We zijn een dikke maand verder: Wat is de status van de Twingo's jongens?

:lol:
Op de 210k gezet de sticker moet er nog af ding blijft nog lekker hier betrouwbaar en kost niks en over 5 jaar al YT :tooth:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Spijkerhard » 21 nov 2021, 22:13

Still going strong.
Maakt weinig km omdat ik de Tesla niet verkocht krijg.

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1556
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Rogerb » 22 nov 2021, 15:33

JeroenT schreef: 17 nov 2021, 16:55 Hier is ie er ook nog, met stickers. Inmiddels met verse apk.
Rij er ook 1x per week een rondje mee. Kontje is al wel 2x een beetje omgekomen. 1e x perongeluk. :mrgreen:
Dat zal wel een topkeurmeester geweest zijn :mrgreen: :hosanna:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door matthyssie » 22 nov 2021, 15:45

5 tientjes keuren zonder zeuren?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Luco » 22 nov 2021, 16:17

Vandaag weer ff meegenomen naar het werk, wat rijdt zon ding gewoon leuk, vooral binnendoor en wat dijkjes meepakend, is veel leuker dan al dat moderne spul.
krukassensor moest wel weer ff een tik hebben :-)

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1556
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door Rogerb » 22 nov 2021, 16:26

matthyssie schreef: 22 nov 2021, 15:45 5 tientjes keuren zonder zeuren?
Dan heb ik te weinig gerekend :hammer:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door JP » 22 nov 2021, 17:24

DF’ers altijd meer rekenen….tenzij ze een C3 rijden…..:angel:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: T.W.I.N.G.O. By Sikke/Heysteria Run

Bericht door JeroenT » 22 nov 2021, 22:00

Rogerb schreef: 22 nov 2021, 15:33
JeroenT schreef: 17 nov 2021, 16:55 Hier is ie er ook nog, met stickers. Inmiddels met verse apk.
Rij er ook 1x per week een rondje mee. Kontje is al wel 2x een beetje omgekomen. 1e x perongeluk. :mrgreen:
Dat zal wel een topkeurmeester geweest zijn :mrgreen: :hosanna:
Is het niet druk genoeg bij jullie dat je zit te vissen naar nieuwe klantjes? :mrgreen:

Anders heb ik volgende week misschien nog wel verzoek(vraag) ivm mogelijke nieuwe aanschaf. :whistle:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH, Ralph Wolf en 142 gasten