De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
-
- Berichten: 9076
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Video gister ook gezien, erg mooie auto vind ik. Laatst op de boot vanuit Engeland één in het echt gezien, stond voor ons.
- malle eppie
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
- Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
- Locatie: Fryslân
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Komt hier ook nog een open versie van? Erg mooie auto zo. Ook fijne samenstelling, die Metcalfe weet wel wat hij doet
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
De 6 cilinder is in Nederland iig alweer uitverkocht heb ik begrepen? Alleen nog wat 4 cilinders beschikbaar... Is 't ding gelimiteerd dan?
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Emira krijgt een pak slaag in de Autovisie Supertest. Had gewoon in de top 4 moeten eindigen als het een goede Lotus was geweest. Nu gewoon op plek 10 met hele matige beoordeling. Echt zo jammer dat ze er geen 'echte' Lotus van gemaakt hebben. Het is nu een golden retriever geworden voor brave huisvaders die iets anders dan een 911 willen.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Zijn er zoveel mensen die daar op zitten te wachten dan?
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Jazeker. Ik had een Exige V6 en dat was een fantastische auto, een soort 'goedkope' GT3 met handbak en die deed het ontzettend goed met straat setup op het circuit. Echt een van mijn favoriete autos! Begin dit jaar verkocht, en Emira in bestelling.
Dan valt het heel erg tegen als het niet meer een echte hardcore lotus is, maar een soort allemans vriend
Maar er valt genoeg aan te sleutelen, dus voor aflevering gaat ie even door de puntenslijper
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9132
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Met de stap van een Exige naar de Emira wist je toch dat je van een sportwagen klasse naar een GT klasse zou gaan?
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Nope, van een vrij beperkt inzetbare - heel erg pure - Exige uit 2013, naar een sterk verbeterde Emira; een 'Exige on steriods' zou het moeten zijn, wel iets inzetbaarder en nog steeds heel erg puur. Zit toch 10 jaar verschil in! En als je dan ziet dat er een prachtige double wishbone onderstel onder zit met ohlins dempers....waarom rijdt dat ding dan als een krant!
Een GT3 rijdt ook geweldig, een standaard 911 rijdt ook al geweldig...dit is mwah. Heb er 2 weken geleden zelf mee gereden en het valt gewoon heel erg tegen! En dat na duizenden rondjes op Hethel, had zoooo goed kunnen zijn!
En als je naar het uiterlijk kijkt verwacht je ook iets wat heel erg goed rijdt...maar het is allemaal te weinig communicatief en alle spektakel is uit het onderstel weggefilterd.
Maar alles is te fixen. De basis is nog steeds 400pk, het bekende alu chassis en prachtige wielophanging. Dus Nitron en andere veren er onder, lager, stoelen er uit, Recaro Podium erin, dat dikke vierkante stuurwiel er uit, en een mooi rond dun sportstuur erin en dan denk ik dat ie heel fijn kan zijn.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Mooi dat je er één gekocht hebt! Hoe meer Lotus op de Nederlandse wegen, hoe beter.
Ik mag hopen dat Lotus zelf ook nog wel met een scherpe versie komt. Achteraf hadden ze beter de verschillen tussen Touring en Sport groter moeten maken.
Ik mag hopen dat Lotus zelf ook nog wel met een scherpe versie komt. Achteraf hadden ze beter de verschillen tussen Touring en Sport groter moeten maken.
-
- Berichten: 7430
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Maak je geen zorgen Tom, ook van de Emira gaan er weer, Lotus eigen, heel veel speciale versies op de markt komen, uiteraard zijn die series limited.
-
- Berichten: 7430
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
- Emiel
- Berichten: 3883
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Ik snap die gedachte niet helemaal, het is echt een GT in mijn ogen. Veel luxer dan de al luxe exige en de evora (ook al GT) en in een ander segment geplaatst
Hopelijk brengen ze een Exira uit dan
Na de 2-11 en de S2 Exige CUP is het toch echt veranderd qua koers.
Hopelijk brengen ze een Exira uit dan
Amen.
Na de 2-11 en de S2 Exige CUP is het toch echt veranderd qua koers.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
-
- Berichten: 7430
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Maar als ik even naar DF kijk (en dan heb je al een kleine uitsnede van autokopers) dan koopt 75% een personenauto die sportief gemaakt is (GTI, M, etc., meer vermogen, onderstel, etc.). De overige 25% koopt een sportauto, maar dan heb je de keus tussen bekende merken en wat meer gewicht (bijv. Porsche, Ferrari, R8), waar denk ik 20% voor gaat, of bij één van de vele kleinere merken die zich vooral op lightweight richten, waar die overige 5% voor gaat.
Want dan is het toch wel hardcore, misschien minder betrouwbaar, kans op lagere restwaarde, merk kan omvallen, interieurmateriaal niet zacht genoeg etc. Iets gaaf vinden is één ding, je zuurverdiende geld eraan uitgeven is wat anders. Ook een Exige V6 was op DF niet in trek. Als ze nu een moderne S1 Exige opnieuw in de prijslijst zetten voor 80-100K dan werden er in Nederland niet meer dan een handjevol van verkocht.
Want dan is het toch wel hardcore, misschien minder betrouwbaar, kans op lagere restwaarde, merk kan omvallen, interieurmateriaal niet zacht genoeg etc. Iets gaaf vinden is één ding, je zuurverdiende geld eraan uitgeven is wat anders. Ook een Exige V6 was op DF niet in trek. Als ze nu een moderne S1 Exige opnieuw in de prijslijst zetten voor 80-100K dan werden er in Nederland niet meer dan een handjevol van verkocht.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9132
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Inderdaad.
Je zag het aan de lotus verkoopscijfers hier, 1-3 per jaar was de norm.
Daarom was de Emira verkoop van 30 stuks dit jaar een gigantische stap voor het merk.
Dat moet echt een ander publiek zijn geweest dan de traditionele lotus koper.
Je zag het aan de lotus verkoopscijfers hier, 1-3 per jaar was de norm.
Daarom was de Emira verkoop van 30 stuks dit jaar een gigantische stap voor het merk.
Dat moet echt een ander publiek zijn geweest dan de traditionele lotus koper.
-
Online
- Berichten: 3593
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
En dat geeft meteen aan dat het de juiste stap is geweest om meer auto's te verkopen en te groeien.
-
- Berichten: 7430
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Helemaal eens Tom, men verkiest luxe over gewicht en daar is niks mis mee.Tom schreef: ↑27 dec 2022, 11:32 Maar als ik even naar DF kijk (en dan heb je al een kleine uitsnede van autokopers) dan koopt 75% een personenauto die sportief gemaakt is (GTI, M, etc., meer vermogen, onderstel, etc.). De overige 25% koopt een sportauto, maar dan heb je de keus tussen bekende merken en wat meer gewicht (bijv. Porsche, Ferrari, R8), waar denk ik 20% voor gaat, of bij één van de vele kleinere merken die zich vooral op lightweight richten, waar die overige 5% voor gaat.
Want dan is het toch wel hardcore, misschien minder betrouwbaar, kans op lagere restwaarde, merk kan omvallen, interieurmateriaal niet zacht genoeg etc. Iets gaaf vinden is één ding, je zuurverdiende geld eraan uitgeven is wat anders. Ook een Exige V6 was op DF niet in trek. Als ze nu een moderne S1 Exige opnieuw in de prijslijst zetten voor 80-100K dan werden er in Nederland niet meer dan een handjevol van verkocht.
Maar dan moet je dat niet bestempelen als puur, zeker niet als je het over een Lotus hebt.
Van het oude credo van Chapman "simplify, then add lightness", is weinig meer over.
- HJ2
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Ik heb anders best zo’n in zo’n vette, zwaarlijvige Evora S!
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Net het laatste deel van Harry's reeks over de Emira gezien. Ik word er wel enthousiast van! Het lijkt mij een heerlijke rijdersauto, zeker als je doel is om er mooie roadtrips mee te maken zoals Harry. Compact, bruikbaar en als rijder altijd betrokken bij het rijden zonder teveel weg te filteren. Handbak, V6 met 400pk op de achterwielen, middenmotor. Het interieur ziet er ook top uit.
Onderstel zijn wel wisselende reacties op. Van Harry is bekend dat hij graag sportieve maar ook bruikbare auto's wil (vandaar ook z'n keus voor Touring afstelling). Hij gaf wel aan dat er nog aanpassingen waren geweest, dus een verschil tussen de persauto's en productiemodellen.
Lichter graag, maar bij de Evora had ik altijd het idee dat het een halfbakken product was dat ze in twee weken tijd bedacht hadden. Niet eens technisch (want die basis was er al lang) maar wel qua uiterlijk, interieur en hoe dat model in de markt was gezet.
Onderstel zijn wel wisselende reacties op. Van Harry is bekend dat hij graag sportieve maar ook bruikbare auto's wil (vandaar ook z'n keus voor Touring afstelling). Hij gaf wel aan dat er nog aanpassingen waren geweest, dus een verschil tussen de persauto's en productiemodellen.
Lichter graag, maar bij de Evora had ik altijd het idee dat het een halfbakken product was dat ze in twee weken tijd bedacht hadden. Niet eens technisch (want die basis was er al lang) maar wel qua uiterlijk, interieur en hoe dat model in de markt was gezet.
- Emiel
- Berichten: 3883
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Ik ben er ook enthousiast over. Een volwassen Evora lijkt het wel Tom, kan mij daar goed in vinden. Langere afstand rijders auto; een GT.
Volgens mij is er naast de cayman en boxster geen andere middenmotor in deze prijsklasse. Dus prima plaatsing van product denk ik.
Volgens mij is er naast de cayman en boxster geen andere middenmotor in deze prijsklasse. Dus prima plaatsing van product denk ik.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Maar met GT doe je het model ook wel weer te kort denk ik. Snap wel dat de Lotus-doelgroep dit als GT bestempeld (binnen hun modelgamma), maar het is gewoon een concurrent van de Cayman. Dat is ook geen GT.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9132
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: De opvolger van de Elise/Exige/Evora: de Lotus Emira
Alles met een bekerhouder is een GT volgens de lotus doelgroep
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 0 gasten