Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Moet een import zijn dan, in NL is het M sportremsysteem standaard op een 330i HE
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Dat weet ik niet, dat het een import is wel.
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
M-sport remsysteem was bij een HE gewoon een losse optie hoor (en alleen te combineren met het M-sport (Pro) pakket)…
…maar idd. Arthur: als je die er niet bij aanvinkt bovenop de uitvoering met sperdiff heb je het niet helemaal begrepen (als rijder of als verkoper).
…maar idd. Arthur: als je die er niet bij aanvinkt bovenop de uitvoering met sperdiff heb je het niet helemaal begrepen (als rijder of als verkoper).
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Oh ja, dat zal t zijn, het M sport pluspakket, de remmen, gordels etc. Zie eigenlijk alleen maar 330i met het sportremsysteem, volgens mij nog nooit een M sport zonder gezien.
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
De premium selection site van BMW bekijkend, haast meer zonder dan met… Valt me best tegen eigenlijk.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Bij die van mij was het gewoon standaard icm het m-pakket, heb niets extra aangevinkt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Dat dacht ik dus ook. Misschien kijkt Joop naar kale 330i of import?
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Zelfs als ik voor een 318i kijk wil ik het erop hebben en dat zie je echt niet vaak. Bij een 18inch wiel valt het al op, bij een 19inch helemaal, dan kunnen die standaard remmen echt niet vind ik.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Heb even inde configurator gekeken, maar als je hem nu samenstelt met M-pakket krijg je geen M-remmen. Die komen met het M-pakket Pro. Kan me zo voorstellen dat dat voorheen ook zo was. Dus zoals Joop zegt
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Helemaal gemist deze. Van 420 naar 330. Nais. Al meer info Richardt?
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
Een paar mensen hadden het al geraden. Het is een 330i Touring geworden in Portimao Blau.
Naast de voor mij verplichte High Executive M-Sport uitvoering heeft deze daarnaast wat M-Performance onderdelen, maakt hem net wat sportiever. Heb wel even getwijfeld of het niet te fout zou worden, maar dit kan net naar mijn mening.
Eerst even terug naar de zoektocht, die eigenlijk nog geen echte zoektocht was. Of nouja, ik had via Autotrack wat zoekacties lopen om de markt te verkennen. Geen haast, want de 4GC beviel prima en kon nog wel een tijdje mee.
Een 5-serie of A6 leek mij wel wat, puur vanwege het nog betere comfort.
Het nieuwe type A6 viel buiten budget en een 5-serie zoals ik die zou willen eigenlijk ook. Eigenlijk zou ik de 5-serie dan als LCI willen omdat ik anders het gevoel heb tegen hetzelfde dashboard en iDrive systeem aan te kijken als de 4GC. Is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik vond het verschil niet groot genoeg.
Dan een 3-serie. Eigenlijk best veel aanbod en met regelmaat ook best leuke uitvoeringen. Destijds zijn er veel 330i's verkocht voor de prijs van een 320i, dat scheelt ook.
Zoals altijd waren mooie exemplaren snel verkocht en stonden ze vaak ver weg, geen zin om er in dit stadium al naar toe te rijden. Als het al paste in de agenda voordat de auto verkocht was....
Toen kwam deze voorbij op een uurtje rijden. Vrijdagochtend gebeld of de auto nog beschikbaar was en dat was het geval. Wel kwam er op zaterdag een kijker (uiteraard...) en stond de auto op de 1e verdieping, proefrit stonden ze niet gelijk om te springen. Geen punt, eerst de auto maar eens bekijken.
Eenmaal daar toch wel enthousiast. Velgen wat groot (bang voor het comfort vooral), zij skirt was ik nog niet helemaal van overtuigd, de staat en uitvoering van de auto verder wel.
In gesprek met de verkoper, het was rond 17u inmiddels, kwam de vraag aan mij of ik wilde rijden. Nouja, eigenlijk wel. Geen probleem, zetten we even wat (zes ) auto's aan de kant. Voelde me bijna schuldig, maar om zo'n auto zonder proefrit te kopen leek mij ook geen goed idee.
Proefrit was prima natuurlijk. Comfort op 20" viel zeker niet tegen, eigenlijk beter dan de 4GC op 19". De auto heeft een adaptief onderstel en dat doet echt een hoop, maar dat besefte ik pas nadat ik hem ophaalde. Auto was een stuk stiller dan de 4GC. Nieuwe iDrive werkt heerlijk. De 258pk passen de auto en ondergetekende ook prima.
Toch besloten niet gelijk te kopen en er een weekendje over na te denken. Met het risico dat de auto verkocht zou worden aan de kijker de volgende dag. Prima, want ik had geen haast. Eigenlijk de zaterdag door omstandigheden ook niet zoveel over nagedacht. Zondag de keuze voor mijzelf gemaakt, maandag gebeld en gekocht.
Wat zit er dan op en wat vond ik noodzakelijk.
- Volleder (must, vind half leer gewoon niet mooi genoeg). Deze heeft ook een lederen dashboard, verkoper had het zelf ook nog niet eerder gezien. Schijnt een optie van 1600eu te zijn geweest. Ik had het niet aangevinkt, maar uiteraard prima dat het er op zit.
- Harman Kardon. Voor mij een must, het zat op de 4GC ook en klinkt gewoon erg goed.
- Op zijn minst automatisch grootlicht. Adaptief of zelfs laserlight is leuk, maar na twee auto's met adaptief licht te hebben gehad vind ik het voor mijn situatie geen must.
- Parkeercamera, ja ze zijn er echt zonder volgens mij. Ik had voorheen 360 graden camera's, leuk maar niet nodig. Eentje voor het achteruit rijden wilde ik wel op zijn minst.
- HUD was een pré. Had het op de 4GC ook en wen je toch wel erg snel aan. Na de proefrit wist ik zeker dat als het een G21 zou worden het er zeker op moest zitten, wat een bak informatie geeft dat zeg!
Verder is een High Executive M-Sport standaard best goed uitgerust. Navi Pro, digitaal dashboard, DAB+, flippers achter het stuur, stoelverwarming etc het zit er allemaal standaard op.
Wat zit er dan nog extra op? Panorama dak, staat leuk en geeft extra licht maar een exemplaar zonder was ook prima geweest.
Adaptief onderstel, leek mij vooraf vooral een gimmick maar inmiddels een paar honderd km verder ben ik tot de conclusie gekomen dat het echt een groot verschil maakt. In Sport op een klinkerwagen behoorlijk straf, in Adaptive een stuk comfortabeler dan de 4GC op dezelfde weg. Terwijl ik de 4GC nooit oncomfortabel heb gevonden.
Elektrisch verstelbare stoelen. Geen must, maar het zit er op. We zijn beide even lang en onze instellingen verschillen ook niet zo erg, vandaar geen must. Nu zit het er op en kunnen we beide onze eigen instellingen bewaren. Ik heb niet het gevoel dat de stoelen niet laag genoeg kunnen, wat toch een veelgehoord argument is.
Optie 2T4, oftewel het sperdifferentieel. Prima, weet niet of ik het verschil met mijn rijstijl/capaciteiten veel zal gaan merken
De Performance goodies en velgen. De standaard M-Sport velgen had ik een "mwah" gevoel bij, vond ze vaak niet mooi en de auto in zijn algemeenheid best saai als de auto ook nog eens grijs of zwart was. Portimao Blau, deze velgen en de M-Performance delen maken het een heel andere auto.
Mist er dan nog iets? Ja, stuurverwarming en adaptive cruisecontrol.
Stuurverwarming snap ik echt niet dat je dat niet aanvinkt voor het geld. Zonder red ik het wel en wilde de auto er niet om laten staan, is achteraf ook nog wel te regelen desnoods.
Adaptive cruisecontrol ben ik zelf groot fan van, vind het heerlijk ontspannend rijden. Dit was echter wel een concessie die ik wilde doen als de rest van de auto klopt en dat doet het.
Verder zit de auto in de Premium Selection, dus twee jaar garantie en zit er nog dik 1,5 jaar een onderhoudscontract op. Voor aflevering zijn nog twee nieuwe achterbanden gemonteerd, want voldeden net niet aan de PS eisen.
Ik ben wel tevreden, gaan wel weer fijne kilometers worden
Plaatjes bij het praatje
Naast de voor mij verplichte High Executive M-Sport uitvoering heeft deze daarnaast wat M-Performance onderdelen, maakt hem net wat sportiever. Heb wel even getwijfeld of het niet te fout zou worden, maar dit kan net naar mijn mening.
Eerst even terug naar de zoektocht, die eigenlijk nog geen echte zoektocht was. Of nouja, ik had via Autotrack wat zoekacties lopen om de markt te verkennen. Geen haast, want de 4GC beviel prima en kon nog wel een tijdje mee.
Een 5-serie of A6 leek mij wel wat, puur vanwege het nog betere comfort.
Het nieuwe type A6 viel buiten budget en een 5-serie zoals ik die zou willen eigenlijk ook. Eigenlijk zou ik de 5-serie dan als LCI willen omdat ik anders het gevoel heb tegen hetzelfde dashboard en iDrive systeem aan te kijken als de 4GC. Is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik vond het verschil niet groot genoeg.
Dan een 3-serie. Eigenlijk best veel aanbod en met regelmaat ook best leuke uitvoeringen. Destijds zijn er veel 330i's verkocht voor de prijs van een 320i, dat scheelt ook.
Zoals altijd waren mooie exemplaren snel verkocht en stonden ze vaak ver weg, geen zin om er in dit stadium al naar toe te rijden. Als het al paste in de agenda voordat de auto verkocht was....
Toen kwam deze voorbij op een uurtje rijden. Vrijdagochtend gebeld of de auto nog beschikbaar was en dat was het geval. Wel kwam er op zaterdag een kijker (uiteraard...) en stond de auto op de 1e verdieping, proefrit stonden ze niet gelijk om te springen. Geen punt, eerst de auto maar eens bekijken.
Eenmaal daar toch wel enthousiast. Velgen wat groot (bang voor het comfort vooral), zij skirt was ik nog niet helemaal van overtuigd, de staat en uitvoering van de auto verder wel.
In gesprek met de verkoper, het was rond 17u inmiddels, kwam de vraag aan mij of ik wilde rijden. Nouja, eigenlijk wel. Geen probleem, zetten we even wat (zes ) auto's aan de kant. Voelde me bijna schuldig, maar om zo'n auto zonder proefrit te kopen leek mij ook geen goed idee.
Proefrit was prima natuurlijk. Comfort op 20" viel zeker niet tegen, eigenlijk beter dan de 4GC op 19". De auto heeft een adaptief onderstel en dat doet echt een hoop, maar dat besefte ik pas nadat ik hem ophaalde. Auto was een stuk stiller dan de 4GC. Nieuwe iDrive werkt heerlijk. De 258pk passen de auto en ondergetekende ook prima.
Toch besloten niet gelijk te kopen en er een weekendje over na te denken. Met het risico dat de auto verkocht zou worden aan de kijker de volgende dag. Prima, want ik had geen haast. Eigenlijk de zaterdag door omstandigheden ook niet zoveel over nagedacht. Zondag de keuze voor mijzelf gemaakt, maandag gebeld en gekocht.
Wat zit er dan op en wat vond ik noodzakelijk.
- Volleder (must, vind half leer gewoon niet mooi genoeg). Deze heeft ook een lederen dashboard, verkoper had het zelf ook nog niet eerder gezien. Schijnt een optie van 1600eu te zijn geweest. Ik had het niet aangevinkt, maar uiteraard prima dat het er op zit.
- Harman Kardon. Voor mij een must, het zat op de 4GC ook en klinkt gewoon erg goed.
- Op zijn minst automatisch grootlicht. Adaptief of zelfs laserlight is leuk, maar na twee auto's met adaptief licht te hebben gehad vind ik het voor mijn situatie geen must.
- Parkeercamera, ja ze zijn er echt zonder volgens mij. Ik had voorheen 360 graden camera's, leuk maar niet nodig. Eentje voor het achteruit rijden wilde ik wel op zijn minst.
- HUD was een pré. Had het op de 4GC ook en wen je toch wel erg snel aan. Na de proefrit wist ik zeker dat als het een G21 zou worden het er zeker op moest zitten, wat een bak informatie geeft dat zeg!
Verder is een High Executive M-Sport standaard best goed uitgerust. Navi Pro, digitaal dashboard, DAB+, flippers achter het stuur, stoelverwarming etc het zit er allemaal standaard op.
Wat zit er dan nog extra op? Panorama dak, staat leuk en geeft extra licht maar een exemplaar zonder was ook prima geweest.
Adaptief onderstel, leek mij vooraf vooral een gimmick maar inmiddels een paar honderd km verder ben ik tot de conclusie gekomen dat het echt een groot verschil maakt. In Sport op een klinkerwagen behoorlijk straf, in Adaptive een stuk comfortabeler dan de 4GC op dezelfde weg. Terwijl ik de 4GC nooit oncomfortabel heb gevonden.
Elektrisch verstelbare stoelen. Geen must, maar het zit er op. We zijn beide even lang en onze instellingen verschillen ook niet zo erg, vandaar geen must. Nu zit het er op en kunnen we beide onze eigen instellingen bewaren. Ik heb niet het gevoel dat de stoelen niet laag genoeg kunnen, wat toch een veelgehoord argument is.
Optie 2T4, oftewel het sperdifferentieel. Prima, weet niet of ik het verschil met mijn rijstijl/capaciteiten veel zal gaan merken
De Performance goodies en velgen. De standaard M-Sport velgen had ik een "mwah" gevoel bij, vond ze vaak niet mooi en de auto in zijn algemeenheid best saai als de auto ook nog eens grijs of zwart was. Portimao Blau, deze velgen en de M-Performance delen maken het een heel andere auto.
Mist er dan nog iets? Ja, stuurverwarming en adaptive cruisecontrol.
Stuurverwarming snap ik echt niet dat je dat niet aanvinkt voor het geld. Zonder red ik het wel en wilde de auto er niet om laten staan, is achteraf ook nog wel te regelen desnoods.
Adaptive cruisecontrol ben ik zelf groot fan van, vind het heerlijk ontspannend rijden. Dit was echter wel een concessie die ik wilde doen als de rest van de auto klopt en dat doet het.
Verder zit de auto in de Premium Selection, dus twee jaar garantie en zit er nog dik 1,5 jaar een onderhoudscontract op. Voor aflevering zijn nog twee nieuwe achterbanden gemonteerd, want voldeden net niet aan de PS eisen.
Ik ben wel tevreden, gaan wel weer fijne kilometers worden
Plaatjes bij het praatje
-
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Hele fijne uitvoering, gefeliciteerd!
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Mooie uitvoering, gefeliciteerd!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Absoluut heel dikke auto en uitvoering! gefeliciteerd
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Mooi!! Gefeliciteerd!
- Eeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Da's een hele fraaie, gefeliciteerd met de aankoop!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Dikke, uitvoering! Had zomaar mijn auto kunnen zijn (mijn alert loopt alleen op sedan volgens mij).
Sper is mooi meegenomen natuurlijk.
Was die andere "koper" nog komen kijken trouwens zaterdag of niet meer ter sprake gekomen?
Dat leer was iets mee toch, als je wat aanvinkte kwam dat dashbord gratis mee ofzo, hebben we het ergens al eens over gehad.
Sper is mooi meegenomen natuurlijk.
Was die andere "koper" nog komen kijken trouwens zaterdag of niet meer ter sprake gekomen?
Dat leer was iets mee toch, als je wat aanvinkte kwam dat dashbord gratis mee ofzo, hebben we het ergens al eens over gehad.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
^^ volgens mij was daar idd in het begin iets mee voor de NL markt dat door een foutje bij leder direct het uitgebreide leder incl dash mee kwam.
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Richardt. | BMW 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Mooie uitvoering! Gefeliciteerd en heel veel plerzier ermee.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
Dank mannen!
Is wel geweest, had interesse maar moest volgens de verkoper een financiering regelen. Mijn antwoord was "ik hoef het alleen maar over te maken, zal ik hem dan maar kopen?". Vond de verkoper primaWas die andere "koper" nog komen kijken trouwens zaterdag of niet meer ter sprake gekomen?
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
Hele mooie auto in dito uitvoering!
Heel veel plezier er mee.
Heel veel plezier er mee.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
Fraai! Mooie uitvoering!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
Is bij mij ook wel eens doorslaggevend geweest dat de ander wilde financieeren, als je m gewoon aftikt is het 100% zeker dat de koop doorgaat.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Richardt. | BMW G21 330i M-Sport
Fraaie uitvoering, ga je geen spijt van krijgen! Ik zal je vast wel eens ergens spotten. Wat is het bj en km stand als ik vragen mag?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, matthyssie, zuidnl en 220 gasten