Nou, een update dan maar want de auto gaat binnenkort ingeruild worden.
Er komt iets met pauperleds, maar met schuifdak én sper voor terug. De volgende wordt ook weer blauw
In 1,5 jaar tijd 30.000km met de 4GC gereden. Heerlijke auto, nog steeds een bijzonder mooi exemplaar maar km stand/leeftijd komen denk ik op een punt dat ik er nu nog een goede prijs voor krijg. Voorzichtig dus wat georiënteerd op een volger, maar geen haast.
Gelukkig stonden de meeste auto's die ik interessant vond wel erg ver weg en toen kwam er ineens iets relatief in de buurt op mijn pad. Tsja en dan ga je voor de bijl...
In al die tijd/km's nul problemen gehad. Twee achterbanden vervangen omdat ze op waren en een paar maanden later twee nieuwe voorbanden omdat ik één van de voorbanden (ongemerkt) lek had gereden. Snap nog altijd niet hoe het gebeurt is, na een feestje stapten we in, gaf de auto een melding van een lage bandenspanning. Visuele inspectie toonde een flinke scheur in één van de voorbanden.
Dankzij de RFT en de compressor die ik zelf in de auto had gelegd konden we in elk geval 15km naar huis rijden. Eenmaal thuis was ook wel te zien dat RFT ook echt alleen daarvoor geschikt zijn. De nieuwe banden zijn dan ook geen RFT geworden. Shit happens, konden we in elk geval met vier frisse Michelin banden op vakantie.
Verder alleen regulier onderhoud conform voorschriften BMW verricht bij een specialist ipv dealer.
Velen verklaarden mij voor gek dat ik van een station naar een coupé ging, want dat past toch nooit als je net een kind hebt. Dat ging prima, echt nooit ruimte te kort gehad en 2x Zuid Frankrijk ging ook prima zonder concessies te hoeven doen over de mee te nemen spullen. Met de aflopende daklijn is het installeren van de kleine in zijn kinderstoel wellicht wat lastiger, maar daar krijg je ook handigheid in en inmiddels stoot ik dat kleine hoofdje bijna nooit meer aan een deurstijl
Wat er precies voor terug komt laat ik weten zodra de nieuwe op de oprit staat