F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Robin » 04 jul 2022, 09:31

k33z schreef: 03 jul 2022, 20:23
Red Bull was vandaag wel de grote winnaar van de SC, Lewis denk ik de verliezer. Ik had Lewis een grote kans gegegen de race te winnen zonder de SC, wat een briljante race heeft hij gereden met een auto die minder is dan de concurrentie.

Super voor Sainz!
Die Chinees valt met die megacrash uit terwijl Max een wereldstart had en leading was? Herstart weten we, floor kapot bij Max, pech. Perez die het even laat zien op het laatst bij Lewis.

?

Sainz terechte winnaar, mooi! Wel die herstart de eerste meters Max even bijna tegen de pitwall geknepen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door WJ » 04 jul 2022, 09:42

Sainz was eigenlijk alles behalve de beste rijder dit weekend, Charles met een beschadigde vleugel was zelfs sneller. Maar je moet soms ook wat geluk hebben:

1 Leclerc spins giving Max a yellow, Sainz is therefore on pole.

2 Sainz is overtaken by Max lap 1, The race get redflagged

3 Max overtakes Sainz again --Max gets damage.

4 Sainz holds up leclerc like crazy and eventually lets him through. Mercedes fucks up Hamiltons stops allowing both ferraris to stay ahead. With the correct stop, Hamilton would have split them.

5 SC comes like a blessing for Sainz because he needed lift and coast to save fuel.

6 Ferrari stops Sainz instead of Leclerc for Softs.

7 Sainz wins.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39741
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Arthur » 04 jul 2022, 09:51

Yup, en dan nu de tijden alvast voor Oostenrijk? :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door JP » 04 jul 2022, 09:56

CB1A2A44-451A-4005-99B2-126CB532E254.jpeg
CB1A2A44-451A-4005-99B2-126CB532E254.jpeg (729.13 KiB) 676 keer bekeken

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39741
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Arthur » 04 jul 2022, 10:03

:thumbup:

Online
k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door k33z » 04 jul 2022, 10:06

Robin schreef: 04 jul 2022, 09:31
k33z schreef: 03 jul 2022, 20:23
Red Bull was vandaag wel de grote winnaar van de SC, Lewis denk ik de verliezer. Ik had Lewis een grote kans gegegen de race te winnen zonder de SC, wat een briljante race heeft hij gereden met een auto die minder is dan de concurrentie.

Super voor Sainz!
Die Chinees valt met die megacrash uit terwijl Max een wereldstart had en leading was? Herstart weten we, floor kapot bij Max, pech. Perez die het even laat zien op het laatst bij Lewis.

?

Sainz terechte winnaar, mooi! Wel die herstart de eerste meters Max even bijna tegen de pitwall geknepen.
De start heeft weinig met mijn punt van de SC te maken. Bij de eerste start hadden Max en Lewis een top start, ja klopt.

Maar Perez was nooit meer in positie gekomen het podium te halen zonder SC en Max heeft ook nog wat plekjes gewonnen door de SC. Dus ja, vandaar mijn statement dat Red Bull de grote winnaar van de SC situatie was. Lewis was zonder SC minimaal 2e geworden en misschien zelfs 1ste (zegt mijn gevoel). Sainz had de wedstrijd zonder SC nooit gewonnen.

Maar SC hoort bij de wedstrijd, statement was alleen dat Red Bull daar profijt van had. Dat is geen mening, dat is een feit :)

Robin
Berichten: 51398
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Robin » 04 jul 2022, 10:20

Ja joh wat jij wil. Ik kijk er anders tegenaan:-)

Ik ben blij dat Lewis weer meedoet en gelukkig geen eerste is geworden in Silverstone 👍

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39741
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Arthur » 04 jul 2022, 10:39

Begint zo wel sneu te worden https://www.telegraaf.nl/sport/12330602 ... ge-coureur
Mss heb ik een te oranje bril en dat die 2 elkaar niet liggen is duidelijk, maar laat Verstappen zich ook (steeds) zo uit over Hamilton?

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Philipoo » 04 jul 2022, 10:46

k33z schreef: 04 jul 2022, 10:06
Robin schreef: 04 jul 2022, 09:31
k33z schreef: 03 jul 2022, 20:23
Red Bull was vandaag wel de grote winnaar van de SC, Lewis denk ik de verliezer. Ik had Lewis een grote kans gegegen de race te winnen zonder de SC, wat een briljante race heeft hij gereden met een auto die minder is dan de concurrentie.

Super voor Sainz!
Die Chinees valt met die megacrash uit terwijl Max een wereldstart had en leading was? Herstart weten we, floor kapot bij Max, pech. Perez die het even laat zien op het laatst bij Lewis.

?

Sainz terechte winnaar, mooi! Wel die herstart de eerste meters Max even bijna tegen de pitwall geknepen.
De start heeft weinig met mijn punt van de SC te maken. Bij de eerste start hadden Max en Lewis een top start, ja klopt.

Maar Perez was nooit meer in positie gekomen het podium te halen zonder SC en Max heeft ook nog wat plekjes gewonnen door de SC. Dus ja, vandaar mijn statement dat Red Bull de grote winnaar van de SC situatie was. Lewis was zonder SC minimaal 2e geworden en misschien zelfs 1ste (zegt mijn gevoel). Sainz had de wedstrijd zonder SC nooit gewonnen.

Maar SC hoort bij de wedstrijd, statement was alleen dat Red Bull daar profijt van had. Dat is geen mening, dat is een feit :)
Bullshit.

Perez heeft echt een bizar goede inhaalrace gereden, terechte driver of the day, heeft het veld prima laten zien waar hij in die auto mee toe in staat is.

Verstappen maar 1x voordeel gehad van safety car. rode vlag was voor hem volledig in het nadeel (en de crash ook want daardoor schade aan z'n vloer). Laatste sc pakt hij nieuwe softs en blijven de vettel en magnussen buiten en rijden door op hard/medium. Als zij ook naar softs waren gegaan was max geen 7e geeindigd maar 9e. Zij hadden hier net zo goed als heel het veld van de sc kunnen profiteren!

Online
k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door k33z » 04 jul 2022, 10:50

Ik zal het wel niet begrijpen....

Maar volgens mij halen jullie een aantal dingen door elkaar. Ten eerste, ik heb het over de laatste SC, niet over de rode rood bij de start. En daarnaast heb ik het over het feit dat de SC komt, niet over het feit dat je daar slim gebruik van maakt (zoals Red Bull dat altijd top doet). Als de SC niet gekomen was, dan hadden Max en Perez niet voor die nieuwe banden kunnen kiezen, dan krijg je die kans niet.

De kans kwam, daar hebben de slim gebruik van gemaakt. Als de SC niet was gekomen was Max rond plaats 10 geeindigd en Perez had nooit het podium gehaald. Als je dan kiijkt waar ze door de SC staan (zelf slim gebruik van gemaakt), ja dan heeft Red Bull daar profijt gehad.

Daar zit weinig bullshit bij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door JP » 04 jul 2022, 11:05

Lewis was de enige die nadeel ondervond van de SC. Wou je dat schrijven Keez ?

Online
k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door k33z » 04 jul 2022, 11:09

Nee, anders had ik dat wel geschreven. Probeer hier soms gewoon wat sanity in deze chat te krijgen, iedereen hier had Lewis al afgeschreven. Over de top, zie je wel geen goede auto dan kan hij niets, kijk eens wat hij naast de baan zegt.

Besef mij ook wel dat ik soms de andere kant eens wat extra probeer te belichten hier, met de hoop dat de oogkleppen wat af gaan bij sommigen.

De grote verliezer van de SC situatie was mijns inziens Leclerc, maar dat is echt een team fout. Dat had je uiteindelijk, als team, kunnen voorkomen.

Lewis had zonder SC wellicht naar de overwinning kunnen rijden (was nog een weg te gaan, maar momentum met verse banden was prima). Dus ja, dan heb je in dit geval ook de pech van de SC. Het is wat het is.

En iedereen hier zal mij wel weer zien als een Lewis fanboy, dat ben ik niet. Geniet er wel steeds meer van als hij het goed doet, puur om wat tegengas te geven aan het blinde voetbalpubliek in NL.

Frank_Sch
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Frank_Sch » 04 jul 2022, 12:12

Ham had mazzel dat Russell uitviel :kikker:

Max zit in het hoofd van Ham, daar gaat ie nog wel een tijdje last van hebben. Max heeft dit seizoen laten zien dat hij met anderen wel 'normaal' kan racen/strijden. Dat dat niet kon met Ham vorig jaar, is dat Max zn schuld? Nee dat kan je beiden verwijten, zeker niet maar één van die twee. Tekenen van zwakte dat Ham dat Max verwijt.
Wel jammer dat Russell uit viel, had het graag willen zien wat er dan zou gebeuren.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door JP » 04 jul 2022, 12:17

Een (V)SC situatie kan iedereen een 'gratis' pitstop maken, behalve de leider. Gaat die naar binnen, rijdt de rest door. Rijdt de leider door, gaat de rest naar binnen. Zeker op het einde van de race met ver versleten banden, ben jij de sitting duck op plek 1. Dat zagen we ook de laatste race vorig jaar, maar ook dit jaar is dat al vaker voorgekomen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Hielke » 04 jul 2022, 12:50

Frank_Sch schreef: 04 jul 2022, 12:12
Max zit in het hoofd van Ham, daar gaat ie nog wel een tijdje last van hebben. Max heeft dit seizoen laten zien dat hij met anderen wel 'normaal' kan racen/strijden.
Misschien zit het gestolen kampioenschap van 2021 Lewis nog wat in het hoofd, maar 'that guy' zeker niet.

Max heeft gisteren laten zien dat hij bij tegenslagen en onder druk weer in z'n oude modus terugvalt door op het laatst Schumacher van de baan te drukken. Een tactiek die hij in 2021 tegen de Goat keer op keer toepaste.

Online
k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door k33z » 04 jul 2022, 12:59

JP schreef: 04 jul 2022, 12:17 Een (V)SC situatie kan iedereen een 'gratis' pitstop maken, behalve de leider. Gaat die naar binnen, rijdt de rest door. Rijdt de leider door, gaat de rest naar binnen. Zeker op het einde van de race met ver versleten banden, ben jij de sitting duck op plek 1. Dat zagen we ook de laatste race vorig jaar, maar ook dit jaar is dat al vaker voorgekomen.
Volgens mij dacht Leclerc daar zelf anders over. Stel, Sainz en Hamilton waren buiten gebleven. Dan had hij vanaf P3 met verse banden een grotere kans om die race te winnen dan met deze strategie. Hij was niet voor niets pislink na de finish.

Dus ook als leider heb je een keuze om die stop te maken (in dit geval).

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Philipoo » 04 jul 2022, 13:55

Hielke schreef: 04 jul 2022, 12:50
Frank_Sch schreef: 04 jul 2022, 12:12
Max zit in het hoofd van Ham, daar gaat ie nog wel een tijdje last van hebben. Max heeft dit seizoen laten zien dat hij met anderen wel 'normaal' kan racen/strijden.
Misschien zit het gestolen kampioenschap van 2021 Lewis nog wat in het hoofd, maar 'that guy' zeker niet.

Max heeft gisteren laten zien dat hij bij tegenslagen en onder druk weer in z'n oude modus terugvalt door op het laatst Schumacher van de baan te drukken. Een tactiek die hij in 2021 tegen de Goat keer op keer toepaste.
Is toch best droevig als je een coureur "de Goat" noemt hé :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Philipoo » 04 jul 2022, 13:56

k33z schreef: 04 jul 2022, 12:59
JP schreef: 04 jul 2022, 12:17 Een (V)SC situatie kan iedereen een 'gratis' pitstop maken, behalve de leider. Gaat die naar binnen, rijdt de rest door. Rijdt de leider door, gaat de rest naar binnen. Zeker op het einde van de race met ver versleten banden, ben jij de sitting duck op plek 1. Dat zagen we ook de laatste race vorig jaar, maar ook dit jaar is dat al vaker voorgekomen.
Volgens mij dacht Leclerc daar zelf anders over. Stel, Sainz en Hamilton waren buiten gebleven. Dan had hij vanaf P3 met verse banden een grotere kans om die race te winnen dan met deze strategie. Hij was niet voor niets pislink na de finish.

Dus ook als leider heb je een keuze om die stop te maken (in dit geval).
Hier wel mee eens. Precies ook de fout die Hamilton laatste wedstrijd vorig jaar maakte

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3293
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Martijn M » 04 jul 2022, 13:57

Philipoo schreef: 04 jul 2022, 13:55
Hielke schreef: 04 jul 2022, 12:50
Frank_Sch schreef: 04 jul 2022, 12:12
Max zit in het hoofd van Ham, daar gaat ie nog wel een tijdje last van hebben. Max heeft dit seizoen laten zien dat hij met anderen wel 'normaal' kan racen/strijden.
Misschien zit het gestolen kampioenschap van 2021 Lewis nog wat in het hoofd, maar 'that guy' zeker niet.

Max heeft gisteren laten zien dat hij bij tegenslagen en onder druk weer in z'n oude modus terugvalt door op het laatst Schumacher van de baan te drukken. Een tactiek die hij in 2021 tegen de Goat keer op keer toepaste.
Is toch best droevig als je een coureur "de Goat" noemt hé :tooth:
Ezel zou toepasselijker zijn ja.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Philipoo » 04 jul 2022, 13:59

Martijn M schreef: 04 jul 2022, 13:57
Philipoo schreef: 04 jul 2022, 13:55
Hielke schreef: 04 jul 2022, 12:50

Misschien zit het gestolen kampioenschap van 2021 Lewis nog wat in het hoofd, maar 'that guy' zeker niet.

Max heeft gisteren laten zien dat hij bij tegenslagen en onder druk weer in z'n oude modus terugvalt door op het laatst Schumacher van de baan te drukken. Een tactiek die hij in 2021 tegen de Goat keer op keer toepaste.
Is toch best droevig als je een coureur "de Goat" noemt hé :tooth:
Ezel zou toepasselijker zijn ja.
Dat zeg ik niet. Vind Hamilton een erg goede racer en vond 't leuk voor 'm dat die gisteren weer eens vooraan mee reed en heb genoten van de slotfase van de wedstrijd waar hij o.a. in zat. Maar iemand "the greatest of all time" noemen, kom op zeg :zwijntje: :zwijntje:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31246
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door JP » 04 jul 2022, 14:03

Ocon en Albon zijn de grootste, 1.m86. Tsunoda is de soat….

Online
k33z
Berichten: 2702
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door k33z » 04 jul 2022, 15:17

Philipoo schreef: 04 jul 2022, 13:56
k33z schreef: 04 jul 2022, 12:59
JP schreef: 04 jul 2022, 12:17 Een (V)SC situatie kan iedereen een 'gratis' pitstop maken, behalve de leider. Gaat die naar binnen, rijdt de rest door. Rijdt de leider door, gaat de rest naar binnen. Zeker op het einde van de race met ver versleten banden, ben jij de sitting duck op plek 1. Dat zagen we ook de laatste race vorig jaar, maar ook dit jaar is dat al vaker voorgekomen.
Volgens mij dacht Leclerc daar zelf anders over. Stel, Sainz en Hamilton waren buiten gebleven. Dan had hij vanaf P3 met verse banden een grotere kans om die race te winnen dan met deze strategie. Hij was niet voor niets pislink na de finish.

Dus ook als leider heb je een keuze om die stop te maken (in dit geval).
Hier wel mee eens. Precies ook de fout die Hamilton laatste wedstrijd vorig jaar maakte
Nee, dat vind ik wel een ander verhaal...

Vorig jaar maakte Mercedes een calculatie hoe groot de kans was dat de wedstrijd nog zou kunnen herstarten. Op basis daarvan maak je een beslissing om buiten te blijven of niet. Als de regels gevolgd waren, dan was er geen herstart geweest, dus dat is een hele andere situatie dan bijvoorbeel deze in Silverstone.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door frankie » 04 jul 2022, 15:29

Calculatie? Een gok noem ik het eerder. Op het moment dat Latifi in de muur ging en de safetycar naar buiten kwam, kon niemand weten hoe lang het zou gaan duren.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door RS-Ron » 04 jul 2022, 17:02

frankie schreef: 04 jul 2022, 15:29 Calculatie? Een gok noem ik het eerder. Op het moment dat Latifi in de muur ging en de safetycar naar buiten kwam, kon niemand weten hoe lang het zou gaan duren.
Precies, gegokt, verloren, klaar. Als teams afgesproken bij start 2021 dat er altijd racend gefinisht wordt als daar ruimte voor is en niet onder de SC.

Heb genoten van de gevechten gisteren, ook van Hamilton. Ik hoop wel dat ze op de red bull ring flink wat drempeltjes op de rechte stukken aanleggen, want hij rijdt weer een keer goed en begint weer te zeiken na de race. Vond hem wel lekker stil de races hiervoor. Dus maar weer 1356x op het rechte stuk 10G door zijn ruggengraat douwen in Oostenrijk. Een erg goede coureur en jarenlang de bestuurder van de snelste auto. Verder niet mijn type mens.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3294
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2022 - Kalender & teams in de OP.

Bericht door Enrico » 04 jul 2022, 20:50

Wat denken de Engelsen van het feit enkel twee wagens de SC voorbij gingen om zich te unlappen? Hoor je iemand schreeuwen dat een podium gestolen is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 335 gasten