Auto #52 de 20e BMW.....
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Nav. dit topic heeft de 1e generatie ook mijn aandacht getrokken als potentiële karrentrekker ter vervanging van onze 130i. Ik zag in D bijvoorbeeld deze:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... DES&vc=Car
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Vind persoonlijk de oude mooier, de lijnen, grille, normale automaatpook ipv die lange stok van de 2015 modellen en hij is nog RWD.
Zou wel gaan voor een 4cyl 20i of liefst 28i, stuk zuiniger en meer koppel, een van de laatste pakken, 2013 of 2014.
Zou wel gaan voor een 4cyl 20i of liefst 28i, stuk zuiniger en meer koppel, een van de laatste pakken, 2013 of 2014.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
een 2013 of 2014 is in mijn ogen wel echt een verouderde auto, al rijden ze prima.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Tsja, een 2009/2010 is NOG ouder, heb je wel een fraaie 6cyl maar dingen lopen ook 1 op 10 (ipv 1 op 15 voor de 20i en 28i 4cyl).
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
De auto an sich is tussen 2009 en 2014 niet veranderd, toch? Op de aandrijving en diverse interieurupgrades na?
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Ik zou er eerst eens een proefritje mee maken. Mijn schoonzus heeft dat model X1 een tijdje gereden. Heb er ook wel eens mee gereden, maar ik vond het slecht rijden.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Wat kosten het nieuwere type pre facelift nu nog? 2.0i of 2.5i xdrive.
Die reden prima.
Die reden prima.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Wat vinden jullie dan van een X3M?
480/510PK en voor een 75/80K al héél makkelijk te koop uit 2019/2020.
Dat is toch niet gek....?!
480/510PK en voor een 75/80K al héél makkelijk te koop uit 2019/2020.
Dat is toch niet gek....?!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Zoektocht gaat weer wat actiever verder, gistermiddag ineens de Ibiza verkocht.
Nu liefst de Audi ook nog eerst weg, maar ding doet eigenlijk niks verkeerd, zit perfect, rijdt perfect, MMI perfect....
Voor nu is 2 auto's ruim voldoende maar het zoeken is zo leuk.....
Nu liefst de Audi ook nog eerst weg, maar ding doet eigenlijk niks verkeerd, zit perfect, rijdt perfect, MMI perfect....
Voor nu is 2 auto's ruim voldoende maar het zoeken is zo leuk.....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Feli met de verkoop! Met lege handen en zonder haast iets nieuws zoeken is het mooiste wat er is idd
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Als je kijkt maar een N55 auto, wat is er bij een M2 (370pk) dan anders dan bijv de M135i (320pk)?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Leek me een ideaal topic om er over te beginnen.MartijnGizmo schreef: ↑31 jul 2023, 09:58Idd, gewoon ff de DF-verdubbelaar erop en budget keer vijf doen! En mag 2400kg achter, ideaal!
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Het scheelt nogal idd, goed om te weten!
"Unlike the S55 engine in the BMW M3/M4, the M2’s N55 feels like an old-school BMW I6 that loves to rev and makes a snarling, metallic noise as it does it. But to get the N55 up to snuff for M2 duty, the Bavarian brand had to breathe new life into it and it’s rather impressive to see what BMW has done to make the rather old engine new again.
To give the N55 new purpose, BMW started from the ground up with it. Starting from the block and rotating assembly, BMW gave the N55 a forged crankshaft, forged connecting rods and newer piston rings. It also received a rehsaped oil pan and a new oil drain pump, to allow for better circulation during more extreme circumstances than it was normally put under. Additional oil coolers have also been fitted to insure that, during the sort of driving that the M2 is capable of, there’s no loss in power. “Because if your oil temperature and coolant temperature are running so hot, it’s inevitable to have reduced power. You can’t have that.” According to Jose Guerrero, BMW Product Manager for the M2.
The BMW M2’s N55 has also had its spray-on cylinder liners replaced with cast-iron ones, which are necessary for the M2. Guerrero claims that the spray-on liners are fine for a normal street car, “But lap after lap, if you know a car will be high-revving on racetracks, you need that. You don’t want engine failure.”
"Unlike the S55 engine in the BMW M3/M4, the M2’s N55 feels like an old-school BMW I6 that loves to rev and makes a snarling, metallic noise as it does it. But to get the N55 up to snuff for M2 duty, the Bavarian brand had to breathe new life into it and it’s rather impressive to see what BMW has done to make the rather old engine new again.
To give the N55 new purpose, BMW started from the ground up with it. Starting from the block and rotating assembly, BMW gave the N55 a forged crankshaft, forged connecting rods and newer piston rings. It also received a rehsaped oil pan and a new oil drain pump, to allow for better circulation during more extreme circumstances than it was normally put under. Additional oil coolers have also been fitted to insure that, during the sort of driving that the M2 is capable of, there’s no loss in power. “Because if your oil temperature and coolant temperature are running so hot, it’s inevitable to have reduced power. You can’t have that.” According to Jose Guerrero, BMW Product Manager for the M2.
The BMW M2’s N55 has also had its spray-on cylinder liners replaced with cast-iron ones, which are necessary for the M2. Guerrero claims that the spray-on liners are fine for a normal street car, “But lap after lap, if you know a car will be high-revving on racetracks, you need that. You don’t want engine failure.”
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Zoiets dan?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =371608041
Wunderschönes BMW M2 Coupé in Long Beach Blue Metallic.
Ein M2 wie er sein sollte: Kein OPF, 6-Gang Schaltgetriebe, 2. Hand (zwei absolute Liebhaber), Unfall- und Nachlackierungsfrei, Lückenlose Servicehistorie, alle Wartungen ausschließlich bei BMW durchgeführt, letzte Wartung in 05/2023 bei 41.097km, absoluter Originalzustand, natürlich kein US-Import.
Besonders erwähnenswert ist der außergewöhnliche Pflegezustand, auf den Einstiegsleisten und der Fußstütze ist noch die werksoriginale Schutzfolie vorhanden.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =371608041
Wunderschönes BMW M2 Coupé in Long Beach Blue Metallic.
Ein M2 wie er sein sollte: Kein OPF, 6-Gang Schaltgetriebe, 2. Hand (zwei absolute Liebhaber), Unfall- und Nachlackierungsfrei, Lückenlose Servicehistorie, alle Wartungen ausschließlich bei BMW durchgeführt, letzte Wartung in 05/2023 bei 41.097km, absoluter Originalzustand, natürlich kein US-Import.
Besonders erwähnenswert ist der außergewöhnliche Pflegezustand, auf den Einstiegsleisten und der Fußstütze ist noch die werksoriginale Schutzfolie vorhanden.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Martijn_bmw
- Berichten: 26735
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Dan moet idd de Audi er ook uit en een M2 van 40k+ en daarnaast een F11 520i van 15k+ met trekhaak. Die 520i heb ik al jaren op het oog maar die mevrouw moet dan weer even in de straat parkeren als ik thuis ben dan kan ik haar eruit praten.
Maar die eerste X1 blijf ik ook een zwak voor houden, de sDrive18i lijkt lang de oude automaat (6traps) te houden, ook 2012/2013 auto's nog.
De 20i (of 28i als je m kunt vinden in juiste spec) als sDrive van 2013/2014 met de 8traps en liefst M-pakket lijkt me de mooiste en meest zuinige. Die 20i mag dan maar 1800kg trekken maar lijkt me dat ie 2000kg net zo makkelijk trekt als een xDrive of een 28i.
Maar die eerste X1 blijf ik ook een zwak voor houden, de sDrive18i lijkt lang de oude automaat (6traps) te houden, ook 2012/2013 auto's nog.
De 20i (of 28i als je m kunt vinden in juiste spec) als sDrive van 2013/2014 met de 8traps en liefst M-pakket lijkt me de mooiste en meest zuinige. Die 20i mag dan maar 1800kg trekken maar lijkt me dat ie 2000kg net zo makkelijk trekt als een xDrive of een 28i.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
De X1 had nooit zo'n electrisch uit/wegklapbare trekhaak wat de 3 en 5 serie wel hebben toch?
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Prijzen M2's blijven stijgen lijkt het wel. Handbak wat lastiger te vinden natuurlijk. Ik zou zelf altijd voor een LCI gaan, infotainment voelt net wat frisser, out of the box carplay etc..Knot schreef: ↑31 jul 2023, 15:56 Dan moet idd de Audi er ook uit en een M2 van 40k+ en daarnaast een F11 520i van 15k+ met trekhaak. Die 520i heb ik al jaren op het oog maar die mevrouw moet dan weer even in de straat parkeren als ik thuis ben dan kan ik haar eruit praten.
Maar die eerste X1 blijf ik ook een zwak voor houden, de sDrive18i lijkt lang de oude automaat (6traps) te houden, ook 2012/2013 auto's nog.
De 20i (of 28i als je m kunt vinden in juiste spec) als sDrive van 2013/2014 met de 8traps en liefst M-pakket lijkt me de mooiste en meest zuinige. Die 20i mag dan maar 1800kg trekken maar lijkt me dat ie 2000kg net zo makkelijk trekt als een xDrive of een 28i.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
LCI is een 2018 dan toch? En idd DCT beter te vinden, mij boeit het niet heel veel handbak of DCT als het maar een blauwe is met dakje en lage kmstand.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
LBB niet mijn favo kleur, maar goed
Ze stijgen wat in prijzen, kijk die van rijdersauto:
https://www.rijdersauto.nl/aanbod/bmw-2 ... ette-staat
Ook al weer 47.500, en dan heb je geen dakje
Ze stijgen wat in prijzen, kijk die van rijdersauto:
https://www.rijdersauto.nl/aanbod/bmw-2 ... ette-staat
Ook al weer 47.500, en dan heb je geen dakje
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Leuk detail, BMW heeft de N55 M2 variant ook gebruikt in de X4 40i. Waarom, geen idee, want de X3/X5 van dezelfde bouwjaren hebben de normale/oude versie vd N55. Maar je kan dus in een opgehoogde M2 ook de kar trekkenKnot schreef: ↑31 jul 2023, 13:32 Het scheelt nogal idd, goed om te weten!
"Unlike the S55 engine in the BMW M3/M4, the M2’s N55 feels like an old-school BMW I6 that loves to rev and makes a snarling, metallic noise as it does it. But to get the N55 up to snuff for M2 duty, the Bavarian brand had to breathe new life into it and it’s rather impressive to see what BMW has done to make the rather old engine new again.
To give the N55 new purpose, BMW started from the ground up with it. Starting from the block and rotating assembly, BMW gave the N55 a forged crankshaft, forged connecting rods and newer piston rings. It also received a rehsaped oil pan and a new oil drain pump, to allow for better circulation during more extreme circumstances than it was normally put under. Additional oil coolers have also been fitted to insure that, during the sort of driving that the M2 is capable of, there’s no loss in power. “Because if your oil temperature and coolant temperature are running so hot, it’s inevitable to have reduced power. You can’t have that.” According to Jose Guerrero, BMW Product Manager for the M2.
The BMW M2’s N55 has also had its spray-on cylinder liners replaced with cast-iron ones, which are necessary for the M2. Guerrero claims that the spray-on liners are fine for a normal street car, “But lap after lap, if you know a car will be high-revving on racetracks, you need that. You don’t want engine failure.”
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Auto #52 BMW X1 met 2000kg erachter?.....
Heel fraai vind ik die dan weer niet.... liever dan nog de oude 2014 X1 denk...
https://www.autowereld.nl/bmw/x4/m40i-h ... tails.html
Zijn ook nog 1820kg aan de haak kaal.
https://www.autowereld.nl/bmw/x4/m40i-h ... tails.html
Zijn ook nog 1820kg aan de haak kaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 121 gasten