BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
- Estoque
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Heel benieuwd naar de ervaringen met die remklauwen. Hoor er erg wisselende reacties over op de E92 M3.
-
OnlineMarc Sierra
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Waarom zou je die remklauwen op een e92 m3 zetten? Zelfs in vergelijking met 335i remmen is het al een downgrade.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Ligt er een beetje aan welke schijven en blokken er bij gebruikt worden toch..? Das het mooie aan de perf klauw; losse brackets. Kunnen qua diameter grote schijven bij. Qua dikte misschien ander verhaal..
- Dimitri
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Ja precies. Het is een stuk beter dan wat erop zit, maar ik kan niet ontkennen dat ik deze klauwen toch ook wel deels voor de looks gekocht heb. Hoop wel dat er betere OEM remmerij op een E92 M3 zit. Alhoewel M's ook weer niet bekend staan om hun remcapaciteit.Marc Sierra schreef: ↑27 feb 2024, 21:30 Waarom zou je die remklauwen op een e92 m3 zetten? Zelfs in vergelijking met 335i remmen is het al een downgrade.
- matthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Deze performance remmen passen ook niet op een E92 M3 toch? Voor E92 M3 kun je de remmen van F82 M4 pakken. Moet je wel andere fusees aan de voorkant.
- Dimitri
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Zo alweer een goede maand niets geupdatet. In de tussentijd wel behoorlijk wat gedaan.
De Z3 coupe is naar de garage gegaan voor wat kleine dingen en het vervangen van alle rubbers/bussen in de achteras. Dat laatste is de garage niet aan toegekomen voordat de Z3 alweer naar de volgende afspraak moest voor spuitwerk + polijsten + glascoating. Als het goed is zijn nu de bumpers en wat klein spul allemaal gespoten. Dan even uitharden, daarna wordt de auto gepolijst, in de glascoating gezet en dan kan hij weer terug naar de garage voor de laatste werkzaamheden aan de achteras. Daarna wil ik toch wel echt kilometers gaan maken met de auto en ervan genieten.
Ik heb een M54B30 inlaat gekocht in de tussentijd, die wil ik ook nog gaan monteren. En verder wat kleine werkzaamheden: stoelen laten opvullen, speling in de stoelrails oplossen, seat tilt mod doen.
De Z3 coupe was in goed gezelschap bij de garage.
De 130i is na het groot onderhoud van begin dit jaar weer een tijdje naar de garage geweest. Dit keer zijn de DISA's en PCV nog gedaan zodat motorisch alles bij is nu. Daarnaast zijn de Performance remklauwen en studs gemonteerd. De Motorsport velgen zijn voorzien van nieuwe Michelin PS5. Tenslotte de auto opnieuw uit laten lijnen + uitwegen.
En gisteren een middagje bij Driftsport gaan driften. Wat een heerlijke auto om mee te driften is het geworden zeg! Zit nu al te kijken naar de agenda om een volgende driftdag te boeken.
Volgende aanpassing aan de 130i gaat een nieuwe uitlaat worden. Samen met 5 anderen hebben we een groupbuy gedaan bij Laptorr in Japan. Daar hebben we een mooie deal kunnen maken en as we speak worden 6 Laptor uitlaten gefabriceerd. Leve de wisselkoers van de YEN.
https://laptorr.com/products/exhaust-sy ... d=&lang=en
De Z3 coupe is naar de garage gegaan voor wat kleine dingen en het vervangen van alle rubbers/bussen in de achteras. Dat laatste is de garage niet aan toegekomen voordat de Z3 alweer naar de volgende afspraak moest voor spuitwerk + polijsten + glascoating. Als het goed is zijn nu de bumpers en wat klein spul allemaal gespoten. Dan even uitharden, daarna wordt de auto gepolijst, in de glascoating gezet en dan kan hij weer terug naar de garage voor de laatste werkzaamheden aan de achteras. Daarna wil ik toch wel echt kilometers gaan maken met de auto en ervan genieten.
Ik heb een M54B30 inlaat gekocht in de tussentijd, die wil ik ook nog gaan monteren. En verder wat kleine werkzaamheden: stoelen laten opvullen, speling in de stoelrails oplossen, seat tilt mod doen.
De Z3 coupe was in goed gezelschap bij de garage.
De 130i is na het groot onderhoud van begin dit jaar weer een tijdje naar de garage geweest. Dit keer zijn de DISA's en PCV nog gedaan zodat motorisch alles bij is nu. Daarnaast zijn de Performance remklauwen en studs gemonteerd. De Motorsport velgen zijn voorzien van nieuwe Michelin PS5. Tenslotte de auto opnieuw uit laten lijnen + uitwegen.
En gisteren een middagje bij Driftsport gaan driften. Wat een heerlijke auto om mee te driften is het geworden zeg! Zit nu al te kijken naar de agenda om een volgende driftdag te boeken.
Volgende aanpassing aan de 130i gaat een nieuwe uitlaat worden. Samen met 5 anderen hebben we een groupbuy gedaan bij Laptorr in Japan. Daar hebben we een mooie deal kunnen maken en as we speak worden 6 Laptor uitlaten gefabriceerd. Leve de wisselkoers van de YEN.
https://laptorr.com/products/exhaust-sy ... d=&lang=en
Laatst gewijzigd door Dimitri op 08 apr 2024, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
De Z3 coupe is in goede handen bij je mooie verbeteringen heb je allemaal gedaan.
- Dimitri
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW 130i & BMW 130i & Z3 Coupe
Lekker! Ook een heerlijk weertje om door 't nat te glijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, Bjeffindividual, BMWDennis, breugeltje, erwin20vt, Harrie D, Hdv, MR M POWER, Rogerb, Thomas_V_, Zed240 en 13 gasten