Pagina 1 van 2
C6 versus Z06
Geplaatst: 07 mar 2007, 09:21
door Mathieu
Voor diegene die er verstand van hebben.
Kan iemand mij uit de doeken doen wat het verschil tussen de C6 en de Z06

:
Steek van wal, please.
Geplaatst: 07 mar 2007, 09:28
door Maik
Volgens mij is de C6 de generatie en Z06 de uitvoering/type? Net zoiets als de VW golf mkV (C6) GTI (Z06).
Maar er zijn hier die dat veel beter weten volgens mij 8)
Geplaatst: 07 mar 2007, 09:33
door Sander S.
Net zoals bij BMW het je bij Chrevolet ook typeaanduiding.
Nieuwste model, zoals Hans en Cor hem hebben: C6
Model daarvoor, met de klapkoplampen: c5
etc. Z06 is volgens mij een brute uitvoering 8)
Geplaatst: 07 mar 2007, 09:45
door Tristan
C6 is de 'normale' Corvette met 400pk.
De Z06 is de snellere hardcore versie met 512pk. Daarbij is de Z06 minder zwaar als de C6 door lichtere materialen.
De "6" staat voor de type-generatie.
Geplaatst: 07 mar 2007, 14:22
door MartijnGizmo
Tristan schreef:De "6" staat voor de type-generatie.
En de C5 Z06 dan?

Geplaatst: 07 mar 2007, 14:27
door Dutch
En dan heb je nog de C6 Z06 GT3 (komend jaar ook in GT2-spec, dankzij een stel Denen) en de C6.R (GT1-spec). De gewone Z06 is 'slechts' GT4-spec.
Is Corvette tegenwoordig niet de merknaam?
Geplaatst: 07 mar 2007, 14:33
door RVV
Dutch ze stappen weer terug naar Chevrolet, dat heb ik tenminste ergens gelezen. Komt er straks ook niet een 600pk uitvoering ?
Geplaatst: 07 mar 2007, 14:40
door Tristan
Martijn Koevoets schreef:Tristan schreef:De "6" staat voor de type-generatie.
En de C5 Z06 dan?

Dat is type "5".

Geplaatst: 07 mar 2007, 15:05
door Downforce Hans
het verschil tussen de gewone en de z06 is
het bodywork is van koolstofvezel,
grotere remmen.
7 liter motor met 512 pk ipv 400
dry sump smering ,
blok ligt verder naar achteren en lager
aluminium engine bay
dak is niet uitneembaar voor grotere stijfheid
grotere luchtinlaat.
motor met de hand gebouwd, geheel van aluminium met titanium kleppen titanium drijfstangen.
grotere en bredere wielen.
wielkasten zijn breder.
lucht inlaat voor de motorkap.
lucht inlaat voor de achterwielen.
Minder geluidsisolatie.
Diverse onderdelen van magnesium.
Kan zijn dat ik nog iets vergeten ben.
Grtz,Hanz06
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:31
door Mathieu
Kan iemand foto's uploaden van een C06 en een Z06?
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:39
door MartijnGizmo
Geplaatst: 12 mar 2007, 15:30
door Cupra R
Doe mij die onderste maar die is tenminste dezelfde kleur als dat hok van mij

Geplaatst: 18 mar 2007, 17:56
door Remy
C6 is toch de generatie? C5 was de vorige, C4 dat jaren tachting ding enz.
Geplaatst: 20 mar 2007, 23:48
door Corvette
Zeg mannuhhhhhhhh
een C6 is helemaal geen Z06 :!: :!: :!:
Het zijn twee totaal verschillende auto's.
Een Z06 is heel bijzonder, maar ook een "gewone" C6 is al een zeer snelle auto met ruim 400 pk. Deze generatie Corvette is niet meer te vergelijken met welke vorige versie dan ook...............ja met de
C5R misschien.
Het worden ongeveer 2 A4 tjes om dat allemaal uit te leggen.
Simpel gezegd is het niet een C6 met een ander motortje en wat modificaties aan het onderstel, maar een kompleet andere auto en ook apart ontwikkeld met de R versie als voorbeeld. Zelfs het rijgedrag en de rijervaring scheelt een rek met jassen.
Je moet die brute kracht gewoon een keer ervaren. Misschien komt dat wel een keer op een meeting

:

:

:
Daag
Corvette
Geplaatst: 21 mar 2007, 00:04
door GTRene
Ze zijn al met een nog brutere bezig Cor...code name Blue devil en er rijden al prototypes rond en de motoris ook al bekend zal meer dan 600pk geven

geloof zelf 650...brrr
Dus centjes nog ff in de zak houden en meteen voor het goud gaan :idea:
of 1 van de special editions als je niet wachten kan...worden er maar een paar van gemaakt, zie deze link voor de special edition;
http://newsletter.motorpresse.de/ams/l. ... _14151.hbs
GTRene
ze noemen hem straks waarschijnlijk Corvette SS hier wat meer info...
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43119
Geplaatst: 21 mar 2007, 10:15
door Downforce Hans
Gt rene,
Er is helemaal nog niet bekend wat voor een motor er gebruikt wordt.
Misschien niet eens de ls7 die nu gebruikt wordt.
Turbo of blower is allemaal nog gissen.
Grtz,Hanz06

Geplaatst: 21 mar 2007, 10:49
door mrbbs
Afschuwelijk lelijke auto's vind ik het die Amerikanen, maar schijnt dat die Z06 echt wel vooruit wil en ook op de baan wil blijven in tegenstelling tot de vorige generaties waar "handling" en "sportscar" niet met elkaar waren verbonden.
Geplaatst: 21 mar 2007, 11:55
door Francisco
Best grappig dat de meeste autokenners nog niet weten op welk plan de zo6 nu de vloer aanveegt met de gevestigde orde. Op circuits, op lange rechte stukken, maakt niets uit.
Voorlopig hebben porsche/ferrari/alle jappen gewoon geen (performance) antwoord op deze auto. (excl CGT/Enzo).
En dan zijn er nog lui die beweren dat een amerikaan niet goed de bocht door kan.
Als dit de laatste stuiptrek is van de US auto industrie is, dan is het minimaal een double KO.
Geplaatst: 21 mar 2007, 12:18
door Dennis Cavallino
Wil je niet alle autokenners over 1 kam scheren Cis!?

Geplaatst: 21 mar 2007, 13:06
door Michel P
Cor Dame schreef:
Het worden ongeveer 2 A4 tjes om dat allemaal uit te leggen.
Kom maar op Cor met die lap tekst. Lees er graag meer over. In alle testen met de gevestigde orde erg te spreken over het de geheim tip op extreme sportwagen gebied.
Michel
Geplaatst: 21 mar 2007, 14:41
door mrbbs
Francisco, ik weet best wel wat de nieuwe generatie vette kan hoor.. en al helemaal zo'n Lingenfelter die echt waanzinnig snel is..
Geplaatst: 21 mar 2007, 14:45
door kris
Francisco schreef:Als dit de laatste stuiptrek is van de US auto industrie is, dan is het minimaal een double KO.
allemaal goed en wel
als ze dit nu nog is in een fiscaal aantrekkelijk kleedje kunnen steken (Z06: 3400euro wegenbelasting per jaar!!

)
m.a.w.: 7 liter is misschien toch een beetje te veel van het goede?
Geplaatst: 21 mar 2007, 15:19
door mrbbs
Kris: kostprijs is natuurlijk ook een stuk lager van deze wagen voor gelijkbaar ander materiaal (met zelfde vermogen)...
Geplaatst: 21 mar 2007, 15:42
door kris
klopt,
kostprijs is lager, maar rijd er is 5 jaar mee?
5*3200 jaarlijks...
tgo 5*1200 voor een 997 bv...
serieus verschil
om nog maar te zwijgen van de herverkoopmogelijkheden

Geplaatst: 21 mar 2007, 17:55
door Downforce Hans
kris schreef:Francisco schreef:Als dit de laatste stuiptrek is van de US auto industrie is, dan is het minimaal een double KO.
allemaal goed en wel
als ze dit nu nog is in een fiscaal aantrekkelijk kleedje kunnen steken (Z06: 3400euro wegenbelasting per jaar!!

)
m.a.w.: 7 liter is misschien toch een beetje te veel van het goede?
Kris,
Ik weet niet waar jij het over hebt maar ik betaal 50 eur per maand.
7 liter een beetje veel,maar als ik 100 rijd(doe ik niet vaak)dan verbruikt hij 5 liter op 100 km.
Bij 200 en 2500 toeren in zes 13 a 14 liter op 100 km (en dat voor een 7 liter)
Grtz,Hanz06
