BMW E30 Project B28cs: RDW gekeurd
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Rijden met een auto zonder apk is (bij mijn weten) geen groter risico dan het stil hebben staan van een auto zonder apk. Het datasysteem genereert namelijk automatisch een boete.
Voor de zekerheid kun je het kenteken schorsen
Voor de zekerheid kun je het kenteken schorsen
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Niet helemaal waar, automatische boete krijg je pas na 2 maanden van vervallen van de Apk, maar als je rijd loop je het risico als je word aangehouden of ergens geflitst etc word de boete erbij te krijgen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Er is wel iets meer kans, als politie achter je rijdt en ze scannen je kenteken krijgen ze ook melding en met beetje pech jij dus een boete.
Maar ook idd ook automatisch komen er boetes bij verlopen apk icm niet geschorst. Dus je kan ook een boete op die manier oplopen zonder te rijden
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Pff het zit je allemaal niet echt mee. Leuke opstart problemen...
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Als je een scope hebt of kunt lenen valt het signaal van de krukas sensor uit te lezen.
Het stil vallen bij intrappen koppeling is nog steeds vreemd… is de stationair klep wel gangbaar en op de juiste manier aangesloten aan de luchtinlaat?
Het stil vallen bij intrappen koppeling is nog steeds vreemd… is de stationair klep wel gangbaar en op de juiste manier aangesloten aan de luchtinlaat?
- yorick
- Berichten: 968
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Het wordt pas echt vervelend als er een ongeluk plaats vind. Dan heeft de verzekering iets om mee te schermen. Een verzekeraar wil heel graag verzekeren, maar even graag niet uitbetalen bij schade.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Boete voor apk ga ik niet krijgen, heb de auto ergens q2 van dit jaar geschorst. Maar ben dit gewoon helemaal vergeten.
En wat yorick zegt, je wilt gewoon niet het risico nemen. Even blokkie om voor wat te testen prima,maar niet een ritje van 40km enkeltje.
Maar goed, ben er mee weg gekomen.
Van de week ea al voorbereid,dus vanmorgen met goed zin de schuur in om na een half uur al weer klaar te zijn.
Met mijn domme hasses een nokkenas sensor besteld ipv krukas sensor. Tja dat gaat niet werken nie.
Omdat ik nu toch moet wachten ook maar een stationair stappen motor bij besteld, dan nu maar ook die nieuw. De huidige is zeker goed aangesloten, duiding zit op het onderdeel zelf hoe de luchtstroom moet lopen.
Van de week weer verder
En wat yorick zegt, je wilt gewoon niet het risico nemen. Even blokkie om voor wat te testen prima,maar niet een ritje van 40km enkeltje.
Maar goed, ben er mee weg gekomen.
Van de week ea al voorbereid,dus vanmorgen met goed zin de schuur in om na een half uur al weer klaar te zijn.
Met mijn domme hasses een nokkenas sensor besteld ipv krukas sensor. Tja dat gaat niet werken nie.
Omdat ik nu toch moet wachten ook maar een stationair stappen motor bij besteld, dan nu maar ook die nieuw. De huidige is zeker goed aangesloten, duiding zit op het onderdeel zelf hoe de luchtstroom moet lopen.
Van de week weer verder
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Ondertussen al wel weer verder, binnenkort weer een grotere update.
Voor nu fingers crossed, morgen naar de RDW met de auto voor her keuring en apk
Voor nu fingers crossed, morgen naar de RDW met de auto voor her keuring en apk
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Succes morgen! Je moet een beetje mazzel hebben met de keurmeester maar over algemeen is dat herkeuren prima te doen!
Bij mij zaten ze eerder nog te zeiken over de koplamp afstelling en een rafeltje aan 1 van de gordels (apk punten) dan dat ze iets hadden over de feitelijke ombouw
Bij mij zaten ze eerder nog te zeiken over de koplamp afstelling en een rafeltje aan 1 van de gordels (apk punten) dan dat ze iets hadden over de feitelijke ombouw
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Succes, komt vast goed. Toen ik er 2 jaar terug was stelde de motorwijziging zo goed als niets voor. Hij had zo slecht gekeken dat hij niet eens gezien had dat de auto handgeschakeld geworden was, waardoor ik nu nog ‘automaat’ op het kentekenbewijs heb staan.
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Hand of automaat kijken ze tijdens een keuring niet meer naar bij de RDW. Heb dit zelf aan de hand gehad met een hand>automaat/3>4cilinder ombouw. Het aantal cilinders was belangrijk, de hand>automaatombouw niet.Marc Sierra schreef: ↑05 mar 2023, 20:46 Succes, komt vast goed. Toen ik er 2 jaar terug was stelde de motorwijziging zo goed als niets voor. Hij had zo slecht gekeken dat hij niet eens gezien had dat de auto handgeschakeld geworden was, waardoor ik nu nog ‘automaat’ op het kentekenbewijs heb staan.
Jos.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
Ik weet dat ze er niet naar hoeven kijken. Maar de typebenaming was eerst ‘Sierra 2.0i autm. U9’ en daarna ‘Sierra autm. U9’. Dus ik had wel verwacht dat hij het ‘autm.’ ook weg zou halen. Daarom had ik het idee dat hij niet eens gezien heeft dat het geen automaat meer was.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E30 Project B28cs: 2stapjes n voren 1 terug
En hoe is de keuring verlopen?
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
BMW E30 Project B28cs: ombouw is gekeurd
Even een update over de afgelopen maand.
Zoals gezegd moest er een dus een nieuwe krukassensor op.
Daarvoor was het gewoon handiger om de de radiator er uit te halen, zodat ik er beter bij zou kunnen.
Uiteraard moest weer eens voor de tigste keer de luchtinlaat er af. Daarom dus ook de stappen motor vervangen in de hoop
dat het soms onregelmatig lopen zou verhelpen.
Allemaal vrij eenvoudig sleutelwerk, alleen best tijdrovend.
Het frustrerende moest nog komen, zie ook het andere topic hier, het ontluchten van het blok.
Veel sessies gedaan om ea goed te krijgen, wilde maar niet lukken. Had ik de kachel warm
en de thermostaat open. Bij een nieuwe sessie de volgende dag, was het weer een koude kachel en wilde
de thermostaat pas open na de tweede cyclus
leek ook kvs te verliezen maar snapte niet waar.
Nog even een schrikbeeld: koppakking? nu starten een waterslag.
Tja als je dat in je hoofd heb dan durf je niet meer, dus bougies er uit en kijken dat er geen kvs in staat.
Alle 6 droog. Gelukkig.
Uiteindelijk kwam ik er achter, toen ik een deel van de grill verwijdert had om de radiator beter te zien.
Wat blijkt, zodra ik de druk van het systeem haalde via de ontluchtingsnippel begon de radiator ergens uit het zicht begint te lekken.
Zucht.
Zodra de nippel dicht gaat en systeem druk opbouwt, niets aan het handje.
Dus niveau weer aangevuld en gassen maar. Helaas maar kleine verbeteringen te merken, maar ook met een thermostaat die open is en rijdend loopt de temperatuur op. Schiet mij maar lek.
Ook zo iets aparts, rijdend loopt de temperatuur op naar 100 graden.
Stoppen, vul dop voorzichtig open draaien, wat lucht die ontsnapt. Direct auto weer starten en rijden, zakt de temperatuur snel naar 92-93 graden om daarna weer op te lopen.
Ik heb er een elektrische fan op zitten met thermo schakeling. Deed het eerst wel, maar schakelde nu ook niet meer. De thermokoppeling wordt niet warm genoeg, of te wel te weinig flow in de radiator denk ik. Conclusie die moet vervangen worden.
Maar ondertussen had ik de afspraak voor rdw al gemaakt en naderde. Hoopte het wel goed genoeg te krijgen voor de keuring.
Zondag ivm kvs nog een langere proefrit over landwegen gemaakt. Begon een beetje te regenen. Maar nog problemo, zitten nieuwe ruitenwisserbladen op. Werkt perfect 5-10 slagen, waarna de rechter eigenwijs in ruststand blijft.
Iets van de laatste tijd is een tik in de motor, niet meer de eerdere injector. Nu wel echt uit het blok.
Bijzondere is dat het volume wisselend is en bij een warme motor verdwijnt. Olie dun genoeg om overal te komen? Maar ik rijd geen dikke olie...
Maar als ie warm is al iets meer doorgetrokken en voor het eerste begin ik de E30 te begrijpen. Dit rijdt leuk
maar goed de keuring
Maandag met 2 tussenstops voor afkoeling richting de RDW.
Ik had een tijdlijn in foto's meengenomen tbv de herkomst van het blok. Demontage van het blok, beide autos in de garage en het inbouwen. Als back up had ik nog een filmpje op de mobiel.
Ik heb natuurlijk geen factuur meer van de auto die ik 12 jaar geleden gekocht heb.
Dit werd geaccepteerd.
Had 2 keurmeesters en 1tje had er wel wat verstand van. Die zij de 2.8 uit een E36 wel.
Wat was het origineel? een 320i.
Ah die had 150pk
Nee, 120 maar dit is in mijn voordeel, dus: JA.
En dit is nu 192pk, mmmm dat moeten we dan even uitzoeken. Dit zit op de grens. Dus kan dat je naar Lelystad moet.
Is maximaal met 170pk geleverd toch?
Ja, auto heeft ook remschijven achter, dus ben er vanuit gegaan dat ik technisch van 170 naar 192 gaat.
Getuned?
Nee
We zullen gaan zien.
Daarna doen we ook een APK
Correct
Daarna een uurtje wachten.
Ik heb goed en ik heb slecht nieuws.
U hoeft niet naar Lelystad de ombouw is in orde.
Jihaa!!
We hebben alleen een paar punten gevonden voor de APK.
Ah jammer, maar dat is makkelijker op te lossen en dat kan ik dan bij de dorpsgarage laten afmelden.
Eeuh nee, u moet weer hier terugkomen.
Kak
Gevonden punten:
Ansich geen schokkende punten, had ze niet allemaal scherp. Zeker die van de verlichting niet, omdat die normaal een foutmelding geeft op het control panel. RV is al eerder kapot gegaan, zit daar ergens niet lekker met massa.
Maar zorgelijk is de CO meting.
De norm is voor een auto van voor 1.10.1986 en een 90% gereviseerd blok uit 1996 kan er niet aan voldoen.
Bijzonder. Moet er in duiken, maar ik lees online dat het te maken heeft onvolledige verbranding.
Mmmmm verklaart de zwarte bougies.
Tips hoe ik dit kan trouble shooten?
Op de terugweg, raampje half open en half doortrekken en de 6 in lijn door de rvs uitlaat lijn. Heerlijk
Dikke glimlach, want de ombouw is goedgekeurd door de RDW en de keurmeester vond het een net uitgevoerde ombouw.
Nieuwe radiator en fan zijn onderweg. Dus het weekend maar weer verder werk van maken.
Zoals gezegd moest er een dus een nieuwe krukassensor op.
Daarvoor was het gewoon handiger om de de radiator er uit te halen, zodat ik er beter bij zou kunnen.
Uiteraard moest weer eens voor de tigste keer de luchtinlaat er af. Daarom dus ook de stappen motor vervangen in de hoop
dat het soms onregelmatig lopen zou verhelpen.
Allemaal vrij eenvoudig sleutelwerk, alleen best tijdrovend.
Het frustrerende moest nog komen, zie ook het andere topic hier, het ontluchten van het blok.
Veel sessies gedaan om ea goed te krijgen, wilde maar niet lukken. Had ik de kachel warm
en de thermostaat open. Bij een nieuwe sessie de volgende dag, was het weer een koude kachel en wilde
de thermostaat pas open na de tweede cyclus
leek ook kvs te verliezen maar snapte niet waar.
Nog even een schrikbeeld: koppakking? nu starten een waterslag.
Tja als je dat in je hoofd heb dan durf je niet meer, dus bougies er uit en kijken dat er geen kvs in staat.
Alle 6 droog. Gelukkig.
Uiteindelijk kwam ik er achter, toen ik een deel van de grill verwijdert had om de radiator beter te zien.
Wat blijkt, zodra ik de druk van het systeem haalde via de ontluchtingsnippel begon de radiator ergens uit het zicht begint te lekken.
Zucht.
Zodra de nippel dicht gaat en systeem druk opbouwt, niets aan het handje.
Dus niveau weer aangevuld en gassen maar. Helaas maar kleine verbeteringen te merken, maar ook met een thermostaat die open is en rijdend loopt de temperatuur op. Schiet mij maar lek.
Ook zo iets aparts, rijdend loopt de temperatuur op naar 100 graden.
Stoppen, vul dop voorzichtig open draaien, wat lucht die ontsnapt. Direct auto weer starten en rijden, zakt de temperatuur snel naar 92-93 graden om daarna weer op te lopen.
Ik heb er een elektrische fan op zitten met thermo schakeling. Deed het eerst wel, maar schakelde nu ook niet meer. De thermokoppeling wordt niet warm genoeg, of te wel te weinig flow in de radiator denk ik. Conclusie die moet vervangen worden.
Maar ondertussen had ik de afspraak voor rdw al gemaakt en naderde. Hoopte het wel goed genoeg te krijgen voor de keuring.
Zondag ivm kvs nog een langere proefrit over landwegen gemaakt. Begon een beetje te regenen. Maar nog problemo, zitten nieuwe ruitenwisserbladen op. Werkt perfect 5-10 slagen, waarna de rechter eigenwijs in ruststand blijft.
Iets van de laatste tijd is een tik in de motor, niet meer de eerdere injector. Nu wel echt uit het blok.
Bijzondere is dat het volume wisselend is en bij een warme motor verdwijnt. Olie dun genoeg om overal te komen? Maar ik rijd geen dikke olie...
Maar als ie warm is al iets meer doorgetrokken en voor het eerste begin ik de E30 te begrijpen. Dit rijdt leuk
maar goed de keuring
Maandag met 2 tussenstops voor afkoeling richting de RDW.
Ik had een tijdlijn in foto's meengenomen tbv de herkomst van het blok. Demontage van het blok, beide autos in de garage en het inbouwen. Als back up had ik nog een filmpje op de mobiel.
Ik heb natuurlijk geen factuur meer van de auto die ik 12 jaar geleden gekocht heb.
Dit werd geaccepteerd.
Had 2 keurmeesters en 1tje had er wel wat verstand van. Die zij de 2.8 uit een E36 wel.
Wat was het origineel? een 320i.
Ah die had 150pk
Nee, 120 maar dit is in mijn voordeel, dus: JA.
En dit is nu 192pk, mmmm dat moeten we dan even uitzoeken. Dit zit op de grens. Dus kan dat je naar Lelystad moet.
Is maximaal met 170pk geleverd toch?
Ja, auto heeft ook remschijven achter, dus ben er vanuit gegaan dat ik technisch van 170 naar 192 gaat.
Getuned?
Nee
We zullen gaan zien.
Daarna doen we ook een APK
Correct
Daarna een uurtje wachten.
Ik heb goed en ik heb slecht nieuws.
U hoeft niet naar Lelystad de ombouw is in orde.
Jihaa!!
We hebben alleen een paar punten gevonden voor de APK.
Ah jammer, maar dat is makkelijker op te lossen en dat kan ik dan bij de dorpsgarage laten afmelden.
Eeuh nee, u moet weer hier terugkomen.
Kak
Gevonden punten:
Ansich geen schokkende punten, had ze niet allemaal scherp. Zeker die van de verlichting niet, omdat die normaal een foutmelding geeft op het control panel. RV is al eerder kapot gegaan, zit daar ergens niet lekker met massa.
Maar zorgelijk is de CO meting.
De norm is voor een auto van voor 1.10.1986 en een 90% gereviseerd blok uit 1996 kan er niet aan voldoen.
Bijzonder. Moet er in duiken, maar ik lees online dat het te maken heeft onvolledige verbranding.
Mmmmm verklaart de zwarte bougies.
Tips hoe ik dit kan trouble shooten?
Op de terugweg, raampje half open en half doortrekken en de 6 in lijn door de rvs uitlaat lijn. Heerlijk
Dikke glimlach, want de ombouw is goedgekeurd door de RDW en de keurmeester vond het een net uitgevoerde ombouw.
Nieuwe radiator en fan zijn onderweg. Dus het weekend maar weer verder werk van maken.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Je had nog kunnen opgaan voor de e30 m3 die met ~200pk’s geleverd was, om het vermogen te verantwoorden.
Wbt je co, het benzine lucht mengsel is veels te rijk. Heb je wel de originele ecu map gebruikt? Is er iets veranderd aan je injectoren? Nergens een vacuum lek? De originele lambda sensor gebruikt?
Wbt je co, het benzine lucht mengsel is veels te rijk. Heb je wel de originele ecu map gebruikt? Is er iets veranderd aan je injectoren? Nergens een vacuum lek? De originele lambda sensor gebruikt?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Jammer van de apk maar gefeliciteerd met de ombouw op kenteken!! das toch het belangrijkste
En idd CO klinkt als veel te rijk mengsel
En idd CO klinkt als veel te rijk mengsel
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Mooi dat het meeste nu lukt. Maar boor eens een 4mm gaatje in de thermstaat, dan heb je altijd aan beide kanten van de thermostaat koelmiddel aangezien het erop lijkt dat er iets van lucht bij de thermostaat zit.
Jos.
Jos.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Top dat de RDW keuring gelukt is. Verhaal betreft Lelystad / vermogen snap ik niet. Deze auto is voldoende oud en dan zou Lelystad sowieso niet aan de orde zijn. Of de regels moeten veranderd zijn? RDW keuring voor mijn e30 met V8 was ook alleen de technische keuring bij RDW station.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Dat dacht ik idd ook… maar wellicht dat intussen de regels strenger zijn geworden.RJK schreef: ↑07 mar 2023, 23:21 Top dat de RDW keuring gelukt is. Verhaal betreft Lelystad / vermogen snap ik niet. Deze auto is voldoende oud en dan zou Lelystad sowieso niet aan de orde zijn. Of de regels moeten veranderd zijn? RDW keuring voor mijn e30 met V8 was ook alleen de technische keuring bij RDW station.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Zat qua oorzaak `te denken aan de vonk, maar hij kan natuurlijk ook te veel benzine er in pompen.Crookie schreef: ↑07 mar 2023, 21:37 Je had nog kunnen opgaan voor de e30 m3 die met ~200pk’s geleverd was, om het vermogen te verantwoorden.
Wbt je co, het benzine lucht mengsel is veels te rijk. Heb je wel de originele ecu map gebruikt? Is er iets veranderd aan je injectoren? Nergens een vacuum lek? De originele lambda sensor gebruikt?
Injectoren zijn getest en goed bevonden en voorzien van nieuwe filters en rubbers
zit een ecu op met prefab instellingen voor M52 met M50 inlaat en M54 nokkenas.
Nieuwe lucht massa meter
bestaande lamda sensoren
Denk geen vacuum lek te hebben omdat de auto niet meer schommelt in toeren.
Een verschijnsel wat er mss wel mee te maken heeft, van begin af blijft de auto lang in de toeren hangen na gas los.
Is bekend gezien het zware vliegwiel van een M52, maar het is nu erger dan voorheen.
Net of dat het blok nog even wat langer benzine er in spuit, terwijl de gasklep al dicht is.
De std ECU heb ik nog, maar daar zit ews op, dus heb ik voor dit probleem niets aan.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Heb een themostaat in zitten waar al een soort gaatje in zat incl een palletje. Heb dat palletje weggeknipt zodat het gaat altijd open zou zijn. Maar dank voor het meedenken
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Mijn gedachte er bij is, je kunt beter aan de voorkant een negatieve scenario benoemen en daarna met positief nieuws komen dan het niet benoemen en na de keuring er de klant mee te confronteren. Beetje verwachtingsmanagement.Martijn_bmw schreef: ↑08 mar 2023, 06:32Dat dacht ik idd ook… maar wellicht dat intussen de regels strenger zijn geworden.RJK schreef: ↑07 mar 2023, 23:21 Top dat de RDW keuring gelukt is. Verhaal betreft Lelystad / vermogen snap ik niet. Deze auto is voldoende oud en dan zou Lelystad sowieso niet aan de orde zijn. Of de regels moeten veranderd zijn? RDW keuring voor mijn e30 met V8 was ook alleen de technische keuring bij RDW station.
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Gefeliciteerd met het RDW resultaat, altijd fijn als dat achter de rug is.
Kom anders met de originele ECU langs, haal ik de EWS er even voor je af.
Kom anders met de originele ECU langs, haal ik de EWS er even voor je af.
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
thx voor het aanbod, is de verkeerde versie dus krijg je de ews niet van af
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E30 Project B28cs: Ombouw is gekeurd
Ik zou toch even gaan zoeken in het air fuel ratio, en zoals Pim suggereert een originele (zonder ews) eens terugplaatsen. Desnoods bij een garage die co voor je kan meten. Weet je direct hoe dat loopt.
De bougies zijn te zwart voor normale ontbranding
De bougies zijn te zwart voor normale ontbranding
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust, Bokkepoot, Dimitri, Djessey, e30touring1990, Ferdi, jasverstoppen, JdBn en 100 gasten