World Economic Forum, Build Back Better

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door HSR » 24 nov 2022, 09:32

Robin schreef: 24 nov 2022, 07:35 Niet. Te. Geloven.

China is letterlijk de grootste politiestaat op de wereld.

M'n dochter zat er 2017 voor 6 maanden werkend in een 5 sterren hotel in Sjanghai als stagiaire met een paar handjes vol andere NL studenten.
Halsoverkop dat clubje binnen een 'paar dagen' het land 'uitgevlucht', want de papierwinkel/communicatie/paspoorten geneuzel via Deltion Zwolle(waar ze studeerde) vs tussenpersoon stage China en de hotels/management waar de stagiair(e)s werkten was niet 'op orde'.

En daar werkte 't zo dat ivm buitenlander zijn, je een groot probleem(celstraf etc) kan krijgen als de overheid fysiek langskomt om poolshoogte te nemen(politie dus) en de papieren niet op orde zijn . Dus wegwezen.
Fout lag bij onderlinge communicatie van die leidinggevenden, maar studenten waren de dupe. Wat een stress was dat.
Welke tussenpersoon was dat? Er werd aan de lopende band aangekloot, ook door Nederlandse ''bedrijfjes'', daar met visums voor stages omdat de overheid een stage niet als hoedanig herkende. De visumaanvragers kregen die tekst en uitleg natuurlijk niet maar werkten bijna uitsluitend op een toeristen- of studievisum. Kan je het land zelf niet echt de schuld van geven. 2016-2017 was wel de periode dat Shanghai actief beleid voerde om dat gekloot een halt toe te roepen. Dat werd overigens in 2018 nog veel heftiger.

Ik heb in die periode zo vaak de lokale politie aan de deur gehad. Dan zat er weer een bejaarde te klikken over die buutnlander die een studio huurde in hun compound. Wat dat betreft net Nederlanders. Over de 4 jaar dat ik daar woonde kan ik wel een boek schrijven lol.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Robin » 24 nov 2022, 09:50

@HSR dat weet ik niet meer wie dat waren, maar kortom studievisum en als dat niet goed geregeld is....er werd daar wel gesuggereerd om liever 'vandaag dan morgen' te vertrekken, want 'de politie heeft hier 'n streng beleid' aldus één der China pipo's daar. Dus alom stress en beetje paniek bij die jongelui natuurlijk.

Dus jij hebt daar 4 jaar gewoond, interessant, maar blijft onverlet dat als in NL/EU documenten niet in orde zijn, je JUIST vandáár een platte TV, een woning en een mooie fiets krijgt. Daar krijg je wat anders om je oren.....

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 25 nov 2022, 14:51

Afbeelding

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door martll » 27 nov 2022, 10:02

Máxima zal het wel even regelen. 😑👎

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 05 jan 2023, 10:56

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Martijn_bmw » 05 jan 2023, 11:36

:blackeye: telefoon en laptop delen :lol:

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Elise » 05 jan 2023, 11:38

Zou Klaus Schwab zijn vrouw ook delen?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Martijn_bmw » 05 jan 2023, 11:40

Elise schreef: 05 jan 2023, 11:38 Zou Klaus Schwab zijn vrouw ook delen?
:tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Philipoo » 05 jan 2023, 13:20

Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 11:36 :blackeye: telefoon en laptop delen :lol:
Je leest het niet goed, het gaat om één laptop/telefoon zowel zakelijk als privé gebruiken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Martijn_bmw » 05 jan 2023, 13:47

Philipoo schreef: 05 jan 2023, 13:20
Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 11:36 :blackeye: telefoon en laptop delen :lol:
Je leest het niet goed, het gaat om één laptop/telefoon zowel zakelijk als privé gebruiken
Tja ook dat heeft vaak een reden, werkgevers/bedrijven willen niet dat jou "privé rommel" per ongeluk schade kan aanrichten aan de zakelijke netwerken. Bij ons is ook alles 100% dicht getimmerd en kan je helemaal niks privé met je zakelijke telefoon/laptop. (en dus heb ik idd 2 telefoons)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Martijn M » 05 jan 2023, 14:07

Ik wil ook niet in m'n privé tijd lastig gevallen worden door collega's :tooth:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Philipoo » 05 jan 2023, 14:12

Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 13:47
Philipoo schreef: 05 jan 2023, 13:20
Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 11:36 :blackeye: telefoon en laptop delen :lol:
Je leest het niet goed, het gaat om één laptop/telefoon zowel zakelijk als privé gebruiken
Tja ook dat heeft vaak een reden, werkgevers/bedrijven willen niet dat jou "privé rommel" per ongeluk schade kan aanrichten aan de zakelijke netwerken. Bij ons is ook alles 100% dicht getimmerd en kan je helemaal niks privé met je zakelijke telefoon/laptop. (en dus heb ik idd 2 telefoons)
Ik gebruik expres maar één telefoon, helemaal geen zin om met 2 telefoons te moeten zeulen. ICT van werk doet het "beheer" van mijn telefoon, wat betekent dat ze af en toe wat apps updaten en verder kan ik alles doen en laten wat ik wil gelukkig.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 05 jan 2023, 14:23

Ooit een tijdje twee telefoons gehad maar dat vind ik helemaal niks. Prive telefoon en daar heb ik ook mail/agenda/slack etc. van werk op.
Computer hier heeft wel beperkingen wat ik al kut vind. Gekut met ouderwetse systeembeheerders.
Bij m'n vorige werkgever was ik gewoon administrator op m'n eigen computer, zoveel fijner.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Martijn_bmw » 05 jan 2023, 14:45

In basis vind ik het ook niks maar wij moeten het doen met een iPhone SE én er zit een app verplicht op waardoor je in de auto niks er mee kan behalve bellen. (elke internet verbinding wordt afgeknepen en dus ook geen FM, Maps, Spotify etc kunnen gebruiken tijdens rijden, zelfs de telefoon unlocken lukt niet...) Is voor mij al voldoende om deze niet privé te gebruiken ;)

En andersom kunnen mail, agenda, authenticatie apps etc. van werk weer niet op de privé telefoon werkzaam worden geïnstalleerd :bag:

Dus ja k* met 2 telefoons maar in mijn geval geen andere keuze. (En ik neem aan dat bij grote bedrijven dit vaker zo zal zijn)

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Philipoo » 05 jan 2023, 14:52

Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 14:45 In basis vind ik het ook niks maar wij moeten het doen met een iPhone SE én er zit een app verplicht op waardoor je in de auto niks er mee kan behalve bellen. (elke internet verbinding wordt afgeknepen en dus ook geen FM, Maps, Spotify etc kunnen gebruiken tijdens rijden, zelfs de telefoon unlocken lukt niet...) Is voor mij al voldoende om deze niet privé te gebruiken ;)

En andersom kunnen mail, agenda, authenticatie apps etc. van werk weer niet op de privé telefoon werkzaam worden geïnstalleerd :bag:

Dus ja k* met 2 telefoons maar in mijn geval geen andere keuze. (En ik neem aan dat bij grote bedrijven dit vaker zo zal zijn)
Oh, verschrikkelijk, wat een gezeik zeg! Ik gebruik werklaptop privé gewoon voor standaard bullshit (zoals dit typen), als het complexer wordt pak ik wel m'n eigen laptop erbij. Werktelefoon is ook gewoon privé en gebruik ik voor alles!

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Elise » 05 jan 2023, 16:42

Philipoo schreef: 05 jan 2023, 14:52 Werktelefoon is ook gewoon privé en gebruik ik voor alles!
Zo zijn er ook die hun zakelijke email gebruiken voor privé..... handig als je van baan wisselt.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Joop » 05 jan 2023, 16:59

Er is toch helemaal niets mis met ‘bring your own device’ achtige concepten??? Er zijn inmiddels prima ict oplossingen om dubbelgebruik te bewerkstelligen, die ook nog veilig in een werk omgeving te gebruiken zijn (en andersom waarin je prive niets met werk van doen hebt). Over zo’n oplossing is best wel iets te zeggen, om een stuk overconsumptie tegen te gaan.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 05 jan 2023, 17:01

Mee eens.
In het stuk gaat het ook over je auto. Valt ook iets voor te zeggen maar ik denk dat er velen er hier niet op zitten te wachten.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8890
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Joop » 05 jan 2023, 17:09

Vanuit mileuoverwegingen snap ik die prima…
…alleen heb het zelf wel eens uitgeprobeerd toen ik de Z4 nog had en af en toe een praktischere auto nodig had (en ook om het concept eens uit te proberen). Het is goedkoper dan regulier huren, maar als je er regelmatig (en langer per dag) gebruik van maakt dan loont het al heel snel om zelf een vergelijkbare auto voor de deur te zetten. De auto die ik toen had gepakt (een C3), was na 3 dagen meenemen al bijna net zo duur als eenzelfde C3 in de Private Lease om maar eens wat te noemen. Dan is het al snel niet meer aantrekkelijk als je er meer mee wilt dan even een ritje op en neer voor de grote boodschappen.

Voor mij persoonlijk is het in ieder geval veel te onhandig als zo’n auto ook weer op dezelfde plek terug gezet moet worden en ook wisselende afspraken buiten de deur heb, naast de kleine naar de opvang e.d. …
Is vooral waanzinnig veel geregel waar ik (en denk het gros met mij) niet op zitten te wachten.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Fabian » 05 jan 2023, 17:33

Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 14:45 In basis vind ik het ook niks maar wij moeten het doen met een iPhone SE én er zit een app verplicht op waardoor je in de auto niks er mee kan behalve bellen. (elke internet verbinding wordt afgeknepen en dus ook geen FM, Maps, Spotify etc kunnen gebruiken tijdens rijden, zelfs de telefoon unlocken lukt niet...) Is voor mij al voldoende om deze niet privé te gebruiken ;)

En andersom kunnen mail, agenda, authenticatie apps etc. van werk weer niet op de privé telefoon werkzaam worden geïnstalleerd :bag:

Dus ja k* met 2 telefoons maar in mijn geval geen andere keuze. (En ik neem aan dat bij grote bedrijven dit vaker zo zal zijn)
Inderdaad, bij deze Duitse fabrikant ook :)

Al kun je wel gewoon tijdens rijden gebruik maken van eea. Maar telefoon is helemaal afgegrendeld, en niets kan op je privetel.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Elise » 05 jan 2023, 17:38

Joop schreef: 05 jan 2023, 16:59 Er is toch helemaal niets mis met ‘bring your own device’ achtige concepten??? Er zijn inmiddels prima ict oplossingen om dubbelgebruik te bewerkstelligen, die ook nog veilig in een werk omgeving te gebruiken zijn (en andersom waarin je prive niets met werk van doen hebt). Over zo’n oplossing is best wel iets te zeggen, om een stuk overconsumptie tegen te gaan.
Waarbij je dan een vergoeding van je baas krijgt voor jouw privé device.....waar vervolgens de belastingdienst weer paal en perk aan gaat stellen want inkomen bla bla..... ik zie het niet gebeuren.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Martijn_bmw » 05 jan 2023, 17:56

Fabian schreef: 05 jan 2023, 17:33
Martijn_bmw schreef: 05 jan 2023, 14:45 In basis vind ik het ook niks maar wij moeten het doen met een iPhone SE én er zit een app verplicht op waardoor je in de auto niks er mee kan behalve bellen. (elke internet verbinding wordt afgeknepen en dus ook geen FM, Maps, Spotify etc kunnen gebruiken tijdens rijden, zelfs de telefoon unlocken lukt niet...) Is voor mij al voldoende om deze niet privé te gebruiken ;)

En andersom kunnen mail, agenda, authenticatie apps etc. van werk weer niet op de privé telefoon werkzaam worden geïnstalleerd :bag:

Dus ja k* met 2 telefoons maar in mijn geval geen andere keuze. (En ik neem aan dat bij grote bedrijven dit vaker zo zal zijn)
Inderdaad, bij deze Duitse fabrikant ook :)

Al kun je wel gewoon tijdens rijden gebruik maken van eea. Maar telefoon is helemaal afgegrendeld, en niets kan op je privetel.
Zal wel aan de Duitse Gründlichkeit rondom veiligheid en policy’s liggen. :tooth:

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Tom » 14 jan 2023, 12:21

Vorige week kwam ineens overal in het nieuws dat koken op gas slecht was:

Afbeelding

Niet alleen hier, maar ook in Amerika en Canada werd dat bericht op dezelfde dag gepubliceerd.
Ik heb er verder geen mening over. Geloof best dat het slecht is, dus in principe een prima artikel/onderzoek. Tot je weer ziet waar het vandaan komt en hoeveel invloed het WEF kennelijk heeft op media en politiek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door smiley » 14 jan 2023, 12:45

Maandag t/m Vrijdag zit het praatgroepje van 2500 man, bewaakt door 5.000 Zwitserse soldaten weer bij elkaar.
Ik hoor het wel weer hoe we de wereld gaan redden, wat ik daarvoor moet gaan laten en hoeveel het gaat kosten.
Laatst gewijzigd door smiley op 14 jan 2023, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: World Economic Forum, Build Back Better

Bericht door Robin » 14 jan 2023, 13:09

In die verhalen die Tom(viel mij inderdaad ook al op gas koken is slecht etc) hierboven plaatste:
The gas burned in these buildings is a major contributor to climate change...
Niks is bewezen. Wat een narcistisch megalomane idioterie. En we kunnen hier niks tegen beginnen. Dat is nog het meest frustrerend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], sitechris en 410 gasten