Nissan Qashqai de 3e

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Nissan Qashqai de 3e

Bericht door JP » 18 feb 2021, 19:13

Tot mijn verbazing is er nog helemaal geen topic over de nieuwe Nissan Qashqai.
Ik was benieuwd wat 'men' ervan vindt, maar vooralsnog kennelijk niet zo heel veel.

Hoe dan ook is vannacht de nieuwe uitgebracht. Wat wil je nog meer in 2021 ?



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nee, er komt geen geheel elektrische Qashqai. Voor een elektrische SUV in deze klasse zul je bij Nissan moeten uitwijken naar de Ariya. Toch is er sprake van elektrificatie. Sterker nog, de SUV komt alleen met geëlektrificeerde aandrijflijnen op de markt. De absolute parel daarvan is de e-Power-aandrijflijn. De Qashqai e-Power is in alle gevallen elektrisch aangedreven, maar is dus géén EV. De Qashqai e-Power heeft namelijk een benzinemotor aan boord die een klein 2 kWh accupakket van energie voorziet zodra de op de vooras geplaatste 190 pk en 330 Nm sterke elektromotor om stroom vraagt. Op enkel elektrokracht kom je er logischerwijs niet ver mee. De elektrische actieradius zonder bijval van de benzinemotor bedraagt slechts 1 tot 2 kilometer. De altijd voorwielaangedreven Qashqai e-Power verbruikt volgens Nissan gemiddeld 5,3 l/100 km, niet verkeerd.

De genoemde 1.5 is overigens niet zomaar een blokje uit de Renault-Nissan-kast. Het betreft een splinternieuwe 157 pk krachtige 1.5 turbomotor
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... i-onthuld/

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nissan Qashqai de 3e

Bericht door Arthur » 18 feb 2021, 19:20

Al besteld, JP? Dan wordt het de 2e?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nissan Qashqai de 3e

Bericht door JP » 18 feb 2021, 22:27

Waar Nissan met de nieuwe Juke een gedurfde richting in zijn geslagen en ze met de nieuwe QQ dezelfde weg zijn ingeslagen, onttrekt het merk zich gelukkig meer van het ouwe-lullen-publiek. De nieuwe materialen lijken ook niet onder te doen voor Duitse merken. Jammer alleen dat alles onder de deurklinken (rondom zeg maar) hetzelfde als op de vorige QQ lijkt. daarbij ook niet vergeten dat niet alleen PON een kudt-importeur is bij garantiegevallen, dat kan Nissan Nederland ook (en nog meer merken)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nissan Qashqai de 3e

Bericht door Eeuwe » 19 feb 2021, 07:18

Oprecht geen raar ding om te zien. Iets gewaagder als zijn voorganger, maar imo goed gelukt.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nissan Qashqai de 3e

Bericht door Martijn_bmw » 22 feb 2021, 20:47

Dat van die importeur zou ik me niet door laten weerhouden JP.
Als je je geld komt brengen hangen ze de slingers uit, kom je geld halen (garantie, coulance en inruil) gaan ineens alle sluizen dicht... dat werkt bij alle importeurs zo :bag:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nissan Qashqai de 3e

Bericht door Gijzert » 23 feb 2021, 03:10

Martijn_bmw schreef: 22 feb 2021, 20:47 Dat van die importeur zou ik me niet door laten weerhouden JP.
Als je je geld komt brengen hangen ze de slingers uit, kom je geld halen (garantie, coulance en inruil) gaan ineens alle sluizen dicht... dat werkt bij alle importeurs zo :bag:
Inruil is idd wel een dingetje.
Juke van mijn ouders kregen ze na 3 jaar en 15k km ongeveer de oudijzerprijs voor terug.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GRzep, Joost H., jvb, Kadett, Knot, Kocheler, Peter-Paul en 47 gasten