BMW M140i (meer upgrades), Ducati Monster 1200S
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Leuke fiets
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Mooi ding! Ducati maakt erg mooie machines.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Even een iets langer verhaaltje mbt de 959. 29 januari hadden we een verjaardag in Oss, hadden wat tijd over van te voren, dus wat doe je dan als motor liefhebbers, je gaat even bij Ducati Zaltbommel langs. Madelaine was/is helemaal gek van de nieuwe Ducati V2. Maar ik had er überhaupt nog nooit 1 in het echt gezien, laat staan erop gereden. Eenmaal bij Ducati aangekomen stond er een hele rij V2’jes binnen. Allemaal verkocht. Nu ben ik sowieso niet zo van het nieuw kopen. Maar de V2 als model sprak me wel aan. Dus geïnformeerd of ze toevallig nog jong gebruikten binnen zouden krijgen. Heel toevallig kregen ze binnen een paar weken een jong gebruikte V2 uit Duitsland binnen. Zodra die binnen was zouden ze bellen. We werden een aantal weken later inderdaad gebeld, dus direct de zaterdag erop die kant op voor een proefritje.
Verkoper heeft even snel wat dingen uitgelegd en zei dat ik het beste in sport modus kon beginnen. Dat beginnen heb ik erg letterlijk genomen, na de eerste rotonde gestopt en de V2 in racemodus gezet. De V2 stuurt erg goed en makkelijk, het blok is soepel, de hulpjes houden je in de gaten. Volgas in 1 en 2 resulteerde in een V2 op 1 wiel die zelf z’n hellingshoek vasthield.
Niet helemaal wat ik zoek in een Ducati. Ik zoek een rauw randje, een randje waardoor je respect hebt voor de motor en een beetje het gevoel alsof je ieder moment vermoord kan worden door dat ding. Een V2 ging ‘m dus niet worden. (In ieder geval niet voor ons samen)
Een week later zagen we een normale witte 959 in A’dam staan. Dus op een donderdagavond maar even die kant op. Het was een prachtig exemplaar, met de juiste opties. Al snel stond deze klaar voor een proefrit. Het geluid en de beleving op de 959 is totaal anders dan op de V2. Deze heeft nog net het rauwe randje waar ik naar opzoek was. Beetje gepraat over inruilprijzen en bijbetaling. Ze moesten nog wat geschiedenis van de motor achterhalen, dus afgesproken na het weekend weer contact te hebben.
De inruilprijs was prima. Maar in de huidige markt kan je er als particulier snel wat meer voor krijgen. Zaterdags foto’s gemaakt en advertentie, zondag was de eerste kijker die 1k meer bood dan de inruilprijs, snel verdient!
Maar de twijfel sloeg een beetje toe. Weer een witte met rode velgen, qua looks niet echt te onderscheiden van de 899 voor de niet kenners. Misschien toch wat extra bijbetalen voor een 959 Corse, blijft waarschijnlijk ook waardevaster en direct mooie Öhlins vering/demping en een fantastische kleurensamenstelling.
Alleen, er stonden geen 959 Corse’s te koop. Maar Madelaine kende iemand die er 1 heeft en heeft heel brutaal gevraagd of hij aan ons kon denken als de motor weg zou gaan. De volgende dag kregen we een berichtje terug, je mag nu wel komen kijken, heb er nu nog niet op gereden dit seizoen, dus dan krijg ik minder snel spijt. Volgende avond direct heen gereden (we hadden ook kunnen lopen, zo dichtbij was het). Toen de deur open ging stond ie daar, super strak exemplaar. Proefritje gemaakt en direct meegenomen naar huis. Origineel Nederlandse motor, 2de eigenaar, met alle Ducati boekwerken erbij, 16xxx km gelopen. Helemaal happy met deze keuze! Nu moet alleen de waardevastheid nog blijken!
Verkoper heeft even snel wat dingen uitgelegd en zei dat ik het beste in sport modus kon beginnen. Dat beginnen heb ik erg letterlijk genomen, na de eerste rotonde gestopt en de V2 in racemodus gezet. De V2 stuurt erg goed en makkelijk, het blok is soepel, de hulpjes houden je in de gaten. Volgas in 1 en 2 resulteerde in een V2 op 1 wiel die zelf z’n hellingshoek vasthield.
Niet helemaal wat ik zoek in een Ducati. Ik zoek een rauw randje, een randje waardoor je respect hebt voor de motor en een beetje het gevoel alsof je ieder moment vermoord kan worden door dat ding. Een V2 ging ‘m dus niet worden. (In ieder geval niet voor ons samen)
Een week later zagen we een normale witte 959 in A’dam staan. Dus op een donderdagavond maar even die kant op. Het was een prachtig exemplaar, met de juiste opties. Al snel stond deze klaar voor een proefrit. Het geluid en de beleving op de 959 is totaal anders dan op de V2. Deze heeft nog net het rauwe randje waar ik naar opzoek was. Beetje gepraat over inruilprijzen en bijbetaling. Ze moesten nog wat geschiedenis van de motor achterhalen, dus afgesproken na het weekend weer contact te hebben.
De inruilprijs was prima. Maar in de huidige markt kan je er als particulier snel wat meer voor krijgen. Zaterdags foto’s gemaakt en advertentie, zondag was de eerste kijker die 1k meer bood dan de inruilprijs, snel verdient!
Maar de twijfel sloeg een beetje toe. Weer een witte met rode velgen, qua looks niet echt te onderscheiden van de 899 voor de niet kenners. Misschien toch wat extra bijbetalen voor een 959 Corse, blijft waarschijnlijk ook waardevaster en direct mooie Öhlins vering/demping en een fantastische kleurensamenstelling.
Alleen, er stonden geen 959 Corse’s te koop. Maar Madelaine kende iemand die er 1 heeft en heeft heel brutaal gevraagd of hij aan ons kon denken als de motor weg zou gaan. De volgende dag kregen we een berichtje terug, je mag nu wel komen kijken, heb er nu nog niet op gereden dit seizoen, dus dan krijg ik minder snel spijt. Volgende avond direct heen gereden (we hadden ook kunnen lopen, zo dichtbij was het). Toen de deur open ging stond ie daar, super strak exemplaar. Proefritje gemaakt en direct meegenomen naar huis. Origineel Nederlandse motor, 2de eigenaar, met alle Ducati boekwerken erbij, 16xxx km gelopen. Helemaal happy met deze keuze! Nu moet alleen de waardevastheid nog blijken!
- Bijlagen
-
- EA1E39AA-253D-4B29-9AD1-68F4B522B998.jpeg (192.7 KiB) 1760 keer bekeken
-
- A117DF77-38B2-4436-AF98-E7B3ABFF4D47.jpeg (391.05 KiB) 1760 keer bekeken
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Fraai ding. Met de omloopsnelheid van jullie is latere inruil wel dingetje. Inruilen tegen bugaboo wellicht.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Mooi ding.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Mooi apparaat! Gefeliciteerd
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Ja, Gijzert, die Joolz zal ook wel mooi zijn
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Mooie brommer! Gefeliciteerd
-
Online
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M140i & Ducati 848
Fout, het was raak vannacht.Martijn_bmw schreef: ↑15 mar 2022, 15:23Denk minder, die is minder universeel qua scherm in andere modellen uitwisselbaar en sowieso wat ouder model minder kans op diefstal.ErikS schreef: ↑15 mar 2022, 14:55Ook bij 6 series?Martijn_bmw schreef: ↑15 mar 2022, 08:32
klopt business nav wordt nooit gejat.
het is altijd de grote nav en M/RS/AMG stuurtjes die ze komen halen
Het is hier al nachten raak in de buurt, van 3 serie tot X1. Maar net als mijn Golf blijft de 6 onaangeroerd staan....
omdat ze altijd de meest recente versies willen stelen...
Stuur & tellerbak ed allemaal weg, verder niks.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
pff klote man.. Ik wordt steeds blijer met mijn pauperscherm in de f20.
Maar tellerbak joh?! gewoon onderdelen om een van lagere kilometerstand te voorzien ofzo? kunnen ze die troep niet gewoon terugdraaien ipv iemands auto te slopen..
Maar tellerbak joh?! gewoon onderdelen om een van lagere kilometerstand te voorzien ofzo? kunnen ze die troep niet gewoon terugdraaien ipv iemands auto te slopen..
-
Online
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Ik snap het ook niet.Jan Terwolde schreef: ↑31 mar 2022, 09:55 pff klote man.. Ik wordt steeds blijer met mijn pauperscherm in de f20.
Maar tellerbak joh?! gewoon onderdelen om een van lagere kilometerstand te voorzien ofzo? kunnen ze die troep niet gewoon terugdraaien ipv iemands auto te slopen..
Stuur was een M6 stuur, daar kan ik nog inkomen. Lekker verwarmd, flippers ed erop...... (Ze hebben ook het knopje van de verwarming meegenomen )
Maar de tellerbak?!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M140i & Ducati 848
Zo te zien in ander topic navi niet gejat. Dat was exact wat ik voorspelde minder universeelErikS schreef: ↑31 mar 2022, 09:50Fout, het was raak vannacht.Martijn_bmw schreef: ↑15 mar 2022, 15:23Denk minder, die is minder universeel qua scherm in andere modellen uitwisselbaar en sowieso wat ouder model minder kans op diefstal.
omdat ze altijd de meest recente versies willen stelen...
Stuur & tellerbak ed allemaal weg, verder niks.
Stuur past (wel) in veel modellen... tellerbak was dat een digitale? Dan is dat de reden, die vinden ze ook erg leuk om te retrofitten in F10's...
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Sjeetje wat een shitzooi zeg @Riceaux en @ErikS. De ellende die veroorzaakt wordt en nevenschade komt er nog bovenop. Dan kun je de boel weer netjes in orde maken en dan zet je je auto ook niet met een gerust hart weg. Enkel door wat paupervolk dat geen respect voor andermans spullen heeft. Triest.
Succes met de afhandeling.
Succes met de afhandeling.
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Wat een kutzooi zeg. Ik laat het schrale scherm in mijn F20 toch maar gewoon zitten, niet echt de behoefte dat ze op m'n oprit komen staan om de boel eruit te halen
- JP
- Berichten: 31208
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Gewoon je scherm graveren met je stofzuiger. Wie wil er nu een scherm met een dikke kras in ?
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Hahahahahahahha
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Dit is het moment dat Knot waarschijnlijk wél gaat stuiteren:)
-
OnlineFabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Vanochtend in alle vroegte en in de kou de 848 naar Verduyn gereden. Kwam onderweg nog een ander Italiaans raspaard tegen, een 812 GTS, die even z’n dak naar beneden deed om van het geluid van z’n V12 te genieten. Stukje met ‘m op gereden tot onze wegen gescheiden werden, duimpje naar elkaar opgestoken, vormt toch een band blijkbaar, dat Italiaans rijden. 848 had wat last van incontinentie wat opgelost gaat worden, Ecu wordt een beetje aangepast, stepjes gedemonteerd en een oliebeurtje, kan ie er weer een seizoen tegenaan. M140 staat nog steeds bij de hersteller, weinig over te melden helaas.
- Bijlagen
-
- 7CE63E92-C609-4CC1-AF3A-342745DFC5ED.jpeg (224.46 KiB) 852 keer bekeken
-
OnlineJaws
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: BMW M140i, Ducati 848 & Ducati 959 Corse
Wat laat ie lopen: olie, water, benzine?