Bridgestone Potenza S001 of Michelin PS4?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bridgestone Potenza S001 of Michelin PS4?

Bericht door Opa » 31 jan 2021, 15:18

Het is nog winter, ik weet het, maar ik denk dat dit jaar bij ons de winterbanden lekker in de schuur blijven liggen en de zomerbanden waar we nu op rijden kunnen wat voorbanden betreft nog wel een stukje mee(wielen switch gedaan van voor naar achter en vice versa :wink: ), maar ik denk dat ze aan het eind van de zomer wel aan vervanging toe zijn en ik wil niet op het laatste moment gaan uitzoeken wat er een goede band is en wat er nog verkrijgbaar is dan.

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Michelin, ik heb vaak de Bridgestone Potenza RE050A onder onze verschillende auto's gehad, zoals onder de Impreza, de Clio 3 RS Cup en ook nu onder de Fiesta ST liggen er op 1 as de RE050A en op de andere as de Bridgestone Potenza RE002....2e hands set wielen erbij gekocht waar deze banden al omheen lagen.

Bandenmaat onder de auto is 205/40/17 en de S001 is in die maat niet verkrijgbaar, maar wel in 215/40/17 en dat is volgens mij geen probleem, scheelt ook maar heel weinig qua omtrek en dus zal de teller ook niet veel gaan afwijken.
Ik denk dat ie juist wat meer het goede aantal km/h aan zal geven, want geeft nu een heel klein beetje teveel aan, wat de meeste tellers af-fabriek volgens mij wel doen.
De Michelin is wel in 205/40/17 verkrijgbaar, maar zoals gezegd vind ik dat niet iets wat de doorslag zou geven.
De RE050A is hoegenaamd niet meer verkrijgbaar en men zegt dat de S001 de vervanger is van die band.

Ik zou ook wel willen kijken naar de Michelin PS4S, maar die band is niet eens in 17 inch verkrijgbaar. :?
Zit er dus een heel groot verschil tussen de PS4 en de PS4S?