2021 Toyota GR 86
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2021 Toyota GR 86
B58 in de GR en dan is ie perfect.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2021 Toyota GR 86
B58 is veel te zwaar!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2021 Toyota GR 86
Dan liever de 3cyl uit de yaris erin
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
Past allebei niet denk ik Neus is te laag vanwege de boxer motor. Supercharger erop
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2021 Toyota GR 86
Subaru heeft zat ervaring met alle WRX (STI) etc, dus m.i. gemiste kans, minder CO2/BPM en je had dubbele aantallen verkocht, jammer dan dat het geen NA is, het is tenminste nog een benzine auto ipv een EV.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
Dubbele aantallen niet perse, misschien in NL vanwege de BPM. Toyota heeft bij de GT86 al aangegeven dat als ze er een turbomotor ingeplaatst hadden de vanafprijs met 8-10.000 USD gestegen zou zijn omdat er extra olie/transmissie koelers, sterkere versnellingsbak etc ontworpen en geplaatst moesten worden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 2021 Toyota GR 86
Dan zet je onder de streep met lagere BPM voor dezelfde prijs wel een auto met een stuk meer vermogen en potentieel neer.... in NL dan.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 2021 Toyota GR 86
Dat laatste (in NL) is het probleem in deze.. veel te kleine markt voor een fabrikant om zijn product op af te stemmen als dat in de rest van de wereld een nadeel oplevert.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2021 Toyota GR 86
Ik ben wel bang dat de GR86 qua koppel niet zo denderend is. En dat je echt zwaar moet gassen om 'm om te krijgen met de banden die eronder zitten(wat zit er eigenlijk standaard onder?), maar met wat ander middelmatig minder gripspul eronder zal 't een lekker glijmachientje zijn, vooral op nat natuurlijk.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2021 Toyota GR 86
Lekkere atmo in 2022 heerlijk ik kijk naar uit na al die turbo's.
Ja je moet hem uitwringen dat is juist ook weer het leuke.
Ja je moet hem uitwringen dat is juist ook weer het leuke.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
Snap eigenlijk niet waar al die 'weerstand' van vermogen uitwringen etc etc vandaan komt.
De heilige graal /parel van Df, de 130i heeft maar 30pk en 50nm koppel meer. Wat deels alweer gecompenseerd wordt door 10-15% kortere overbrengen van de GR86 over hele bereik en 100kg lichter.
Komt nog eens bij dat zwaartepunt en kleine 15-20cm lager ligt.
De heilige graal /parel van Df, de 130i heeft maar 30pk en 50nm koppel meer. Wat deels alweer gecompenseerd wordt door 10-15% kortere overbrengen van de GR86 over hele bereik en 100kg lichter.
Komt nog eens bij dat zwaartepunt en kleine 15-20cm lager ligt.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2021 Toyota GR 86
There is no substitute for cubic inches ofzo?:)
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
Tot je een bocht om moet
Grootste gemis van de oude GT86 was slechte koppelkromme van de 2 liter. Dit is met de 2.4 opgelost waardoor hij in 1 x doortrekt zonder dip.
In een rechte lijn leg je het af dat geloof ik zeker. Maar rechte lijn accelereren is ook niet 'leuk' dat is gaspedaal naar de bodem en wachten tot je moet schakelen. Kan je zelf weinig aan verklooien. In bochten komt daar nog beetje finesse bij kijken.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: 2021 Toyota GR 86
https://www.autoreview.nl/autotests/id/ ... betaalbaar
Je koopt een GR86 sowieso al niet met je verstand, maar in Nederland moet je bijkans gek zijn om dat te doen.
Gek of held (doorstrepen wat niet van toepassing is): ik heb er ook één besteld. Levering in november.Je bent een absolute held als je een GR86 rijdt. Een liefhebber van de fijnere dingen in het leven; een connaisseur. Je hebt lak aan merksnobisme en kiest jouw weekendspeeltje op basis van zijn kwaliteiten, niet om het logo op de neus. Je weet dat je beter naar het engeltje op je schouder had kunnen luisteren (‘is een hybride of elektrische auto niet verstandiger?’), maar bent toch gezwicht voor de argumenten van het duiveltje.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
Voor mij een held hoorWouter81 schreef: ↑11 jun 2022, 12:05 https://www.autoreview.nl/autotests/id/ ... betaalbaar
Je koopt een GR86 sowieso al niet met je verstand, maar in Nederland moet je bijkans gek zijn om dat te doen.Gek of held (doorstrepen wat niet van toepassing is): ik heb er ook één besteld. Levering in november.Je bent een absolute held als je een GR86 rijdt. Een liefhebber van de fijnere dingen in het leven; een connaisseur. Je hebt lak aan merksnobisme en kiest jouw weekendspeeltje op basis van zijn kwaliteiten, niet om het logo op de neus. Je weet dat je beter naar het engeltje op je schouder had kunnen luisteren (‘is een hybride of elektrische auto niet verstandiger?’), maar bent toch gezwicht voor de argumenten van het duiveltje.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2021 Toyota GR 86
We hebben meer helden nodig:)
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- JP
- Berichten: 31208
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: 2021 Toyota GR 86
Flashback…..
….toen was je gek om er €40k op stuk te slaan….nu doen ze gewoon €60 (?)Andre schreef: ↑08 dec 2011, 13:33 Rico
Tuurlijk is een atmo mooi. Maar 200pk daar ben je zo snel op uitgekeken dan rijdt een 120d motorisch nog beter.
Wij hadden een 120i 170pk prima maar de 120d is leuker. Een atmo is mooi maar dan wel 300 plus pk race motor aspiraties.
Denk nou aub niet dat die GT86 aan het gas hangt als een E60 M5 of E46 M3. Dat zijn race motoren. Die GT86 heeft voor dat geld absoluut geen race motor met dito throttle response. (…)
Koffie
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2021 Toyota GR 86
Proficiat aan de mannen die de stap hebben gewaagd!
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2021 Toyota GR 86
Ondertussen zijn alle onderdelen van mijn GT86 overgebouwd op de GR86.
Reiger schokdempers, OS Giken SuperLock LSD en Cusco 4.556 final drive. Voor mij is dit de sweet spot hoe de wagen voor mij moet zijn.
Volgende is het inbouwen van de Recaro Pole Position en het vervangen van de PS4 door minder goede banden. Denk dat dat de Sailun's gaan worden die ik van de GR Yaris zal halen wegens teveel grip op die wagen.
Reiger schokdempers, OS Giken SuperLock LSD en Cusco 4.556 final drive. Voor mij is dit de sweet spot hoe de wagen voor mij moet zijn.
Volgende is het inbouwen van de Recaro Pole Position en het vervangen van de PS4 door minder goede banden. Denk dat dat de Sailun's gaan worden die ik van de GR Yaris zal halen wegens teveel grip op die wagen.
-
Online
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 2021 Toyota GR 86
Hoeveel % korter is dat ongeveer?
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
10% standaard diff is 4.1.
Alleen waarom nu al een ander diff over zetten, wie weet is de huidige 4.1 al de sweetspot met de nieuwe 2.4.
Alleen waarom nu al een ander diff over zetten, wie weet is de huidige 4.1 al de sweetspot met de nieuwe 2.4.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2021 Toyota GR 86
Mooie flashback!
Sweetspot is inderdaad 300pk.
Het is nu een keuze uit een1600kg baffer met 400 plus pk of een 1250kg met 235pk veel meer keus is er op het moment niet.
Ja ik heb liever mijn DTM e30 met 345pk race motor en 950kg:) maar ja motor moet na 2000km een opfrisbeurt. Lijk me geen km vreter.
JP is wel een echte fan. Die weet meer van mijn eigen posts dan ik.
Sweetspot is inderdaad 300pk.
Het is nu een keuze uit een1600kg baffer met 400 plus pk of een 1250kg met 235pk veel meer keus is er op het moment niet.
Ja ik heb liever mijn DTM e30 met 345pk race motor en 950kg:) maar ja motor moet na 2000km een opfrisbeurt. Lijk me geen km vreter.
JP is wel een echte fan. Die weet meer van mijn eigen posts dan ik.
- JP
- Berichten: 31208
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten