2021 Toyota GR 86
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
2021 Toyota GR 86
Aangezien er nog geen topic over bestond, wellicht komt deze straks in de garage te staan.
Laatst gewijzigd door mrbbs op 05 apr 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3592
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: 2021 Toyota GR86
Saai, ik zou zo'n nieuwe Yaris GR nemen. Is toch veel leuker!
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
- Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
- Locatie: Rhoon
Re: 2021 Toyota GR86
Is dit ook weer stiekem een Toyota met een Subaru badge ?!
Ziet er veel te braaf uit wat mij betreft, maar ik ben ook niet echt een liefhebber van de huidige versie...
Ziet er veel te braaf uit wat mij betreft, maar ik ben ook niet echt een liefhebber van de huidige versie...
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2021 Toyota GR86
Ja is inderdaad een Subaru. Echter komt de Subaru BRZ niet naar Europa omdat die niet gunstig zal zitten naar CO2 normen toe.
Looks spelen mij geen rol, het is de fun die voor mij telt. En het is zo goed als zeker dat die nog meer fun zal moeten dan de huidige GT86/BRZ.
Looks spelen mij geen rol, het is de fun die voor mij telt. En het is zo goed als zeker dat die nog meer fun zal moeten dan de huidige GT86/BRZ.
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: 2021 Toyota GR86
Meer vermogen ook?
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2021 Toyota GR86
Ja, er komt een 2.4L in ter vervanging van de 2.0L nu. Vermogen stijgt naar van 2000 naar 225pk, het koppel van 205Nm naar 250Nm, en het belangrijkste: de torque dip dat de vorige motor had in het midden gebied is zo goed als verdwenen. Redline stijgt ook van 7400 naar 7500rpm.
- Luco
- Berichten: 27982
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2021 Toyota GR86
van 2000 naar 225 pk is geen verhogingmrbbs schreef: ↑16 jan 2021, 19:38 Ja, er komt een 2.4L in ter vervanging van de 2.0L nu. Vermogen stijgt naar van 2000 naar 225pk, het koppel van 205Nm naar 250Nm, en het belangrijkste: de torque dip dat de vorige motor had in het midden gebied is zo goed als verdwenen. Redline stijgt ook van 7400 naar 7500rpm.
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: 2021 Toyota GR86
Klinkt goed!!
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: 2021 Toyota GR86
Leuk, maar ook weer een beetje zwaarder in de neus gok ik. En atmo, dus met onredelijk veel BPM vrees ik.. Toch jammer. Meer van zulke auto's graag!
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR86
In NL helaas onverkoopbaar geworden. Maar dat is eigenlijk voor elke auto boven B segment.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: 2021 Toyota GR86
Had er toch gewoon een turbo op gezet. veel leuker! Gewoon net als bij de oude impreza's dat het vermogen in één keer er in komt rossen bij 3000rpm.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: 2021 Toyota GR86
Hoeft heus niet in 1x, maar 300 pk 400 nm zou een leuk vermogen zijn in zo'n ding. Dit is wederom net niks. Een 130i heeft 315nm en heeft ook net niet de power om de kont te sturen op vermogen.
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2021 Toyota GR86
Probleem is dat de auto dan:
- significant duurder zou zijn geworden
- significant zwaarder zou zijn (makkelijk 50kg imo)
- mis je de atmo gasrespons
Laat hem maar komen. Normaal gezien kan ik alles overbouwen van mijn vorige BRZ, dus kortere final drive, OS Giken LSD en Reiger shocks
- significant duurder zou zijn geworden
- significant zwaarder zou zijn (makkelijk 50kg imo)
- mis je de atmo gasrespons
Laat hem maar komen. Normaal gezien kan ik alles overbouwen van mijn vorige BRZ, dus kortere final drive, OS Giken LSD en Reiger shocks
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR86
Jij hebt het filmpje van Engineering Explained gekeken van paar dagen terugmrbbs schreef: ↑19 jan 2021, 11:52 Probleem is dat de auto dan:
- significant duurder zou zijn geworden
- significant zwaarder zou zijn (makkelijk 50kg imo)
- mis je de atmo gasrespons
Laat hem maar komen. Normaal gezien kan ik alles overbouwen van mijn vorige BRZ, dus kortere final drive, OS Giken LSD en Reiger shocks
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:27
- Auto: CT200H, Yaris H
- Locatie: Boskoop
Re: 2021 Toyota GR86
Lijkt mij erg gaaf! Net iets cleaner design. Als deze hetzelfde (of minder?) weegt dan de vorige dan zal t een erg leuke auto zijn. Hoop alleen dat de prijs een beetje meevalt..
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2021 Toyota GR86
Die Belgen kopen allemaal weer een GR86 en dan ineens gaan ze in 1 keer allemaal weer in de verkoop en komt er een nieuwe aanmelding op het forum GR86 verkoper:)
- WJ
- Berichten: 11748
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2021 Toyota GR 86
Yaris motor zal niet hebben gepast hebben in het huidig chassis denk ik.
Plus het is en blijft een Subaru.. Ik had ook liever de GR 1.6l motor erin gezien.
Plus het is en blijft een Subaru.. Ik had ook liever de GR 1.6l motor erin gezien.
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2021 Toyota GR 86
Key Features of the GR 86
Interior and exterior designs embrace responsive handling and functional beauty
Exterior
With fender tops that extend horizontally to the beltline, the GR 86 boasts a stance distinctive of front-engine, rear-wheel-drive vehicles. Its low, horizontal underbody and narrow cabin rear combine to create a broad, low-center-of-gravity appearance.
The front of the vehicle features the GR-specific Functional MATRIX Grille, which fuses performance and emotionality.
Interior
The operating system―which includes the various switches and the horizontally-accented instrument panel―is optimally located to create a space that enables the driver can concentrate on driving.
The display features a 7-inch TFT screen. Its opening animation sequence is inspired by the piston movements of the GR 86's horizontally opposed engine, and fosters a sense of excitement even before the drive begins.
The evolutionary new 2.4L horizontally opposed four-cylinder engine retains the unique qualities of the 86
Sporting a lightweight, compact engine with a low center-of-gravity in line with previous iterations, the GR 86 increases its displacement size from 2.0 to 2.4L. The engine delivers superior driving performance as a consequence, achieving 0-100km/h acceleration in just 6.3 seconds―down from the 7.4 seconds of the outgoing model. Engine responsiveness has also been enhanced, providing smooth, stress-free sensations from low to high rpms.
Inheriting an extremely low center-of-gravity front-engine, rear-wheel-drive package, the new GR86 provides a step-change in agility
The dimensions of the new GR 86 are almost identical to the previous model. Limiting both the overall height and hip-point of the vehicle helps lower the center-of-gravity and enhance turning performance, and so delivering the agility required of an 86.
The use of aluminum for the roof panels results in a lower center-of-gravity, while aluminum fenders and updated front seats and mufflers contribute to reduced weight.
Body rigidity has been improved, with the goal of offering pleasurable handling in all speed ranges―from urban driving to the upper limits of performance. Torsional rigidity has been enhanced by approximately 50% over the previous model for greater steering stability.
Aerodynamic components are rooted in motorsports
The GR 86 features aerodynamic components seen on 86 models that participate in motorsports. These include air outlets, side sill spoilers, and other parts that improve steering responsiveness and stability.
Main specifications (development targets) for the new Japan-spec GR 86
Length [mm] 4,265
Width [mm] 1,775
Height*1 [mm] 1,310
Wheelbase [mm] 2,575
Front track [mm] 1,520
Rear track [mm] 1,550
Minimum ground clearance [mm] 130
Curb weight*2 [kg] 1,270
Engine
Horizontally opposed four-cylinder
Direct fuel injection and port injection system TOYOTA D-4S
Bore x stroke [mm] 94.0 x 86.0
Total displacement [liters] 2.387
Compression ratio 12.5
Driveline Rear-wheel drive
Transmission 6-speed manual transmission or 6-speed automatic transmission
Maximum output [kW (PS)/rpm] 173(235)/7,000
Maximum torque [N・m (kgf・m)/rpm] 250(25.5)/3,700
Maximum [rpm] 7,400
Suspension Front MacPherson Strut
Rear Double wishbone
Brakes Front V disk
Rear V disk
Tires (front/rear) 215/40 R18
Fuel tank [liters] 50
*1 Including roof-mounted antenna. The roof height is 1,280 mm.
*2 Curb weight of 6MT
Event website of GR 86
URL
https://toyotagazooracing.com/jp/together/
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
-
OnlineBram
- Berichten: 15892
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 2021 Toyota GR 86
6.3 naar de honderd, is van een vlotte auto getransformeerd naar een aardig snel ding als ik de specs zo bekijk. Gaaf!
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 2021 Toyota GR 86
Mwuah.. alleen al de 2de versnelling tot iets over de 100km/h laten lopen zal het meeste verschil maken omdat je nu 7400 rpm kan halen.
Dit deed Mazda ook met de ND2 MX5 (+24pk op de ND1). Hoger toeren bereik waardoor er niet naar 3 geschakeld hoefde te worden.
Benieuwd wat de BPM straf voor NL gaat doen. Denk toch weer onverkoopbaar
Dit deed Mazda ook met de ND2 MX5 (+24pk op de ND1). Hoger toeren bereik waardoor er niet naar 3 geschakeld hoefde te worden.
Benieuwd wat de BPM straf voor NL gaat doen. Denk toch weer onverkoopbaar
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 2021 Toyota GR 86
Vrees ook met grote vrezen voor de bpm. Jammer, want voor 40-45k zou dit een heel leuk gebakje zijn. In NL gaat het wrsnl richting 55k.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 2021 Toyota GR 86
Ze hebben alleen de boring vergroot.. in theorie dus steeds meer feest bij meer toeren!
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1482
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: 2021 Toyota GR 86
Redline is gelijk gebleven aan de vorige. CO2 gaat een stuk omhoog en zal ergens tussen 210-220gr landen. Ook in België wordt dit geen goedkope wagen om op de weg te zetten. Veel zal je ze in de Benelux niet zien!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten