Lekke band!

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Lekke band!

Bericht door Wim te Riet » 05 mar 2007, 20:18

Ja, lekker belangrijk... Maar 't is wel knap lastig.
Hopelijk heeft 't plaatselijke bandencentrum 12" binnenbandjes op voorraad.
Uiteraard is de band van 't reservewiel ook leeg.
Dat ligt waarschijnlijk aan een kapot ventiel.
Allebei morgen maar even wegbrengen. Auto staat nu in mijn openluchtgarage op drie wielen en een assteun.
Vinden de buren leuk :twisted:
(daar zitten van die lui tussen die hun tuin stofzuigen. allemaal de schuld van de VUT als je 't mij vraagt)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 05 mar 2007, 20:50

Kun je niet het ventiel van je ene band overzetten in die van je reservewiel? Doe ik met fietsen hier thuis ook altijd, net zolang totdat ik moet lopen naar de fietsenmaker :lol:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 05 mar 2007, 21:06

Het reservewiel is nog zilvergrijs met roest, terwijl de andere vier velgen cremewit gepoedercoat zijn. Zo'n zilvergrijs-met-roest velg staat dan natuurlijk voor geen meter ;)

Bovendien heb ik niet zo'n sleuteltje om het ventiel er uit te draaien.

Er zit niks anders op dan een paar tientjes over de balk te gooien.
't Is misschien niet veel, maar ik vind 't zo zonde van 't geld :oops:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 05 mar 2007, 21:40


Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 05 mar 2007, 21:45

:lol:

Maar dan!
Weet je wel wat zo'n automatische bandenlichter en een balanceerapparaat kosten! ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 mar 2007, 21:51

Wim te Riet schreef::lol:

Maar dan!
Weet je wel wat zo'n automatische bandenlichter en een balanceerapparaat kosten! ;)
Kom op Wim, uit die tijd dat jou auto's komen deden ze dat nog met het handje en een paar grote bandenlichters! zelfs ik heb dat al vele malen gedaan tijdens 1 van mijn eerste echte banen toen ik 16 was in een garage! zwaar werk haha...en plakken en hup er weer op, balanceren? was dat... :lol: daar deden ze toen niet echt aan op "gewone" auto's.
Zet er gewoon een paar vette lichtmetalen velgen onder met "normale" banden en een dikke zandzak achterin om dat te hoge achtereind probleem op te lossen? lol...hoop dat je het klaar hebt voor 18 maart...
succes.
GTRene

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 05 mar 2007, 21:55

Ik heb maar 1 grote bandenlichter. Lag een keer langs de kant van de weg. Dus die was toen voor mij ;)
Er moeten er dus nog twee bij of zo.

En ik heb er al een hekel aan de banden van de fiets te plakken, laat staan die van de auto!

De 18e kom ik met de Morris, of er moet iets anders heel erg kapot gaan :)

Misschien staat 'ie achter dan ook weer wat lager. Zonder extra gewicht achterin!

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Bericht door Wim te Riet » 07 mar 2007, 11:31

Zo, nieuw binnenbandje er in. € 17,- afgerekend. Nu kunnen we in elk geval weer rijden :)
Nu 't reservewiel nog.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lekke band!

Bericht door GTRene » 14 okt 2013, 16:28

jaja oud draadje, geen zin om een nwe aan te maken :mrgreen:

Ik kwam net terug van boodschappen doen en sla linksaf zo'n straat in waar ook zo'n verhoging op de weg zit, dus rustig er in rijdende alwaar ook nog een auto wat schuin voor aan stond, moest dus een wat grotere draai maken en op die bult letten.

afijn, ik zie in die auto een wat oudere vrouw vrij dicht op het stuur zitten, een hatcback auto vrij nwe,
denk een soort Fiat Punto Evo oid.

ik keek zo langzaam rijdende ook ff naar die achtervelg en zag dat die band helemaal plat was, dacht eerst wat een laag profiel banden :lol: wat ook wel wat was maar deze was gewoon leeg en zo te zien al een hele tijd...zaten allemaal haar scheuren al in de wang zag ik toen die auto langzaam wat op reed :mrgreen:

drong allemaal langzaam tot mij door en eigenlijk vol ongeloof van wat ik zag en dacht dat merk je toch :hmmm:
en tja ondertussen was ik al van die bult/heuvel af en die auto reed ook al op en wat druk daar en dus kon ik die dame niet meer waarschuwen voor die platte band wat een groot gevaar kan opleveren als ze bv de snelweg op en of afgaat e.d. met hogere snelheden :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten