Jan1979: Mini Cooper S 60 years edition automaat 2019.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31346
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Jan1979: Mini Cooper S 60 years edition automaat 2019.

Bericht door JP » 27 dec 2023, 15:15

VAG is kudt Jan, althans, dat zeggen ze hier altijd :coffee:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4476
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Jan1979: Mini Cooper S 60 years edition automaat 2019.

Bericht door sitechris » 27 dec 2023, 21:33

Golf GTI ook weer anytime boven Polo GTI (mits budget het toelaat). Met name Golf GTI 7.5 (met name de 300 pk versie, TCR) is echt wel een pareltje. De 8 rijdt mss nog een tandje fijner, maar matige software en veel minder mooi interieur verpesten auto wel een heel klein beetje. Minpuntjes van de Polo in vergelijking met de Golf zijn toch wat plastiekeriger interieur (deuren knalhard plastic), geen sper en de motor voelt wat geknepen aan (met chip prima op te lossen). Begrijp me niet verkeerd, Polo GTI is echt prima daily en je kunt er echt wel aardig mee sturen hoor. Echt een leuk totaalpakketje. Maar als je kunt upgraden naar een Golf GTI, altijd doen.

Wil je een echt leuke hothatch voor betaalbaar geld, dan is de Fiesta ST (met Performance Pack) echt een pareltje. Extreem leuke en levendige auto. Heerlijk motortje (klinkt ook supergoed), lekker handbakkie. Ultiem gooi- en smijtautootje.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31346
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Jan1979: Mini Cooper S 60 years edition automaat 2019.

Bericht door JP » 29 dec 2023, 10:31

Heb de Golf 5, 6 (2x) 7, de 7.5 en nu de 8 als GTi gehad. Kan me serieus niet heugen dat het interieur minder is, op alleen het vakje achter en om het dsg-pookje. Dat is mat-plastic, maar ook tegen hoogglans uitwisselbaar, als dat echt stoort. Software-technisch heb ik alleen een storing in het stuur, maar daar is die vorige week voor bij de dealer geweest (diagnose, nieuw stuur onder garantie) en gisteren belde ze dat het stuur al binnen was. Ik ken de verhalen van 3-6maanden levertijd, dus lijkt me nu dat ze tegenwoordig de onderdelen sneller kunnen leveren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], RS-Ron en 11 gasten