@BartMS: ik vind het niet erg, ik laat er niet naar kijken. Ik vind de trilling minimaal om verder in de duiken.
Zoals in mijn 106 topic te lezen was ben ik met het paasweekend met de 130i naar de Ring geweest. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar de auto kan best wat rondjes doen met de upgrades. De laatste keer was vorig jaar in september. Sindsdien waren de remblokken ge-upgraded naar Endless en waren de achterbanden vervangen van el cheapo Goodride naar gebruikte Pirelli P Zero Nero GT's.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb mij echt vermaakt in de 130i. Ondanks dat ik op straatbanden reed kon ik de gang er wel goed in houden. Het LSD moest flink werken.
https://youtube.com/shorts/tMiVuqeKJl4?feature=share
De remmen waren ge-wel-dig! 15 rondjes op de Ring gereden en een sessie op de GP strecke gedaan. De GP strecke staat bekend dat het funest is voor je remmen. Ze blijven geweldig remmen. De banden deden het goed, maar je rijdt ze wel aan gort. Bij de voorbanden zijn de stukken eruit. Ik denk een combi van te weinig camber (-1.2) en het zachte onderstel (carrosserie raakt band in lange doordraaiers).
Achterbanden zijn wel netjes afgesleten. Deze zijn nu perfect voor openbare weg glijden
Slijtage is in de BMW wel een stuk hoger dan in de lichte 106.
Bridgestone Potenza Sport, prima bandje hoor.
Pirelli P Zero Nero GT dot 2016, verrassend goed!
Het was een erg druk weekend. Veel geel en verkeer op de baan. Twee rondjes wel kunnen doorrijden en rond de 8:30 btg gereden. Ik heb echt een stuk meer plezier gehad dan in september met de el cheapo achterbanden. Toen was er niet mee te rijden. Nu kon ik echt bepaalde secties full sent gaan.
Ik blijf erbij; een schroefsetje met een beetje camber en setje Nankang AR1's en je hebt echt een snelle ringtool!