In 2022 gewoon zo rijden, met de standaard auto.
Geen idee of het kan. Maar als je een hele dag rondjes kunt doen...
Misschien leg ik de lat te hoog..
In 2022 gewoon zo rijden, met de standaard auto.
7200 seconden naar Zandvoort, van huis..E36-italia schreef: ↑29 dec 2021, 16:19 hoeveel seconden zit je er nu vanaf dan?
Van je rondetijd dan he, niet je reistijd naar zandvoort....
Ik denk dat een redelijk standaard S2000 als ie een goede bestuurder heeft misschien net die 2:00 ongeveer haalt. 2:00 heb je echt wel een snelle straatauto voor nodig. Megane 3 RS met goede semis e.d. en wat circuitgerichte mods zit ongeveer rond die tijd, en dat is een auto die bekend staat om een goed onderstel en circuitwaardigheid. Denk dat het wat hoog gegrepen is met deze auto, maar beter een te hoog doel stellen en het niet helemaal halen dan het veel te makkelijk maken voor jezelf natuurlijk.JagOnTrack schreef: ↑29 dec 2021, 18:23Ik moet dus toegeven dat ik die eerste ervaring nogal spannend vond, vooral doordat er ook ervaren, heel snelle rijders in de toerklasse reden (S2000)...(veel snelheidsverschil) .E36-italia schreef: ↑29 dec 2021, 16:19 hoeveel seconden zit je er nu vanaf dan?
Van je rondetijd dan he, niet je reistijd naar zandvoort....
In sport klasse wel wat beter afgestemd leek mij in de sessie die ik reed.
25 seconden eraf rijden is misschien wat veel gevraagd in de verder standaard pantoffel.
Ik ben bang dat je hier inderdaad iets te positief bent....probeer eerst maar es ergens rond de 2:10 min uit te komen.JagOnTrack schreef: ↑29 dec 2021, 18:23 25 seconden eraf rijden is misschien wat veel gevraagd in de verder standaard pantoffel.
Dank!Maupie916 schreef: ↑29 dec 2021, 20:53 Gave wagen man,
Ben benieuwd hoe de yellowstuff blokken het houden bij jou.
Op mijn ietswat zware gtv is het na 2 rondes flink remmen wel gedaan met ze
Rondjes van 2:20 - 2:30 blijven ze goed volhouden,
2:10 houden ze er na 1 ronden al mee op
2 volle dagen DF trackday hielden ze ook net niet vol
10sec er af rijden met goed werkende remmen en er vertrouwen in hebben lijkt mij nog wel haalbaar, maar dan moeten ze wel goed blijven...JagOnTrack schreef: ↑29 dec 2021, 18:23 2:25 was mijn 4e rondje, daarna met halve remmen verder een paar seconden langzamer zelfs..
Lijkt mij juist doelen relatief dichtbij zetten ipv kijken naar extremen, want dan raak je juist teleurgesteld. Alsof je de sportschool inloopt en na 1 maand trainen 120kg wil gaan bankdrukken.Hsp schreef: ↑29 dec 2021, 18:43Ik denk dat een redelijk standaard S2000 als ie een goede bestuurder heeft misschien net die 2:00 ongeveer haalt. 2:00 heb je echt wel een snelle straatauto voor nodig. Megane 3 RS met goede semis e.d. en wat circuitgerichte mods zit ongeveer rond die tijd, en dat is een auto die bekend staat om een goed onderstel en circuitwaardigheid. Denk dat het wat hoog gegrepen is met deze auto, maar beter een te hoog doel stellen en het niet helemaal halen dan het veel te makkelijk maken voor jezelf natuurlijk.JagOnTrack schreef: ↑29 dec 2021, 18:23Ik moet dus toegeven dat ik die eerste ervaring nogal spannend vond, vooral doordat er ook ervaren, heel snelle rijders in de toerklasse reden (S2000)...(veel snelheidsverschil) .E36-italia schreef: ↑29 dec 2021, 16:19 hoeveel seconden zit je er nu vanaf dan?
Van je rondetijd dan he, niet je reistijd naar zandvoort....
In sport klasse wel wat beter afgestemd leek mij in de sessie die ik reed.
25 seconden eraf rijden is misschien wat veel gevraagd in de verder standaard pantoffel.
Is ook persoonlijk inderdaad. Bij een te hoog doel haal je het misschien niet helemaal maar waarschijnlijk ben je wel verder gekomen dan wanneer je het jezelf te makkelijk maakt, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Duidelijk ..E36-italia schreef: ↑29 dec 2021, 21:4610sec er af rijden met goed werkende remmen en er vertrouwen in hebben lijkt mij nog wel haalbaar, maar dan moeten ze wel goed blijven...JagOnTrack schreef: ↑29 dec 2021, 18:23 2:25 was mijn 4e rondje, daarna met halve remmen verder een paar seconden langzamer zelfs..
Daar is koeling (of overcapaciteit) toch echt belangrijk.. ook voor de levensduur van je schijven en blokken.
rondjes van 2minuten rijden wordt duur, heb je wat meer ervaring voor nodig, en toch echt wat track ge-orienteerde modificaties.
Ik reed vorige week rondjes van 2:23 in de regen ... maar mijn bmw weegt maar 1050kg ofzo, en ik stond op echte regenbanden.
Maar het motortje doet ook nog maar 150pk... goed chassis doet een hoop.. laatste keer dat ik op Zandvoort had gereden was in oktober 2018 ofzo!
Mijn bmw kan je totaal niet vergelijken met jouw Jaaag he... dus staar je niet blind op de tijden.
Weet je zeker dat RPX een hardere cold bite heeft? Zijn toch minder geschikt voor weggebruik doordat ze opgewarmd moeten worden juist?smiley schreef: ↑29 dec 2021, 21:53 Gewicht omlaag is inderdaad nr 1.
Nog 1 keer terug komen op je remblokken. Mocht de yellowstuf het toch niet lang genoeg vol kunnen houden
zit de RP-X op een frictierate van 0.55, waar de yellowstuff 0.5 doet.
Maar belangrijker is dat de RP-X een harde cold bite heeft.
Dat betekend dat je de remmen niet hoeft op te warmen (En dat is wel lekker voor 20 min vrij rijden sessies).
Van de EBC site:
yellow-rpx.jpg
Dat is wat de leverancier aangeeft.JagOnTrack schreef: ↑30 dec 2021, 10:37 Weet je zeker dat RPX een hardere cold bite heeft? Zijn toch minder geschikt voor weggebruik doordat ze opgewarmd moeten worden juist?
Het wordt steeds lastiger om er nog wat tijd vanaf te rijden.....in het begin win je misschien nog die 5 seconden als het een keer lekker gaat en mee zit, als je eenmaal rond die 2:10 min. bent aanbeland ben je al blij als je soms een seconde winst boekt.JagOnTrack schreef: ↑30 dec 2021, 10:42 Maar eerstvolgende droge sessie op Zandvoort 2:20, dan een DF dag (1/2) 2:10/15... en dan..tja nog 10-15 sec vinden
Nog maar een paar KM gereden met de nieuwe blokken..smiley schreef: ↑30 dec 2021, 11:13Met dit soort pads ben je ook letterlijk je remschijf aan het afslijpen, en kun je staal restjes tegenkomen in je wielkuip.JagOnTrack schreef: ↑30 dec 2021, 10:37 Weet je zeker dat RPX een hardere cold bite heeft? Zijn toch minder geschikt voor weggebruik doordat ze opgewarmd moeten worden juist?
(daarom rijd ik ook met relatief goedkope schijven, om ze eind van het seizoen weg te tieften)
Ma goe, met die dingen kan ik wel de hele dag van 230 naar 80 remmen voor de tarzan zonder problemen.
Maak eerst lekker je yellowstuff op en zorg dat je plezier hebt.
Die RP-X kan altijd nog.
Beste wensu!!:-).Alexsti schreef: ↑31 dec 2021, 10:37 Wat Opa zegt, de laatste seconden eraf rijden richting een lagere tijd gaat steeds moeilijker, mij wel eigenlijk toen ik nog veel reed...
Wat je ook zou kunnen doen kwa remblokken is voor op straat ( weet niet of je daar de Jaggg voor gebruikt ) normale remblokken en als je naar het circuit gaat de race-blokken van CL bv.
Ook het goed zitten in een goede stoel met 4-punts zodat je goed voelt wat de auto doet en geen kant opschuift in de stoel doet ook heel veel.
Dank je Jan!Jan Terwolde schreef: ↑11 jan 2022, 16:08 Hmm dat is balen. Rij zelf altijd met gladde textar pro plus remschijven.
Op de textar site (brakabook) kun je ook alle maten nalezen per onderdeelnummer (en geven ze meerdere onderdeelnummers per auto zoals bijv m remmen bij bmw's) en dus checken of je het goede besteld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten