Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9132
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Hoe staat je camber voor en achter nu?
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Wielkast uitrollen kan, maar is dubbele (aluminium) plaat. Weet niet of dat succesvol gaat zijn.
Camber voor moet ik nog naar kijken.
Achter is sowieso minder dan 1 a 2 graden negatief.
Is namelijk af fabriek niet af te stellen..
Als je 35mm verlaagd gaat ie naar -3 graden achter, door de geometrie vd ophanging.
Camber voor moet ik nog naar kijken.
Achter is sowieso minder dan 1 a 2 graden negatief.
Is namelijk af fabriek niet af te stellen..
Als je 35mm verlaagd gaat ie naar -3 graden achter, door de geometrie vd ophanging.
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Anders genoodzaakt om maatregelen te treffen
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Kleine setback.
Effe nog geen trackday..(had de 15e gekund)
Effe nog geen trackday..(had de 15e gekund)
- yorick
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Vandaag de Jag even kunnen aanschouwen. Machtig apparaat. De eaton M112 die ik van je heb overgenomen is maar klein, vergeleken bij die van de XKR
Succes met de reparatie!
Succes met de reparatie!
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Thanks Yorick!
Was gezellug!
Defect was een injectorseal overigens.
Direct Injection perikelen..
Was gezellug!
Defect was een injectorseal overigens.
Direct Injection perikelen..
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Alles weer gemonteerd, behalve motorkap.
Morgen proefdraaien en testritje.
Als dat okee is weer verder met velg-band projectje en een circuitdag uitzoeken
Morgen proefdraaien en testritje.
Als dat okee is weer verder met velg-band projectje en een circuitdag uitzoeken
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Doet ut weer.
Kan weer fijn met 500 paardjes spelen
Wel vreemd dat de dealer het euvel niet kon ontdekken..
Gelukkig kon ik het zelf op mijn gemak uitpluizen..
Kan weer fijn met 500 paardjes spelen
Wel vreemd dat de dealer het euvel niet kon ontdekken..
Gelukkig kon ik het zelf op mijn gemak uitpluizen..
Laatst gewijzigd door JagOnTrack op 29 apr 2024, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Lekker dat het opgelost is! En zelf doen zal ook een flinke duit in de portemonnee hebben gescheeld.
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Ja 150€ p/u bij de dealer loopt snel op inderdaad..(dus na uurtje afgerekend en piepende bandjes naar huis)
In de zoektocht initieel wel wat onderdelen vernieuwd die achteraf niet nodig waren maar de kosten zijn beperkt (2x HP fuelpump en HP fuel press sensor, 3 motorsteunen..maar die hadden hun beste tijd wel gehad)
En gelukkig heb ik geen hekel aan sleutelen (understatement)
Pas toen ie op de dyno stond kon ik gericht zoeken naar de oorzaak want er waren 0,0 storingscodes...
Probleem was alleen bij WOT en tijdens max boost.
Jaguar geeft geen engine-light bij knock sensor activatie, ook niet als er op dat moment geen knock zou moeten zijn..
Duurde wel effe dus voordat ik daar achter was. (Handboek met ECU conditions...)
Maar intussen heb ik wel de hele motor gecheckt en das ook wel fijn.
Timing, fuelpumptiming, klepspeling, compressie, cilinderwanden, nokkenassen, cartervervuiling etc, etc, allemaal in orde.
Dat geeft vertrouwen om het uiterste eruit te halen
In de zoektocht initieel wel wat onderdelen vernieuwd die achteraf niet nodig waren maar de kosten zijn beperkt (2x HP fuelpump en HP fuel press sensor, 3 motorsteunen..maar die hadden hun beste tijd wel gehad)
En gelukkig heb ik geen hekel aan sleutelen (understatement)
Pas toen ie op de dyno stond kon ik gericht zoeken naar de oorzaak want er waren 0,0 storingscodes...
Probleem was alleen bij WOT en tijdens max boost.
Jaguar geeft geen engine-light bij knock sensor activatie, ook niet als er op dat moment geen knock zou moeten zijn..
Duurde wel effe dus voordat ik daar achter was. (Handboek met ECU conditions...)
Maar intussen heb ik wel de hele motor gecheckt en das ook wel fijn.
Timing, fuelpumptiming, klepspeling, compressie, cilinderwanden, nokkenassen, cartervervuiling etc, etc, allemaal in orde.
Dat geeft vertrouwen om het uiterste eruit te halen
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Smaken verschillen...
En omdat dit een low budget wielprojectje was slechts bedoeld om breder rubber op de auto te krijgen ben ik geneigd het geslaagd te vinden.
Achter loopt wat aan bij inveren maar kan de plastic spatrandjes nog verwijderen en ik hoop dat het dan okee is..
En omdat dit een low budget wielprojectje was slechts bedoeld om breder rubber op de auto te krijgen ben ik geneigd het geslaagd te vinden.
Achter loopt wat aan bij inveren maar kan de plastic spatrandjes nog verwijderen en ik hoop dat het dan okee is..
- Joy
- Berichten: 10789
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Ik vind het wel wat hebben. Maakt de auto gelijk wat minder posh. Bekende omgeving trouwens, Kattendijkse Dijk.
-
- Berichten: 3593
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Zeer geslaagd!
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Staat zeker niet slecht, wel lekker breed iig.
-
Online
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
- Auto: Bmw G31 / BMW E89
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
“Een beetje goud is niet fout”….
Ik kan me goed voorstellen dat puristen helemaal van slag raken hiervan maar een beetje uniek maken van je auto heeft zeker ook wel wat.
Op foto 3 vind ik de auto zelf echt mooi ogen!
Veel respect hoe je de wielen voor elkaar heb gekregen. Ik kom zelf niet verder als googlen, bestellen en bij de garage laten afleveren die het dan voor me moeten monteren.
Ik kan me goed voorstellen dat puristen helemaal van slag raken hiervan maar een beetje uniek maken van je auto heeft zeker ook wel wat.
Op foto 3 vind ik de auto zelf echt mooi ogen!
Veel respect hoe je de wielen voor elkaar heb gekregen. Ik kom zelf niet verder als googlen, bestellen en bij de garage laten afleveren die het dan voor me moeten monteren.
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Ik vind het een prachtige auto en de fitment achter is ook erg goed. Voor vallen de wielen nu wel smal en je bandenmaat (en eigenlijk ook velgenmaat) zijn gewoon te groot. je ziet dat het niet past in de wielkast omdat de velg/band combi te hoog is. Jammer!
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Philip, ik zie het niet.
Ik ben benieuwd hoe het rijd qua grip en stuurgedrag.
Het esthetische is nooit relevant geweest.
Zelf vind ik het best meevallen hoe het eruit ziet.
Verhouding breedte voor achter is volgens mij gelijk aan de P992 o.i.d.
Ik ben benieuwd hoe het rijd qua grip en stuurgedrag.
Het esthetische is nooit relevant geweest.
Zelf vind ik het best meevallen hoe het eruit ziet.
Verhouding breedte voor achter is volgens mij gelijk aan de P992 o.i.d.
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Vul je originele bandenmaat (achter) en je nieuwe bandenmaat (achter) maar eens in op willtheyfit.com. Je totale wielomtrek is nu gewoon te groot ivm origineel. Het verschil tussen achter en voor kan nu bijvoorbeeld problemen op gaan leveren met je ABS of ESC/ESP systemen. Als jij het echter mooi vindt en geen last hebt van eerdergenoemde issues, lekker zo latenJagOnTrack schreef: ↑07 mei 2024, 10:54 Philip, ik zie het niet.
Ik ben benieuwd hoe het rijd qua grip en stuurgedrag.
Het esthetische is nooit relevant geweest.
Zelf vind ik het best meevallen hoe het eruit ziet.
Verhouding breedte voor achter is volgens mij gelijk aan de P992 o.i.d.
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Hoe het eruitziet is niet zo relevant.
Over afmetingen heb ik natuurlijk wel nagedacht en een afweging in gemaakt.
Doelgericht gekozen zelfs.
De systemen zijn hier ook op aangepast. (Adaptations gewist, calibratie uitgevoerd)
Het probleem is dat de 5.0 Jaguars met supercharger gewoon onvoldoende grip achter hebben.
De gasrespons is zo gemaakt dat je DSC nodig hebt om "normaal" sportief te rijden.
DSC uitzetten is kansloos, ook omdat het electronisch sperdifferentieel dan ook "uit" staat.
Gelukkig zit er een "Track" stand op DSC, die wat meer toe laat en niet bij ieder mm slip ingrijpt.
Beter zou ie gewoon wat meer gedoseerd zijn op de achteras.
Daarbij komt dat de auto de 1e versnelling zelf (autom) overslaat wat ook voldoende zegt denk ik. (Zoveel koppel dat ie in 2 wegrijdt)
De grotere omtrek achter is een dikke pre om de boel te temperen, zeker met ook nog breder rubber.
Op de vooras is de 2,5% groter een dik nadeel voor remtemperatuur.
Maar de grotere velg met plattere band schept wel veel meer ruimte voor goede brakeducts.
Maar ik geef toe dat ik gewoon wat aanprul verder.
Door omstandigheden bijt ik me er graag in vast, maar de kans dat ik ooit op circuit rijd is klein.
Over afmetingen heb ik natuurlijk wel nagedacht en een afweging in gemaakt.
Doelgericht gekozen zelfs.
De systemen zijn hier ook op aangepast. (Adaptations gewist, calibratie uitgevoerd)
Het probleem is dat de 5.0 Jaguars met supercharger gewoon onvoldoende grip achter hebben.
De gasrespons is zo gemaakt dat je DSC nodig hebt om "normaal" sportief te rijden.
DSC uitzetten is kansloos, ook omdat het electronisch sperdifferentieel dan ook "uit" staat.
Gelukkig zit er een "Track" stand op DSC, die wat meer toe laat en niet bij ieder mm slip ingrijpt.
Beter zou ie gewoon wat meer gedoseerd zijn op de achteras.
Daarbij komt dat de auto de 1e versnelling zelf (autom) overslaat wat ook voldoende zegt denk ik. (Zoveel koppel dat ie in 2 wegrijdt)
De grotere omtrek achter is een dikke pre om de boel te temperen, zeker met ook nog breder rubber.
Op de vooras is de 2,5% groter een dik nadeel voor remtemperatuur.
Maar de grotere velg met plattere band schept wel veel meer ruimte voor goede brakeducts.
Maar ik geef toe dat ik gewoon wat aanprul verder.
Door omstandigheden bijt ik me er graag in vast, maar de kans dat ik ooit op circuit rijd is klein.
Laatst gewijzigd door JagOnTrack op 07 mei 2024, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Ik zou altijd gaan voor plakkeriger rubber in (ongeveer) stock maten. een of 2 maten breder geeft niet zoveel problemen, dit lijkt me het rijgedrag niet ten goede komen.
Even snel gekeken, achter is 275/35R19 een van de standaard maten. een 295/35 of 305/30 zou een mooie upgrade zijn. Zeker als je dan bijvoorbeeld naar een Cup 2 oid gaat, heb je meer dan voldoende grip en tractie.. Die V8 maakt best een hoop vermogen, maar ter vergelijking mijn F80 met 550pk deed het prima op 295/305 achter. Gewoon goed plakkend rubber hebben
Even snel gekeken, achter is 275/35R19 een van de standaard maten. een 295/35 of 305/30 zou een mooie upgrade zijn. Zeker als je dan bijvoorbeeld naar een Cup 2 oid gaat, heb je meer dan voldoende grip en tractie.. Die V8 maakt best een hoop vermogen, maar ter vergelijking mijn F80 met 550pk deed het prima op 295/305 achter. Gewoon goed plakkend rubber hebben
- JagOnTrack
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
F80 is toch 250kg minder..
Klopt wel dat 305 op 20inch de beste optie was met ern herprogrameren van het gaspedaal..
305 past niet op de standaard velg natuurlijk.
En het plan was om niet 4-5k lichter te worden.
Zoals in de opening van het velgproject geschreven lukte het niet om geschikte velgen (steek, ET etc.) te vinden binnen het trackday budget, of zelfs! niet onder de 4-5k.
Nu is het een experimentje van 600€, okee 100€ erbij voor het gereedschap..
En ik heb weer iets gedaan wat ik niet eerder deed, en wat onmogelijk (onverstandig ook) geacht werd.
Dat is het alleen al waard.
Klopt wel dat 305 op 20inch de beste optie was met ern herprogrameren van het gaspedaal..
305 past niet op de standaard velg natuurlijk.
En het plan was om niet 4-5k lichter te worden.
Zoals in de opening van het velgproject geschreven lukte het niet om geschikte velgen (steek, ET etc.) te vinden binnen het trackday budget, of zelfs! niet onder de 4-5k.
Nu is het een experimentje van 600€, okee 100€ erbij voor het gereedschap..
En ik heb weer iets gedaan wat ik niet eerder deed, en wat onmogelijk (onverstandig ook) geacht werd.
Dat is het alleen al waard.
Laatst gewijzigd door JagOnTrack op 07 mei 2024, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Dan zal ik je wel helpen:
https://www.rrwheels.nl/webshop/AXE-vel ... F1GB625108
11J, 5x108, 20 inch wiel. 3e hit op google. Juiste maat, juiste breedte om een 305 kwijt te kunnen en ruim onder de 4-5K. Sterker nog:
https://trackday.tires/semi-slicks/nank ... 0-103y-xl/ zelfs met een set van het meest plakkerige rubber wat er te koop is kom je nog onder de 4K uit. Dan blijft je auto tenminste ook nog fatsoenlijk rijden
Graag gedaan
https://www.rrwheels.nl/webshop/AXE-vel ... F1GB625108
11J, 5x108, 20 inch wiel. 3e hit op google. Juiste maat, juiste breedte om een 305 kwijt te kunnen en ruim onder de 4-5K. Sterker nog:
https://trackday.tires/semi-slicks/nank ... 0-103y-xl/ zelfs met een set van het meest plakkerige rubber wat er te koop is kom je nog onder de 4K uit. Dan blijft je auto tenminste ook nog fatsoenlijk rijden
Graag gedaan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten