Auto's 'detailen'

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Auto's 'detailen'

Bericht door mark123 » 08 nov 2020, 08:20

Is er al een topic over auto detailing op het forum (ik kon hem niet vinden). Zelf behandel ik regelmatig diverse auto's naast mijn eigen auto om ze weer in showroom staat te krijgen. Ik ben benieuwd of er gelijk gestemden op het forum zijn die ook het liefst in een kras en swirlvrije auto rondrijden en er voor open staan ervaringen met producten etc uit te wisselen

Gisteren toevallig nog een mooie metalic blauwe auto onder handen genomen die er best wel van is opgeknapt:

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Martijn_bmw » 08 nov 2020, 08:43

Ik vind het wel heel mooi maar zelf nooit nog aan begonnen. Dus ga dit zeker volgen.

Mijn z3 is een unilak zwart daar is wel wat eer te behalen met weghalen van swirls :)

Zo op de foto glimt ie wel mooi maar als je dichtbij kijkt met de garage tl lampen erop zie je wel van die kleine waskrasjes enz. Dus benieuwd naar de tips hier :D


Afbeelding

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Elise » 08 nov 2020, 08:48

Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Is sneller dan naar de wasstraat rijden :mrgreen:

Vraag me alleen af of zo'n foamgun nog toegevoegde waarde heeft, om het vuil iets beter los te weken.
Dus afspuiten, dan foamen en daarna de roterende borstel erop.

Iemand die daar advies over kan geven of is zo'n foamgun overrated?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Luco » 08 nov 2020, 08:59

Ik heb een paar jaar geleden van alles gekocht, foamgun, speciale sponzen, poetsmachine, klei, poetsmiddelen, heb 1 motorkap gedaan en het ligt nu in de kast, geen animo om er tijd voor vrij te maken, te druk met andere dingen.
Laatst gewijzigd door Luco op 08 nov 2020, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Roy RS » 08 nov 2020, 08:59

Elise schreef: 08 nov 2020, 08:48 Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Is sneller dan naar de wasstraat rijden :mrgreen:

Vraag me alleen af of zo'n foamgun nog toegevoegde waarde heeft, om het vuil iets beter los te weken.
Dus afspuiten, dan foamen en daarna de roterende borstel erop.

Iemand die daar advies over kan geven of is zo'n foamgun overrated?

Ik hoor het al, voor je het weet sta jij met je detail washandjes te boenen😄👍

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Martijn_bmw » 08 nov 2020, 09:03

Roy RS schreef: 08 nov 2020, 08:59
Elise schreef: 08 nov 2020, 08:48 Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Is sneller dan naar de wasstraat rijden :mrgreen:

Vraag me alleen af of zo'n foamgun nog toegevoegde waarde heeft, om het vuil iets beter los te weken.
Dus afspuiten, dan foamen en daarna de roterende borstel erop.

Iemand die daar advies over kan geven of is zo'n foamgun overrated?

Ik hoor het al, voor je het weet sta jij met je detail washandjes te boenen😄👍
:mrgreen: :mrgreen:

Ik kom al zeker 10 jaar niet verder dan programma 4 in de plaatselijke wasstraat 😂

Maar nu met eigen garage/plek om te kunnen doen lijkt me wel leuk eens te proberen of ik er ook de tijd / geduld voor kan opbrengen op de Z3 dan.

Daily wordt veel te snel weer vies, die blijft gewoon door de wasstraat gaan :)

Online
mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door mark123 » 08 nov 2020, 09:04

Martijn_bmw schreef: 08 nov 2020, 08:43 Ik vind het wel heel mooi maar zelf nooit nog aan begonnen. Dus ga dit zeker volgen.

Mijn z3 is een unilak zwart daar is wel wat eer te behalen met weghalen van swirls :)

Zo op de foto glimt ie wel mooi maar als je dichtbij kijkt met de garage tl lampen erop zie je wel van die kleine waskrasjes enz. Dus benieuwd naar de tips hier :D


Afbeelding
Er is eigenlijk maar 1 manier: goed polijsten zodat alle swirls er uit zijn en daarna bijhouden.

Online
mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door mark123 » 08 nov 2020, 09:06

Elise schreef: 08 nov 2020, 08:48 Detailen doe ik niet aan, pak hier de hogedrukspuit en spuit het ergste vuil van de auto af en daarna schroef ik de roterende borstel op de hogedrukspuit en 'poets' hem daarmee verder schoon.
Is sneller dan naar de wasstraat rijden :mrgreen:

Vraag me alleen af of zo'n foamgun nog toegevoegde waarde heeft, om het vuil iets beter los te weken.
Dus afspuiten, dan foamen en daarna de roterende borstel erop.

Iemand die daar advies over kan geven of is zo'n foamgun overrated?
Allereerst: gooi die roterende borstel kop in de grijze kliko! Die is veel te hard en daar krijg je juist krassen van. Een foam gun kan wat heel hard vuil los weken maar goed wassen met twee emmers (1 met sop en 1 om vieze sponsen uit te spoelen) is doorgaans voldoende.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Elise » 08 nov 2020, 09:40

Roy RS schreef: 08 nov 2020, 08:59 Ik hoor het al, voor je het weet sta jij met je detail washandjes te boenen😄👍
:lol:

mark123 schreef: 08 nov 2020, 09:06 Allereerst: gooi die roterende borstel kop in de grijze kliko! Die is veel te hard en daar krijg je juist krassen van. Een foam gun kan wat heel hard vuil los weken maar goed wassen met twee emmers (1 met sop en 1 om vieze sponsen uit te spoelen) is doorgaans voldoende.
De haren van die borstel vind ik juist erg zacht, heb niet het idee dat ik daar krasjes van krijg.
Mijn hogedrukspuit geeft wel veel water (10L/min), waarmee vuil gelijk wordt weggespoeld.

Meeste krassen op de FJ zijn van het greenlanen :bag:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Roy RS » 08 nov 2020, 10:20

Hij bedoelt meer dat ELKE borstel te hard is voor elke lak. Alles wat de lak raakt moet fluffy en absorberend zijn volgens mij.
Maar ik kom eigenlijk niet verder dan 2 emmers en schone materialen.
Als dat niet voldoende is breng ik hem weg voor een polijstbeurt.

Ik heb wel geleerd dat als de lak niet een spiegel is dan krijg je hem nooit lekker schoon. Zeker uni lak is een drama, altijd die swirls als het een paar jaar niet gepolijst is

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Mark 320iS » 08 nov 2020, 10:31

Ik ben van nature helemaal geen poetser, heb er eigenlijk een hekel aan, maar dit voorjaar, tijdens de eerste 'lockdown', heb ik me er eens een weekend aan gewaagd met de m3. Ik vond het resultaat om mijn auto wel heel erg mooi, maar je moet er wel echt een dag of twee a drie voor uittrekken. Op youtube zijn wel goede instructievideos te vinden. Zolang je een excentrische poetsmachine gebruikt kan er weinig mis gaan.

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Jan Terwolde » 08 nov 2020, 11:07

Moet eigenlijk nog eens een adresje scoren hier in de buurt om mjin zwarte 1 serie eens aan te pakken voor niet al te veel euro's.
Al zal het vast weer snel vol met krasjes zitten door de wasstraat waarschijnlijk. Volgende keer toch proberen geen zwarte auto meer te kopen want ik ben alles behalve een poetser...

Online
mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door mark123 » 08 nov 2020, 11:45

Roy RS schreef: 08 nov 2020, 10:20 Hij bedoelt meer dat ELKE borstel te hard is voor elke lak. Alles wat de lak raakt moet fluffy en absorberend zijn volgens mij.
Maar ik kom eigenlijk niet verder dan 2 emmers en schone materialen.
Als dat niet voldoende is breng ik hem weg voor een polijstbeurt.

Ik heb wel geleerd dat als de lak niet een spiegel is dan krijg je hem nooit lekker schoon. Zeker uni lak is een drama, altijd die swirls als het een paar jaar niet gepolijst is
Precies. Een goede spons of Mitt sluit het vuil in en daarmee kan je de lak dus niet beschadigen.

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Str8Six » 08 nov 2020, 16:10

Ik vind het ook erg fijn om met een perfecte auto rond te rijden, maar wel wat wisselende ervaringen/tevredenheid met het detailen.
Ooit mijn oude donkerblauwe 318i naar een poetsbedrijf gebracht, voor een poetsbeurt/detail van 150,-.
Bij ophalen super mooi, na enkele weken waren alle swirls weer terug. Waarschijnlijk dus alleen gewassen en rondje gedaan met de machine met een filler, niks opgelost dus eigenlijk.

3 jaar geleden zelf een polijstmachine en spullen aangeschaft, waar ik incidenteel eens gebruik van maak. Toen ik de 130i twee jaar geleden kocht heb ik hem zelf eerst gepolijst, maar de zwarte lak was echt moeilijk om een resultaat op te behalen. Hele dag bezig geweest en eigenlijk weinig bereikt. Heb hem vorig jaar dus toch maar laten doen door een kennis die er wat meer ervaring in heeft en voorzien van een coating (gyeon One). Zit er nogsteeds wel lichtjes op, hou het mooi bij door middel van wassen en coating-versterkende after-wash (gyeon cure). Coating is opzich handig als je niet elke paar maand wil waxen, maar geeft wel minder 'diepte/wet-look' dan een goede wax. Een gewaxte auto vind ik persoonlijk mooier, maar wel wat onderhoudsgevoeliger.
Afbeelding

Afgelopen maand had ik veel vrije tijd, dus heb toen weer eens de polijstmachine erbij gepakt en een net aangeschafte X5 aangepakt van een kennis. Hele dag de tijd voor genomen en de auto dus eerst gewassen, deels gekleid, 2 stappen gepolijst, 1 ronde poorboys BlackHole en uiteindelijk gewaxt (collonite 915). Daarbij was het resultaat wel naar mijn zin, maar zelfs met een hele dag tijd (09:30 begonnen, 17:30 klaar) waren er nog dingetjes niet helemaal perfect. Moest bijvoorbeeld bij het kleien al keuzes maken en heb gefocused op de meest vervuilde plekken, omdat ik anders aan het einde in tijdnood zou komen. Paar laagjes extra wax is natuurlijk ook mooi als hij toch al helemaal klaar is, maar toen was het donker. Interieur niet eens aan toegekomen.

Denk dat het een utopie is om je auto naar een bedrijf te brengen en verwachten dat ze voor 100,- of 200,- de auto weer in perfecte staat brengen. Qua tijd, materiaal en uurloon is dit gewoonweg onmogelijk. Daarom doe ik het liever zelf, al moet ik mezelf er wel echt toe zetten, het is best inspannend en tijdrovend, maar 1 of 2 keer per jaar lukt dit wel. Daarbij is zwart natuurlijk ook niet de makkelijkste kleur om resultaat op te behalen, en zie je alle imperfecties.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door veejay » 08 nov 2020, 16:14

Ik hou van autowassen en schoonhouden maar zonder de juiste spullen kwam ik niet verder dan een beetje hoge druk spuiten en uitzuigen.

Ik heb met mazzel een professioneel adresje hier in regio Haagladen gevonden die mijn auto gedaan heeft voor nog geen 300 euro, van binnen en van buiten (met haal en brengservice met hun bedrijfsauto). Voor 11 euro zelf een kleurstift moeten aanschaffen bij een autolak winkel vlakbij.

Resultaat:
+Wist niet dat metallic zo mooi was, had ik jaren niet meer gezien die glittering. En diepe paarse kleur.
+De auto is fijn om te aaien nu :)
+Velgen stralen helemaal in de zon.
+Interieur weer als nieuw, en ook groene aanslag op de raamrubbers helemaal weg.

-Elke kleine detail, steenslag en gebruikssporen zijn heel erg zichtbaar nu. Daar moet je wel tegen kunnen.
-Wat er bijgetipt was door hen met de lakstift is er inmiddels weer af, ik zal eens vragen hoe dat kan.

Plaatjes de auto is van 2012 dus 8 jaar oud met 135K op de teller.

-foto's op aanvraag-
Laatst gewijzigd door veejay op 09 nov 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31028
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door JP » 08 nov 2020, 16:39

Ik gebruik ook een foamgun, echter doe ik 1x foamen, in laten trekken, hoge druk afspuiten, maar dan ipv die 2 emmertjes, deel voor deel weer infoamen en dan zo wassen. Tussentijds wel de mitt eens uitspoelen. Een gewassen deel wat dreigt op te drogen (bij hoge temperaturen) hou ik zo ook nat met nog een laag foam.
Ja velgen als laatste met deironizer (Nanolex) en een kwastje voor de hoeken en de rest met een andere oudere washmit.

Online
mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door mark123 » 08 nov 2020, 18:01

Leuk om te lezen dat het onderwerp leeft!

Wat zijn jullie favoriete producten/merken? Ik moet zeggen dat ik qua polijstwerk érg onder de indruk ben dan de nieuwe Menzerna lijn en dan met name de Heavy Cut Compound 400 en de Final Finish 3000.

Als je dan merkt hoe goed en fijn dit verwerkt ten opzichte van 'oude bekenden' zoals Meguiar's M83 of de SSR series van Poorboy's dan is de ontwikkeling wel echt hard gegaan.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door RS-Ron » 08 nov 2020, 18:38

Ik heb vandaag de streekbus van mijn meissie ff gewassen. Dat doe ik in de wasbox. Spuit hem eerst af met hoge druk, daarna spuit ik de wasborstel schoon met de hogedrukspuit. Ik was de auto met de wasborstel, spuit hem met wax af en daarna met vlekvrij water of zoiets. Heb hem begin van het jaar in de glascoating laten zetten, hij blijft op deze manier erg netjes. Ongeveer een week of 6 geleden heb ik hem in een goedje genaamd Meguiars Hybrid Ceramic Wax gezet. Echt iets voor mij dat spul, auto met schone wasborstel in de wasbox gewassen, dat goedje erop (poetsen hoeft niet), afspuiten en daarna het leukste klusje, droogrijden.

Mini ga ik, als ie het weer doet, ook goed aanpakken, vind ik prima om 1x te doen, ga dat niet om de 3,4,5,of 10 maanden doen.

Gr Ron.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Paskal » 09 nov 2020, 09:00

Jaar of 7 geleden ook eens begonnen met detailen en vond het erg leuk werk. Diverse clinics gevolgd om de fijne kneepjes te leren en naast mijn fulltime job ook de nodige auto's van anderen gedaan en met zelfs bij de KvK ingeschreven. Voor redelijk wat Euro's wat machines en spullen gekocht voor zowel interieur als exterieur zoals bv een dap, rotary, padreiniger, lakdiktemeter, infra rood thermometer, extractor om interieur te reinigen, tig pads, polijstmiddelen etc. Helaas leverde het detailen uiteindelijk dermate veel pijn op aan mijn toch al gevoelige tennisarm dat ik het detailbijltje erbij neer heb moeten gooien. Zonde, want ik beleefde er erg plezier aan. Ik beperk het nu dan ook maar tot de eigen auto's. Hieronder my 2 cents nav bovenstaande.

Een roterede wasborstel of wat voor borstel dan ook in de wasstraat is funest voor je lak. Er zitten altijd kleine zanddeeltjes in van je voorgangers met alle gevolgen van dien. Een goede washandschoen werkt het beste om krasjes zo veel mogelijk te beperken.

Ik heb ook een foamgun, maar ben niet heel erg overtuigd van de werking. Tuurlijk helpt het bij een extreem smerige auto om het ergste vuil van de auto los te weken, maar als de auto een beetje fatsoenlijk bijgehouden is, is het in mijn ogen niet per se noodzakelijk om te gebruiken.

@Str8Six: BMW-lakken zijn over het algemeen erg hard waardoor het heel lastig is om met een excentrische machine resultaat te behalen. Ook met agressieve pads en polijstmiddel blijft het lastig Een rotary is op dergelijke lakken eigenlijk een must. Uiteraard vergt dat wel enige voorzichtigheid aangezien je de lak te warm kan maken met alle gevolgen van dien. Eenmaal gewend kun je daarmee echter veel sneller en dieper resultaat behalen. Uiteraard daarna nog wel nabehandeling met de excentrische machine.

Om een auto aan de buitenzijde goed wil doen moet je rekening houden met minimaal een dag werk door een professional. Eea is natuurlijk sterk afhankelijk van de staat van de auto en de gewenste correctie. Voor 150€ een schitterende blijven detailbeurt is dus ook een utopie.

Behaalde resultaat is in mijn ogen lastig te beoordelen op een afstandsfoto want zoals Martijn ook al zegt ziet een auto er na een normale wasbeurt op afstand al snel goed uit. Paar detailfoto's van een Fiat 500:
3.JPG
3.JPG (331.04 KiB) 2410 keer bekeken
4.JPG
4.JPG (289.94 KiB) 2410 keer bekeken
5.JPG
5.JPG (288.33 KiB) 2410 keer bekeken
6.JPG
6.JPG (337.62 KiB) 2410 keer bekeken
1.JPG
1.JPG (609.87 KiB) 2410 keer bekeken
2.JPG
2.JPG (488.09 KiB) 2410 keer bekeken

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Paskal » 09 nov 2020, 09:02

En nog een paar voorbeelden van een 205 GTi, 325 en mijn MX-5 die er voor de behandeling dof-oranje uit zag. Dat vind ik wel het mooie van een uitgebreide detailbeurt: je ziet echt heel goed het resultaat van je werkzaamheden.
1.JPG
1.JPG (236.37 KiB) 2408 keer bekeken
2.JPG
2.JPG (241.91 KiB) 2408 keer bekeken
4.JPG
4.JPG (570.21 KiB) 2408 keer bekeken
3.JPG
3.JPG (589.98 KiB) 2408 keer bekeken
MX5.JPG
MX5.JPG (469.86 KiB) 2408 keer bekeken

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Richardt. » 09 nov 2020, 09:08

Enkele jaren terug, toen ik nog studeerde en meer vrije tijd had detailde ik mijn auto ook regelmatig. Sowieso bijna wekelijks met het handje wassen op de juiste manier. Via Carclean nog enkele clinics gevolgd en de nodige middeltjes en apparatuur aangeschaft.

Toen ik eenmaal aan het werk ging had ik er geen tijd meer voor cq gunde ik mijzelf er geen tijd meer voor. Ook kreeg ik vanaf dat moment de beschikking over een lease auto en hoewel ik daar net zo zuinig op ben als mijn eigen auto's voelde ik niet de behoefte om deze te detailen. Wassen deed ik nog wel met de hand, maar zeker niet meer wekelijks.

Inmiddels gebeurt het wassen met de hand ook niet meer en gaat de auto 1 á 2x per maand door de wasstraat. Wel een goede wasstraat met het duurste programma en ik moet zeggen dat het mij reuze meevalt hoeveel swirls/krassen dat oplevert.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Arthur » 09 nov 2020, 10:25

Richardt. schreef: 09 nov 2020, 09:08 Inmiddels gebeurt het wassen met de hand ook niet meer en gaat de auto 1 á 2x per maand door de wasstraat. Wel een goede wasstraat met het duurste programma en ik moet zeggen dat het mij reuze meevalt hoeveel swirls/krassen dat oplevert.
Zo doe ik het ook. Overweeg wel eens om de auto ergens langs te brengen voor een ‘grote beurt’ maar komt er niet van...

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Richardt. » 09 nov 2020, 10:42

Ik gok dat wij naar dezelfde gaan (Wasdas, Nijbracht)
Je hebt ook nog een programma incl "poetsstraat", dat vind ik zonde van de centen. Weinig toegevoegde waarde.

Daarnaast poetsen ze ook handmatig auto's, dat vind ik er van een afstandje ook nooit echt overtuigend uit zien eigenlijk. De wasstraat zelf vind ik dikke prima.

Als je je auto echt eens goed wilt laten poetsen dan zou ik op zoek gaan naar een goede detailer en er iets meer geld voor uit trekken. Desnoods iets van een glascoating er over, dat maakt absoluut verschil.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door BBVW » 09 nov 2020, 10:53

Leuk topic,
Ben met detailen in aanraking gekomen toen ik dacht dat een vriend van mij de Z3 zou gaan polijsten. Echter heeft hij mij alles laten doen en zo nu en dan een aanwijzing gegeven. Respect voor als je dat werk de hele dag doet, echt loodzwaar.
Sindsdien hou ik de auto netjes bij en wordt de was hobby steeds gekker.
Lijkt soms wel een "stipt" aflevering op zaterdag. Maargoed, de voldoening als zelfs de binnenkanten van de wielkasten weer schoon zijn, de wielen binnen en buiten gecoat zijn is bij mij groot.
Goeie spullen zijn wel een must, koop het meeste van Gyeon. Bevalt prima en is nog betaalbaar.

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Auto's 'detailen'

Bericht door Jan Terwolde » 09 nov 2020, 11:06

Zelf ben ik helaas totaal geen poetser en heb ik ook nog eens een zwarte auto. Ik overweeg al een tijdje om de auto eens te laten aanpakken, maar hoe nuttig is dit als je vervolgens wel weer gewoon naar de wasstraat zou gaan? Meestal doe ik mijn auto gewoon wassen in een wasbox, maar soms ook ivm tijdsgebrek dat ik alsnog even door de wasstraat rij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, Majestic-12 [Bot] en 116 gasten