Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Jaartje door...]
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Waarom die getallen? Puur marketing.
Een A3 30TFSI klinkt als heel wat, dus lijkt meer preeeeeemjum
Een A3 30TFSI klinkt als heel wat, dus lijkt meer preeeeeemjum
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Die getallen zijn idioot. Lijkt heel wat maar is niets.
CW waarde bedoel je denk ik?
Maar wat rijd het gemiddeld als je wat door kachelt.. Dat is vaak waar een benzine gaat zuipen.
Clio dci rij je met 112 ervoor 1 op 30. 100 of lager nog zuiniger. Gemiddeld doen we 1 op 23 met 10 te hard overal en gewoon fatsoenlijk optrekken en doorrijden. Toen ik zo'n ding als leaseauto had en je nog altijd 120 mocht reed ik er gemiddeld 1 op 18 mee. Maar dat was bij inhalen of optrekken altijd doorhalen tot het einde.
Oftewel het vergelijken is echt heel erg moeilijk en hangt veel af van je gebruik.
Op termijn zou ik de 125d wel willen vervangen voor een 125i of m135i met automaat. Vidn het wel lastig te voorspellen waar ik qua verbruik een beetje op moet rekenen. Met de 125d gemiddeld 1 op 16/17 maar dat is wel lekker stevig rijden altijd (is handbak).
CW waarde bedoel je denk ik?
Maar wat rijd het gemiddeld als je wat door kachelt.. Dat is vaak waar een benzine gaat zuipen.
Clio dci rij je met 112 ervoor 1 op 30. 100 of lager nog zuiniger. Gemiddeld doen we 1 op 23 met 10 te hard overal en gewoon fatsoenlijk optrekken en doorrijden. Toen ik zo'n ding als leaseauto had en je nog altijd 120 mocht reed ik er gemiddeld 1 op 18 mee. Maar dat was bij inhalen of optrekken altijd doorhalen tot het einde.
Oftewel het vergelijken is echt heel erg moeilijk en hangt veel af van je gebruik.
Op termijn zou ik de 125d wel willen vervangen voor een 125i of m135i met automaat. Vidn het wel lastig te voorspellen waar ik qua verbruik een beetje op moet rekenen. Met de 125d gemiddeld 1 op 16/17 maar dat is wel lekker stevig rijden altijd (is handbak).
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Max 1 op 12 gok ik?
Zal het nodige schelen in ieder geval.
Zal het nodige schelen in ieder geval.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Audi A3 30tfsi heeft over de eerste 125.000km gemiddeld 1 op 16,8 (op papier) gedaan met een bestuurder die nergens op gelet heeft. De BC gaf 1 op 18 aan.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Ik zat met de m135i op 1 op 10 a 11 bij 30.000km per jaar. Gemiddelde sportieve rijstijl. Kortom geen getrut maar ook niet elk stoplicht flatoutJan Terwolde schreef: ↑02 nov 2022, 11:08 Die getallen zijn idioot. Lijkt heel wat maar is niets.
CW waarde bedoel je denk ik?
Maar wat rijd het gemiddeld als je wat door kachelt.. Dat is vaak waar een benzine gaat zuipen.
Clio dci rij je met 112 ervoor 1 op 30. 100 of lager nog zuiniger. Gemiddeld doen we 1 op 23 met 10 te hard overal en gewoon fatsoenlijk optrekken en doorrijden. Toen ik zo'n ding als leaseauto had en je nog altijd 120 mocht reed ik er gemiddeld 1 op 18 mee. Maar dat was bij inhalen of optrekken altijd doorhalen tot het einde.
Oftewel het vergelijken is echt heel erg moeilijk en hangt veel af van je gebruik.
Op termijn zou ik de 125d wel willen vervangen voor een 125i of m135i met automaat. Vidn het wel lastig te voorspellen waar ik qua verbruik een beetje op moet rekenen. Met de 125d gemiddeld 1 op 16/17 maar dat is wel lekker stevig rijden altijd (is handbak).
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Ik ook 1 op 10 over 80dkm, incl driftdagen, Nurburgring, Zweden trips en files (handbak+getuned)
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Toch nog 1 op 10 dus ook langere afstanden. Is het een automaat of handbak?Martijn_bmw schreef: ↑02 nov 2022, 13:12Ik zat met de m135i op 1 op 10 a 11 bij 30.000km per jaar. Gemiddelde sportieve rijstijl. Kortom geen getrut maar ook niet elk stoplicht flatoutJan Terwolde schreef: ↑02 nov 2022, 11:08 Die getallen zijn idioot. Lijkt heel wat maar is niets.
CW waarde bedoel je denk ik?
Maar wat rijd het gemiddeld als je wat door kachelt.. Dat is vaak waar een benzine gaat zuipen.
Clio dci rij je met 112 ervoor 1 op 30. 100 of lager nog zuiniger. Gemiddeld doen we 1 op 23 met 10 te hard overal en gewoon fatsoenlijk optrekken en doorrijden. Toen ik zo'n ding als leaseauto had en je nog altijd 120 mocht reed ik er gemiddeld 1 op 18 mee. Maar dat was bij inhalen of optrekken altijd doorhalen tot het einde.
Oftewel het vergelijken is echt heel erg moeilijk en hangt veel af van je gebruik.
Op termijn zou ik de 125d wel willen vervangen voor een 125i of m135i met automaat. Vidn het wel lastig te voorspellen waar ik qua verbruik een beetje op moet rekenen. Met de 125d gemiddeld 1 op 16/17 maar dat is wel lekker stevig rijden altijd (is handbak).
hmm zou een 125i nog erg verschil maken t.o.v. een m135i?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
Handbak, ik denk dat automaat wel iets zuiniger is door de zf8 met lagere toeren op de snelweg dan de H6.Jan Terwolde schreef: ↑02 nov 2022, 15:24Toch nog 1 op 10 dus ook langere afstanden. Is het een automaat of handbak?Martijn_bmw schreef: ↑02 nov 2022, 13:12Ik zat met de m135i op 1 op 10 a 11 bij 30.000km per jaar. Gemiddelde sportieve rijstijl. Kortom geen getrut maar ook niet elk stoplicht flatoutJan Terwolde schreef: ↑02 nov 2022, 11:08 Die getallen zijn idioot. Lijkt heel wat maar is niets.
CW waarde bedoel je denk ik?
Maar wat rijd het gemiddeld als je wat door kachelt.. Dat is vaak waar een benzine gaat zuipen.
Clio dci rij je met 112 ervoor 1 op 30. 100 of lager nog zuiniger. Gemiddeld doen we 1 op 23 met 10 te hard overal en gewoon fatsoenlijk optrekken en doorrijden. Toen ik zo'n ding als leaseauto had en je nog altijd 120 mocht reed ik er gemiddeld 1 op 18 mee. Maar dat was bij inhalen of optrekken altijd doorhalen tot het einde.
Oftewel het vergelijken is echt heel erg moeilijk en hangt veel af van je gebruik.
Op termijn zou ik de 125d wel willen vervangen voor een 125i of m135i met automaat. Vidn het wel lastig te voorspellen waar ik qua verbruik een beetje op moet rekenen. Met de 125d gemiddeld 1 op 16/17 maar dat is wel lekker stevig rijden altijd (is handbak).
hmm zou een 125i nog erg verschil maken t.o.v. een m135i?
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Rijdt voor 17ct de km...]
jup, automaat scheelt best veel! Eindoverbrenging van de H6 is niet zo voordelig, draait ook best flink toeren op de snelwegMartijn_bmw schreef: ↑02 nov 2022, 15:28Handbak, ik denk dat automaat wel iets zuiniger is door de zf8 met lagere toeren op de snelweg dan de H6.Jan Terwolde schreef: ↑02 nov 2022, 15:24Toch nog 1 op 10 dus ook langere afstanden. Is het een automaat of handbak?Martijn_bmw schreef: ↑02 nov 2022, 13:12
Ik zat met de m135i op 1 op 10 a 11 bij 30.000km per jaar. Gemiddelde sportieve rijstijl. Kortom geen getrut maar ook niet elk stoplicht flatout
hmm zou een 125i nog erg verschil maken t.o.v. een m135i?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Nou, het lijkt wel of ie weet dat de Audi eraan komt, had er al 2 weken niet in gereden, hoor ik gisteravond ineens, hij schakelt slecht, of ik even wilde rijden en kijken. Ding vandaag mee en hoorde het meteen al bij starten, ratelend (lager) geluid bij ingetrapte koppeling. Ontzettend zwaar schakelen tijdens rijden, stilstaand moet in neutraal anders voelt het of hij aan wil grijpen. Met dubbelclutchen schakelt hij iets minder zwaar en de achteruit is niet zonder kraken in te leggen.
Denk dat de bak overleden is (of de drukgroep?). Even kijken of iemand tijd heeft met meer verstand van (japanse) techniek deze week.
Zag dat een ruilbak 200 euro was, maar hoe lang gaat die het volhouden? Meteen koppeling, drukgroep en lager ook meepakken zit je op 400, montageuurtjes 600, bandjes rondom, wisserbladen, kleine 1000 euro (dé knot beurt, maar dan na 2 jaar )
Vrees dat het afscheid nemen gaat worden.
Denk dat de bak overleden is (of de drukgroep?). Even kijken of iemand tijd heeft met meer verstand van (japanse) techniek deze week.
Zag dat een ruilbak 200 euro was, maar hoe lang gaat die het volhouden? Meteen koppeling, drukgroep en lager ook meepakken zit je op 400, montageuurtjes 600, bandjes rondom, wisserbladen, kleine 1000 euro (dé knot beurt, maar dan na 2 jaar )
Vrees dat het afscheid nemen gaat worden.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Weg ermee. Je hebt twee prima auto's. Die paar tientjes die de Cuore maandelijks kost kun je dan bij de gebruikskosten van de Ibiza en A3 doen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Nu zegt RJK dat er nog een kabel aan de koppeling zit, zou een stunt zijn als ie daardoor niet helemaal ontkoppelt en daardoor het iets proberen aan te grijpen stilstaand en zwaar schakelen en niet in kunnen leggen van de achteruit zonder gekraak.
Hij moet het eigenlijk nog even 2 weken volhouden.
Hij moet het eigenlijk nog even 2 weken volhouden.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Je hebt al zoveel plezier gehad van de Cuore dat het eigenlijk schandalig zou zijn als je hem nu zonder pardon bij het grof vuil zou zetten. De lach die de Cuore je telkens maar weer op het gelaat deed verschijnen als je wist dat het elke keer weer euris voor knorrie deed opleveren. De Cuore is in feite de basis voor je tutti lampione A3. In een M3 of M5 had je nooit die €34100 bij elkaar geschraapt gekregen. Dat de Cuore nu even de schouders laat hangen wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen? Al is het €1000 voor die parel, je hebt een meervoud hiervan al afgeluld in Nijmegen en bij Huisman in Alphen al die keren. Kop op, even die Cuore fixen, dan de thermostaat maar op 13. Je hebt het zo terugverdiend of zijn (onderdelen van de ) Cuore ook diefstalgevoelig?
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Wij hadden een Pixo (tweelingbroer van een Alto) Daar dachten we ook elke keer aan de koppeling maar bleek ook elke keer de koppelingskabel die was gaan rafelen. Soort van remkabel van de fiets. Inspuiten met wd40 is al een optie. Vervangen was materiaal en half uur werken €65Knot schreef: ↑30 nov 2022, 11:14 Nu zegt RJK dat er nog een kabel aan de koppeling zit, zou een stunt zijn als ie daardoor niet helemaal ontkoppelt en daardoor het iets proberen aan te grijpen stilstaand en zwaar schakelen en niet in kunnen leggen van de achteruit zonder gekraak.
Hij moet het eigenlijk nog even 2 weken volhouden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
We zullen eens diagnose laten stellen eerst.
Blijft wel een ideaal ding om bij school tussen de fietsers door te slalommen en bij de supermarkt tussen alle krassenkoningen te parkeren.
Blijft wel een ideaal ding om bij school tussen de fietsers door te slalommen en bij de supermarkt tussen alle krassenkoningen te parkeren.
-
OnlineSabberjoch
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Zit er een hulpkoppelingscilinder op? wellicht is die lek.
Grote kans dat het met 10tje werk is opgelost.
Grote kans dat het met 10tje werk is opgelost.
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Inspuiten niet doen met dit soort kabels, de staalkabel is bijna altijd geseald met een kunstoflaagje op moment dat je dit met kruipolie inspuit zwelt dit op en gaat de boel alleen maar vaster zitten.JP schreef: ↑30 nov 2022, 11:25Wij hadden een Pixo (tweelingbroer van een Alto) Daar dachten we ook elke keer aan de koppeling maar bleek ook elke keer de koppelingskabel die was gaan rafelen. Soort van remkabel van de fiets. Inspuiten met wd40 is al een optie. Vervangen was materiaal en half uur werken €65Knot schreef: ↑30 nov 2022, 11:14 Nu zegt RJK dat er nog een kabel aan de koppeling zit, zou een stunt zijn als ie daardoor niet helemaal ontkoppelt en daardoor het iets proberen aan te grijpen stilstaand en zwaar schakelen en niet in kunnen leggen van de achteruit zonder gekraak.
Hij moet het eigenlijk nog even 2 weken volhouden.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Cuore heeft idd een kabelbediende koppeling die je kan stellen. Moet je geloof ik wel de auto omhoog krikken stellen gaat op de bak zelf.
Aangezien de techniek hetzelfde is afgezien van langere 5de versnelling tov de Aygo/107/C1
https://www.scegliauto.com/nl/video/peu ... ial/30219/
Aangezien de techniek hetzelfde is afgezien van langere 5de versnelling tov de Aygo/107/C1
https://www.scegliauto.com/nl/video/peu ... ial/30219/
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
ff nieuw kabeltje en blazen maar weer.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Roger heeft even gereden, gaat een nieuwe koppelingsset en lager in volgende week en meteen oliebeurtje wat nog moest. Kabel was goed en stond strak, helaas geen tientjeswerk.... de kachel zal deze week uit moeten blijven
- Eeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Bak is goed verder? Naja zuur even zo in de laatste weken maar anderzijds, twee jaar niets gehad.. dan maar ‘n paar honderd euro d’r tegen aan, kun je ‘m ook met goed gevoel verkopen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Is wel bekend bij die 1KR-FE, al die 107, aygo, c1 hebben meestal rond of net na de ton de koppeling er al aan. Heb ik het nog goed gedaan met 160.000km al had ik verwacht dat ie zou gaan slippen ipv dit geneuzel.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Dat is het 'probleem' van die auto's. Veelal korte ritten binnendoor = veel schakelen en koppelen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Vrouwtje waar ik m van heb heeft m nieuw gekocht en elke dag een rit snelweg van 35 heen en 35 terug ofzo gedaan dus die zal m ook niet gesloopt hebben. Blijft natuurlijk klein fragiel spul, het is geen E36 koppeling die gewoon 3 ton meegaat.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Daihatsu Cuore 1.0 Premium [Bakkie?..]
Daar ging het fout, rest van verhaal is bijzaak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, matthyssie, PetervdH, Semrush [Bot], zuidnl en 231 gasten