BMW E36 Compact | Ringpact | M54B30 | The end.. P4
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, MxxBxx incoming!
Lekker blokje voor de compact en tegen de 300pk moet fijn rijden zijn.
Inlaten altijd een apart verhaal, ik dacht juist dat een M54B30 inlaat op een M52B28TU moest etc.... dus dat het voor de M54 al op orde was.
Inlaten altijd een apart verhaal, ik dacht juist dat een M54B30 inlaat op een M52B28TU moest etc.... dus dat het voor de M54 al op orde was.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, MxxBxx incoming!
ik heb ook deze inlaat constructie er zelf op gebouwd en de ECU aanpassing door Hoff laten doen. Ik heb hem nog niet op de bank gehad, dus cijfers heb ik niet.
Wel al op de baan gereden, maar er zat veel tijd tussen de laatste keer zonder nieuwe inlaat, als de eerste keer met nieuwe inlaat. Tevens ben ik in die tussen liggende periode ook van een 2.93 naar een 3.38 diff gegaan.
Wel al op de baan gereden, maar er zat veel tijd tussen de laatste keer zonder nieuwe inlaat, als de eerste keer met nieuwe inlaat. Tevens ben ik in die tussen liggende periode ook van een 2.93 naar een 3.38 diff gegaan.
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, MxxBxx incoming!
Tsja de M54B30 inlaat op de B28Tu is inderdaad wel een upgrade, maar een M50B25 inlaat is daar bovenop weer een mega upgrade, zo bleek.
Hey, bekende naam! Hoop je volgend jaar eens op de baan tegen te komenVanreijmersdal schreef: ↑12 nov 2020, 13:38 ik heb ook deze inlaat constructie er zelf op gebouwd en de ECU aanpassing door Hoff laten doen. Ik heb hem nog niet op de bank gehad, dus cijfers heb ik niet.
Wel al op de baan gereden, maar er zat veel tijd tussen de laatste keer zonder nieuwe inlaat, als de eerste keer met nieuwe inlaat. Tevens ben ik in die tussen liggende periode ook van een 2.93 naar een 3.38 diff gegaan.
Meanwhile, hier is niet heeeeeel veel gebeurd de laatste tijd. Langzaam nog bezig de motorruimte klaar te maken.
Even de nieuwe wielsetup voor 2021 gepast, Nu kan ik wat meer band kwijt.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Tevens bleken de mounting points voor de ARB toch een beetje rot, en brak er een af terwijl ik met de voorwielophanging bezig was, dus hier even 2 nieuwe mounts opgelast:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, MxxBxx incoming!
Nog andere plannen in de toekomst?
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 18 mei 2019, 20:38
- Auto: E36 "316i" + Opel Combo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, MxxBxx incoming!
Gaaf project! Rij je nog met standaard ARB? Ik zit een beetje m'n ARB opties te overwegen voor straatgebruik
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, MxxBxx incoming!
Nope, H&R 28/19 ARB's in Strongflex bushings
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Laat ik hier maar weer eens even een updateje doen, is alweer ff geleden zie ik...
Een van de "grootste" taken was het strakmaken en spuiten van de motorruimte, dit had even wat voeten in de aarde, maar heel blij met de uitkomst:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Meteen even wat geprobeerd om de temperatuur bij de passagiersvoeten even wat te verminderen...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En even bezig geweest met het pasmaken van het gaspedaal, dit heb ik tot op heden nog niet afgerond.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Kabelboom voor de M54 uit aan het vogelen, dit omdat ik ook OBD2 etc werkend wil houden.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En bezig geweest met het zoeken van een locatie voor de oliekoeler.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En dan het grote nieuws... Alle parts waren inmiddels binnen, dus het was een kwestie van de motor klaarmaken om deze definitief er in te hangen.
PPF 6-puck sinterplaat gemonteerd in de Gripforce vliegwiel en drukgroepset dat ik al had, en de 6-bak gemonteerd aan de M54.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En toen?...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ta-daaa....
To be continued.
Een van de "grootste" taken was het strakmaken en spuiten van de motorruimte, dit had even wat voeten in de aarde, maar heel blij met de uitkomst:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Meteen even wat geprobeerd om de temperatuur bij de passagiersvoeten even wat te verminderen...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En even bezig geweest met het pasmaken van het gaspedaal, dit heb ik tot op heden nog niet afgerond.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Kabelboom voor de M54 uit aan het vogelen, dit omdat ik ook OBD2 etc werkend wil houden.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En bezig geweest met het zoeken van een locatie voor de oliekoeler.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En dan het grote nieuws... Alle parts waren inmiddels binnen, dus het was een kwestie van de motor klaarmaken om deze definitief er in te hangen.
PPF 6-puck sinterplaat gemonteerd in de Gripforce vliegwiel en drukgroepset dat ik al had, en de 6-bak gemonteerd aan de M54.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En toen?...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ta-daaa....
To be continued.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Heel gaaf project!
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Mooie voortgang.
Welke "folie" heb je gebruikt? Ik wil ook wat minder warme voeten..Hoff schreef: ↑25 jan 2021, 13:21 Meteen even wat geprobeerd om de temperatuur bij de passagiersvoeten even wat te verminderen...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
- Vanreijmersdal
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
lekkere vorderingen, welk type 6 bak heb jij er achter gehangen?
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Deze folie komt van AliExpress, en kost net geen 7 euro voor één vierkante meter. Vooraf wel even getest hoe goed de folie nou echt is met een stuk metaal en een heatgun, maar het is spul doet precies wat ik er van gehoopt had.
Het is een swap waarover ik heel weinig heb kunnen vinden, en op gewezen werd door iemand die het geprobeerd had op zijn 328 E36. Voor mij vooral even de vraag hoeveel deze bak aan gaat kunnen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Komt van de nieuwere type BMW's af.Vanreijmersdal schreef: ↑25 jan 2021, 18:25 lekkere vorderingen, welk type 6 bak heb jij er achter gehangen?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Interessant, maar ik ben dan nog steeds benieuwd welk type het is.
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Kom ik nog eens op terug! Ik had beloofd dat nog niet aan de grote klok te hangenVanreijmersdal schreef: ↑12 feb 2021, 10:35 Interessant, maar ik ben dan nog steeds benieuwd welk type het is.
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Weer eens wat vorderingen:
Nu dan eindelijk de goede motorsteunen van PMC, en met dank aan Djessey ook een set M50/52 motorsteunen aan de M54 hangen, zodat de motor weer een paar centimeter naar achter ging.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dus nu ligt de motor eindelijk 100% vast!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Kon ik nu eindelijk aan de aandrijflijn beginnen. Gezien de 6 cilinder nu een best stuk naar achter ligt, plus de 6-bak een stukkie langer is, moest er het een en ander ingekort worden:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook de cardanas een stukkie in moeten korten, maar fits like a glove!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Meteen even een nieuwe hardyschijf en tussenas lager er op, fresh parts zijn altijd fijn!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Biesheuvel kwam met een nieuwe 330mm LTEC stuur in de verkoop. Gezien de RRS die ik had een grote miskoop was, en ik de overstap van 350mm naar 330mm wilde proberen, leek me dit een mooi stuurtje daarvoor.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En ons eigen geprinte rooster/meterhouder (met dank aan Hilgert) even gepast, en direct gemonteerd met de VDO oliedruk meter.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Tot zo ver, tot morgen.
Nu dan eindelijk de goede motorsteunen van PMC, en met dank aan Djessey ook een set M50/52 motorsteunen aan de M54 hangen, zodat de motor weer een paar centimeter naar achter ging.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dus nu ligt de motor eindelijk 100% vast!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Kon ik nu eindelijk aan de aandrijflijn beginnen. Gezien de 6 cilinder nu een best stuk naar achter ligt, plus de 6-bak een stukkie langer is, moest er het een en ander ingekort worden:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook de cardanas een stukkie in moeten korten, maar fits like a glove!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Meteen even een nieuwe hardyschijf en tussenas lager er op, fresh parts zijn altijd fijn!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Biesheuvel kwam met een nieuwe 330mm LTEC stuur in de verkoop. Gezien de RRS die ik had een grote miskoop was, en ik de overstap van 350mm naar 330mm wilde proberen, leek me dit een mooi stuurtje daarvoor.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En ons eigen geprinte rooster/meterhouder (met dank aan Hilgert) even gepast, en direct gemonteerd met de VDO oliedruk meter.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Tot zo ver, tot morgen.
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Hoff schreef: ↑12 feb 2021, 10:49Kom ik nog eens op terug! Ik had beloofd dat nog niet aan de grote klok te hangenVanreijmersdal schreef: ↑12 feb 2021, 10:35 Interessant, maar ik ben dan nog steeds benieuwd welk type het is.
Why?
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Die bakken zijn nu nog mega cheap, omdat vrijwel niemand deze bakken gebruikt hiervoor, haha!
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Mwa, zon geheim is het toch niet?
Zijn toch gewoon de Getrag GS6-37 bakken met dito vliegwiel/drukgroep (prise-as lager in drukgroep) en wellicht sinterplaat om meer Nm te kunnen overbrengen?
Zijn toch gewoon de Getrag GS6-37 bakken met dito vliegwiel/drukgroep (prise-as lager in drukgroep) en wellicht sinterplaat om meer Nm te kunnen overbrengen?
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Nope, is geen GS6-37BZ
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
Minimale update, ik probeer zo nu en dan eens wat kleins te tackelen.
Hoofdpijn #1: Stuurbekrachtiging.
Door het S50 oliefilterhuis was ik mijn OEM locatie voor het reservoir kwijt, en moest ik een nieuwe plek zoeken. Toen ik overstapte op M50 motorsteunen dacht ik, nice! kan ik 'm op de M50 locatie monteren. Helaas loopt daar bij de M54 een koelslang...
Toch leek het mogelijk.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ja, het reservoir zit close bij de chassisbalk, maar gezien de harde motorsteunen gok ik dat 5mm speling voldoende gaat zijn...
Toen met wat oude E46 stuurleidingen en een stanley mes aan de gang gegaan...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dat ging wonderbaarlijk goed.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ik vond nog een E36 terminal welke normaal gemonteerd is met een accu achterin.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En tevens het koelsysteem compleet nu.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook zat ik al een tijd de dobben over hoe ik het CCV systeem netjes kon maken. Ik vond via Hopwood Motorsport in Engeland een hele mooie optie om een AN koppeling op de kleppendeksel te krijgen. Dit soort details vind ik heerlijk...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ik zeg geslaagd!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Hoofdpijn #1: Stuurbekrachtiging.
Door het S50 oliefilterhuis was ik mijn OEM locatie voor het reservoir kwijt, en moest ik een nieuwe plek zoeken. Toen ik overstapte op M50 motorsteunen dacht ik, nice! kan ik 'm op de M50 locatie monteren. Helaas loopt daar bij de M54 een koelslang...
Toch leek het mogelijk.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ja, het reservoir zit close bij de chassisbalk, maar gezien de harde motorsteunen gok ik dat 5mm speling voldoende gaat zijn...
Toen met wat oude E46 stuurleidingen en een stanley mes aan de gang gegaan...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dat ging wonderbaarlijk goed.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ik vond nog een E36 terminal welke normaal gemonteerd is met een accu achterin.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En tevens het koelsysteem compleet nu.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ook zat ik al een tijd de dobben over hoe ik het CCV systeem netjes kon maken. Ik vond via Hopwood Motorsport in Engeland een hele mooie optie om een AN koppeling op de kleppendeksel te krijgen. Dit soort details vind ik heerlijk...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Ik zeg geslaagd!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
- Hoff
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 28 sep 2020, 11:01
- Auto: BMW E46 | Renault Twingo
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M44B19 exit, M54B30 is in!
It's been a while, as usual...
Aantal weken terug een mooi pakket ontvangen, dus hup, achterin de shitbox en monteren maar!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Wat een easy install. Ze geven aan aan de voorzijde al de juiste veerspanning toegepast te hebben, en ook de achterzijde is super easy op de juiste veerspanning te zetten. Toevallig stond de voorkant ook gewoon al goed qua rijhoogte, en achter zal ie gewoon zo laag als kan komen..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Gekozen voor BC-Racing RM-MA, met de inverted shocks aan de voorzijde, inclusief camberplates, en rubber topmounts achter. Veerspanning 10kg/10kg.
Hetgeen waar ik vooral altijd blij van wordt is een minimale droop achter, dit is sterk verbeterd...
Triple-s:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
BC-Racing:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Vervolgens het brandstofsysteem ververst: OEM E46 filter met drukregelaar, en verse rubbere leidingen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Eindelijk een begin kunnen maken aan de wiring met Hilgert.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Nu bezig om de firewall te dichten:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En nog steeds niet uit over waar de oliekoeler moet komen...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dilemma's... To be continued.
Aantal weken terug een mooi pakket ontvangen, dus hup, achterin de shitbox en monteren maar!
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Wat een easy install. Ze geven aan aan de voorzijde al de juiste veerspanning toegepast te hebben, en ook de achterzijde is super easy op de juiste veerspanning te zetten. Toevallig stond de voorkant ook gewoon al goed qua rijhoogte, en achter zal ie gewoon zo laag als kan komen..
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Gekozen voor BC-Racing RM-MA, met de inverted shocks aan de voorzijde, inclusief camberplates, en rubber topmounts achter. Veerspanning 10kg/10kg.
Hetgeen waar ik vooral altijd blij van wordt is een minimale droop achter, dit is sterk verbeterd...
Triple-s:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
BC-Racing:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Vervolgens het brandstofsysteem ververst: OEM E46 filter met drukregelaar, en verse rubbere leidingen.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Eindelijk een begin kunnen maken aan de wiring met Hilgert.
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Nu bezig om de firewall te dichten:
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
En nog steeds niet uit over waar de oliekoeler moet komen...
Untitled by Kevin Hoff, on Flickr
Dilemma's... To be continued.
- TomK
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 22:04
- Emiel
- Berichten: 3856
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW E36 Compact | Ringpact | M54B30 | BC Racing installed!
Lekker bezig zeg. Zijn de betere updates.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 58 gasten