BMW e46 coupe tracktool
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
BMW e46 coupe tracktool
Hoi!
Mijn naam is Bert, 30 jaren jong en zojuist eigenaar van een 323CI van '00.
Deze auo gekocht met de intentie om deze als tracktool te gaan gebruiken.
Ze heeft 224dkm gelopen en wat schade aan voor en achterzijde. Enkel cosmetisch.
Ik heb haar nu in de garage staan en een "apk" gedaan.
Helaas paar dingen geconstateerd:
Diffrubber gescheurd, veroorzaakte gebonk met gas loslaten.
Remschijf rechtsvoor krom (schijf is niet goed weg gesleten en gaf trilling aan stuur met remmen)
Remolieleiding die lekt bij de pomp.
Carterpanpakking zweet net als koppakking.
De subframe rubbers zijn redelijk maximaal te noemen, niet slecht, maar ook niet het jufvanhet...
Wat te doen?
De voorremmen ga ik gelijk wisselen naar een 330 set.
Diff rubber wisselen.
Remolieslang wisselen.
Alle olien vervangen.
Mijn naam is Bert, 30 jaren jong en zojuist eigenaar van een 323CI van '00.
Deze auo gekocht met de intentie om deze als tracktool te gaan gebruiken.
Ze heeft 224dkm gelopen en wat schade aan voor en achterzijde. Enkel cosmetisch.
Ik heb haar nu in de garage staan en een "apk" gedaan.
Helaas paar dingen geconstateerd:
Diffrubber gescheurd, veroorzaakte gebonk met gas loslaten.
Remschijf rechtsvoor krom (schijf is niet goed weg gesleten en gaf trilling aan stuur met remmen)
Remolieleiding die lekt bij de pomp.
Carterpanpakking zweet net als koppakking.
De subframe rubbers zijn redelijk maximaal te noemen, niet slecht, maar ook niet het jufvanhet...
Wat te doen?
De voorremmen ga ik gelijk wisselen naar een 330 set.
Diff rubber wisselen.
Remolieslang wisselen.
Alle olien vervangen.
Laatst gewijzigd door Nurdt op 08 mar 2021, 20:56, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Eerste is gedaan.
Originele dempers zijn verkocht en de velgen... 1 raam Mechanisme verkocht.
Eerst maar met de schroefset begonnen..
Demonteren zat tegen, spul zat muur vast. Ook een fuseetrekker opgehaald, welke niet echt paste... toch geprobeerd. Breekt schroefdraad af van de spoorstang. Heerlijk.
Dus slijpschijf erbij voor de fusee trekker om deze maar auto specifiek te maken...
Daarna niks geen gedonder en alles er makkelijk af en weer op.
Nieuwe korte koppelstangen eronder
Nieuwe spoorstangen, deze had ik nog nieuw liggen van een oude e46 (lucky me)
En de nieuwe schroefset eronder.
Binnenkort verder met spul eruit trekken.
Start gewicht:
1440kg met halve tank benzine, excl bestuurder.
Gewicht eruit:
Raam mechanisme passagier 2,4kg
Schokbrekers voor, -1,7 per stuk.(3,4kg)
Originele was 7,3kg en schroefset 5,6kg per voorpoot!
Originele dempers zijn verkocht en de velgen... 1 raam Mechanisme verkocht.
Eerst maar met de schroefset begonnen..
Demonteren zat tegen, spul zat muur vast. Ook een fuseetrekker opgehaald, welke niet echt paste... toch geprobeerd. Breekt schroefdraad af van de spoorstang. Heerlijk.
Dus slijpschijf erbij voor de fusee trekker om deze maar auto specifiek te maken...
Daarna niks geen gedonder en alles er makkelijk af en weer op.
Nieuwe korte koppelstangen eronder
Nieuwe spoorstangen, deze had ik nog nieuw liggen van een oude e46 (lucky me)
En de nieuwe schroefset eronder.
Binnenkort verder met spul eruit trekken.
Start gewicht:
1440kg met halve tank benzine, excl bestuurder.
Gewicht eruit:
Raam mechanisme passagier 2,4kg
Schokbrekers voor, -1,7 per stuk.(3,4kg)
Originele was 7,3kg en schroefset 5,6kg per voorpoot!
Laatst gewijzigd door Nurdt op 02 jul 2020, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
ot nu toe weinig tijd besteed. Heb enkel nog wat onderdelen weer bemachtigd en wat verder
gegaan met het leeg halen. Hoop binnenkort zodra de tuin ed thuis klaar zijn meer tijd
te kunnen steken in het verder “bouwen”.
Heb 2 kuipstoelen op de kop weten te tikken incl rails. Enigste waar ik straks naar moet gaan kijken is het monteren van ze. Wel al even gepast natuurlijk....
Tevens een goede set wielen bemachtigd. Een setje styling 68 OEM bmw. Breedset. Waarom? Voorzijde is 9,5kg per velg en achterzijde 9,8kg per velg. Erg lichte OEM velgen voor een betaalbare prijs. Had rond gekeken naar lichtere velgen, echter kom je dan op BBS oid die kneiters aan de prijs zijn. Zaten leuke banden onder, voor Michelin pilot sport 3 en achter pilot sport 4 met ruim profiel!
Auto is nu bijna leeg. Zowat alle bekabeling getrokken wat niet meer nodig was.
Al het teer eruit gehaald dmv fohn en plamuur mes. Wat een werk.... Maarrr 10 kg eraf!
Veel tijd zat erin om alles netjes te demonteren.
Zit nu rond de 230kg wat uit de auto is gekomen.
Bekabeling zit ik op een slordige 6kg wat eruit is gegaan.
Ga nog wel de stroomkabels verleggen om een paar meter van die dikke kabel minder te maken. Binnenkort eens een kleinere accu erop proberen te zetten. Heb nog een 44ah accu liggen. Is toch weer 7kg lichter dan de originele dikkert die achterin ligt.
Hoe ik te werk ben gegaan met de bekabeling. Eerst de auto zien te starten met het minimale wat nodig was.
Tellerunit, lichtschakelaar en airbagcomputer.
Als 1 van deze 3 niet aangesloten is start de auto niet... (lichtschakelaar wist ik eerst niet.....)
Hierna alles getagd wat wat was. Om duidelijk te houden welke kabel waarvan...
Uiteindelijk elke kabelboompje die ik weg haalde auto gestart om te checken of hij t nog doet natuurlijk! Controleren is zeker weten.
Ben nu begonnen met de airco delete. Zodra dat allemaal eruit is ook de bekabeling van airco verwijderen en dan bekabeling afwerken in de zekeringkast. Hierna bekabeling netjes afwerken.
Wat ligt er nog:
330 remmerij
Kuipstoelen monteren en stellen (heb een zeeeeer goede buurman die zich opofferde om beetje las werk te doen)
Subframe verstevigings platen (rubbers nog even bestellen)
Iemand suggesties los van powerflex?
gegaan met het leeg halen. Hoop binnenkort zodra de tuin ed thuis klaar zijn meer tijd
te kunnen steken in het verder “bouwen”.
Heb 2 kuipstoelen op de kop weten te tikken incl rails. Enigste waar ik straks naar moet gaan kijken is het monteren van ze. Wel al even gepast natuurlijk....
Tevens een goede set wielen bemachtigd. Een setje styling 68 OEM bmw. Breedset. Waarom? Voorzijde is 9,5kg per velg en achterzijde 9,8kg per velg. Erg lichte OEM velgen voor een betaalbare prijs. Had rond gekeken naar lichtere velgen, echter kom je dan op BBS oid die kneiters aan de prijs zijn. Zaten leuke banden onder, voor Michelin pilot sport 3 en achter pilot sport 4 met ruim profiel!
Auto is nu bijna leeg. Zowat alle bekabeling getrokken wat niet meer nodig was.
Al het teer eruit gehaald dmv fohn en plamuur mes. Wat een werk.... Maarrr 10 kg eraf!
Veel tijd zat erin om alles netjes te demonteren.
Zit nu rond de 230kg wat uit de auto is gekomen.
Bekabeling zit ik op een slordige 6kg wat eruit is gegaan.
Ga nog wel de stroomkabels verleggen om een paar meter van die dikke kabel minder te maken. Binnenkort eens een kleinere accu erop proberen te zetten. Heb nog een 44ah accu liggen. Is toch weer 7kg lichter dan de originele dikkert die achterin ligt.
Hoe ik te werk ben gegaan met de bekabeling. Eerst de auto zien te starten met het minimale wat nodig was.
Tellerunit, lichtschakelaar en airbagcomputer.
Als 1 van deze 3 niet aangesloten is start de auto niet... (lichtschakelaar wist ik eerst niet.....)
Hierna alles getagd wat wat was. Om duidelijk te houden welke kabel waarvan...
Uiteindelijk elke kabelboompje die ik weg haalde auto gestart om te checken of hij t nog doet natuurlijk! Controleren is zeker weten.
Ben nu begonnen met de airco delete. Zodra dat allemaal eruit is ook de bekabeling van airco verwijderen en dan bekabeling afwerken in de zekeringkast. Hierna bekabeling netjes afwerken.
Wat ligt er nog:
330 remmerij
Kuipstoelen monteren en stellen (heb een zeeeeer goede buurman die zich opofferde om beetje las werk te doen)
Subframe verstevigings platen (rubbers nog even bestellen)
Iemand suggesties los van powerflex?
Laatst gewijzigd door Nurdt op 02 jul 2020, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Airco delete is klaar.
Al met al zon 20kg wat er totaal uit is gekomen.
Dit is incl de radiator en de heatertjes die in de HVAC bak zitten! Deze heb ik dus ook volledig gedemonteerd en weer in elkaar gezet.
Zit nu op een gewicht van 1195kg van de auto met alles wat eruit is gekomen. Mijn streefgewicht was in de 11.... kg :amen:
Heb hierna de bekabeling afgewerkt en weer begonnen met monteren.
Tijdens het monteren per ongeluk een paar kabelbreukjes gemaakt met het plaatsen van de HVAC en deze vast te zetten.
Hierdoor zaten er enkele kabels geklemd en deden een paar items het niet meer na testen.... grrrmbl.
HVAC eruit, kabelbreukjes hersteld en weer terug naar monteren.. Dit keer wel opgelet waar de kabels komen.............
Hierna moest de dashboard weer terug. Maar vond de dash compleet iets aan de zware kant. Heb circa 3kg ervan af gezaagd met een fijne zaagje. Zo lijkt het toch nog een beetje een auto maar toch met het minimum aan wat nodig is qua gewicht!
Ben nu bijna zover met alle elektra af te werken dat ik kan beginnen aan de remmen. Heb nog de 330 remmen liggen.
Hierna maar even kijken om de stoelen te gaan plaatsen.
In de tussentijd had ik nog een ouwe accu liggen van onze fiat500. Die was ooit eens gewisseld, was toendertijd niet het probleem.
Deze gewogen en vergeleken met de "ouwe bmw" accu, 8,5kg verschil! Gelijk maar testen of de bmw probleemloos aanslingert... merkte geen verschil... starten en lopen :gekdoen:
Binnenkort weer meer.
Al met al zon 20kg wat er totaal uit is gekomen.
Dit is incl de radiator en de heatertjes die in de HVAC bak zitten! Deze heb ik dus ook volledig gedemonteerd en weer in elkaar gezet.
Zit nu op een gewicht van 1195kg van de auto met alles wat eruit is gekomen. Mijn streefgewicht was in de 11.... kg :amen:
Heb hierna de bekabeling afgewerkt en weer begonnen met monteren.
Tijdens het monteren per ongeluk een paar kabelbreukjes gemaakt met het plaatsen van de HVAC en deze vast te zetten.
Hierdoor zaten er enkele kabels geklemd en deden een paar items het niet meer na testen.... grrrmbl.
HVAC eruit, kabelbreukjes hersteld en weer terug naar monteren.. Dit keer wel opgelet waar de kabels komen.............
Hierna moest de dashboard weer terug. Maar vond de dash compleet iets aan de zware kant. Heb circa 3kg ervan af gezaagd met een fijne zaagje. Zo lijkt het toch nog een beetje een auto maar toch met het minimum aan wat nodig is qua gewicht!
Ben nu bijna zover met alle elektra af te werken dat ik kan beginnen aan de remmen. Heb nog de 330 remmen liggen.
Hierna maar even kijken om de stoelen te gaan plaatsen.
In de tussentijd had ik nog een ouwe accu liggen van onze fiat500. Die was ooit eens gewisseld, was toendertijd niet het probleem.
Deze gewogen en vergeleken met de "ouwe bmw" accu, 8,5kg verschil! Gelijk maar testen of de bmw probleemloos aanslingert... merkte geen verschil... starten en lopen :gekdoen:
Binnenkort weer meer.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW e46 coupe trackday car
Welkom! Klikt als een gaaf project, jammer dat je foto's zo klein zijn. Ben erg benieuwd.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW e46 coupe trackday car
Df wordt bijna een e46 club onderhand, gaaf!
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: BMW e46 coupe trackday car
Weer een e46 circuit auto er bij, succes met de bouw!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Aangepast . Had op een andere forum deze info staan, maar bleek dode forum te zijn. Zocht forum waar men wat actiever was. Ook voor eventuele tips en tricks of waar ik zou kunnen helpen
Laatst gewijzigd door Nurdt op 02 jul 2020, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW e46 coupe trackday car
Dan zit je hier goed
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW e46 coupe trackday car
Welkom! Al aardig wat kilo's uit de auto!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Thx! Alle tips zijn welkom natuurlijk.
Eerste keer voor mij zonder enige ervaring of opleiding oid. Doe alles op goed verstand.
Las ook ergens dat men Deminwater met een toevoeging gebruiken voor koelvloeistof?
Geen idee wat de exacte voordeel ervan is.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW e46 coupe trackday car
Voorkomen van kvs sporen die glad zijn mocht er lekkage optreden? Kan je beter water lekken.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW e46 coupe trackday car
Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Dit is ons derde auto, puur voor fun. Deze gaat straks enkel naar trackdays toe. Uiteindelijk is het de bedoeling om hem op een trailer te drukken. En met airco haal ik de grens van 1200kg nietKadett schreef: ↑02 jul 2020, 15:45 Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW e46 coupe trackday car
Met mooi weer moet.je het water opKadett schreef: ↑02 jul 2020, 15:45 Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW e46 coupe trackday car
Dus als je hem van de trailer afhaalt is het in ene afgekoeld Doelde ook juist op het gedeelte fun, heb met 30+ graden in Zwarte Woud/Vogezen gereden op de motor, vond dat niet meer fun. Misschien ligt het ook aan mij, slaap 8 maanden van jaar met enkel een dekbed overtrek
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW e46 coupe trackday car
Kadett schreef: ↑02 jul 2020, 16:46Dus als je hem van de trailer afhaalt is het in ene afgekoeld Doelde ook juist op het gedeelte fun, heb met 30+ graden in Zwarte Woud/Vogezen gereden op de motor, vond dat niet meer fun. Misschien ligt het ook aan mij, slaap 8 maanden van jaar met enkel een dekbed overtrek
Moet je wel aan water wonen / bootje hebbenJeffrey026 schreef: ↑02 jul 2020, 16:33Met mooi weer moet.je het water opKadett schreef: ↑02 jul 2020, 15:45 Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW e46 coupe trackday car
1200 kg is echt héél licht voor een E46, dan blijft het ook niet meer straatlegaal/APK waardig vrees ik. Dan kun je echt flink kilo's uitdunnen.Nurdt schreef: ↑02 jul 2020, 16:31Dit is ons derde auto, puur voor fun. Deze gaat straks enkel naar trackdays toe. Uiteindelijk is het de bedoeling om hem op een trailer te drukken. En met airco haal ik de grens van 1200kg nietKadett schreef: ↑02 jul 2020, 15:45 Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: BMW e46 coupe trackday car
En op een dergelijk niveau denk ik dat je juist meer tijd behaald met een koelhoofd dan met de airco deleteKadett schreef: ↑02 jul 2020, 15:45 Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Ik heb alle APK punten er nog op. Dus hij zou nog steeds prima door APK moeten komen. Heb het APK handboek erbij gehad de hele tijdeBoonstra schreef: ↑02 jul 2020, 16:591200 kg is echt héél licht voor een E46, dan blijft het ook niet meer straatlegaal/APK waardig vrees ik. Dan kun je echt flink kilo's uitdunnen.Nurdt schreef: ↑02 jul 2020, 16:31Dit is ons derde auto, puur voor fun. Deze gaat straks enkel naar trackdays toe. Uiteindelijk is het de bedoeling om hem op een trailer te drukken. En met airco haal ik de grens van 1200kg nietKadett schreef: ↑02 jul 2020, 15:45 Zonder een giga discussie te willen starten, maar waarom zou je een airco eruit halen? Alleen al de afgelopen 2 jaar zou je zomers kapot gaan om dan een trackday te bezoeken. Ik zou het juist heerlijk vinden nog een beetje gekoeld in een auto te kunnen zitten, al zou het 2 sec bij een ronde tijd optellen, je wint er toch geen prijzen mee. Maar ben dan wel oksel fris
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW e46 coupe trackday car
Lekker op dieet zeg! Handige sleutelruimte ook met die schaarbrug
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW e46 coupe trackday car
Zo dan, Die heb je al goed leeg gehaald. Ga je je subframe punten nog verstevigen?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
- Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82
Re: BMW e46 coupe trackday car
Inderdaad goed bezig. Die kabelboom kan je flink uitdunnen. Ik heb daarvoor deze website gebruikt: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/
Als je toch de auto puur voor trackdays houdt, kan je heel veel bedrading weghalen. Ik heb de hele General module eruit gehaald inclusief de bedrading. Je bent dan wel al je comfortsystemen kwijt en je moet je auto erg ouderwets op slot doen. Mijn pa vond die airco ook erg fijn, maar goed ik was de sleutelbaas dus hij ging eruit.
Wij hebben alleen de ruitenwissers nodig, daar kan je gemakkelijk om die module heen.
Dus lekker knippen en alles eruit trekken.
Als je toch de auto puur voor trackdays houdt, kan je heel veel bedrading weghalen. Ik heb de hele General module eruit gehaald inclusief de bedrading. Je bent dan wel al je comfortsystemen kwijt en je moet je auto erg ouderwets op slot doen. Mijn pa vond die airco ook erg fijn, maar goed ik was de sleutelbaas dus hij ging eruit.
Wij hebben alleen de ruitenwissers nodig, daar kan je gemakkelijk om die module heen.
Dus lekker knippen en alles eruit trekken.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: BMW e46 coupe trackday car
Alle bekabeling die ik niet nodig ben is er reeds uitmolenbob schreef: ↑03 jul 2020, 13:44 Inderdaad goed bezig. Die kabelboom kan je flink uitdunnen. Ik heb daarvoor deze website gebruikt: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/
Als je toch de auto puur voor trackdays houdt, kan je heel veel bedrading weghalen. Ik heb de hele General module eruit gehaald inclusief de bedrading. Je bent dan wel al je comfortsystemen kwijt en je moet je auto erg ouderwets op slot doen. Mijn pa vond die airco ook erg fijn, maar goed ik was de sleutelbaas dus hij ging eruit.
Wij hebben alleen de ruitenwissers nodig, daar kan je gemakkelijk om die module heen.
Dus lekker knippen en alles eruit trekken.
Alle airbagkabels interieur verlichting enz enz...
Alleen het brood nodige voor APK zit er nog in zoals de ruitenwissers en HVAC.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Google [Bot], Hitz, Marc Sierra, matthyssie, Ti-Tourist (Erik), zuidnl en 237 gasten