Rijsbergen/Sprundel? Zou wel toevallig zijn haha
Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Hier is nog een onboard video van de 8:04 Nurburgring lap met de B28, Trok wel zo veel harder dan de B25 hier voor
https://www.youtube.com/watch?v=WLEfdBFR3pk
https://www.youtube.com/watch?v=WLEfdBFR3pk
- Dimitri
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Zijn wel meer DF'ers woonachtig in die omgeving..
Hoeveel denk je dat je E36 straks gaat wegen? Ben benieuwd hoeveel sneller hij straks is dan een E46 M3.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Gaat goed hard! Met de nieuwe setup zal je wel een stuk onder de 8 minuten uit komen.Tjeuk schreef: ↑27 jan 2023, 09:08 Hier is nog een onboard video van de 8:04 Nurburgring lap met de B28, Trok wel zo veel harder dan de B25 hier voor
https://www.youtube.com/watch?v=WLEfdBFR3pk
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Wat een waanzinnig mooie e36 zeg!
- matthyssie
- Berichten: 6016
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Eeuwe, let je even op?!
- Fabian
- Berichten: 7045
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Rijsbergen, niet zo ver bij jou vandaan volgens mij. Hoor(de) je vaak zat rijden
- Martijn_bmw
- Berichten: 26812
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Wat een gave e36! Welkom
-
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Ben benieuwd hoe hij klinkt als de S54 er in hangt Rappe tijden wel met die B28 op de ring!
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Even kijken waar ik was gebleven, ondertussen zijn we al een hele tijd verder.
Ik heb wat foto's toegevoed van de motor in de auto, met de Karbonius inlaat maakt die een fantastisch geluid.
Nadat de motor er goed inlag was het tijd om de dyno op te gaan waar 365pk en 410nm koppel uit kwam. Nou dyno overleefd, motor is niet in de soep gelopen, dat is een erg goed teken
Toen kwam test 2, eerste shakedown op circuit zolder. De dag begon al goed met een flinke plas benzine onder de auto na het tanken op het circuit. Bleek ik de deksel van de tank niet ver genoeg te hebben aangedraaid en liep daar de benzine langs naar buiten. Gelukkig 10min voor de sessie snel die deksel dicht kunnen slaan en kunnen rijden. Auto voelt fantastisch met het vermogen, een mega verschil met de M52B28. De ronde tijd ging ook van de vorige x 2:01 naar 1:51. Op het einde klapte er een koelslang af, gelukkig optijd bij. Slang weer vast gemaakt, water gevuld en alles was weer oke. Naarna weer rustig met de auto naar huis gereden.
En toen kwamen we bij de laatste test. Nurburgring.
Eigenlijk waar de auto voor gebouwd is, gelijk een weekendje van gemaakt. Natuurlijk met de auto zelf naartoe gereden. In totaal 11 laps kunnen rijden (het was erg druk dat weekend) en vervolgens weer lekker naar huis zonder te hoeven sleutelen. Eind goed al goed.
De auto doet het nogsteeds super, er komen nog wat upgrades aan en de auto moet hoog nodig uitgelijnd worden (nu heeft die de natte vinger uitlijning) en daardoor onderstuurt die best veel.
Iniedergeval al een 7:41 kunnen rijden, en er zit echt veel meer in. Hier onder de lap: https://www.youtube.com/watch?v=c6ju9FrE-0E&t=344s
En nog wat foto's:
Ik heb wat foto's toegevoed van de motor in de auto, met de Karbonius inlaat maakt die een fantastisch geluid.
Nadat de motor er goed inlag was het tijd om de dyno op te gaan waar 365pk en 410nm koppel uit kwam. Nou dyno overleefd, motor is niet in de soep gelopen, dat is een erg goed teken
Toen kwam test 2, eerste shakedown op circuit zolder. De dag begon al goed met een flinke plas benzine onder de auto na het tanken op het circuit. Bleek ik de deksel van de tank niet ver genoeg te hebben aangedraaid en liep daar de benzine langs naar buiten. Gelukkig 10min voor de sessie snel die deksel dicht kunnen slaan en kunnen rijden. Auto voelt fantastisch met het vermogen, een mega verschil met de M52B28. De ronde tijd ging ook van de vorige x 2:01 naar 1:51. Op het einde klapte er een koelslang af, gelukkig optijd bij. Slang weer vast gemaakt, water gevuld en alles was weer oke. Naarna weer rustig met de auto naar huis gereden.
En toen kwamen we bij de laatste test. Nurburgring.
Eigenlijk waar de auto voor gebouwd is, gelijk een weekendje van gemaakt. Natuurlijk met de auto zelf naartoe gereden. In totaal 11 laps kunnen rijden (het was erg druk dat weekend) en vervolgens weer lekker naar huis zonder te hoeven sleutelen. Eind goed al goed.
De auto doet het nogsteeds super, er komen nog wat upgrades aan en de auto moet hoog nodig uitgelijnd worden (nu heeft die de natte vinger uitlijning) en daardoor onderstuurt die best veel.
Iniedergeval al een 7:41 kunnen rijden, en er zit echt veel meer in. Hier onder de lap: https://www.youtube.com/watch?v=c6ju9FrE-0E&t=344s
En nog wat foto's:
-
- Berichten: 4312
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Werkt de mk60 abs al?
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Ja heb de eerste 2x circuit zonder ABS gereden, vind dat persoonlijk echt niet lekker rijden.
De 2e keer Nurburgring was met MK60. Wat is dat toch een fantastisch systeem, zoveel vertrouwen in de remmen en ik weet zeker dat het nog veel harder kan
- Fabian
- Berichten: 7045
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Was er niet nog een koppeling tegenvaller?
Lekkere auto hoor, heerlijk met die s54 zo!
Meer info over het ABS? Nog nooit echt naar gezocht, dus ben wel benieuwd. Ik wil voor de m5 ook nog eens upgraden wellicht.
Lekkere auto hoor, heerlijk met die s54 zo!
Meer info over het ABS? Nog nooit echt naar gezocht, dus ben wel benieuwd. Ik wil voor de m5 ook nog eens upgraden wellicht.
-
- Berichten: 4312
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Ik ben wel benieuwd naar de conversie en hoe je de module hebt geprogrammeerd.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Erg mooi koppelverloop en vooral veel koppel!
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Nou dat was ook van korte duur.
Achteraf maar goed dat ik het gedaan heb. Identieke slijtage op elke cilinder, zowel op de inlaat als uitlaat kant.
De motor gaat nu weer terug uit elkaar en nagekeken worden om te kijken wat het probleem is.
De motor verbruikte erg veel olie en dat zat me toch niet helemaal lekker. Dus maar de motor er weer uit gehaald en open gemaakt. Achteraf maar goed dat ik het gedaan heb. Identieke slijtage op elke cilinder, zowel op de inlaat als uitlaat kant.
De motor gaat nu weer terug uit elkaar en nagekeken worden om te kijken wat het probleem is.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26812
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Oeh das zonde hopelijk weer redelijk snel te fixen
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Jammer! Echt een dikke wagen van gemaakt.
Respect dat je het allemaal zelf doet.
Respect dat je het allemaal zelf doet.
- Fabian
- Berichten: 7045
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Pas geleden een zelfde verhaal gehoord bij een vers gebouwde s54, had volgens mij met de manier van honen te maken (thermisch/opspannen iets ofzo) waardooor de cilinder ovaal worden ipv rond.
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Ja de verdenking is het niet gebruiken van een torque plate tijdens het honen. Daar is een S54 blijkbaar erg gevoelig voor. Hopelijk is het blok nog te redden, maar ik gebruik nu al de maximale overmaat, dus zie ik het zo maar somber in.
-
- Berichten: 4312
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Zure constatering. Heeft de motor nog een inloopperiode gehad na de revisie? Neem aan dat je boren bedoelt trouwens want honen zijn de kruislingse krasjes.
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Staat me iets bij dat Dinan een speciaal proces had voor cilinder bewerking. Ivm resultaat oppervlak?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Ben je lekker mee dan... wel precies optijd eruit gehaald en opengetrokken maar geen fijne constatering zeg.
- yorick
- Berichten: 971
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Snelle tijden op de NS, mooie E36!
Ik bedoel dit niet betweterig, maar een meetrapport na de machinalebewerking kan deze ellende toch voorkomen?
Zonde, succes met herstellen!
Ik bedoel dit niet betweterig, maar een meetrapport na de machinalebewerking kan deze ellende toch voorkomen?
Zonde, succes met herstellen!
- Tjeuk
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 18:24
- Auto: E36 323i Coupe
Re: Even voorstellen E36 323i word S54 (Bedankt Djessey)
Nou het is weer tijd voor een updateje. Laten we met het minder leuke beginnen. De S54.
Op een mooie zomerse dag ging ik mijn nieuw setje Intrax ophalen samen met Djessey toen ik ineens een telefoontje kreeg van het motorrevisie bedrijf. En het eerste wat die zei was: ''Wie heeft die motor in elkaar gezet??'' Nou.. de toon was gezet, dit gaat niet goed komen. (De idioot die de motor inelkaar heeft gezet ben ik zelf)
Wat blijkt dus, de Wossner zuigers werken niet met de originele oliesproeiers. Dus je kan al raden, toen de carterpan eraf ging lagen er 6 afgebroken oliesproeiers onder in de caterpan, oh ohhhh.
Dit heeft natuurlijk gezorgd dat de motor constant op lage oliedruk heeft gedraaid. Dus volle bak nurburgring, autobahn 280km/h in redline, etc etc, allemaal op lage oliedruk.
Eindstand: Zuigers niet meer bruikbaar, Drijftstangen niet meer bruikbaar, alle lagers (3000km oud) versleten, natuurlijk 6x oliesproeier kapot, etc etc.
Het geluk bij het ongeluk is dat de krukas en het blok zelf nog te redden waren, hier was ik voornamelijk bang voor.
Dusja wat moet je er ermee. Toch maar besloten om de S54 weer opnieuw op te bouwen dan, deze keer door iemand die wel weet waar die mee bezig is. Dus nieuwe zuigers, drijftstangen, lagers, het hele pakketje weer.
Dus zo gezegd zo gedaan, de S54 er weer terug in.
Daarna gelijk de Intrax 1k2'tjes erop gezet
1000km moeten rijden (alweer) om de motor in te laten lopen, olie gewisseld en richting de ring vertrokken. Als je dan die auto weer tot 8.000 toeren trekt terwijl je een Porsche GT3 op je voorbumper hebt is het het allemaal weer waard.
Heerlijk weer van de auto genoten de laatste paar ringtrips + nog een trackday op Spa in de regen. Was natuurlijk super met een sper en dat vermogen van een S54.
Weer een mooi einde van het seizoen, na dit veel te dure seizoen had in mijn vriendin beloofd eindelijk goed te gaan sparen.... uh..
Toen kwam Djessey met een grandioos idee waar ik natuurlijk geen nee tegen kon zeggen. Wat als we al deze onzin die we doen nou vast gaan leggen? Dit idee is zoals gewoonlijk met Djessey weer gruwelijk uit de hand gelopen.
Als ik hier het hele verhaal ga uitleggen van hoe het tot stand is gekomen word het een beetje lang denk ik haha.
Hier kan je de introductie vinden van ons kanaal en wat we gaan doen, plus de eerste video over de verbouwing van het pand. Hoor graag wat jullie er van vinden, want eerlijk, we hebben echt geen idee wat we aan het doen zijn...
Op een mooie zomerse dag ging ik mijn nieuw setje Intrax ophalen samen met Djessey toen ik ineens een telefoontje kreeg van het motorrevisie bedrijf. En het eerste wat die zei was: ''Wie heeft die motor in elkaar gezet??'' Nou.. de toon was gezet, dit gaat niet goed komen. (De idioot die de motor inelkaar heeft gezet ben ik zelf)
Wat blijkt dus, de Wossner zuigers werken niet met de originele oliesproeiers. Dus je kan al raden, toen de carterpan eraf ging lagen er 6 afgebroken oliesproeiers onder in de caterpan, oh ohhhh.
Dit heeft natuurlijk gezorgd dat de motor constant op lage oliedruk heeft gedraaid. Dus volle bak nurburgring, autobahn 280km/h in redline, etc etc, allemaal op lage oliedruk.
Eindstand: Zuigers niet meer bruikbaar, Drijftstangen niet meer bruikbaar, alle lagers (3000km oud) versleten, natuurlijk 6x oliesproeier kapot, etc etc.
Het geluk bij het ongeluk is dat de krukas en het blok zelf nog te redden waren, hier was ik voornamelijk bang voor.
Dusja wat moet je er ermee. Toch maar besloten om de S54 weer opnieuw op te bouwen dan, deze keer door iemand die wel weet waar die mee bezig is. Dus nieuwe zuigers, drijftstangen, lagers, het hele pakketje weer.
Dus zo gezegd zo gedaan, de S54 er weer terug in.
Daarna gelijk de Intrax 1k2'tjes erop gezet
1000km moeten rijden (alweer) om de motor in te laten lopen, olie gewisseld en richting de ring vertrokken. Als je dan die auto weer tot 8.000 toeren trekt terwijl je een Porsche GT3 op je voorbumper hebt is het het allemaal weer waard.
Heerlijk weer van de auto genoten de laatste paar ringtrips + nog een trackday op Spa in de regen. Was natuurlijk super met een sper en dat vermogen van een S54.
Weer een mooi einde van het seizoen, na dit veel te dure seizoen had in mijn vriendin beloofd eindelijk goed te gaan sparen.... uh..
Toen kwam Djessey met een grandioos idee waar ik natuurlijk geen nee tegen kon zeggen. Wat als we al deze onzin die we doen nou vast gaan leggen? Dit idee is zoals gewoonlijk met Djessey weer gruwelijk uit de hand gelopen.
Als ik hier het hele verhaal ga uitleggen van hoe het tot stand is gekomen word het een beetje lang denk ik haha.
Hier kan je de introductie vinden van ons kanaal en wat we gaan doen, plus de eerste video over de verbouwing van het pand. Hoor graag wat jullie er van vinden, want eerlijk, we hebben echt geen idee wat we aan het doen zijn...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], HJ2 en 1 gast