Ex RCN e90 330i ringtool + 125d

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 14 okt 2021, 13:16

Misschien wel de laatste trackday voor deze inderdaad. Als die niet goed verkoopt trek ik de rolkooi er uit, gaat de achterbank er weer in en gebruik ik hem gewoon als 2e auto. Moet dan alleen nog een sper hebben voor driftdagen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 14 okt 2021, 13:23

Gisteren ook maar weer het gedestilleerde water met purple ice gewisseld voor koelvloeistof bij de 330i. Heb ik ook geen stres als het wel wat gaat vriezen en rijden op de ring zonder risico op vorst zal hem ook niet meer worden denk ik. Verder volgend jaar weer een seizoenskaart en dit jaar niet dus veel rondes ga ik nu ook niet rijden.

Zaterdag weer naar de Ring voor wat overleg over spullen om eventueel over te nemen en misschien wel een rondje of 2 met de 125d als het niet te druk is.

Hsp
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Hsp » 14 okt 2021, 13:45

Jan Terwolde schreef: 14 okt 2021, 13:12 Ik weet niet wat voor banden die Megane heeft? Ik heb NS-2r hier onder en een ar1 ofzo maakt echt wel verschil volgens mij.

En ik zal ook vast wat fout doen :bag: . De Hugenholtzbocht ging ik op het laatst ook compleet hoog door en dat voelde stukken beter.
Megane stond op AR1's, 235 breed rondom. Schijnt inderdaad nog wel wat verschil te maken tov bijvoorbeeld NS2R of 595 RSR. De Hugenholtzbocht hoger pakken heb ik toen ook nog geprobeerd tijdens de laatste sessie, zag aan de sectortijden dat het sneller was tov eerst. F1 pakt ook de hoge lijn, dus dat zal dan wel de te nemen lijn zijn.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 14 okt 2021, 13:48

Megane's zijn ook echt snel! alles al goed voor elkaar origineel.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 15 okt 2021, 22:11

125d
Vanavond maar weer van verse olie (castrol 5w30 LL) en een filter voorzien zoals ik nu iedere 15k doe. Helaas ook last van koelvloeistoflekkage :blackeye:. Aankomende donderdag nieuwe waterpomp en thermostaat. 500,- beetje correcte prijs hiervoor?

Verder nieuwe achterbandjes besteld, net als voor Goodyear Supersport. Banden passen goed bij deze auto die origineel op runflats staat, hij kan de stijven wangen goed gebruiken. De michelin pss zijn (gemiddeld tussen voor en achter) 30k en een ronde of 15 ring meegegaan.

330i
Een setje luxe platen gemonteerd aangezien de oude nogal aftands waren. Gelijk een stuk strakker :D

mark323ti
Berichten: 1488
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door mark323ti » 16 okt 2021, 09:54

Hoe kwam je erbij een huis bij de Ring te kopen? Kom je er zo vaak? Is het ook voor verhuur of alleen voor eigen gebruik? Prijzen liggen in DLD een stuk lager, je moet ook eigen geld meenemen maar ook de potentiële huuropbrengsten zijn stuk lager. In Eiffel zijn de prijzen de laatste 10 jaar wel behoorlijk opgelopen.
Hoe heb jjij je huis gevonden?

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door StefanW » 16 okt 2021, 10:59

Gefeliciteerd met je vakantiehuis! Lijkt me ook geweldig.

Ik hoorde dat de verzekeringsmaatschappijen in Duitsland sinds afgelopen december de ring ook uitgesloten hebben (nieuwe klanten). Allianz had de ring nog niet uitgesloten. Weet niet of het verhaal klopt.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 17 okt 2021, 00:03

mark323ti schreef: 16 okt 2021, 09:54 Hoe kwam je erbij een huis bij de Ring te kopen? Kom je er zo vaak? Is het ook voor verhuur of alleen voor eigen gebruik? Prijzen liggen in DLD een stuk lager, je moet ook eigen geld meenemen maar ook de potentiële huuropbrengsten zijn stuk lager. In Eiffel zijn de prijzen de laatste 10 jaar wel behoorlijk opgelopen.
Hoe heb jjij je huis gevonden?
Nou eigenlijk begon het er mee dat ik ooit een keer een heel goedkoop huis zag die later allang verkocht bleek te zijn en toen dachten van waarom doen we dat niet. Vorig jaar denk ik 10 keer geweest ofzo waarvan 4x een hele week. Heel vaak gaan betekent ook heel vaak inpakken is en dat is nogal veel zooi met een paar kleine kinderen en honden er bij. Meerdere malen gezeik met onze honden in huurhuizen (ja die kunnen wel eens blaffen). En het verzekeringsissue is natuurlijk ook een ding. Mijn vrouw zei gewoon van als jij een jahreskarte wil dan moeten we dat anders inregelen. Wel nagedacht over een caravan op een vaste plaats (ook aardig wat kosten en geen mogelijkheid tot stallen auto en terugverdienen door verhuur) daar, een camper (met afschrijving, onderhoud en alles ook duur) oid maar eigenlijk is de enige echt goede oplossing een eigen huis. Het is deels hypotheek op ons huis in Nederland en deels spaargeld dus geen gezeik met een hypotheek op een Duits huis. Op termijn willen we een deel van het huis verhuren, en ook een paar garages. Verder gewoon voor eigen gebruik. Omdat de maandelijkse kosten laag zijn met dat beetje hypotheek heb je ook niet veel nodig om de kosten al goed te drukken, maar hoe goed dat gaat zal de tijd leren.

We hebben het huis via immoscout gevonden. De meeste huizen in onze prijscategorie waren binnen een paar dagen weg, en bij priveverkoop nemen ze soms helemaal geen buitenlandse nummers op. Ook zijn we een keer buitengesloten na een bieding omdat het uiteindelijk naar bekenden ging. Dus wel erg lastig om er tussen te komen en we hadden het eigenlijk al opgegeven aangezien het met de overstromingen alleen maar erger zou worden. Op een gegeven moment zochten we zelfs op 25 minuten van de ring omdat er niets te krijgen was en hadden zoiets van dit is ook niet wat wij willen.. Toen kwam deze langs (op 9 min van de ring) en toevallig konden we heel snel erna naar Duitsland en waren we de eerste bezichtigers. Later in de middag geboden en de dag erna akkoord! Dus ook zeker een stuk geluk.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 17 okt 2021, 00:07

StefanW schreef: 16 okt 2021, 10:59 Gefeliciteerd met je vakantiehuis! Lijkt me ook geweldig.

Ik hoorde dat de verzekeringsmaatschappijen in Duitsland sinds afgelopen december de ring ook uitgesloten hebben (nieuwe klanten). Allianz had de ring nog niet uitgesloten. Weet niet of het verhaal klopt.
Er zijn wel meer verzekeringsmaatschappij gaan uitsluiten inderdaad, en nog meer het all risk gedeelte. Maar er zijn er ook zeker nog genoeg die wel gewoon dekking bieden.

Wie weet wat er nog gaat veranderen daar in de loop van de jaren, maar voor nu is het nog te doen. Gewoon via een verzekeringsagent de juiste kiezen en per mail de dekking op de ring laten bevestigen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 17 okt 2021, 00:15

We hebben ook zoiets van je leeft maar 1 keer. Genoeg voorbeelden helaas dat het ten alle tijden je laatste dag kan zijn dus beter lekker de dingen doen waar je het meest van geniet! Het kan dus we gaan er gewoon voor. Verkopen kan altijd weer en dan zal het vast ook niet voor niets weggaan dan (ja kosten koper is wel verdampt inderdaad). Er zijn hier genoeg op df die meer aan een auto uitgeven als dat dit huis kostte.

En ja ik ben misschien gewoon verslaafd :roll:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Martijn_bmw » 17 okt 2021, 08:20

Jan Terwolde schreef: 17 okt 2021, 00:15 We hebben ook zoiets van je leeft maar 1 keer. Genoeg voorbeelden helaas dat het ten alle tijden je laatste dag kan zijn dus beter lekker de dingen doen waar je het meest van geniet! Het kan dus we gaan er gewoon voor. Verkopen kan altijd weer en dan zal het vast ook niet voor niets weggaan dan (ja kosten koper is wel verdampt inderdaad). Er zijn hier genoeg op df die meer aan een auto uitgeven als dat dit huis kostte.

En ja ik ben misschien gewoon verslaafd :roll:

Haha groot gelijk en het is er ook geweldig! Dus als je er een huis kan kopen waarom niet :)

Mochten jullie ooit gaan verhuren, meldt het dan even :) dan wil ik er vast ook wel eens gebruik van maken!

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1321
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Fedmas » 17 okt 2021, 11:32

Misschien heb ik ze gemist, maar er zijn nog (bewust) geen foto's gedeeld? Ben wel benieuwd!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 17 okt 2021, 14:03

Martijn_bmw schreef: 17 okt 2021, 08:20
Jan Terwolde schreef: 17 okt 2021, 00:15 We hebben ook zoiets van je leeft maar 1 keer. Genoeg voorbeelden helaas dat het ten alle tijden je laatste dag kan zijn dus beter lekker de dingen doen waar je het meest van geniet! Het kan dus we gaan er gewoon voor. Verkopen kan altijd weer en dan zal het vast ook niet voor niets weggaan dan (ja kosten koper is wel verdampt inderdaad). Er zijn hier genoeg op df die meer aan een auto uitgeven als dat dit huis kostte.

En ja ik ben misschien gewoon verslaafd :roll:

Haha groot gelijk en het is er ook geweldig! Dus als je er een huis kan kopen waarom niet :)

Mochten jullie ooit gaan verhuren, meldt het dan even :) dan wil ik er vast ook wel eens gebruik van maken!
Kijk aan! Ga ik zeker laten weten!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Paskal » 17 okt 2021, 17:22

Leuke stap om daar een huis erbij te kopen :thumbup: . Heb het ook wel eens overwogen in de tijd dat eea daar nog beter betaalbaar was, maar na alle voor- en nadelen op een rij te hebben gezet toch maar niet gedaan. Uiteindelijk een goede keuze gebleken want dit jaar zijn we meer dan 10 weekenden en 5 weken in de zomer op pad geweest met de sleurhut naar allerlei bestemmingen in Europa. Combineer dat met ons optrekje in NL wat je ook wel een beetje bij moet houden dan zou ik in tijdgebrek als je ook nog een tweede huis in de Eifel zou hebben. Hopelijk maak je er meer gebruik van dan Tom want sinds die daar een huis in Adenau heeft komt hij er bijna nooit meer :)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 25 okt 2021, 11:31

Paskal schreef: 17 okt 2021, 17:22 Leuke stap om daar een huis erbij te kopen :thumbup: . Heb het ook wel eens overwogen in de tijd dat eea daar nog beter betaalbaar was, maar na alle voor- en nadelen op een rij te hebben gezet toch maar niet gedaan. Uiteindelijk een goede keuze gebleken want dit jaar zijn we meer dan 10 weekenden en 5 weken in de zomer op pad geweest met de sleurhut naar allerlei bestemmingen in Europa. Combineer dat met ons optrekje in NL wat je ook wel een beetje bij moet houden dan zou ik in tijdgebrek als je ook nog een tweede huis in de Eifel zou hebben. Hopelijk maak je er meer gebruik van dan Tom want sinds die daar een huis in Adenau heeft komt hij er bijna nooit meer :)
Tjah als je minder naar de ring gaat maar veel andere vakanties doet moet je niet een huis bij de ring kopen. Eigenlijk waren wijzelf voordat we vaak naar de ring gingen ook al helemaal niet zo heel erg van de vakanties, hooguit 1x per jaar een dag of 8 naar een zonnige bestemming. Het zal ook afwachten zijn hoeveel we zullen blijven gaan naar de Ring, maar verkopen kan altijd weer. Alles hangt af van je eigen gebruik ervan, en/of eventuele opbrengsten met verhuur anders. Ik kan mij ook voorstellen als de kinders wat ouder worden dat ze er op een gegeven moment klaar er mee zijn om iedere keer naar de Ring te gaan, ik denk ook niet dat we dit huis voor 10 jaar gaan aanhouden maar de tijd zal het leren.

Ik heb er vooral verschrikkelijk veel zin in om veel te kunnen rijden aankomende jaren. Zaterdag zijn we weer bij het huis geweest om te overleggen welke spullen we graag overnemen, vanaf Brunchen weliswaar een volle 3 minuten rijden :tooth: . Erg blij dat het zo verschrikkelijk dichtbij de ingang is. Straks gewoon tussendoor even een bakkie thuis kan doen als de baan even dicht is o.i.d.. Ik kon het ook niet laten toch even een paar rondjes te rijden :df:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door matthyssie » 25 okt 2021, 11:59

Maar wanneer komt de GT3RS of de CSL/GTS? Wat je nu doet is maar half werk natuurlijk :)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 25 okt 2021, 12:10

:bag: Vrees dat dat hem niet gaat worden haha. En ja die vraag heb ik al eerder gehad (al ging dat toen over een nieuwe m2 comp) :lol:
Ik probeer toch het echt met wat goedkopers, wat ben ik nog niet uit en zal t.z.t. wel een draadje over starten.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door matthyssie » 25 okt 2021, 12:17

Ik zou een 130i'tje pakken, dat ding van Karel is top!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 25 okt 2021, 12:25

Komt nooit door de TUV. Als ik met nederlands kenteken zou rijden zou ik gewoon mijn 330i houden, maar die krijg ik waarschijnlijk ook niet ingevoerd..

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 25 okt 2021, 12:36

matthyssie schreef: 25 okt 2021, 12:17 Ik zou een 130i'tje pakken, dat ding van Karel is top!
Een duitse 130i vind ik zeker het overwegen waard!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Jan Terwolde » 15 nov 2021, 16:33


Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - Huis bij de ring gescoord! :)

Bericht door Milka » 15 nov 2021, 17:08

Gaaf man en feli

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - 330i Rotrex te koop!

Bericht door Jan Terwolde » 13 dec 2021, 17:15

Eindelijk afgelopen weekend de sleutels op mogen halen. Huis was al meer als een maand leeg en klaar voor oplevering alleen gooide Duitse bureaucratie roet in het eten..

Viel toch even tegen achterwaarts de oprit op te rijden met een verschrikkelijk volle paardentrailer.. :dood: Toch een flinke hellingshoek haha. De koppeling stonk al een beetje afwisselend met wielspin door de wisselende hoogtes, uiteindelijk maar vooruit er op gereden en later niet zover omhoog gereden :bag:.
Was erg heerlijk weer rond te rijden in de Eifel, een simpel ritje naar de supermarkt in Adenau is mij toch een prachtige route! Vanaf Siebenbach rechtstreeks naar Adenau en dan weer terug via Nurburg. Die route vond ik wat later nogmaals te doen het helemaal waard met een bonus als in pizza van Pinocchio. :df:. In het donker was het wel even andere koek en heb erg genoten.
Verder hadden we nog een kindje wat ziekjes wat onze effectiviteit niet echt ten goede kwam, maar toch alles in de juiste kamers gekregen en veel schoongemaakt en al een klein beetje kunnen settelen en plannen wat en hoe we e.e.a. gaan aanpakken.

Wanneer iemand interesse heeft in stalling op 9 minuten (maps, dus kan een stuk sneller als de auto warm is) van de ingang van de ring hoor ik het graag!
overzicht.jpeg
overzicht.jpeg (205.27 KiB) 1016 keer bekeken
Zondag ook nog bij een ex VLN e90 330i (prefacelift) wezen kijken om evt te kopen bij een garage waar ik altijd heen ga bij de ring (volgens mij zowel beste team bij V4 en VT2). Auto was 4 jaar terug opgebouwd voor de v5 klasse en met de corona een stuk minder gebruikt als voorzien, dus laskooi, bilstein competition dacht ik en recaro polepositions (zaten nu andere in maar niet tuv legaal). Alle aanpassingen zijn in de papieren vermeld wat nogal belangrijk is daar. Alleen tegenwoordig doen de 330i's het niet meer zo goed in die klasse aangezien daar sinds een tijdje ook Caymans in zitten. Prijs viel mij nogal tegen als ik eerlijk ben, maar hij gaf wel één jaar volle garantie excl. banden en remmen wat ik natuurlijk nogal een pluspunt vind! Ik heb eigenlijk echt geen flauw idee wat wel een reëele prijs voor zoiets zou moeten zijn. Als iemand daar wel ook maar een beetje zicht op heeft graag even en pb sturen. Ook als je ervaring hebt in de betrouwbaarheid van deze auto's en met name op het circuit hoor ik het graag natuurlijk!

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - 330i Rotrex te koop!

Bericht door Eric Z » 13 dec 2021, 18:33

Mooi in de buurt zo, het niet gestucte deel hoort er ook bij? Of zit je schuur alleen achter de trailer zeg maar.

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: BMW 125d + 330i Rotrex Ringtool(s) - 330i Rotrex te koop!

Bericht door Paul S » 13 dec 2021, 19:15

Erg gaaf, geniet ervan. Droom er ook nog wel eens van.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten