Rick's Megane 3 RS Tracktool [ Zandvoort 03-10 ]
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Cup => Tracktool
Heel gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Cup => Tracktool
Ongetwijfeld ! Helaas is de ring bijna dicht als de auto klaar is maar volgend jaar gaan we proberen wat tijd te vinden om regelmatig naar de ring te gaan.Jan Terwolde schreef: ↑27 sep 2022, 09:03 Heerlijk zeg even en auto zo laten opbouwen. Zie jullie wel verschijnen bij de ring!
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Cup => Tracktool
Vanmiddag een telefoontje van Autohaus Kirfel, de Megane is klaar !
We gaan hem maandag ophalen, hopen op goed weer zodat we gelijk wat rondjes kunnen maken op de Ring
We gaan hem maandag ophalen, hopen op goed weer zodat we gelijk wat rondjes kunnen maken op de Ring
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Cup => Tracktool
Mooi nieuws! Veel plezier
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Cup Tracktool [ombouw P5]
Maandag weer een tripje naar Adenau gemaakt en de Megane opgehaald bij Kirfel.
Ik had zaterdag al een een heleboel foto's van tijdens en na de werkzaamheden ontvangen van Tim Kirfel dus de stemming zat er al wel in.
Helaas hadden ze de wielen nog niet kunnen monteren omdat er blijkbaar centreerringen in de Autec's horen om ze passend te krijgen, Naafdiamater van de velg was 70 en van de Auto 66.1.
Zaterdag nog snel de juiste centreerringen geregeld een meegenomen.
De aanpassingen:
Het eerste "zwakke punt' van de Megane waarmee je te maken krijgt op het circuit (en vooral op de ring) is de temperatuur.
De origineel intercooler is ondermaats dus deze is vervangen door een Wagner Competition
ivm opspattende steentjes en andere prut hebben ze gelijk een net achter de bestaande bumper grille geplaatst om de intercooler te beschermen, schijnt vaak voor te komen dat een intercooler slecht presteert omdat deze vol zit met steentjes en andere vervuiling.
Een tweede en minstens zo belangrijk punt is de versnellingsbaksteun. Door alle extra krachten, trillingen en bonken die horen bij sportief rijden gaat de originele baksteun de geest geven met alle nare gevolgen van dien, Kirfel heeft hiervoor zelf een verbeterde steun ontworpen.
Ook is natuurijk niet te vergeten, het onderstel !
Deze Megane was al voorzien van het Cup onderstel, wat op zich al verbazend goed is en ik begrijp dan ook niet dat sommigen dit vervangen voor een goedkope schroefset.
Gekozen voor een KW Clubsport 2 weg onderstel waarbij Rebound instelbaar is middels 16 clicks.
Dit onderstel is door Kirfel nog weer aangepast met stuggere voorveren en aanpassingen aan de dempers.
Out of the box is een Clubsport goed voor op de weg, maar voor op het circuit zijn er nog wel wat aanpassingen wenselijk als je het goed wilt doen.
Heb gevraagd om de setup zo neutraal mogelijk te houden voor nu en later wat meer te gaan fine tunen met nog wat meer camber op de vooras wellicht. Eerst leren rijden met de auto voor we al te agressieve dingen gaan doen.
Ook is de remmerij aangepast, voor zaten gegroefde schijven deze zijn vervangen voor vlakke exemplaren, het voordeel is dat vlakke schijven langer mee gaan en veel minder snel zullen scheuren.
Ook kan ik nu de Endless blokken mooi inremmen op verse schijven.
Verder is de remvloeistof vervangen door Motul 660.
Remkracht is echt super, kan niet anders zeggen.
Om de auto wat beter te laten ademen is er een downpipe zonder cat geplaatst (sorry Jesse Klaver) en is de middendemper er tussenuit gehaald.
De flow is nu veel beter and so is the sound !
Niet te overdreven maar lekker aanwezig, top!
Downpipe mooi ingewikkeld om de hitte zoveel mogelijk uit de motorruimte te houden
Middendemper = gone
Ook in het interieur is er flink wat veranderd:
Clubsport rolkooi in mat zwart is geïnstalleerd, tapijt eromheen gelegd zodat het nog wel netjes oogt.
Een Luisi alcantara stuurwiel met rode stiksels en 12-uurs markering, matcht perfect met de andere upgrade, een CAE Ultra schifter met zwarte basis en rode knop.
Dit is echt een enorme vooruitgang qua rijbeleving, het stuur komt een stuk dichter naar je toe (nog steeds verstelbaar uiteraard) en biedt veel meer grip dan het originele super gladde leren stuur. Je hebt gelijk het gevoel in iets echt sportiefs onderweg te zijn.
En de CAE shifter doet daar nog een flink wat schepjes bovenop, bizar korte schakelwegen echt klik klak met super veel gevoel, heerlijk!
Ander groot voordeel is dat de pook veel dichter bij het stuur zit waardoor je heel makkelijk met je rechterhand van pook naar stuur kunt switchen.
In eerste instantie wilden we de originele Recaro's behouden en die voorzien van Sabelt 4 punt gordels. Helaas zijn de nieuwe lichting Sabelt gordels alleen nog als 6-punt verkrijgbaar waardoor deze niet meer te combineren zijn met de originele stoelen.
Even proef gezeten in Pole Positions en tja... dat zit toch wel erg goed hè....
Dus, volgende stap wordt Recaro Pole Positions met 6-punt gordels
Voor nu dus nog even de originele gordels.
De auto was toen we hem binnen kregen al voorzien van een ECU remap. Tim belde me echter al snel op om te melden dat circuit rijden met de huidige tune niet aan te raden was en op langere termijn schade zou veroorzaken aan de turbo.
De tune was te agressief en vroeg veel teveel van de turbo.
Mijn eerste angst was natuurlijk, is er niet al schade aan de turbo dan?
Gelukkig konden ze me daarin geruststellen, geen spelingen of andere narigheid te ontdekken.
Een geluk dus dat de auto niet met deze tune op het circuit gereden heeft in het verleden maar door ouder mensen als woon werk auto is gebruikt.
Kirfel heeft de auto terug getuned en daarna opnieuw voorzien van hun eigen ecu tune, die zelfs iets meer PK levert maar minder koppel.
Vermogen was: 310pk en 480NM en is nu 315PK en 420NM.
Zo stond de auto er uiteindelijk bij op de originele 19 inch Steev's
Daarna de Autec wielen gemonteerd mét de juiste centreer ringen
Erg blij met de uitkomst van de auto op deze wielen, zou nog iets breder kunnen. Maar dat is iets voor later, dan overweeg ik om op 255 breed te gaan rijden in combinatie met een 9J velg.
Het oorspronkelijke plan was om nog even 1,5 uur touristenfahrten mee te pakken om wat rustige rondjes te kunnen doen om een gevoel bij de auto te krijgen.
De Eifel besloot echter anders, net toen ik instapte begon het te druppelen en al snel kwam de regen met bakken uit de lucht.
Geen verstandig idee om dan op AR-1's de baan op te gaan, dus zijn we een hapje gaan eten en hebben de auto op de aanhanger gezet.
Gisteren even de auto gepakt en hier in de buurt aan de tand gevoeld
Ik had wel verwacht dat je de upgrades goed zou merken en hij lekker zou sturen maar zo'm extreem verschil niet.
Het is gewoon een compleet andere auto
Eerste wat opvalt is dat deze Tune 100 keer beter rijdt en veel gelijkmatiger het vermogen opbouwt, auto voelt zeker niet trager aan maar daar draagt het geluid ook aan bij uiteraard. Gasrespons is duidelijk beter door de downpipe, je merkt dat hij beter kan ademen.
Stuurgevoel is nog veel directer, beter en preciezer terwijl een RS dat standaard al goed voor elkaar heeft.
Onderstel is een dag en nacht verschil, de demping is waanzinnig en de auto voelt enorm planted aan, ook op een weg met veel oneffenheden blijft hij onwijs stabiel en beheersbaar.
Het onderstel in combinatie met de AR-1's is bizar, de auto lacht je nog net niet uit als je een bocht denkt sportief te nemen, 'is dit alles?' 'probeer het nu eens maar dan 20km/h harder?'
Het is verslavend om een leuke weg telkens opnieuw te rijden en de grens telkens een stukje verder te leggen, en als je die grens bereikt hebt ga je op het gas en sleurt het sper je alsnog de bocht door, waanzinnig !
Remmen, perfect mits op temperatuur. Je moet ze echt wel even warm remmen, als ze op temperatuur zijn is de remkracht geweldig. Veel pedaalgevoel en een goede bite. Ook bij vrij bruut aanremmen heb je nog veel gevoel met doseren in het rempedaal wat op het circuit wel wenselijk is.
Op de Ring rijden zal hem dit jaar wel niet meer worden, het zou leuk zijn om wat trackdays op Zandvoort/ Assen te kunnen doen om wat ervaring met de auto op te doen en dan volgend jaar op de Ring.
Technisch is de auto nu zoals we hem willen hebben, op de stoelen en gordels na.
Het tweede hoofdstuk is nu de auto optisch nog wat verfraaien, maar daarover later meer.
Ik had zaterdag al een een heleboel foto's van tijdens en na de werkzaamheden ontvangen van Tim Kirfel dus de stemming zat er al wel in.
Helaas hadden ze de wielen nog niet kunnen monteren omdat er blijkbaar centreerringen in de Autec's horen om ze passend te krijgen, Naafdiamater van de velg was 70 en van de Auto 66.1.
Zaterdag nog snel de juiste centreerringen geregeld een meegenomen.
De aanpassingen:
Het eerste "zwakke punt' van de Megane waarmee je te maken krijgt op het circuit (en vooral op de ring) is de temperatuur.
De origineel intercooler is ondermaats dus deze is vervangen door een Wagner Competition
ivm opspattende steentjes en andere prut hebben ze gelijk een net achter de bestaande bumper grille geplaatst om de intercooler te beschermen, schijnt vaak voor te komen dat een intercooler slecht presteert omdat deze vol zit met steentjes en andere vervuiling.
Een tweede en minstens zo belangrijk punt is de versnellingsbaksteun. Door alle extra krachten, trillingen en bonken die horen bij sportief rijden gaat de originele baksteun de geest geven met alle nare gevolgen van dien, Kirfel heeft hiervoor zelf een verbeterde steun ontworpen.
Ook is natuurijk niet te vergeten, het onderstel !
Deze Megane was al voorzien van het Cup onderstel, wat op zich al verbazend goed is en ik begrijp dan ook niet dat sommigen dit vervangen voor een goedkope schroefset.
Gekozen voor een KW Clubsport 2 weg onderstel waarbij Rebound instelbaar is middels 16 clicks.
Dit onderstel is door Kirfel nog weer aangepast met stuggere voorveren en aanpassingen aan de dempers.
Out of the box is een Clubsport goed voor op de weg, maar voor op het circuit zijn er nog wel wat aanpassingen wenselijk als je het goed wilt doen.
Heb gevraagd om de setup zo neutraal mogelijk te houden voor nu en later wat meer te gaan fine tunen met nog wat meer camber op de vooras wellicht. Eerst leren rijden met de auto voor we al te agressieve dingen gaan doen.
Ook is de remmerij aangepast, voor zaten gegroefde schijven deze zijn vervangen voor vlakke exemplaren, het voordeel is dat vlakke schijven langer mee gaan en veel minder snel zullen scheuren.
Ook kan ik nu de Endless blokken mooi inremmen op verse schijven.
Verder is de remvloeistof vervangen door Motul 660.
Remkracht is echt super, kan niet anders zeggen.
Om de auto wat beter te laten ademen is er een downpipe zonder cat geplaatst (sorry Jesse Klaver) en is de middendemper er tussenuit gehaald.
De flow is nu veel beter and so is the sound !
Niet te overdreven maar lekker aanwezig, top!
Downpipe mooi ingewikkeld om de hitte zoveel mogelijk uit de motorruimte te houden
Middendemper = gone
Ook in het interieur is er flink wat veranderd:
Clubsport rolkooi in mat zwart is geïnstalleerd, tapijt eromheen gelegd zodat het nog wel netjes oogt.
Een Luisi alcantara stuurwiel met rode stiksels en 12-uurs markering, matcht perfect met de andere upgrade, een CAE Ultra schifter met zwarte basis en rode knop.
Dit is echt een enorme vooruitgang qua rijbeleving, het stuur komt een stuk dichter naar je toe (nog steeds verstelbaar uiteraard) en biedt veel meer grip dan het originele super gladde leren stuur. Je hebt gelijk het gevoel in iets echt sportiefs onderweg te zijn.
En de CAE shifter doet daar nog een flink wat schepjes bovenop, bizar korte schakelwegen echt klik klak met super veel gevoel, heerlijk!
Ander groot voordeel is dat de pook veel dichter bij het stuur zit waardoor je heel makkelijk met je rechterhand van pook naar stuur kunt switchen.
In eerste instantie wilden we de originele Recaro's behouden en die voorzien van Sabelt 4 punt gordels. Helaas zijn de nieuwe lichting Sabelt gordels alleen nog als 6-punt verkrijgbaar waardoor deze niet meer te combineren zijn met de originele stoelen.
Even proef gezeten in Pole Positions en tja... dat zit toch wel erg goed hè....
Dus, volgende stap wordt Recaro Pole Positions met 6-punt gordels
Voor nu dus nog even de originele gordels.
De auto was toen we hem binnen kregen al voorzien van een ECU remap. Tim belde me echter al snel op om te melden dat circuit rijden met de huidige tune niet aan te raden was en op langere termijn schade zou veroorzaken aan de turbo.
De tune was te agressief en vroeg veel teveel van de turbo.
Mijn eerste angst was natuurlijk, is er niet al schade aan de turbo dan?
Gelukkig konden ze me daarin geruststellen, geen spelingen of andere narigheid te ontdekken.
Een geluk dus dat de auto niet met deze tune op het circuit gereden heeft in het verleden maar door ouder mensen als woon werk auto is gebruikt.
Kirfel heeft de auto terug getuned en daarna opnieuw voorzien van hun eigen ecu tune, die zelfs iets meer PK levert maar minder koppel.
Vermogen was: 310pk en 480NM en is nu 315PK en 420NM.
Zo stond de auto er uiteindelijk bij op de originele 19 inch Steev's
Daarna de Autec wielen gemonteerd mét de juiste centreer ringen
Erg blij met de uitkomst van de auto op deze wielen, zou nog iets breder kunnen. Maar dat is iets voor later, dan overweeg ik om op 255 breed te gaan rijden in combinatie met een 9J velg.
Het oorspronkelijke plan was om nog even 1,5 uur touristenfahrten mee te pakken om wat rustige rondjes te kunnen doen om een gevoel bij de auto te krijgen.
De Eifel besloot echter anders, net toen ik instapte begon het te druppelen en al snel kwam de regen met bakken uit de lucht.
Geen verstandig idee om dan op AR-1's de baan op te gaan, dus zijn we een hapje gaan eten en hebben de auto op de aanhanger gezet.
Gisteren even de auto gepakt en hier in de buurt aan de tand gevoeld
Ik had wel verwacht dat je de upgrades goed zou merken en hij lekker zou sturen maar zo'm extreem verschil niet.
Het is gewoon een compleet andere auto
Eerste wat opvalt is dat deze Tune 100 keer beter rijdt en veel gelijkmatiger het vermogen opbouwt, auto voelt zeker niet trager aan maar daar draagt het geluid ook aan bij uiteraard. Gasrespons is duidelijk beter door de downpipe, je merkt dat hij beter kan ademen.
Stuurgevoel is nog veel directer, beter en preciezer terwijl een RS dat standaard al goed voor elkaar heeft.
Onderstel is een dag en nacht verschil, de demping is waanzinnig en de auto voelt enorm planted aan, ook op een weg met veel oneffenheden blijft hij onwijs stabiel en beheersbaar.
Het onderstel in combinatie met de AR-1's is bizar, de auto lacht je nog net niet uit als je een bocht denkt sportief te nemen, 'is dit alles?' 'probeer het nu eens maar dan 20km/h harder?'
Het is verslavend om een leuke weg telkens opnieuw te rijden en de grens telkens een stukje verder te leggen, en als je die grens bereikt hebt ga je op het gas en sleurt het sper je alsnog de bocht door, waanzinnig !
Remmen, perfect mits op temperatuur. Je moet ze echt wel even warm remmen, als ze op temperatuur zijn is de remkracht geweldig. Veel pedaalgevoel en een goede bite. Ook bij vrij bruut aanremmen heb je nog veel gevoel met doseren in het rempedaal wat op het circuit wel wenselijk is.
Op de Ring rijden zal hem dit jaar wel niet meer worden, het zou leuk zijn om wat trackdays op Zandvoort/ Assen te kunnen doen om wat ervaring met de auto op te doen en dan volgend jaar op de Ring.
Technisch is de auto nu zoals we hem willen hebben, op de stoelen en gordels na.
Het tweede hoofdstuk is nu de auto optisch nog wat verfraaien, maar daarover later meer.
Laatst gewijzigd door R.Wiggel op 12 okt 2022, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Heel vet apparaat al
- Martijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Gave upgrades! Wat een apparaat geworden
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Mooi verhaal, nu mis ik de mijne meteen weer!
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Mooi man. Veel plezier ermee!
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Serieus aangepakt die RS
- Opa
- Berichten: 6263
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Mooie auto, zo'n Megane RS.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Mooi verhaal! 480nm op de originele spullen is echt teveel ja, goed dat ze daar achter kwamen.
Fijne upgrades ook. Een vriend van me rijdt een vergelijkbare Megane, en dat is echt een feest, bizar hoeveel grip zo'n setup heeft.
Heeft Kirfel de auto ook al uitgewogen etc? Vind de voorkant nog best hoog staan.
Fijne upgrades ook. Een vriend van me rijdt een vergelijkbare Megane, en dat is echt een feest, bizar hoeveel grip zo'n setup heeft.
Heeft Kirfel de auto ook al uitgewogen etc? Vind de voorkant nog best hoog staan.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Een Megane RS is en blijft iets speciaals.
Als je er in gereden hebt snap je het. Ik heb nog in geen enkele (standaard) hothatch zoveel plezier gehad als in een Meg3RS.
Die auto's zijn standaard zo goed, qua sturen zit je op M2 niveau om dat te evenaren, daarom was ik ook zo positief verrast dat deze upgrades nog weer zo'n enorm verschil maken tov standaard.
Auto is inderdaad uitgewogen en uitgelijnd, voor staat heel iets hoger dan achter, dat viel mij ook gelijk op.
Nu moet ik erbij vermelden dat de foto een vertekend beeld geeft omdat de auto daar net van de brug kwam en was dus nog niet ingezakt.
Verschil is nu nauwelijks zichtbaar.
De reden dat ze hem voor iets hoger zetten is omdat het meest gewicht voor zit en je als je hem lager zet kans hebt om de boel kapot te rijden op de NS op de curbs / karoussel.
Er stond een Megane RS die dat weekend NLS gereden had en die stond precies zo op zn pootjes, doen ze bij alle Megane's met KW en Nurburgring setup. Op deze rijhoogte kunnen de dempers ook optimaal functioneren vertelde Tim Kirfel me.
Als je er in gereden hebt snap je het. Ik heb nog in geen enkele (standaard) hothatch zoveel plezier gehad als in een Meg3RS.
Die auto's zijn standaard zo goed, qua sturen zit je op M2 niveau om dat te evenaren, daarom was ik ook zo positief verrast dat deze upgrades nog weer zo'n enorm verschil maken tov standaard.
Niets dan lof over Kirfel, transparante communicatie, namen de moeite om alles even uit te leggen en kijken net even verder bij de belangrijke zaken en dat geeft vertrouwen.Martijn M schreef: ↑13 okt 2022, 08:35 Mooi verhaal! 480nm op de originele spullen is echt teveel ja, goed dat ze daar achter kwamen.
Fijne upgrades ook. Een vriend van me rijdt een vergelijkbare Megane, en dat is echt een feest, bizar hoeveel grip zo'n setup heeft.
Heeft Kirfel de auto ook al uitgewogen etc? Vind de voorkant nog best hoog staan.
Auto is inderdaad uitgewogen en uitgelijnd, voor staat heel iets hoger dan achter, dat viel mij ook gelijk op.
Nu moet ik erbij vermelden dat de foto een vertekend beeld geeft omdat de auto daar net van de brug kwam en was dus nog niet ingezakt.
Verschil is nu nauwelijks zichtbaar.
De reden dat ze hem voor iets hoger zetten is omdat het meest gewicht voor zit en je als je hem lager zet kans hebt om de boel kapot te rijden op de NS op de curbs / karoussel.
Er stond een Megane RS die dat weekend NLS gereden had en die stond precies zo op zn pootjes, doen ze bij alle Megane's met KW en Nurburgring setup. Op deze rijhoogte kunnen de dempers ook optimaal functioneren vertelde Tim Kirfel me.
- Dimitri
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Heel gaaf! Mooi aangepakt met fraaie spullen. Ben wel benieuwd hoe dat ding straks over de NS gaat!
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Ah kijk, dat ziet er al meer in verhouding uit. Mooie build! Hopelijk zie ik je eens op de Ring, kunnen we wellicht eens samen lappen.R.Wiggel schreef: ↑13 okt 2022, 09:39
Niets dan lof over Kirfel, transparante communicatie, namen de moeite om alles even uit te leggen en kijken net even verder bij de belangrijke zaken en dat geeft vertrouwen.
Auto is inderdaad uitgewogen en uitgelijnd, voor staat heel iets hoger dan achter, dat viel mij ook gelijk op.
Nu moet ik erbij vermelden dat de foto een vertekend beeld geeft omdat de auto daar net van de brug kwam en was dus nog niet ingezakt.
Verschil is nu nauwelijks zichtbaar.
De reden dat ze hem voor iets hoger zetten is omdat het meest gewicht voor zit en je als je hem lager zet kans hebt om de boel kapot te rijden op de NS op de curbs / karoussel.
Er stond een Megane RS die dat weekend NLS gereden had en die stond precies zo op zn pootjes, doen ze bij alle Megane's met KW en Nurburgring setup. Op deze rijhoogte kunnen de dempers ook optimaal functioneren vertelde Tim Kirfel me.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Gaaf zeg. Het valt me ook reuze mee hoe "weinig" je aan een RS moet verspijkeren om er een tracktool van te maken.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Ah kijk, dat ziet er al meer in verhouding uit. Mooie build! Hopelijk zie ik je eens op de Ring, kunnen we wellicht eens samen lappen.
[/quote]
Zou leuk zijn !
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Out of the box kun je er ook al heel leuk mee over het circuit.
Maar als je het dan serieus aan gaat pakken ga je toch de meeste dingen nog alsnog wel doen: motor, onderstel, remmerij, interieur, uitlaatsysteem etc.
- PeterM
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Heel netjes gedaan, erg dikke Megane! Leuk geschreven ook...
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Lekker bezig Rick! Moet toch maar weer een keer langskomen om deze auto ook ff te aanschouwen!
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Wat een gaaf apparaat heb je daar van gemaakt, goed bezig zeg! Ook in één keer alle juiste upgrades erop, nice!
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Momenteel bezig met de volgende stap, een livery ontwerpen voor de auto. Alle ideeën staan op papier en momenteel wordt er gewerkt aan een eerste ontwerp, ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken, wordt in elk geval opvallend
Laatst nog een paar sfeerplaatjes van de auto geschoten en de lelijke antenne spriet vervangen door een hoogglans zwarte ‘haaienvin’.
Laatst nog een paar sfeerplaatjes van de auto geschoten en de lelijke antenne spriet vervangen door een hoogglans zwarte ‘haaienvin’.
- Chaert-RS
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 01 okt 2018, 19:05
- Auto: Renault Megane RS Cup
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Prachtige RS! Hoe heb je dat afdekplaatje van de CAE shifter zo in carbonlook gekregen? Die van mij werd als kaal stuk metaal geleverd.
- StefanW
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: Rick's E46 330ci & Golf Mk1 + Megane RS Tracktool [ombouw P5]
Schitterende built!