Autowassen met een emmertje sop

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12548
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Downforce Hans » 22 mei 2020, 12:03

tomgtr schreef: 22 mei 2020, 09:57 Tof, roep ik Allen erbij, die mag dat engelse ding knuffelen, doen wij een bakkie.
Ik dacht nog, zal ik het ook nog even over Ellie hebben, maar nu doe jij het.
Natuurlijk mag hij ook komen........je moet iemand de koffie rond laten brengen.......

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Knot » 30 mar 2022, 14:24

https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlan ... en-3330538

"Het interieur krijgt wat meer aandacht. Bijna de helft (46%) geeft aan bonnetjes, blikjes, wikkels van snoep en andere rommel eens in de paar maanden op te ruimen. 27 procent doet het één keer per maand. 62 procent verkiest zelf doen over een service bij een autowasstraat"

Hoe vaak doen wij het eigenlijk?

Klop meerdere keren per week de matten uit als er wat zand of vuil van straat op ligt, bonnetjes oid heb ik geen last van, blikjes komen er zelden in, pas keertje een 0.0 bier in de Lexus maar die neem ik direct mee bij uitstappen, die heeft enkel de bekerhouder en mijn rechterhand gezien, snap niet dat mensen dat op de mat mikken achterin.

Stofzuigen en met de hand wassen minimaal 1x per maand. Als er vogelpoep oid op zit meteen 1e rit langs de wasstraat afspuiten of anders emmertje warm water en lappie erover.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Martijn M » 30 mar 2022, 14:43

Mijn auto is van binnen eigenlijk altijd schoon. Om de week ff matten stofzuigen, troep ligt er nooit in.

De auto van de vrouw daarentegen :lol:

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Richardt. » 30 mar 2022, 15:05

Ik heb geen vast schema. De auto was ik als ik hem smerig vind en er tijd voor heb. Dat is de ene keer wat vlotter dan de andere keer. Maar in wintertijd kan ik ook heel lang met een vieze auto rondrijden omdat je dan weet dat de auto in no-time weer smerig is, dan maar wachten tot beter weer.

De binnenkant is nooit echt smerig. Matten klop ik uit als ik vind dat er teveel zand op ligt en in de bekerhouder liggen altijd wel een paar parkeertickets, die gooi ik soms direct weg soms liggen ze er een paar weken.
Rommel op de grond is er nooit. Drinken doe ik/doen we alleen op langere ritten, afval gaat zodra het kan de container in. Eten gebeurt alleen tijdens vakantieritten en dan alleen voedsel wat minimaal kruimelt en zeker geen vlekken achter laat :tooth:

Auto van de vrouw is te smerig om aan te raken, zowel van buiten als van binnen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door JP » 30 mar 2022, 15:08

Tegenwoordig meestal in de wasbox.

€1 afspuiten
€1 uit de schuimlans, maar dan niet de borstel gebruiken, ik laat dat sop in een emmer lopen.
€1 afspuiten
€2 naspuiten osmose

Dan ff met 200 de snelweg op en draaien bij de eerst volgende afrit als droging.

Vogelstront (bij ons op het werk lijkt het wel of we vliegende neushoorns hebben) thuis een natte spons erop en later is het helemaal losgeweekte diarree.

Micra van de vriendin heb ik nu maar voor de 2e keer zelf gedaan. Zij zou 'm nooit wassen. Wat is dat toch met vrouwen ?

DFJEF
Berichten: 887
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door DFJEF » 30 mar 2022, 15:33

JP schreef: 30 mar 2022, 15:08 Tegenwoordig meestal in de wasbox.

€1 afspuiten
€1 uit de schuimlans, maar dan niet de borstel gebruiken, ik laat dat sop in een emmer lopen.
€1 afspuiten
€2 naspuiten osmose

Dan ff met 200 de snelweg op en draaien bij de eerst volgende afrit als droging.

Vogelstront (bij ons op het werk lijkt het wel of we vliegende neushoorns hebben) thuis een natte spons erop en later is het helemaal losgeweekte diarree.

Micra van de vriendin heb ik nu maar voor de 2e keer zelf gedaan. Zij zou 'm nooit wassen. Wat is dat toch met vrouwen ?
:rolling: :roflol: Feest der herkenning (muv van de Micra).

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door MParallel » 30 mar 2022, 16:57

Oh mensen die met die wasborstel waar ik hooguit oude velgen mee was, lekker hun nieuwe auto mee boenen...

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Martijn_bmw » 30 mar 2022, 16:59

Binnenkant idd zodra er zand ligt mat uitkloppen. Vette vlekken op de hoogglans delen weg poetsen en stuur afnemen met middeltje tegen glimmen. Denk gem eens per 14dgn.
Afval ligt er nooit als ik iets na een rit over heb zoals blikje of parkeerkaart etc gaat het direct mee uit de auto de vuilnisbak in.

Buitenkant minder vaak, gem 1x per maand denk ik en 9 vd 10x wasstraat, wel zo’n ding waar je doorheen getrokken wordt met lappen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door JP » 30 mar 2022, 17:03

Ja, dikke lappen...die trekt je er wel doorheen...:tooth:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Arthur » 30 mar 2022, 17:10

Waar is dat, JP? :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Martijn_bmw » 30 mar 2022, 17:11

JP schreef: 30 mar 2022, 17:03 Ja, dikke lappen...die trekt je er wel doorheen...:tooth:

Afbeelding
:tooth: :hot:

Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door RJK » 30 mar 2022, 18:03

Knot schreef: 30 mar 2022, 14:24
Hoe vaak doen wij het eigenlijk?

Klop meerdere keren per week de matten uit als er wat zand of vuil van straat op ligt....
Deed ik ook ooit...woon nu buitenaf en erf is nog een bouwput dus dan blijf je aan de gang. Ligt wel een kuub zand onderin de GMC zo'n beetje :tooth:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Ferdi » 30 mar 2022, 20:16

Hier idem, als het te erg wordt klop ik de (rubber)mat een keer leeg.
Afgelopen weekend de Pajero voor het eerst dit jaar gewassen en van binnen weer helemaal met de stofzuiger gedaan.
Naast zand is er over het algemeen weinig troep in de auto te vinden, drinken of verpakkingen neem ik altijd direct mee met uitstappen.
Met mooier weer wil ik hem wel weer vaker wassen en haal ik vogelpoep wel bijna altijd direct weg als ik het zie.

Auto van de dame is ook hier een ander verhaal :tooth:
Die kwam laatst zelf tot de conclusie dat het echt niet meer kon...in het verleden deed ik die dan ook nog wel, maar de ervaring leert dat het dan net zon rijdende vuilnisbelt werd.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Bram » 30 mar 2022, 20:52

Ik trek de Twingo waar MdV mee rijdt wel eens door de wasstraat. Altijd spannend aangezien dat dakje dan wat begint te lekken :tooth: Dus meestal gewoon afspuiten dat hok.

Skoda ziet er wel altijd strak uit, zonde om die te verslonzen. M3 idem, gaan beiden door een lappen wasstraat heen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door JP » 24 jan 2024, 21:41

Nu na een weekje massaal pekel op de weg, werd er overal in de media opgeroepen om toch maar snel je auto te gaan wassen, ze deden het voorkomen alsof die anders voor Pasen doorgerot is.

Drukte bij wasstraten: 'Strooizout niet goed voor de auto'

Dit is waarom je auto zo snel mogelijk naar de wasstraat moet

Waarom je auto zo snel mogelijk door de wasstraat moet: niet voor niets dat ze op landingsbanen niet strooien

In de file voor de wasstraat: “It is in kear sa drok as normaal”


Nu zit hier zo'n hand-wasstraat-zonder-krassen, daar stonden zeker 20 auto's in de rij. Ernaast heeft dezelfde uitbater nog 5 zelf-wasboxen. Vanmorgen maar snel de GTi met de hand gedaan, voordat die naar de dealer ging en de lak er onderweg vanaf zou vallen :coffee:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Martijn_bmw » 24 jan 2024, 21:48

Viel mij idd ook al op zoveel media berichten over auto wassen na wat strooizout… je zou haast denken gesponsord door de wasstraten van NL :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door JP » 24 jan 2024, 21:55

Afleidingsmanoeuvre van de Bovag, verbloemt de trage prijsschommelingen aan de pomp en de uitspraak van het ACM.... letterlijk korreltje zout dus. :coffee:

https://www.tankpro.nl/brandstof/2024/0 ... dpr=accept

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Luco » 25 jan 2024, 08:08

Vorige maand voor de tweede keer in 2 jaar de mach E gewassen, dit keer met de hand, de groene aanslag werd te erg :tooth:
Maar het is een kutauto om te wassen, er komt vooral veel vuil op plekken waar je bijna niet bij kan, zoals de bovenrand bij achterklep ed

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Eeuwe » 25 jan 2024, 08:32

Gisteren de daily door de krasstraat getrokken, beter al het zout er weer even van af te spoelen. M'n hobbyauto's was ik altijd met de hand en kan ik zomaar een uur per auto mee bezig zijn, gelukkig is dat nu tijdens de wintermaanden niet aan de orde (heb ik ook niet altijd even zin aan haha)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Martijn M » 25 jan 2024, 08:36

Same, ik was de auto echt niet tussen Oktober en Maart, veel te koud :lol:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door MParallel » 25 jan 2024, 14:25

Martijn M schreef: 25 jan 2024, 08:36 Same, ik was de auto echt niet tussen Oktober en Maart, veel te koud :lol:
Tip: heet water gebruiken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Arthur » 25 jan 2024, 14:52

Eeuwe schreef: 25 jan 2024, 08:32 Gisteren de daily door de krasstraat getrokken, beter al het zout er weer even van af te spoelen.
Ja, krasstraat heeft voor mij ook wel een nieuwe dimensie gekregen. Nu met deze zwarte auto zie je wel dat ‘ie door de wasstraat gaat. Was met andere kleuren een stuk minder. In het voorjaar of zomer maar eens laten detailen, denk ik.
En volgens mij hebben ze vannacht/vanmorgen alweer gestrooid zo te zien :bag:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Eeuwe » 25 jan 2024, 16:01

Arthur schreef: 25 jan 2024, 14:52
Eeuwe schreef: 25 jan 2024, 08:32 Gisteren de daily door de krasstraat getrokken, beter al het zout er weer even van af te spoelen.
Ja, krasstraat heeft voor mij ook wel een nieuwe dimensie gekregen. Nu met deze zwarte auto zie je wel dat ‘ie door de wasstraat gaat. Was met andere kleuren een stuk minder. In het voorjaar of zomer maar eens laten detailen, denk ik.
En volgens mij hebben ze vannacht/vanmorgen alweer gestrooid zo te zien :bag:
M'n daily is ook unilak zwart en heeft inmiddels 13.000 km gelopen, denk nu zo'n 15 keer door de wasstraat geweest. Zie je nu al inderdaad. Overal krassen.. erg eigenlijk. Maar vind iedere minuut meerwerk aan die auto eigenlijk al zonde dus met de hand wassen is geen optie.

Een goede wasstraat kan het verschil wel maken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door JP » 25 jan 2024, 17:08

Elke wasstraat krast, zeker als er voor je 30 bejaarden hun Picanto voor het eerst na 18maanden eens door de kraswerende lappen hebben geduwd. Die lappen zitten nu zeker vol met zand.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Autowassen met een emmertje sop

Bericht door Jan Terwolde » 29 jan 2024, 13:45

Hier gaat iedere auto door de krasstraat. Of het nu t leasehok, de daily of circuitauto is.
Ik ben echt totaal niet van het poetsen en ben al blij als ik tijd kan vrijmaken om te kunnen rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten