TFATF III: Oh jee.....

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 jul 2006, 22:26

Je moet die link van dat driftforum op autoweek forum zetten dan kan je nog gaan lachen ook.

Zie de reacties al staan op dat drift forum.

Gvd ik reed met mijn polo met 32poellie en ging een hairpin in en drukte vol op het gas en had een mega drift.

(ps was 1 rokend binnenwieltje)

Volgende die weet nog dat ie een fwd heeft.

Ik zag een mooi bochie en denk wat ze in fast en furious kunnen kan ik ook dus hij trok vol aan de handrem in zijn citroen bx sport. Ging ik gvd rechtdoor en sta ik met de wielen los op een beton blok. hij snapt er niks van.

(BX heeft de handrem op de voorwielen.)

Komt de volgende.

Die heeft een mercedes 200d knetter edition en denkt dat ie fwd heeft en wil een mega slide maken dus hij trapt de handrem naast zijn koppelings pedaal in en de hele tering zooi blokkeert en staat met de neus de andere kant op.

Die lui los laten op dat drift forum das beter dan de beste comedy film.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 jul 2006, 22:46

Andre schreef:Je moet die link van dat driftforum op autoweek forum zetten dan kan je nog gaan lachen ook.

Zie de reacties al staan op dat drift forum.

Gvd ik reed met mijn polo met 32poellie en ging een hairpin in en drukte vol op het gas en had een mega drift.

(ps was 1 rokend binnenwieltje)

Volgende die weet nog dat ie een fwd heeft.

Ik zag een mooi bochie en denk wat ze in fast en furious kunnen kan ik ook dus hij trok vol aan de handrem in zijn citroen bx sport. Ging ik gvd rechtdoor en sta ik met de wielen los op een beton blok. hij snapt er niks van.

(BX heeft de handrem op de voorwielen.)

Komt de volgende.

Die heeft een mercedes 200d knetter edition en denkt dat ie fwd heeft en wil een mega slide maken dus hij trapt de handrem naast zijn koppelings pedaal in en de hele tering zooi blokkeert en staat met de neus de andere kant op.

Die lui los laten op dat drift forum das beter dan de beste comedy film.
priceless!

Ook iemand in een 166 zeker ;-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 jul 2006, 23:37

Krijg nou ff de tering...

Fast and the Furious 3 heb ik een paar weken terug al gezien, matige film, geinig maar meer niet.

Maar moet ik nu mn M3 gaan verkopen omdat ik bij het eerste beetje wielspin al mn roze papiertje kwijt ga raken???

Heeft Koos eigenlijk wel eens een drift gelegd?

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 17 jul 2006, 23:39

Had Koos er wel eens over gehoort voor de tijd dat de media er op is gesprongen? Volgens mij niet...

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 00:06

Nu denk je het loop storm door fast en furious 3 en rtl nieuws promo en heb je meteen 5000 driftlicenties laten drukken dan heb je dit.

http://www.driftforum.nl/forum//index.php?showtopic=925

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 00:40

Lol, draadje van knot ook. Maar goed dat er 1 grote drift baas in NL is. Alleen ben ik er nog niet over uit of dat comijs is of spee ?

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 01:22

He knot ik wil wel met je twin driften dan beuk ik je zo van de baan af met die gare e36 GT. :)

uberlol

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jul 2006, 06:50

Andre schreef:He knot ik wil wel met je twin driften dan beuk ik je zo van de baan af met die gare e36 GT. :)

uberlol
Hehe, nou daar zitten we niet echt op te wachten toch? Laat het wel aan de figuren over die echt weten wat driften is 8)

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 09:55

ik spreek ff namens BE Drift Series

het enige wat telt is dat je er plezier mee hebt.....zo'n 150 drifters inmiddels en duizenden toeschouwers hebben dat inmiddels. Strak organisatie, mooie locaties, duidelijke website, duidelijke jurering en na afloop sociaal gezien een feest om daar deel van uit te maken (biertje, BBQ, lekker dollen met elkaar etc)

De nieuwste "Slow and Agressive Tokyo Drift" is idd geen fijne film. Deze film zal m.i. geen nieuwe topdrifters brengen. De film vertroebelt juist het toch al verkeerde beeld van autosportliefhebbers jegens het driften. Drifters met een autosport background hebben een groot voordeel qua denkwijze, mentaliteit, technishe kennis en vooral competitie element. In Belgie zijn het toch vooral de rally and circuit rijders die de overstap maken naar Driftracing. Dat is heel positief.

Wel zal de film meer publiek trekken naar onze evenementen en aangezien een ronde van BE Drift Series een extra showelement is, zal diegene die het financiele risicio neemt van de organisatie meer tracktime, meer sponsoring, meer media aandacht etc etc genereren. Dat staat natuurlijk los van die o zo leuke trackdays, zonder media, zonder competitie element. Daar organiseren wij er nog altijd een stuk of 14 van per jaar. Op Zolder, op Spa, op Croix en Ternois etc. Gewoon het ouderwetse knallen. Niet driften, maar beren.

Momenteel zijn er een aantal personen stevig de nek aan het uitsteken om het driften in europa (op verschillende nivo's) te stimuleren. Op geschikte, legale locaties. Dan kun je 2 dingen doen vanachter je keyboard:
- er respect voor hebben
- de boel ongefundeerd lopen afzeiken
Dat laatste is typisch Nederlands.......

Het nivo in de Benelux is het afgelopen jaar enorm gestegen. Was het filmpje van bv. Adje op klaverblad in de regen 2 jaar geleden nog vet, als je het filmpje nu ziet denk je "mwoa, dat kan harder en haakser" Of als ik kijk naar een jongen als Vernon Zwanenveld in z''n AE86, die is nu op het nivo van top 10 D1UK en top 8 BE Drift Series.

Kortom, heb respect voor de medemens, blijf objectief en heb allemaal fun met je driftacties. Dat is het enige wat telt.

gr. Joep www.bedriftseries.com

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jul 2006, 10:03

Goeie post Joep! Niets aan toe te voegen.

Helaas geen tot weinig tijd om mee te doen dit jaar. Auto is nu wel eindelijk af, dus wie weet :)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 12:13

adje klaverblad stelde voor mij ook niks voor maar dat filmpje is eigen leven gaan leiden op diverse fora. Het was op de openbare weg met boeren commentaar erbij en heeft daardoor veel aandacht getrokken. Op het driftforum van jullie wordt het ook neergesabelt maar dat boeit mij helemaal niet, omdat ik geen drifter ben. Ik ben wel van mening dat het beheersen van driften je kan helpen in echt racen en bij rally rijden is het een must. Daarom doe ik het wel eens.

Ik bedoel jullie zijn nu allemaal zo bang dat fast en furious een negatief effect zal hebben op jullie drift scene. Rallysport of autoracen hebben daar geen last van. Drifters kan je over een kam scheren met de sprinters. Het zijn dezelfde soort mensen die die film bezoeken en dat ook willen met alle risico s van dien. Waarom denk je dat de tribunes vol zitten bij de D1. Waarom denk je dat een fast en furious film zo druk is. Dat is namelijk het zelfde publiek. Die komen voor de sensatie het liefst haaks de betonnen muur in. Dan staan ze op de banken. Nu zijn er een handje vol rijders/drifters die er een sport van maken. Maar het zal altijd het fast en furious publiek aantrekken.


En iedereen mag kritiek hebben joep. Incasserings vermogen. Als iedereen meelult kan je de forums wel sluiten en de tv wel uit doen.

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 12:51

alhoewel mijn posting voldoende info geeft:
kritiek is prima, opbouwende kritiek top! Incasseren hebben ze bij mij bij het Korps Mariniers erin gestampt. Maar wel graag gefundeerde kritiek:

de top 16 van Benelux 2005: daarvan zijn 14 (!) drifters met een autosportverleden:
Jaap Van Lagen natuurlijk, maar gasten als Remmo Niezen, Paul Vlasblom, Wilco van Esch, Olaf Commijs, Jullian Smith, BAs Plugge, Johan Jansen, Mike de Bruijn, Kees Kok etc etc hebben allemaal (inter)nationale raceklasses geracet. verhard en onverhard. Met veel succes. Ene Tim Coronel en Tom Coronel natuurlijk.

In Belgie heeft JJ Motorsport 2x E36 full drift gebouwd, 2 BEL CAR piloten zullen instappen. 1 van de smaakmakers dit jaar is Vincent Verschueren met z'n Old Skool Manta 3.0-24v. Hij racet in de Bikerscup met een 1000cc Honda. Hoe hoger het nivo, hoe eerder team bereid zijn een auto beschikbaar te stellen. Of rijdt Schumacher rond met z'n eigen Ferrari? Rijdt Loeb met z'n eigen karretje? Of Jeff Gordon in z'n eigen Nascar?

De bewering dat drifters hetzelfde publiek zijn als de sprinters en de FF publiek slaat kant noch wal, aangezien 80% van de Clubmandrifters ook een autopsport verleden heeft. Daarom gebruikte ik de term gefundeerde kritiek. Dat het driften publiek zal trekken uit de tuningwereld en sprintwereld staat buiten kijf.

En idd sensatie trekt volk......dat is toch normaal? Crashes doen het idd goed bij de massa. Ze betalen een ticketje en willen actie zien. Crashes zijn onlosmakend verbonden aan autosport.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 14:06

Joep, vooropgesteld ik ben geen drifter, kan wel wat klooien maar dat is ook alles en ik heb alle respect voor mensen die een zodanige wagenbeheersing hebben dat driften een kunst opzich word.

Maar wat driften met autosport te maken heeft begrijp ik nog steeds niet. Ik vind driften eerder een circus act. En dat bedoel ik zeker niet denigrerend. Voor circus artiesten die een perfecte act kunnen demonstreren heb ik ook alle respect.

De driftscene is van "underground" naar "zelfbenoemde" autosport gegaan. Maar waar is de competitie ? Hoe zie je wie de beste is ? Wie heeft de snelste tijd ? Wie komt als eerste bij de finish aan ? Wie heeft de beste start ?

Nu lijkt het eerder op stijldansen, kunstschaatsen. Punten voor de mooiste drift bepaald door een vakjury die zelf midden in de driftscene bezig is, niet bepaald onafhanklijk voor een eerlijke beoordeling lijkt me.

Driften als liefhebberij kan ik me goed voorstellen, hoewel er alweer een scheidslijn ligt tussen het driften op de openbare weg en op het circuit.

De "pro" drifters zien zichzelf graag als een volwaardige autosport tak. Maar daar kan ik me als autosport liefhebber van de zijlijn nog niet echt inleven.

De sensatie zal straks ontstaan als de FTHF III rage echt gaat losbarsten, ikzelf denk dat het imago van competitie drifters een harde slag zal krijgen en vraag me af of ze dat imago ook op langere termijn overleven.

Dessalnietemin veroodeel ik het niet en wens iedereen die er competetief mee bezig is veel plezier ermee.

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 14:35

goeie input!

tijdens de kwalificatie worden er punten gegeven voor drifthoek, ideale lijn, apex raken, entry (nu reeds 180 km/pu 1ste linker op zolder....) en exit speed, het gas zo min mogelijk liften en spektakel nivo. Hoe eerder de drift wordt ingezet hoe beter. Diverse technieken, allemaal moeilijke termen, maar er zijn meerdere manieren om een driftje te doen. Ook wordt er bij het jureren rekening gehouden met de potentie van de auto. Denk daarbij aan pk/kg verhouding, totale gewicht van de auto etc. Deze punten worden bij BE Drift Series gegeven door een objectieve vakjury, mensen met een autosportverleden en een driftachtergrond. Voor ronde 3 BE hebben we zelfs een D1 coureur. De puntentelling loopt van 0 tot 100. Iedere drifter krijgt 3 runs. De top 16 gaat naar de Twin Drift Battle, De rest gaat Sideways Challenge doen. Allemaal kunnen ze Team Driften en tot aan de laaste 4 mogen de deelnemers aan de Twin Drift Battle terugstromen naar de Sideways Challenge. Tracktime is belangrijk!

De puntentelling van de einduitslag is zo berekend dat de winnaar van de Sideways Challenge altijd dicht in de buurt blijft van de winnaar van de Twin Drift Battle. Beide competities worden dus verreden in 1 kampioenschap.

In een Twin Drift Battle speelt tactiek een grote rol, maar ook techniek. Inhalen is dodelijk, dus ideale lijn en de neus binnenhouden vereist. Je moet met druk om kunnen gaan (1 tegen 1 is toch wat anders dan vrij rijden), met de wisselende omstandigheden van de baan, met de wisselende omstandigheden van je banden en je moet druk kunnen zetten op je tegenstander, maar ook verdedigend kunnen rijden als je voorop rijdt. En dat allemaal in een drift, waar de marge tussen spinnen en driften minimaal is.

De jury bepaalt wie er door gaat en de jury geeft ook tekst en uitleg. De media staat erbij, het publiek roept om z'n favoriet en de verliezer weet wanneer ie heeft verloren. Het showelement is belangrijk, maar daar zijn we toch wel aan toe met z'n allen? Ik bedoel: in de autorensport traint diegene met het grootste budget pole, die is dus al de snelste. Om de 2 minuten komt er eens iemand voorbij gereden en dat met 25 auto's op een baan van goed 4 kilometer. Inhaalacties? waar en wanneer? En hoe moet ik dat zien? Geef mij maar driften hoor, betaalbaar, overzichtelijk, spektakel en als je je erin verdiept autosport van de bovenste plank. Een goede coureur hoeft per definitie niet te kunnen driften, een drifter kan goed racen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 18 jul 2006, 15:32

Premier gauche met 180km/u??? Driften met een F1 auto denk? :lol:

Ach, ik heb ook zo mijn mening over alle driftwedstrijden, maar ok, ieder het zijne.
Voor mij is het leuk als ik ooit nog het budget heb om een groep N EVO op te bouwen en om betere en snellere circuitrijder te worden, beetje oefenen op een lege weg, dagje Papenburg, stiekem hier en daar een driftje op de Ring (foei) en dat is het dan ook weer.

Verder niet mee eens dat drifters betere coureurs zijn trouwens, ligt puur en alleen aan de auto.
Als zelfs een ongeïnteresseerde prutser als ondergetekende in een e30je full lock vierdeversnellingsdrifts kan maken, dan zegt dat dus ook niks meer, het is even een trucje dat je door moet hebben, heb je dat dan is het leuk om te doen, maar niet iets dat moeilijker is dan de laatste tiende op een circuit eruit persen, integendeel zelfs.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 15:42

Rico omschrijft het mooi.

Voor mij is driften ook geen autosport en wordt het ook niet. Autosport is competitie tegen de klok en/of tegenstanders dat wijst uit dat je de beste bent.

Sebastian loeb lacht om een beetje rwd driftwerk. Die man drift niet alleen maar moet ook tegen de klok vechten. En daarom is dat autosport en is driften een bijzaak.

De drift competitie is net als modelbouw racen. Dat wordt nooit door de grote massa erkent als een serieuze sport. Maar daarom zijn er genoeg liefhebbers voor.

Maar het is zeker wel eens leuk om te doen en ik zal de laatste zijn omdat te ontkennen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 15:58

De jury bepaalt wie er door gaat en de jury geeft ook tekst en uitleg. De media staat erbij, het publiek roept om z'n favoriet en de verliezer weet wanneer ie heeft verloren.
Kijk dit bedoel ik , een jury beoordeling is per defenitie niet objectief. Het publiek roept zijn favoriet uit, is die dan ook gelijk winnaar ? Omdat diegene ook meer show in zich heeft ?

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 16:34

hier ging ff iets niet goed...
Laatst gewijzigd door JM De Kort op 18 jul 2006, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 16:37

JM De Kort schreef:
Rico v Velzen schreef:
De jury bepaalt wie er door gaat en de jury geeft ook tekst en uitleg. De media staat erbij, het publiek roept om z'n favoriet en de verliezer weet wanneer ie heeft verloren.
Kijk dit bedoel ik , een jury beoordeling is per defenitie niet objectief. Het publiek roept zijn favoriet uit, is die dan ook gelijk winnaar ? Omdat diegene ook meer show in zich heeft ?
leg dat maar eens aan Anky van Grunsven uit.....kan ze al haar Olympische medailles inleveren.....Er zijn zoveel jurysporten!

Graag ook beter lezen, ik heb nooit geschreven dat het publiek de winnaar bepaald. Ik heb ook niet geschreven dat een goede drifter een betere coureur is. Ik heb geschreven dat een goede drifter een goede coureur is. Maar goed, ik heb getracht om op dit forum het driften van ee ander kant te bekijken en blijkbaar heb ik daarin gefaald. We zullen wel zien hoe het loopt en ondertussen doen we lekker door met racen en driften.

En ja, 110 mile = 176 km/pu en daarmee gaan we tegenwoordig met een Skyline de 1ste linker in (of met een aftandse 535i, dat kan ook)

In Belgie heerst trouwens een heel andere kijk op driften. Diverse rallyteam, coureurs, raceteams zien wel degelijk de potentie van het driftracen. Laat ik me maar druk maken om Belgie.....

ps. 1: volgende keer als je Loeb spreekt vraag hem eens wat ie van driften vindt. Ik heb het al aan Tommy Makinen gevraagd. 3x raden wat ie zei....

ps. 2: Freddy Loix stapt dit jaar nog in de XRP S13.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 17:05

Joep ik vind niet dat je gefaald hebt hoor, je hebt zeker wat duidelijk gemaakt. Maar persoonlijk heb ik gewoon moeite met jurysporten, en de autosport was er tot op heden eigenlijk van gevrijwaard.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 17:35

Ik denk dat loeb liever gaat turnen:)

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 17:41

Rico v Velzen schreef:Joep ik vind niet dat je gefaald hebt hoor, je hebt zeker wat duidelijk gemaakt. Maar persoonlijk heb ik gewoon moeite met jurysporten, en de autosport was er tot op heden eigenlijk van gevrijwaard.
ik snap je punt! Er zijn driftboxen in de handel, die zou je op een groot scherm kunnen aansluiten. dan krijg je dus exacte waardes als snelheid, hoek, g-krachten etc. Mocht je een keer zin en tijd hebben, kom naar een ronde van BE Drift Series en ben onze gast. Zetten we je naast de jury en kijk je mee over hun schouders.

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
Contacteer:

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 17:44

Andre schreef:Ik denk dat loeb liever gaat turnen:)
weer niet goed gelezen! Je moest Loeb bellen en raden wat Makinen tegen mij heeft gezegd. Niet proberen te raden wat Loeb tegen jou gaat zeggen, het is al moeilijk genoeg blijkbaar :)

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 18 jul 2006, 18:55

Compleet eens Joep! 8)

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 19:20

Ja ik was laatst aan het knikkeren bij schumacher, zijn vrouw brengt ons dan meestal wat lekkers en s avonds eet ik even bij alonso thuis. Als ik in finland op vakantie ben dan slaap ik meestal bij gronholm thuis. En als ik dan s avonds ga stappen dan neem ik party man solberg mee das altijd gezellig en drinken we een biertje en gaan we achter de geile wijfen aan.

:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten