TFATF III: Oh jee.....
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
ow, communiceren we zo, dat kan ik ook
laat me raden:
je verloor met knikkeren van schumacher, z'n vrouw sloeg jou over met het uitdelen van de negerzoenen, de gamba's bij Alonso smaakte teveel naar vis, bij Gronholm deed je geen oog dicht omdat het matras te hard was, solberg had teveel aandacht van de dames, van het bier kreeg je koppijn en je was de enige kerel op de hele aardkloot die achter een geile madam moet rennen. Ben ik warm?
laat me raden:
je verloor met knikkeren van schumacher, z'n vrouw sloeg jou over met het uitdelen van de negerzoenen, de gamba's bij Alonso smaakte teveel naar vis, bij Gronholm deed je geen oog dicht omdat het matras te hard was, solberg had teveel aandacht van de dames, van het bier kreeg je koppijn en je was de enige kerel op de hele aardkloot die achter een geile madam moet rennen. Ben ik warm?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
- Peter Tunissen
- Berichten: 8224
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Nou, dan kunnen we het daar 200% over eens zijn!JM De Kort schreef:idd, daar sluit ik me volledig bij aan. FF3 wordt wat dat betreft een drama.
Vandaar mijn Don Quichot achtige poging om het driften toch vooral in een positief daglicht te plaatsen.
Ik heb een Impreza en hoewel ik het een erg leuke auto vind om in te sturen en een hele lijst met upgrades op de wishlist had staan (o.a. een DCCD om er wat makkelijker mee te kunnen driften, jaja ), denk ik er toch steeds meer over om de auto te verkopen.
Ik sta gewoon te vaak naast de weg voor weer een 'routine'controle, de eerste keer niet erg, de tweede keer niet erg, de derde keer niet erg, maar op een gegeven moment komt het je echt je neus uit en verneukt het gewoon je plezier in de auto.
Welkom in Nederland, ik wil heel graag een EVO, maar als het zo blijft ga ik echt wel wat meer undercover rijden, en nu zijn het de sprinters sjonnie hokken als Impreza's, binnenkort zijn de RWD hokken aan de beurt. Met dank aan Hollywood....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Lol@andre en joep beetje zelfspot moet altijd kunnen. vind de bijdrages van joep wel nuttig toch weer wat geleerd. Ik vond het rtl filmpje wat betweterig over komen alsof de circuit drifters de enige zijn die het bij het rechte eind hebben. Driften op de openbare weg kan ineens niet meer. Kwam een beetje over als een wit voetje halen bij Koos Spee. Is gokken op het verkeerde paard.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Inmiddels is het niveau van het driften zo rap gestegen, dat sommige mensen hun mening nog baseren op ervaringen van 2-3 jaar terug.
Eerst ging iedereen op Wanli's driften, omdat ze hun auto niet dwars kregen.
Nu wordt er gedrift op semi slicks en zelfs full slicks. Simpelweg omdat men meer grip wil (iets wat ik al lang roep). Nu begint het echt interessant te worden. Jongens als Remmo Niezen tillen het echt uit de 'trackday' hoek (waar meestal op nat wordt gedrift), naar een topniveau, waarvoor je echt het hele pakket goed voor mekaar wilt hebben. En Remmo laat zien dat het flick flacken op het rechte end verleden tijd is. Race snelheids drifts. Prachtig!
Helaas dit jaar geen tijd en geld gehad om mee te doen, maar dat komt wellicht binnenkort.
Eerst ging iedereen op Wanli's driften, omdat ze hun auto niet dwars kregen.
Nu wordt er gedrift op semi slicks en zelfs full slicks. Simpelweg omdat men meer grip wil (iets wat ik al lang roep). Nu begint het echt interessant te worden. Jongens als Remmo Niezen tillen het echt uit de 'trackday' hoek (waar meestal op nat wordt gedrift), naar een topniveau, waarvoor je echt het hele pakket goed voor mekaar wilt hebben. En Remmo laat zien dat het flick flacken op het rechte end verleden tijd is. Race snelheids drifts. Prachtig!
Helaas dit jaar geen tijd en geld gehad om mee te doen, maar dat komt wellicht binnenkort.
- Arthur
- Berichten: 39855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Arthur, deze uitspraak komt uit de tijd dat circuitdriften net een beetje in opspraak kwam, verschillende vooraanstaande mensen uit de huidige driftscene lieten zich graag bedienen van dealerauto's en importeurs auto's, onder het mom van een weekendje een proefrit, werden de auto's afgerost tijdens driftchallenges/competitie's ed.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Proefrit? Sommige gasten kregen die auto's gewoon aangeboden hoor.
Allemaal sprookjes die hun eigen leven zijn gaan leiden.
Anderen huurden een auto, zoals JvdH, hetgeen hun goed recht is. Ik huur(de) ook weleens een auto voor een trackday. Met diezelfde auto heb ik ook een tijd gereden. Op droog gewoon niet makkelijk dwars te krijgen met 17 inch eronder. Anderen pakken dan wanli, JvdH pakte 14 inch meukbanden.
WHO CARES?!?!
Ik heb liever dat mensen MEEDOEN, dan dat ze thuisblijven omdat ze niet met hun auto het circuit op willen/durven (meestal vanuit een begrijpelijk financieel oogpunt) en er vervolgens jarenlang op een forum over blijven doorzeuren.
Allemaal sprookjes die hun eigen leven zijn gaan leiden.
Anderen huurden een auto, zoals JvdH, hetgeen hun goed recht is. Ik huur(de) ook weleens een auto voor een trackday. Met diezelfde auto heb ik ook een tijd gereden. Op droog gewoon niet makkelijk dwars te krijgen met 17 inch eronder. Anderen pakken dan wanli, JvdH pakte 14 inch meukbanden.
WHO CARES?!?!
Ik heb liever dat mensen MEEDOEN, dan dat ze thuisblijven omdat ze niet met hun auto het circuit op willen/durven (meestal vanuit een begrijpelijk financieel oogpunt) en er vervolgens jarenlang op een forum over blijven doorzeuren.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Knot, maar jij rijdt niet mee in de driftseries, dus je hebt gewoon groot gelijk om op de veel goedkopere, meer duurzame Wanli's te rijden. Snelheid ligt dan ook stuk lager en je auto blijft heel. Dat is gewoon slim.Knot schreef:Tsja, meer grip geeft je controle maar ook een lege bankrekening, auto's gaan er gewoon verrot van. Laat mij maar lekker gaan op Wanli, heb ik netzoveel lol.
Maar het kost je in de competitie wel punten, want je bent te traag.
Tijdens trackdays waar je mag driften ga ik voortaan ook op Wanli rijden. Minder tijd besteden aan wissels, meer rijden. De 535 vind het sowieso niet lekker om te driften op droog met de huidige bandjes. Echt teveel grip en te weinig vermogen. Het gaat wel, maar je moet echt HEEL hard. 8)
Tijdens driftchallenge wil ik wel op zoek naar een knappe band. Ben er nog niet uit wat, eerst maar eens meedoen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dennis is ga verder geen namen noemen want het is onnodig om mensen met naam en toenaam te bekritiseren, maar het was allom bekend dat er met auto's werd gerost die niet van diegene waren die er reden. Dat werd zelfs toegegeven in interviews in autobladen nadat er publiciteit kwam voor de driftchallenges. Zo kom ik ook aan de informatie.
Of je dat nou wel of niet goedkeurt is aan ieder zich.
Of je dat nou wel of niet goedkeurt is aan ieder zich.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Rico: Ok, de mensen waarvan ik wist dat er achter hun rug om geluld werd, reden gewoon met auto's die vrijwillig beschikbaar waren gesteld.
Ik kreeg auto's te leen van mensen die wisten wat ik ermee ging doen. Nooit een kwaad woord over gehoord (wel dat ik ook met spinnend wieltje weg reed, terwijl dat nergens voor nodig is, maar dat was het enige).
Ik ken ook mensen (uit de drift/instructeurs scene) die achter de rug van eigenaren vol met zo'n ding lopen te hoeken, terwijl er nadrukkelijk is gevraagd dat niet te doen. Dat is wel erg sneu inderdaad. Maar ik maak me daar zelf ook een beetje schuldig aan als ik met een huur 525d over de Ring hoek. Maar die auto, daar zag je niets aan, zelfs niet aan de bandjes.
Ach ja, we zitten weer op kantoor, slap te lullen.
Ik kreeg auto's te leen van mensen die wisten wat ik ermee ging doen. Nooit een kwaad woord over gehoord (wel dat ik ook met spinnend wieltje weg reed, terwijl dat nergens voor nodig is, maar dat was het enige).
Ik ken ook mensen (uit de drift/instructeurs scene) die achter de rug van eigenaren vol met zo'n ding lopen te hoeken, terwijl er nadrukkelijk is gevraagd dat niet te doen. Dat is wel erg sneu inderdaad. Maar ik maak me daar zelf ook een beetje schuldig aan als ik met een huur 525d over de Ring hoek. Maar die auto, daar zag je niets aan, zelfs niet aan de bandjes.
Ach ja, we zitten weer op kantoor, slap te lullen.
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik heb liever dat mensen MEEDOEN, dan dat ze thuisblijven omdat ze niet met hun auto het circuit op willen/durven (meestal vanuit een begrijpelijk financieel oogpunt) en er vervolgens jarenlang op een forum over blijven doorzeuren.
Zegt iemand die auto s staat te huren, omdat ie zelfs niet eens met zijn eigen knakenbak het circuit opgaat.
Jij kan wel mooi met joop vd hengel op stap. En samen die VLN 24uur race rijden waar je toch een race contract voor had.
Zegt iemand die auto s staat te huren, omdat ie zelfs niet eens met zijn eigen knakenbak het circuit opgaat.
Jij kan wel mooi met joop vd hengel op stap. En samen die VLN 24uur race rijden waar je toch een race contract voor had.
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Heb ook de nieuwe sport auto voor me liggen. Zit net de lijst met namen te bekijken die meededen aan de driftcompetitie. De grote namen staan bij hoor.
schumacher
loeb
solberg
jensen
gronholm
giga galli
villeneuve
oud strijders
zoals
mansell
prost
arnoux
etc etc.
Dus niet.
De bekende namen die wel meedoen zoals armin S met de skoda komt alleen voor show wat rubber leggen en neemt passagiers mee.
Verder een paar bekenden uit de autobrance/journalistiek zoals tim schrik.
De grote namen dat zijn voor mij onder andere de namen die boven in het lijstje staan heb ik niet kunnen vinden in de sportauto. An als ze al komen komen ze voor show element zoals armin en niet voor de competitie.
Je ziet bijv. Deze grote namen wel verschijnen bij race of champions of karting bercy.
De nieuwe sportauto ligt nu in de kiosk met de driftcompetitie.
schumacher
loeb
solberg
jensen
gronholm
giga galli
villeneuve
oud strijders
zoals
mansell
prost
arnoux
etc etc.
Dus niet.
De bekende namen die wel meedoen zoals armin S met de skoda komt alleen voor show wat rubber leggen en neemt passagiers mee.
Verder een paar bekenden uit de autobrance/journalistiek zoals tim schrik.
De grote namen dat zijn voor mij onder andere de namen die boven in het lijstje staan heb ik niet kunnen vinden in de sportauto. An als ze al komen komen ze voor show element zoals armin en niet voor de competitie.
Je ziet bijv. Deze grote namen wel verschijnen bij race of champions of karting bercy.
De nieuwe sportauto ligt nu in de kiosk met de driftcompetitie.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Met gehuurde bak bedoel ik uiteraard een voor het racen/driften geprepareerde auto. Soms werd me zelfs gevraagd om met iemand anders auto te rijden, belangeloos. Daarvoor ben ik ze tot nu toe nog dankbaar, want daardoor kon ik toch meedoen, terwijl ik zelf geen auto had. Dan ga je met veel respect voor het materiaal de baan op. en kom je er zonder kleerscheuren vanaf.
Ik zie daarvan het probleem niet, ik vind dat mooi, dat sommige mensen daar kennelijk schijt aan hebben. Mensen mogen ook altijd in mijn auto rijden, ik heb daar geen problemen mee. Of het nu een knakenbak is of niet. Als ik een GT3 zou hebben, denk ik er net zo over.
Als je per sé in je eigen auto moet rijden, is dat dan vanwege de status? Humor!
In feite doe je niets anders als je meedoet met een raceteam, IMHO. Dat is ook niet jouw auto. Daar brul je toch ook een end mee in de rondte.
Ik zie daarvan het probleem niet, ik vind dat mooi, dat sommige mensen daar kennelijk schijt aan hebben. Mensen mogen ook altijd in mijn auto rijden, ik heb daar geen problemen mee. Of het nu een knakenbak is of niet. Als ik een GT3 zou hebben, denk ik er net zo over.
Als je per sé in je eigen auto moet rijden, is dat dan vanwege de status? Humor!
In feite doe je niets anders als je meedoet met een raceteam, IMHO. Dat is ook niet jouw auto. Daar brul je toch ook een end mee in de rondte.
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dennis het punt is met welke intentie doet men het. Heeft niks met status te maken.
Een auto van een ander doet je niks als er iets aan kapot gaat of extra hard slijt. je levert na de rit je sleutels in en bye bye. Vooral jongens als corronel zijn daar erg goed in.
Met een eigen auto doet het in je hart altijd meer pijn als er iets vervelends gebeurt. bv tot aan je assen in de grindbak knallen. Velgen rauw, overal kleine lakschade plekjes ect. Kortom je vind het zonde.
Raceteam vergelijk vind ik toch niet kloppen want er is een fundumenteel verschil tussen een race auto en een straatauto.
Een auto van een ander doet je niks als er iets aan kapot gaat of extra hard slijt. je levert na de rit je sleutels in en bye bye. Vooral jongens als corronel zijn daar erg goed in.
Met een eigen auto doet het in je hart altijd meer pijn als er iets vervelends gebeurt. bv tot aan je assen in de grindbak knallen. Velgen rauw, overal kleine lakschade plekjes ect. Kortom je vind het zonde.
Raceteam vergelijk vind ik toch niet kloppen want er is een fundumenteel verschil tussen een race auto en een straatauto.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik heb die vergelijking gemaakt omdat er ook geprepareerde driftwagens worden verhuurd/uitgeleend. Als het gaat om uitlenen van straatauto's dan ben ik het met je eens dat je daar gewoon voorzichtig mee moet zijn. Dat is ook het belangrijkste wat ik afspreek. Die auto komt terug zoals ik hem opgehaald heb. Het raken van een (vlakke) curbstone vind ik zelf al een strafpunt.
Als iemand mijn auto leent, dan vind ik het overigens minder erg als er een krasje op komt. Laatst had iemand in mijn auto gedrift en de voorbandjes waren versleten. Dat vind ik dan wel weer zorgelijk. Van driften slijten ALLEEN mijn achterbanden!
Als iemand mijn auto leent, dan vind ik het overigens minder erg als er een krasje op komt. Laatst had iemand in mijn auto gedrift en de voorbandjes waren versleten. Dat vind ik dan wel weer zorgelijk. Van driften slijten ALLEEN mijn achterbanden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten