TFATF III: Oh jee.....

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 19:53

ow, communiceren we zo, dat kan ik ook :)

laat me raden:
je verloor met knikkeren van schumacher, z'n vrouw sloeg jou over met het uitdelen van de negerzoenen, de gamba's bij Alonso smaakte teveel naar vis, bij Gronholm deed je geen oog dicht omdat het matras te hard was, solberg had teveel aandacht van de dames, van het bier kreeg je koppijn en je was de enige kerel op de hele aardkloot die achter een geile madam moet rennen. Ben ik warm? :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jul 2006, 20:15

Laten we het gezellig hierzo....

Drama wordt het toch wel op de openbare weg door al die bespoilerde, in neutraal gassende, 300DB geluidsinstallatiepatsende knakkers die gaan proberen te driften.

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 20:21

idd, daar sluit ik me volledig bij aan. FF3 wordt wat dat betreft een drama.
Vandaar mijn Don Quichot achtige poging om het driften toch vooral in een positief daglicht te plaatsen.

leuke avatar trouwens! is het een 4wd M3 of had je 't al een keer geoefend ;) :) toppie!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jul 2006, 21:14

Joep, laat het maar gewoon zn gang gaan.. ik drift wel een tijdje niet op de openbare weg en we zijn een hoop van die hersenloze (niet dat ik ze wel in grote aantallen heb ofzo) figuren kwijt van de weg.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8224
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 18 jul 2006, 21:15

JM De Kort schreef:idd, daar sluit ik me volledig bij aan. FF3 wordt wat dat betreft een drama.
Vandaar mijn Don Quichot achtige poging om het driften toch vooral in een positief daglicht te plaatsen.
Nou, dan kunnen we het daar 200% over eens zijn!
Ik heb een Impreza en hoewel ik het een erg leuke auto vind om in te sturen en een hele lijst met upgrades op de wishlist had staan (o.a. een DCCD om er wat makkelijker mee te kunnen driften, jaja :wink:), denk ik er toch steeds meer over om de auto te verkopen.
Ik sta gewoon te vaak naast de weg voor weer een 'routine'controle, de eerste keer niet erg, de tweede keer niet erg, de derde keer niet erg, maar op een gegeven moment komt het je echt je neus uit en verneukt het gewoon je plezier in de auto. :(
Welkom in Nederland, ik wil heel graag een EVO, maar als het zo blijft ga ik echt wel wat meer undercover rijden, en nu zijn het de sprinters sjonnie hokken als Impreza's, binnenkort zijn de RWD hokken aan de beurt. Met dank aan Hollywood.... :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 21:39

Lol@andre en joep beetje zelfspot moet altijd kunnen. :-) vind de bijdrages van joep wel nuttig toch weer wat geleerd. Ik vond het rtl filmpje wat betweterig over komen alsof de circuit drifters de enige zijn die het bij het rechte eind hebben. Driften op de openbare weg kan ineens niet meer. Kwam een beetje over als een wit voetje halen bij Koos Spee. Is gokken op het verkeerde paard.

JM De Kort
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2006, 09:20

Bericht door JM De Kort » 18 jul 2006, 23:17

ook daar ben ik het mee eens! forum is een moeilijk media om achter de komma te discussieren. Jullie weten nu een beetje waar ik voor sta, ik heb respect voor jullie denkwijze en kan het ook heel goed begrijpen. :roll:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 11:26

Inmiddels is het niveau van het driften zo rap gestegen, dat sommige mensen hun mening nog baseren op ervaringen van 2-3 jaar terug.

Eerst ging iedereen op Wanli's driften, omdat ze hun auto niet dwars kregen.

Nu wordt er gedrift op semi slicks en zelfs full slicks. Simpelweg omdat men meer grip wil (iets wat ik al lang roep). Nu begint het echt interessant te worden. Jongens als Remmo Niezen tillen het echt uit de 'trackday' hoek (waar meestal op nat wordt gedrift), naar een topniveau, waarvoor je echt het hele pakket goed voor mekaar wilt hebben. En Remmo laat zien dat het flick flacken op het rechte end verleden tijd is. Race snelheids drifts. Prachtig!

Helaas dit jaar geen tijd en geld gehad om mee te doen, maar dat komt wellicht binnenkort.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 jul 2006, 13:44

Tsja, meer grip geeft je controle maar ook een lege bankrekening, auto's gaan er gewoon verrot van. Laat mij maar lekker gaan op Wanli, heb ik netzoveel lol.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2006, 13:53

Lijkt me ook, het kan altijd stuk, hoe sneller des te minder plezier

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39855
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 20 jul 2006, 13:58

Andre schreef:We gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee bedoel je zeker.

Een tijdloze uitspraak.
"We gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een Andre mee bedoel je zeker."

Iets andere volgorde van letters, maar is ook goed :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2006, 14:01

Arthur, deze uitspraak komt uit de tijd dat circuitdriften net een beetje in opspraak kwam, verschillende vooraanstaande mensen uit de huidige driftscene lieten zich graag bedienen van dealerauto's en importeurs auto's, onder het mom van een weekendje een proefrit, werden de auto's afgerost tijdens driftchallenges/competitie's ed.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 14:35

Proefrit? Sommige gasten kregen die auto's gewoon aangeboden hoor.
Allemaal sprookjes die hun eigen leven zijn gaan leiden.

Anderen huurden een auto, zoals JvdH, hetgeen hun goed recht is. Ik huur(de) ook weleens een auto voor een trackday. Met diezelfde auto heb ik ook een tijd gereden. Op droog gewoon niet makkelijk dwars te krijgen met 17 inch eronder. Anderen pakken dan wanli, JvdH pakte 14 inch meukbanden.

WHO CARES?!?!

Ik heb liever dat mensen MEEDOEN, dan dat ze thuisblijven omdat ze niet met hun auto het circuit op willen/durven (meestal vanuit een begrijpelijk financieel oogpunt) en er vervolgens jarenlang op een forum over blijven doorzeuren.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 14:43

Knot schreef:Tsja, meer grip geeft je controle maar ook een lege bankrekening, auto's gaan er gewoon verrot van. Laat mij maar lekker gaan op Wanli, heb ik netzoveel lol.
Knot, maar jij rijdt niet mee in de driftseries, dus je hebt gewoon groot gelijk om op de veel goedkopere, meer duurzame Wanli's te rijden. Snelheid ligt dan ook stuk lager en je auto blijft heel. Dat is gewoon slim.

Maar het kost je in de competitie wel punten, want je bent te traag.
Tijdens trackdays waar je mag driften ga ik voortaan ook op Wanli rijden. Minder tijd besteden aan wissels, meer rijden. De 535 vind het sowieso niet lekker om te driften op droog met de huidige bandjes. Echt teveel grip en te weinig vermogen. Het gaat wel, maar je moet echt HEEL hard. 8)

Tijdens driftchallenge wil ik wel op zoek naar een knappe band. Ben er nog niet uit wat, eerst maar eens meedoen. :oops:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 jul 2006, 15:04

Dennis is ga verder geen namen noemen want het is onnodig om mensen met naam en toenaam te bekritiseren, maar het was allom bekend dat er met auto's werd gerost die niet van diegene waren die er reden. Dat werd zelfs toegegeven in interviews in autobladen nadat er publiciteit kwam voor de driftchallenges. Zo kom ik ook aan de informatie.

Of je dat nou wel of niet goedkeurt is aan ieder zich.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 jul 2006, 15:11

Als je de banden in staat te spuiten met WD40 omdat het anders teveel opvalt kwa slijtage dan ben je niet goed bezig...

En het was nog wel mijn lievelingsauto :(

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 15:26

@Rico: Ok, de mensen waarvan ik wist dat er achter hun rug om geluld werd, reden gewoon met auto's die vrijwillig beschikbaar waren gesteld.

Ik kreeg auto's te leen van mensen die wisten wat ik ermee ging doen. Nooit een kwaad woord over gehoord (wel dat ik ook met spinnend wieltje weg reed, terwijl dat nergens voor nodig is, maar dat was het enige).

Ik ken ook mensen (uit de drift/instructeurs scene) die achter de rug van eigenaren vol met zo'n ding lopen te hoeken, terwijl er nadrukkelijk is gevraagd dat niet te doen. Dat is wel erg sneu inderdaad. Maar ik maak me daar zelf ook een beetje schuldig aan als ik met een huur 525d over de Ring hoek. Maar die auto, daar zag je niets aan, zelfs niet aan de bandjes.

Ach ja, we zitten weer op kantoor, slap te lullen.

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 jul 2006, 16:47

Ik heb liever dat mensen MEEDOEN, dan dat ze thuisblijven omdat ze niet met hun auto het circuit op willen/durven (meestal vanuit een begrijpelijk financieel oogpunt) en er vervolgens jarenlang op een forum over blijven doorzeuren.

Zegt iemand die auto s staat te huren, omdat ie zelfs niet eens met zijn eigen knakenbak het circuit opgaat.

Jij kan wel mooi met joop vd hengel op stap. En samen die VLN 24uur race rijden waar je toch een race contract voor had.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 jul 2006, 16:53

Dennis,

Tijdens Papenburg lekker op Wanli en een driftchallenge lekker op Pilot Sport, zoiets is ideaal.

Maar met een gehuurde of geleende auto ga ik niet meedoen aan een driftchallenge dat weet ik wel.

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 21 jul 2006, 09:06

In de driftcompetitie wordt ook nog gewoon met Wanli gereden, heb ze vorig weekend nog bij Paul Vlasblom nog onder de E36 touring zien zitten ;)

Voorop (semi slick meende ik) toyo en Achterop wanli :D

Andre
Berichten: 11241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 jul 2006, 11:07

Heb ook de nieuwe sport auto voor me liggen. Zit net de lijst met namen te bekijken die meededen aan de driftcompetitie. De grote namen staan bij hoor.

schumacher
loeb
solberg
jensen
gronholm
giga galli
villeneuve
oud strijders
zoals
mansell
prost
arnoux


etc etc.


Dus niet.

De bekende namen die wel meedoen zoals armin S met de skoda komt alleen voor show wat rubber leggen en neemt passagiers mee.

Verder een paar bekenden uit de autobrance/journalistiek zoals tim schrik.

De grote namen dat zijn voor mij onder andere de namen die boven in het lijstje staan heb ik niet kunnen vinden in de sportauto. An als ze al komen komen ze voor show element zoals armin en niet voor de competitie.

Je ziet bijv. Deze grote namen wel verschijnen bij race of champions of karting bercy.

De nieuwe sportauto ligt nu in de kiosk met de driftcompetitie.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 jul 2006, 11:26

Met gehuurde bak bedoel ik uiteraard een voor het racen/driften geprepareerde auto. Soms werd me zelfs gevraagd om met iemand anders auto te rijden, belangeloos. Daarvoor ben ik ze tot nu toe nog dankbaar, want daardoor kon ik toch meedoen, terwijl ik zelf geen auto had. Dan ga je met veel respect voor het materiaal de baan op. en kom je er zonder kleerscheuren vanaf.

Ik zie daarvan het probleem niet, ik vind dat mooi, dat sommige mensen daar kennelijk schijt aan hebben. Mensen mogen ook altijd in mijn auto rijden, ik heb daar geen problemen mee. Of het nu een knakenbak is of niet. Als ik een GT3 zou hebben, denk ik er net zo over.

Als je per sé in je eigen auto moet rijden, is dat dan vanwege de status? Humor! :lol:

In feite doe je niets anders als je meedoet met een raceteam, IMHO. Dat is ook niet jouw auto. Daar brul je toch ook een end mee in de rondte.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 22 jul 2006, 12:49

Helemaal compleet eens Dennis!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 jul 2006, 12:59

Dennis het punt is met welke intentie doet men het. Heeft niks met status te maken.

Een auto van een ander doet je niks als er iets aan kapot gaat of extra hard slijt. je levert na de rit je sleutels in en bye bye. Vooral jongens als corronel zijn daar erg goed in.

Met een eigen auto doet het in je hart altijd meer pijn als er iets vervelends gebeurt. bv tot aan je assen in de grindbak knallen. Velgen rauw, overal kleine lakschade plekjes ect. Kortom je vind het zonde.

Raceteam vergelijk vind ik toch niet kloppen want er is een fundumenteel verschil tussen een race auto en een straatauto.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jul 2006, 10:21

Ik heb die vergelijking gemaakt omdat er ook geprepareerde driftwagens worden verhuurd/uitgeleend. Als het gaat om uitlenen van straatauto's dan ben ik het met je eens dat je daar gewoon voorzichtig mee moet zijn. Dat is ook het belangrijkste wat ik afspreek. Die auto komt terug zoals ik hem opgehaald heb. Het raken van een (vlakke) curbstone vind ik zelf al een strafpunt.

Als iemand mijn auto leent, dan vind ik het overigens minder erg als er een krasje op komt. Laatst had iemand in mijn auto gedrift en de voorbandjes waren versleten. Dat vind ik dan wel weer zorgelijk. Van driften slijten ALLEEN mijn achterbanden! :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten