Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoenT16
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2019, 18:33
Auto: Saab 9-5; Saab 9000
Locatie: Twente

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door KoenT16 » 09 feb 2021, 19:03

Vrijdag de 9-5 eindelijk opgehaald na de metamorfose!
Auto ziet er een stuk beter uit en voelt door de uitlaat ook een stuk sneller aan (klinkt ook beter).

Afbeelding

Helaas moest ik zondag iets uitwijken voor een sneeuwschuiver en heb ik een glijder gemaakt en een hectormeterpaaltje geraakt :( Hierbij is mijn nieuwe bumper helaas kapot gegaan en tevens is er bekabeling beschadigd + is de airco kapot. Gelukkig is het allemaal herstelbaar en is de auto gewoon prima rijdbaar...

Afbeelding

Ik wil zaterdag de airco fixen en deze laat ik dan later wel vullen en ga tevens de bekabeling repareren.
Eind volgende maand koop ik een andere haaienbek bumper en laat ik deze spuiten, maar deze keer laat ik de strips meespuiten (over de gehele auto) incl. de spiegelkappen en deurklinken.

Vrijdag ga ik een OEM setje lichtmetaal in 18 inch ophalen en een OEM 9-speaker Harman Kardon systeem! Met dit alles gaat de auto er op de kleur na precies zo uitzien:

Afbeelding

Oh en de achterkant gaat sowieso nog omlaag! Maar daar wachten we voor nu nog even mee...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door Arthur » 09 feb 2021, 19:40

Zonde van de bumper... Maar is toch weer een stapje naar een upgrade :) Krijg je ook die lampen, zoals in die grijze, erin?

Gebruikersavatar
KoenT16
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2019, 18:33
Auto: Saab 9-5; Saab 9000
Locatie: Twente

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door KoenT16 » 09 feb 2021, 19:48

Heb een set OEM xenon lampen klaarliggen incl. hoogteregeling, dus denk wel dat ik het ga doen... staat een stuk beter.
En daarom ik moet het maar van de positieve kant bekijken :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door Niels » 10 feb 2021, 00:54

Wel zonde maar niet onoverkomelijk. Leuke plannen!

Gebruikersavatar
KoenT16
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2019, 18:33
Auto: Saab 9-5; Saab 9000
Locatie: Twente

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door KoenT16 » 09 apr 2021, 16:20

Afbeelding

Er is alweer een tijdje voorbij en helaas staat de auto weer kapot voor de deur! Erg reliable is de auto nog niet geweest....
Maargoed in de week van 17 t/m 24 mei haalt de garage de auto op en gaan de volgende dingen gebeuren:

Velgen verdienen wat liefde en die laat ik opknappen + poedercoaten, daarna komen er nieuwe banden op. Ik twijfel echter nog welke banden erop komen. Ik wil wat in de maat 225/40/r18 en het moet sportief rijden en super plakken aan het wegdek. Michelins zijn mij niet zo goed bevallen en Toyo's heb ik gehad en bevielen prima. Maar ik zit te denken aan Nankang ofzo..

De bumper gaat vervangen worden :D Eindelijk weer een bumper die heel is! Eigenlijk wil ik er dan geen kentekenplaat meer opschroeven.... iemand een andere oplossing?

Wanneer de bumper vervangen gaat worden komen direct de xenon koplampen erin en ook een setje US knippers (met iets van een US module oid).

Afbeelding

Afbeelding

Verder gaan ze de thermostaat vervangen, de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, grote beurt, brandstofpomp vervangen, 3 bar fpr vervangen door een 3.5 bar fpr en zo ben ik vast nog wel wat vergeten...

Ik denk erover om de auto te stallen vanaf binnenkort en enkel mee te nemen wanneer ik deze nodig heb....

vester86
Berichten: 2674
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door vester86 » 09 apr 2021, 22:47

je moet wel heel veel vertrouwen/loyaliteit naar je garage hebben als je 6! weken kan en wil wachten...

wat is er eigenlijk kapot?

Gebruikersavatar
KoenT16
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2019, 18:33
Auto: Saab 9-5; Saab 9000
Locatie: Twente

Re: Voorstellen: Koen & zijn 9-5! Goed en slecht nieuws...

Bericht door KoenT16 » 12 apr 2021, 19:14

vester86 schreef: 09 apr 2021, 22:47 je moet wel heel veel vertrouwen/loyaliteit naar je garage hebben als je 6! weken kan en wil wachten...

wat is er eigenlijk kapot?
Is meer dat ik de auto momenteel niet heel veel gebruik, ik andere prioriteiten had/heb en er erg veel aan gaat gebeuren dat ik daar zelf bewust voor gekozen heb.

Ik weet het niet precies, mijn uitleesapparaat komt er niet ver genoeg in. Er is geen communicatie met de motorsturingseenheid...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TimoW en 39 gasten