Prima alrounder. Je rijdt met standaard tune? Want een S55 (2015/16 die jij hebt toch?) kun je ook veranderen in een veel soepeler niet zo torque spikey 500+pk koppelkoning zoals Philip en ik hebben. Vliegtuigen zijn het. Messerschmitts:)Passiewassie schreef: ↑27 jul 2022, 19:02Pilot sport 4S, voor met stermarkering achter zonder. Standaard maten nog. 255/275 dacht ik..
Pascal's 135i -> F80 M3
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Zeker! Niets mis met de band, die zou ik er zo weer onder leggen. Gaan ook lang mee. Qua tune heb ik nu de CS stage 0 flash er op van MHD. Dus 460pk en 650nm. Ik denk overigens dat de standaard fabriekscijfers van BMW bij de F80 niet helemaal kloppen, want hij sleurt ook met originele software echt hard. Wat hebben jullie er nu op? Stage 1 (+) of de GTS stage 0?Robin schreef: ↑27 jul 2022, 19:36Prima alrounder. Je rijdt met standaard tune? Want een S55 (2015/16 die jij hebt toch?) kun je ook veranderen in een veel soepeler niet zo torque spikey 500+pk koppelkoning zoals Philip en ik hebben. Vliegtuigen zijn het. Messerschmitts:)Passiewassie schreef: ↑27 jul 2022, 19:02Pilot sport 4S, voor met stermarkering achter zonder. Standaard maten nog. 255/275 dacht ik..
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Hoge snelheid (+200kmh) bochten in DL op smalle wegen is best spannend in een M4, te weinig stuurgevoel en veel te nerveus!
Ook is er op die snelheden gewoon teveel banden en wind geruis, E90 M3 was veel stiller en beter geïsoleerd.
De grens ligt idd erg ver, gaat echt makkelijk veel en veel te hard als je de grens opzoekt op de openbare weg, hoe harder je m op zn flikker geeft hoe leuker dat het wordt, vooral met TC uit op droog, bizar soms wat je er mee kan, en geen centje pijn, het is er allemaal op gemaakt.
Rustig rijden is er weinig beleving aan, dan voelt ie best log eigenlijk, motor komt pas echt los bij 2700tpm, daaronder vrij tam.
Zoals ik al zei, banden geluid op de 20 inch competition velgen… niet normaal, krijg gewoon last van mn oren op die grove open structuur asfalt wegen, wat een kabaal.
Ook is er op die snelheden gewoon teveel banden en wind geruis, E90 M3 was veel stiller en beter geïsoleerd.
De grens ligt idd erg ver, gaat echt makkelijk veel en veel te hard als je de grens opzoekt op de openbare weg, hoe harder je m op zn flikker geeft hoe leuker dat het wordt, vooral met TC uit op droog, bizar soms wat je er mee kan, en geen centje pijn, het is er allemaal op gemaakt.
Rustig rijden is er weinig beleving aan, dan voelt ie best log eigenlijk, motor komt pas echt los bij 2700tpm, daaronder vrij tam.
Zoals ik al zei, banden geluid op de 20 inch competition velgen… niet normaal, krijg gewoon last van mn oren op die grove open structuur asfalt wegen, wat een kabaal.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Stage 2 dat zou ~550pk/700Nm moeten zijn en zo voelt 't ook wel. 2x 120 zit je zó op.Passiewassie schreef: ↑27 jul 2022, 19:50Zeker! Niets mis met de band, die zou ik er zo weer onder leggen. Gaan ook lang mee. Qua tune heb ik nu de CS stage 0 flash er op van MHD. Dus 460pk en 650nm. Ik denk overigens dat de standaard fabriekscijfers van BMW bij de F80 niet helemaal kloppen, want hij sleurt ook met originele software echt hard. Wat hebben jullie er nu op? Stage 1 (+) of de GTS stage 0?Robin schreef: ↑27 jul 2022, 19:36Prima alrounder. Je rijdt met standaard tune? Want een S55 (2015/16 die jij hebt toch?) kun je ook veranderen in een veel soepeler niet zo torque spikey 500+pk koppelkoning zoals Philip en ik hebben. Vliegtuigen zijn het. Messerschmitts:)Passiewassie schreef: ↑27 jul 2022, 19:02
Pilot sport 4S, voor met stermarkering achter zonder. Standaard maten nog. 255/275 dacht ik..
En de grap is. In z'n 3(DCT) bij '1500rpm' pakt hij op 'n minirotonde zo mooi op. Maar de echte lol begint bij 2300-2400 ofzo.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Heb jij nog stock downpipes en uitlaat? Dan is 550 een beetje ambitieus denk ik. Hoe lang doe je over 100-200 op draggy?Robin schreef: ↑27 jul 2022, 21:03Stage 2 dat zou ~550pk/700Nm moeten zijn en zo voelt 't ook wel. 2x 120 zit je zó op.Passiewassie schreef: ↑27 jul 2022, 19:50Zeker! Niets mis met de band, die zou ik er zo weer onder leggen. Gaan ook lang mee. Qua tune heb ik nu de CS stage 0 flash er op van MHD. Dus 460pk en 650nm. Ik denk overigens dat de standaard fabriekscijfers van BMW bij de F80 niet helemaal kloppen, want hij sleurt ook met originele software echt hard. Wat hebben jullie er nu op? Stage 1 (+) of de GTS stage 0?
En de grap is. In z'n 3(DCT) bij '1500rpm' pakt hij op 'n minirotonde zo mooi op. Maar de echte lol begint bij 2300-2400 ofzo.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik reed net weer eens in de m140i en doordat die veel lichter stuurt, smallere bandjes heeft en hoger op z'n poten staat voelt dat als een veel levendiger auto'tje aan tijdens m'n saaie ritje!WillemBoer schreef: ↑27 jul 2022, 20:21 Rustig rijden is er weinig beleving aan, dan voelt ie best log eigenlijk, motor komt pas echt los bij 2700tpm, daaronder vrij tam.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Dan is 't 530/540. Prima:)Philipoo schreef: ↑28 jul 2022, 10:14Heb jij nog stock downpipes en uitlaat? Dan is 550 een beetje ambitieus denk ik. Hoe lang doe je over 100-200 op draggy?Robin schreef: ↑27 jul 2022, 21:03Stage 2 dat zou ~550pk/700Nm moeten zijn en zo voelt 't ook wel. 2x 120 zit je zó op.Passiewassie schreef: ↑27 jul 2022, 19:50
Zeker! Niets mis met de band, die zou ik er zo weer onder leggen. Gaan ook lang mee. Qua tune heb ik nu de CS stage 0 flash er op van MHD. Dus 460pk en 650nm. Ik denk overigens dat de standaard fabriekscijfers van BMW bij de F80 niet helemaal kloppen, want hij sleurt ook met originele software echt hard. Wat hebben jullie er nu op? Stage 1 (+) of de GTS stage 0?
En de grap is. In z'n 3(DCT) bij '1500rpm' pakt hij op 'n minirotonde zo mooi op. Maar de echte lol begint bij 2300-2400 ofzo.
Ik had laats 7.25s 100-200
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Moet zeggen dat ik na het goed uitlijnen en nu met de nieuwe software op het stuur etc. het stuurgevoel vele malen beter vind dan van m'n E82 135i. Er komt heel mooi gewicht in het stuur als je een beetje druk op de pootjes zet. Ook in de middenstand geeft hij genoeg informatie. Wél wil hij sneller naar links en naar rechts vanuit het midden. Hij wil niet zo graag strak rechtdoor en volgt behoorlijk imperfecties de weg. Dat is echt een gevolg van de standaard uitlijning van de M3 en M4, dat kun je er wel uit krijgen als je dat irritant vindt.WillemBoer schreef: ↑27 jul 2022, 20:21 Hoge snelheid (+200kmh) bochten in DL op smalle wegen is best spannend in een M4, te weinig stuurgevoel en veel te nerveus!
Ook is er op die snelheden gewoon teveel banden en wind geruis, E90 M3 was veel stiller en beter geïsoleerd.
De grens ligt idd erg ver, gaat echt makkelijk veel en veel te hard als je de grens opzoekt op de openbare weg, hoe harder je m op zn flikker geeft hoe leuker dat het wordt, vooral met TC uit op droog, bizar soms wat je er mee kan, en geen centje pijn, het is er allemaal op gemaakt.
Rustig rijden is er weinig beleving aan, dan voelt ie best log eigenlijk, motor komt pas echt los bij 2700tpm, daaronder vrij tam.
Zoals ik al zei, banden geluid op de 20 inch competition velgen… niet normaal, krijg gewoon last van mn oren op die grove open structuur asfalt wegen, wat een kabaal.
Je verhaal van de banden is wel heftig trouwens. Sinds ik active sound design uit heb is de auto echt heel stil in comfort. Stiller dan mijn E82 op snelheid. Je hoort wel meer de weg, maar dat is wel normaal met al die kogels in plaats van rubber in het onderstel. Storend vind ik het zelf niet.. draagt juist wel bij aan de beleving.
Ik heb er wel 19 inch onder... zijn je bandjes en druk wel ok?
De auto mist inderdaad wat beleving op lage snelheid. Ik mis mijn performance uitlaat op de N55 van m'n vorige auto. Die klonk echt heel mooi, ook als je halfgas en rustig reed. Met de standaard uitlaat op de M3 is hij te rustig op half gas. Hebben jullie nog origineel, akra of een performance uitlaat er onder? Zit zelf aan de laatste te denken.. die klinkt het meest rauw onder deellast volgens mij. Dat helpt al enorm voor de lage snelheid beleving.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik heb volledig akra met stock downpipes en eventuri intake. In sport of sport+ is de klep altijd open en maakt die dus best wat kabaal, in comfort hoor je vooral de intake als je gas geef. Heb 'm nu op MHD stage 2 gemapt, intake en uitlaat zouden allebei max 15pk moeten geven dus ik gok dat ik zo rond de 530pk zit nu!
Bij mij is het rolgeluid het ergste, maar dat komt door de R888R die klinken als tractorbanden en de solid topmounts. Na dit weekend komen er PS4S onder
Bij mij is het rolgeluid het ergste, maar dat komt door de R888R die klinken als tractorbanden en de solid topmounts. Na dit weekend komen er PS4S onder
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Tja ik ga uit van wat MHD op mijn telefoon meldt en dat is M2 Comp Stage 2 550HP. Dat staat er.
DP aanbevolen, maar niet 'verplicht'. Adhv de tijden lijkt me dat dat wel klopt. Een onge dp'd M2C met MHD Stage 2 deed net onder de 7s.
Met DP een 15/20pk meer in theorie? Maar me ingelezen hebbende zijn M2C opf dp's niet bepaald 'slecht' en is de DP meer placebo pk's? Al denk ik dat er wel 'n dikke 10 pk verschil is. Maar ja op 500+ pk's merk je dat dan nog echt?
DP aanbevolen, maar niet 'verplicht'. Adhv de tijden lijkt me dat dat wel klopt. Een onge dp'd M2C met MHD Stage 2 deed net onder de 7s.
Met DP een 15/20pk meer in theorie? Maar me ingelezen hebbende zijn M2C opf dp's niet bepaald 'slecht' en is de DP meer placebo pk's? Al denk ik dat er wel 'n dikke 10 pk verschil is. Maar ja op 500+ pk's merk je dat dan nog echt?
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Snap ik! Ik neem 'm met een korrel zout. Een stage 2 catless F80 haalt bij mosselman zo'n 550-560pk, en dat is op de auto afgesteld. Ik ga ervanuit dat een off-the-shelf tune dat niet op elke auto haalt, dus haal er voor de zekerheid maar wat vermogen vanaf.Robin schreef: ↑28 jul 2022, 11:22 Tja ik ga uit van wat MHD op mijn telefoon meldt en dat is M2 Comp Stage 2 550HP. Dat staat er.
DP aanbevolen, maar niet 'verplicht'. Adhv de tijden lijkt me dat dat wel klopt. Een onge dp'd M2C met MHD Stage 2 deed net onder de 7s.
Met DP een 15/20pk meer in theorie? Maar me ingelezen hebbende zijn M2C opf dp's niet bepaald 'slecht' en is de DP meer placebo pk's? Al denk ik dat er wel 'n dikke 10 pk verschil is. Maar ja op 500+ pk's merk je dat dan nog echt?
Op een S55 zijn de primaire cats inderdaad niet mega restrictief. De secundaire cats (dus na je downpipes) maken meer verschil voor backpressure kennelijk..
Ik geloof 't allemaal wel, ding gaat hard. Maar eens draggy opzoeken om te kijken of er een sub 7 100-200 in zit (of een sub 7 btg )
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Inderdaad. Soms geef ik even volgas vanaf 60 of 80 in de juiste versnelling om MdV te laten schrikken lol. Die vindt 't in't algemeen prachtig, maar werd er ook wel misselijk van beetje:)
En ik moet zeggen, met Stage 2 heb ik zelf al een handvol keren gehad dat bij voluit gasgeven van 1 naar 2BAM3 gewoon vlinders in m'n buik als in 'n achtbaan. Dat heb ik nooit(ja in 'n achtbaan soms) en ja bepaalde Teslas zullen dat ook hebben:)
En ik moet zeggen, met Stage 2 heb ik zelf al een handvol keren gehad dat bij voluit gasgeven van 1 naar 2BAM3 gewoon vlinders in m'n buik als in 'n achtbaan. Dat heb ik nooit(ja in 'n achtbaan soms) en ja bepaalde Teslas zullen dat ook hebben:)
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
We hebben ook een tesla M3 voor de deur staan en die geeft nooit het gevoel wat de F80 wel geeft hoorRobin schreef: ↑28 jul 2022, 11:42 Inderdaad. Soms geef ik even volgas vanaf 60 of 80 in de juiste versnelling om MdV te laten schrikken lol. Die vindt 't in't algemeen prachtig, maar werd er ook wel misselijk van beetje:)
En ik moet zeggen, met Stage 2 heb ik zelf al een handvol keren gehad dat bij voluit gasgeven van 1 naar 2BAM3 gewoon vlinders in m'n buik als in 'n achtbaan. Dat heb ik nooit(ja in 'n achtbaan soms) en ja bepaalde Teslas zullen dat ook hebben:)
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik plaid ook niet voor Tesla's
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Die waardes die MHD opgeeft zijn "tot xx pk", is dan wel met 102 gebrouwen volgens Deutsches Reinheitsgebot!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Verdomme weer 8 pk minder in theorie!@!!!!!22!!!!MartijnGizmo schreef: ↑28 jul 2022, 12:47 Die waardes die MHD opgeeft zijn "tot xx pk", is dan wel met 102 gebrouwen volgens Deutsches Reinheitsgebot!
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Straks houd je er maar 300 over johRobin schreef: ↑28 jul 2022, 13:08Verdomme weer 8 pk minder in theorie!@!!!!!22!!!!MartijnGizmo schreef: ↑28 jul 2022, 12:47 Die waardes die MHD opgeeft zijn "tot xx pk", is dan wel met 102 gebrouwen volgens Deutsches Reinheitsgebot!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Dat heb ik ongeveer in kW stock:)
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mijne is volledig stock, vind m standaard wel snel zat, kom nooit power tekort eigenlijk (en PS garantie) eerder grip… Competition zit in de praktijk toch al aan de 470-480pk, zo voelt het ook wel.Passiewassie schreef: ↑28 jul 2022, 10:53Moet zeggen dat ik na het goed uitlijnen en nu met de nieuwe software op het stuur etc. het stuurgevoel vele malen beter vind dan van m'n E82 135i. Er komt heel mooi gewicht in het stuur als je een beetje druk op de pootjes zet. Ook in de middenstand geeft hij genoeg informatie. Wél wil hij sneller naar links en naar rechts vanuit het midden. Hij wil niet zo graag strak rechtdoor en volgt behoorlijk imperfecties de weg. Dat is echt een gevolg van de standaard uitlijning van de M3 en M4, dat kun je er wel uit krijgen als je dat irritant vindt.WillemBoer schreef: ↑27 jul 2022, 20:21 Hoge snelheid (+200kmh) bochten in DL op smalle wegen is best spannend in een M4, te weinig stuurgevoel en veel te nerveus!
Ook is er op die snelheden gewoon teveel banden en wind geruis, E90 M3 was veel stiller en beter geïsoleerd.
De grens ligt idd erg ver, gaat echt makkelijk veel en veel te hard als je de grens opzoekt op de openbare weg, hoe harder je m op zn flikker geeft hoe leuker dat het wordt, vooral met TC uit op droog, bizar soms wat je er mee kan, en geen centje pijn, het is er allemaal op gemaakt.
Rustig rijden is er weinig beleving aan, dan voelt ie best log eigenlijk, motor komt pas echt los bij 2700tpm, daaronder vrij tam.
Zoals ik al zei, banden geluid op de 20 inch competition velgen… niet normaal, krijg gewoon last van mn oren op die grove open structuur asfalt wegen, wat een kabaal.
Je verhaal van de banden is wel heftig trouwens. Sinds ik active sound design uit heb is de auto echt heel stil in comfort. Stiller dan mijn E82 op snelheid. Je hoort wel meer de weg, maar dat is wel normaal met al die kogels in plaats van rubber in het onderstel. Storend vind ik het zelf niet.. draagt juist wel bij aan de beleving.
Ik heb er wel 19 inch onder... zijn je bandjes en druk wel ok?
De auto mist inderdaad wat beleving op lage snelheid. Ik mis mijn performance uitlaat op de N55 van m'n vorige auto. Die klonk echt heel mooi, ook als je halfgas en rustig reed. Met de standaard uitlaat op de M3 is hij te rustig op half gas. Hebben jullie nog origineel, akra of een performance uitlaat er onder? Zit zelf aan de laatste te denken.. die klinkt het meest rauw onder deellast volgens mij. Dat helpt al enorm voor de lage snelheid beleving.
De CP maakt al wat meer geluid dan de non CP, maar met kleppen gesloten klinkt het nergens naar… kleppen open en flink gas gaat wel hard genoeg naar mijn zin
Maar bij rustig rijden nog steeds te stil…
Banden staan op 2,4 bar rond gewoon, ik heb op de voor as nog wel de Michelin PS2 met Audi RS spec (dot 2017] liggen, misschien dat het daar aan ligt…
Uitlijnen is wel een goede tip, zal daar eens mee aan de slag gaan.
Let op bij de S55 komen tegenwoordig veel tikkende uitlaat nokkenassen voor, moet dan opnieuw uitgelijnd worden, er is een serie die vanuit de fabriek niet goed gemonteerd zijn… de mijne is daar ook voor terug geweest bij 30.000km, had een tik bij koude motor.
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mijne heeft dit inderdaad ook. Hoe coulant is de dealer hiermee? (Met gechipte motor..)WillemBoer schreef: ↑28 jul 2022, 21:26 Let op bij de S55 komen tegenwoordig veel tikkende uitlaat nokkenassen voor, moet dan opnieuw uitgelijnd worden, er is een serie die vanuit de fabriek niet goed gemonteerd zijn… de mijne is daar ook voor terug geweest bij 30.000km, had een tik bij koude motor.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Doe eens een wilde gok
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
4 letters:)
Philip neem dan meteen de CHF(of heb je die al)
Philip neem dan meteen de CHF(of heb je die al)
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Kennelijk doen ze wel iets, maar zetten ze 'm opnieuw vast en doet dat niet zoveel..
Wat is de CHF @Robin?
Wat is de CHF @Robin?
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Crank hub fix?
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
ahhhh, ja, die moet ik inderdaad binnenkort aanpakken